Sharan 2.0LPG 2008
Sharan 2.0LPG 2008
Аз го купих преди седмица и незнам колко гори в реални условия.Дали при средна скорост 110-130 извън града 8/100 е посtижим разход,а в града 12-13l/100
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Sharan 2.0LPG 2008
Може, ама градското да е нощем по софийското околовръстно, а извънградското - по надолнище...
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 2.0LPG 2008
11-11,5 л/100км -по магистрала ,скорост 130-140 км/ч, насрещен вятър, включен климат на 20 гр , че навън беше почти 40 гр/38/, без багаж и багажник.Това и в двете посоки Ямбол-Пловдив и обр.
Пловдив -Асеновград-Кръстова гора и обратно -12,3/4
Варна Бургас Варна -8,9 л/100км / от 437 km ; 320 км са Варна Бургас Варна ,ост. градско.На връшане беше натоварен с около 500 кг товар. По тази път има възможност за икономично каране , докато на магистралата няма такава възможност.
Градско -12,6-13 при студ ,слагам и бензина за подгрев на място в разхода/
Сега се движи м/у 10,8 и 12,5 . Имам рекорд от 14,2 л при адско задръстване около 10 км само за няма и 50 мин.с новите легнали полицаи по нещото имитиращо околовръстно в час почти пик 16:50.
Пловдив -Асеновград-Кръстова гора и обратно -12,3/4
Варна Бургас Варна -8,9 л/100км / от 437 km ; 320 км са Варна Бургас Варна ,ост. градско.На връшане беше натоварен с около 500 кг товар. По тази път има възможност за икономично каране , докато на магистралата няма такава възможност.
Градско -12,6-13 при студ ,слагам и бензина за подгрев на място в разхода/
Сега се движи м/у 10,8 и 12,5 . Имам рекорд от 14,2 л при адско задръстване около 10 км само за няма и 50 мин.с новите легнали полицаи по нещото имитиращо околовръстно в час почти пик 16:50.
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Сря 17 фев 2010 10:26
- Автомобил: Sharan
- Двигател: 2.0 ADY 1997
- Местоположение: sofia
Re: Sharan 2.0LPG 2008
Шаран 2.0 ADY газ BSM изминати около 5000км (до Германия) на там 2-ма и малко багаж 120-130км 9л,на връщане много натоварен +2-ма 100-110км пак 9л,въпреки товара колата вървеше много добре и смятам че има мегдан за намаляване на разхода,но ще видим.Според бордком. показваше 7,5-7,6л.Въпреки опитите за намаляване за сега нямам успех.
Градско,не много натоварено около 11л.

- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Sharan 2.0LPG 2008
kuuuuul написа:Шаран 2.0 ADY газ BSM изминати около 5000км (до Германия) на там 2-ма и малко багаж 120-130км 9л,на връщане много натоварен +2-ма 100-110км пак 9л,въпреки товара колата вървеше много добре и смятам че има мегдан за намаляване на разхода,но ще видим.Според бордком. показваше 7,5-7,6л.Въпреки опитите за намаляване за сега нямам успех.Градско,не много натоварено около 11л.
Разходът си е съвсем нормален, не зная за какви мегдани иде реч? Малолитражки с челна площ сигурно наполовина на този автобус горят по 7-8 газ извънградско. Имаш нереално големи очаквания за икономия от автомобил, който е висок 1.70м и е широк 1.80... За сравнение ще ти дам Голф Мк4 хечбек - височина 1.43м и ширина 1.73м. В тези два примера разликата в разхода идва от удебеленото (говорим при извънградско каране).
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 2.0LPG 2008
@ stefan4o Не знам колко е челното съпротивление на Г4 , но на Шарана е 0,31 въпреки, че е голям и висок. Без пътници и багаж 2л е 1713кг /версия 1/
Голфа е по-лек. Шарана гори с 0,5л повече или почти колкото Пасат Б4 със същия мотор /ADY или AGG имал съм ги и 2 та/
Голфа е по-лек. Шарана гори с 0,5л повече или почти колкото Пасат Б4 със същия мотор /ADY или AGG имал съм ги и 2 та/
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Sharan 2.0LPG 2008
Коефициентът на челното аеродинамично съпротивление и челната площ на даден автомобил са две различни неща. Разликите в разходите при коли с идентична моторизация идват от техните "размери" най-общо казано, а не от това колко са им загладени ръбовете 
Имаше една много интересна тема в Ауди-форума, където е обяснено как влияят размерите на купето, аердинамичното съпротивление и т.н. за постигането на дадена скорост с дадена мощност.
С думи прости - за да се движиш със скорост 100 км/ч с Голф Мк4 ти е нужна някаква мощност. При автомобил, който е с по-големи размери - има по-голяма челна площ е нужна повече мощност, за да се движиш със същата скорост. Т.е. по-голям разход на гориво. Съответно при по-високите скорости разликите стават фрапантни.

Имаше една много интересна тема в Ауди-форума, където е обяснено как влияят размерите на купето, аердинамичното съпротивление и т.н. за постигането на дадена скорост с дадена мощност.

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Sharan 2.0LPG 2008
Въздушното съпротивление се увеличава с квадрата на скоростта. Двойно по-висока скорост - 4 пъти повече съпротивление. Cx на повечето автомобили се движи около 0.3 и заоблените им форми не са гаранция за малък коефициент. За свенение, на Мерцедес W 124 е 0.28, колкото и да е ръбат!
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Sharan 2.0LPG 2008
Ако изходим от тая формула:
Където:
Vmax е скоростта измерена в м/с
Мощност е във Ватове
po - мисля беше плътност на въздуха - вземам го условно 1.205 при 20гр. целзий
Scx - това е умножението между Cx или Cd и челната площ измерена в кв.м. на МПС-то.
То излиза, че за да развием максимални 100 км/ч (27.7 м/с) с Шаран са ни нужни 12.6кВт или 17 к.с., а с Голф са ни нужни едва 10.4 кВт или близо 14к.с. Ако съм объркал сметката моля да бъда поправен, ползвах Ексел за помощ, че съм зле с математиката.
Оттам, както вече казах, идва и разликата в разхода 
Нанесох малко корекции заради плътността на въздуха.
Vmax = Корен трети от (2* Мощност/ ро / SCx)
Където:
Vmax е скоростта измерена в м/с
Мощност е във Ватове
po - мисля беше плътност на въздуха - вземам го условно 1.205 при 20гр. целзий
Scx - това е умножението между Cx или Cd и челната площ измерена в кв.м. на МПС-то.
То излиза, че за да развием максимални 100 км/ч (27.7 м/с) с Шаран са ни нужни 12.6кВт или 17 к.с., а с Голф са ни нужни едва 10.4 кВт или близо 14к.с. Ако съм объркал сметката моля да бъда поправен, ползвах Ексел за помощ, че съм зле с математиката.


Нанесох малко корекции заради плътността на въздуха.
Последна промяна от stefan4o на Сря 17 окт 2012 22:54, променено общо 1 път.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 2.0LPG 2008
muns61 написа: За свенение, на Мерцедес W 124 е 0.28, колкото и да е ръбат!
За сведение на ръбатото Су = Алфа 155 е 0,29 и си е постижение за времето си.
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Re: Sharan 2.0LPG 2008
merso написа:Аз го купих преди седмица и незнам колко гори в реални условия.Дали при средна скорост 110-130 извън града 8/100 е посtижим разход,а в града 12-13l/100
Разхода е напълно достижим и според характеристиките на автомобила!
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Carfan и 13 госта