Пасат 90 Rp - сутрин пали на 3 цилиндъра
- toshe_hadji
- Мнения: 14
- Регистриран на: Вто 19 сеп 2006 13:30
- Автомобил: Фолксваген Пасат
- Двигател: АЕК 1996
- Местоположение: Горна Оряховица
Пасат 90 Rp - сутрин пали на 3 цилиндъра
Здравейте. От както застудя(или така си мисля) пасата сутрин пали на три цилиндъра. Това го прави и когато стои повече време без да се пали през деня. Като покарам малко се пооправя и като загрее не го прави. Сменял съм свещи и дистрибуторна тази година. Някакви идеи или диагностика.

- toshe_hadji
- Мнения: 14
- Регистриран на: Вто 19 сеп 2006 13:30
- Автомобил: Фолксваген Пасат
- Двигател: АЕК 1996
- Местоположение: Горна Оряховица
Ефектът вероятно е от натрупаната грешка,която се появява при работа на газ и която шашка ЕКУ-то(компютъра управляващ работата на двигателя).Темата е широко дискутирана в този форум.И при мен се получава така сутрин поради което се налага преди палене на двигателя да откача + на акумулатора за 5-10 мин.Така се трие грешката в паметта на ЕКУ-то.Само ,че като мина на газ след пътуване от 20-ина км.при мен отново се появява.По-доброто решение е поставяне на реле ,което прекъсва +на ЕКУ-то ,когато двиг. е изключен.Засега опитай само с откачане на акумулатора и сподели резултата.
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19727
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Ама на газ като палиш ли е така, или...
Ако е на газ, може да е студен испарителя и за това да ти прави мизериите. А ако става въпрос за бензин... там вече са доста повечко нещата, от които зависи студения старт.
Вдопълнение на Коко, най-добрия вариант е да поставиш емулатор, ако колата ти е снабдена с Ламбда-сонда.
Ако е на газ, може да е студен испарителя и за това да ти прави мизериите. А ако става въпрос за бензин... там вече са доста повечко нещата, от които зависи студения старт.
Вдопълнение на Коко, най-добрия вариант е да поставиш емулатор, ако колата ти е снабдена с Ламбда-сонда.
radotom написа:Ама на газ като палиш ли е така, или...
Ако е на газ, може да е студен испарителя и за това да ти прави мизериите. А ако става въпрос за бензин... там вече са доста повечко нещата, от които зависи студения старт.
Вдопълнение на Коко, най-добрия вариант е да поставиш емулатор, ако колата ти е снабдена с Ламбда-сонда.
Имам емулатор някакъв, но ползата е нулева.Явно е трудно да се направи такъв,който напълно точно да възпроизвежда импулсите на ламбда сондата и резултата е рано или късно трупане на грешка..
- toshe_hadji
- Мнения: 14
- Регистриран на: Вто 19 сеп 2006 13:30
- Автомобил: Фолксваген Пасат
- Двигател: АЕК 1996
- Местоположение: Горна Оряховица
radotom каза:
Ама на газ като палиш ли е така, или...
Ако е на газ, може да е студен испарителя и за това да ти прави мизериите. А ако става въпрос за бензин... там вече са доста повечко нещата, от които зависи студения старт.
Вдопълнение на Коко, най-добрия вариант е да поставиш емулатор, ако колата ти е снабдена с Ламбда-сонда.
Ами на бензин го прави, на газ не съм пробвал. Ще пробвам и ще пиша.
Ама на газ като палиш ли е така, или...
Ако е на газ, може да е студен испарителя и за това да ти прави мизериите. А ако става въпрос за бензин... там вече са доста повечко нещата, от които зависи студения старт.
Вдопълнение на Коко, най-добрия вариант е да поставиш емулатор, ако колата ти е снабдена с Ламбда-сонда.
Ами на бензин го прави, на газ не съм пробвал. Ще пробвам и ще пиша.
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19727
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Само да ти кажа, че и аз имам същия проблем, но той идва от точно определена причина. Сдухан ми е бендикса (или венеца на маховика) и се налага да въртя няколко пъти на стартер последните 2-3 сутрини, преди да запаля. И просто ми дави, така, че преди да изфорсирам, и при мен 'патка' на 3 цилиндъра.toshe_hadji написа:Ами на бензин го прави, на газ не съм пробвал. Ще пробвам и ще пиша.
radotom написа:Коко написа:[Имам емулатор някакъв, но ползата е нулева...
хммм... Да не би да не е свъран нещо правилно този емулатор?
Аз нямам газ, но гледам, че други колеги с емулатори не се оплакват от това...
Правилно е свързан-през работен контакт на реле,което при бензин включва ламбдата а при газ емулатора.И той произвежда импулси приличащи на тези на ламбдата,обаче ЕКУ-то май не се лъже лесно.Ако карам само на газ няма проблем,но сутрин почнах да паля на бензин и ефекта веднага се получи.Не знам дали има сметка от тази газ при тази цена вече 1,10 лв.??
- Stenly
- Мнения: 1968
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Колеги на мойто РП 90' е произведено за холандия и е с заводска газова инсталация със ламбда контрол.
Имам може би проблема на колегата,Сутрин когато е студено (зимата обикновенно)като запаля на бензин,мотора работи неравномерно и изкарва черен пушек(някой от форума беше казал,че му очерня ауспуха за нула време) та и при мене е така.Като загрее се оправя работата на двигателя.
Въпросът ми е: Дали проблема е в ламбда сондата (дали работи и как да проверя),Дали е дюзата на моното,Или трупа грешки в ЕКУ-то.
Имам може би проблема на колегата,Сутрин когато е студено (зимата обикновенно)като запаля на бензин,мотора работи неравномерно и изкарва черен пушек(някой от форума беше казал,че му очерня ауспуха за нула време) та и при мене е така.Като загрее се оправя работата на двигателя.
Въпросът ми е: Дали проблема е в ламбда сондата (дали работи и как да проверя),Дали е дюзата на моното,Или трупа грешки в ЕКУ-то.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта
хммм... Да не би да не е свъран нещо правилно този емулатор?