Пасат 90 Rp - сутрин пали на 3 цилиндъра

Техническа и сервизна информация за Passat
ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 07 ное 2006 19:49


Dimiter написа:
Stenly написа:...Странно явно на доста хора им се случва дори и да нямат ламбда контрол :?

(В рамките на шегата)
Ами при теб явно ламбда-контрола не работи


Мммм не съм съгласен с тебе. Дори да има ламбда контрол пак не е застрахован от грешки в ЕКУ-то.




Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Вто 07 ное 2006 21:53


И аз съм с Пасат - RP-мотор и от опит мога да споделя, че ЕКУ-то не трупа никакви грешки, независимо, че няма нито емулатори, нито други допълнителни приспособления към газовата. Чувал съм, че ЕКУ-то на RP по принцип не трупа грешки от газова и моят случай е едно от доказателствата за това.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Мнениеот drago_tr » Сря 08 ное 2006 8:37


Lawyer написа:И аз съм с Пасат - RP-мотор и от опит мога да споделя, че ЕКУ-то не трупа никакви грешки, независимо, че няма нито емулатори, нито други допълнителни приспособления към газовата. Чувал съм, че ЕКУ-то на RP по принцип не трупа грешки от газова и моят случай е едно от доказателствата за това.

:no-no Не съм сигурен че е така:roll:Не може да бъде


Потребителски аватар
toshe_hadji
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 19 сеп 2006 13:30
Автомобил: Фолксваген Пасат
Двигател: АЕК 1996
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот toshe_hadji » Сря 08 ное 2006 8:47


radotom написа:Ама на газ като палиш ли е така, или...
Ако е на газ, може да е студен испарителя и за това да ти прави мизериите. А ако става въпрос за бензин... там вече са доста повечко нещата, от които зависи студения старт.
Вдопълнение на Коко, най-добрия вариант е да поставиш емулатор, ако колата ти е снабдена с Ламбда-сонда.


Тази сутрин запалих на газ и нямаше никакви проблеми. И сега като го прави само на бензин - какво е решението? :banghead:


Потребителски аватар
Коко
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 01 ное 2006 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Коко » Сря 08 ное 2006 9:44


Stenly написа:Колеги на мойто РП 90' е произведено за холандия и е с заводска газова инсталация със ламбда контрол.
Имам може би проблема на колегата,Сутрин когато е студено (зимата обикновенно)като запаля на бензин,мотора работи неравномерно и изкарва черен пушек(някой от форума беше казал,че му очерня ауспуха за нула време) та и при мене е така.Като загрее се оправя работата на двигателя.
Въпросът ми е: Дали проблема е в ламбда сондата (дали работи и как да проверя),Дали е дюзата на моното,Или трупа грешки в ЕКУ-то.

Провери за наличие на грешки.Под капака при скор.лост има фабрично изведени букси за включване на тестер,но кода на грешките може да се разчете и с проста схема с един светодиод,резистор и бутонче.В режим на четене се възпроизвеждат четри серии от един до четри импулса.Когато всичко е наред са четри по четри къси импулса .При мен код 2-3-4-3 е точно когато има грешка от ламбда сондата.Тук някъде има достатъчно информация,май в заключените теми също..


Потребителски аватар
Коко
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 01 ное 2006 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Коко » Сря 08 ное 2006 10:10


toshe_hadji написа:
radotom написа:Ама на газ като палиш ли е така, или...
Ако е на газ, може да е студен испарителя и за това да ти прави мизериите. А ако става въпрос за бензин... там вече са доста повечко нещата, от които зависи студения старт.
Вдопълнение на Коко, най-добрия вариант е да поставиш емулатор, ако колата ти е снабдена с Ламбда-сонда.


Тази сутрин запалих на газ и нямаше никакви проблеми. И сега като го прави само на бензин - какво е решението? :banghead:

Преди да запалиш на бензин откачи + на акумулатора за 5-10 мин.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Мнениеот drago_tr » Сря 08 ное 2006 10:32


Коко написа:
toshe_hadji написа:
radotom написа:Ама на газ като палиш ли е така, или...
Ако е на газ, може да е студен испарителя и за това да ти прави мизериите. А ако става въпрос за бензин... там вече са доста повечко нещата, от които зависи студения старт.
Вдопълнение на Коко, най-добрия вариант е да поставиш емулатор, ако колата ти е снабдена с Ламбда-сонда.


Тази сутрин запалих на газ и нямаше никакви проблеми. И сега като го прави само на бензин - какво е решението? :banghead:

Преди да запалиш на бензин откачи + на акумулатора за 5-10 мин.

.....Повече.... 15-20 мин. 8)


Потребителски аватар
toshe_hadji
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 19 сеп 2006 13:30
Автомобил: Фолксваген Пасат
Двигател: АЕК 1996
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот toshe_hadji » Сря 08 ное 2006 10:55


От мненията до тук излиза, че най-добре е да си сложа реле за изключване на + на компа когато двигателя не работи. ОК благодаря Ви за отговорите. И дано да се оправи.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 08 ное 2006 11:12


Това за ресетирането на компа с реле е единия вариант. Но според много колеги това ти изтрива и набраните в паметта на компютъра параметри за конкретния двигател и посе пак иска време за натрупване на тези параметри. Така, че си е ези-тура! Трябва да се пробва.
Другото, което е добре да провериш е дали ти работи правилно датчика за температурата на водата. Ако си с отделни датчици, синия. Ако е сдвоен (с 4 крака) потърси из форума, не ги помня изводите, но е доста коментиран въпроса. В момента не мога да ти напиша стойностите на съпротивлението на термодатчика, защото сега си тегля АутоДата-та и не ги помня на изуст, но и тях ги има във форума в доста теми. По спомени, при 10*С съпротивлението трябваше да е около 4-5 кOhm, но е напълно възможно да те подвеждам в момента.
Друга възможност е да си с гъсто (и може би, старо) масло и да не ти работи добре някой от повдигачите на клапаните, преди да загрее. Това е пряко свързано с ниските температури навън.
Още една възможност: Скъсан тампон под моноинжекцията. И от там да ти засмуква въздух.
Абе, я опитай да разчетеш кодовете за грешка на ЕКУ-то и дано да си каже, неговата кожа!


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Сря 08 ное 2006 17:14


А аз се чудех за какво са тея букси :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ktamen и 49 госта