Здравейте ,
Не съм сигурен, че темата ми е за този раздел.
Бях принуден да купя колата с този мотор заради високите цени на горивата и заради лесното газифициране на този мотор.
До момента съм постигнал разход от около 6,5л газ/100км на дълъг път и съм много доволен, но си мисля, че може и повече.
Не е толкова заради спестяване на пари колкото ми е интересно до колко може да се смъкне разхода чрез подобряване на мотора?
Мисля си за:
1-Аванс процесор
2-Сгъстяване
3-Хубав спортен или по-голям филтър
и други неща които се надявам да предложите...
Бях чел в една тема за поставяне на байпас с клапан след изпарителя който спира и пуска допълнително гориво за дълъг път и е затворен в градски условия.
Пак искам да подчертая, че не съм луд на тема спестяване на пари и мечтая да се возя без пари , колите са ми мания и подобряването на заводските характеристики ми харесва, но този мотор няма смисъл да се засилва , но пък мисля, че може да се подобри в сферата за която в направен , а именно нисък разход.
Искам да кажа и, че колата ще се кара основно на газ!
Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: Нед 16 дек 2007 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна- кв.Виница
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Колега - не искам да се обиждаш, но този мотор е направен само и единствено с цел автомобила, на който е качен да е евтин. Няма никаква икономия в него в купе на Голф 4. За засилване също не мисля, че има смисъл.... Все пак ще следя темата ти и ми е интересно каква икономия ще постигнеш.Успех в начинанието!
П.П. Мисля че ако се насочиш към олекотяване, гуми с по-ниско съпротивление, оптимизиране на запалването и т.н. ще имаш по-осезаем резултат.
П.П. Мисля че ако се насочиш към олекотяване, гуми с по-ниско съпротивление, оптимизиране на запалването и т.н. ще имаш по-осезаем резултат.

-
- Мнения: 114
- Регистриран на: Нед 16 дек 2007 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна- кв.Виница
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Явно съм пропуснал да спомена, че голфа е МК3!
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
ivo_asenov написа:Явно съм пропуснал да спомена, че голфа е МК3!
То АБД-то го няма в Г4, явно колегата се е пообъркал по-горе. Както и да е.
Не мисля, че ще може да се свали още или по-скоро инвестицията няма да оправдае резултата.
С какви гуми си? По-тясна гума - по-голяма инерция, по-нисък разход. Това не е за конкретен двигател, но спомага.
По принцип малко по-дълга кутия/ или диф/ би свалила оборотите на мотора при 90км/ч., но пък вероятно самият двигател ще се тормози значително, което ще породи "ръчкане" на по-долни скорости и икономията отиде...
АБД-то беше моно, нали? Една "пълна" инжекция би помогнала и за вървеж и за намален разход, но какъв инжекцион да се ползва, аз не знам.
Принципно, и много в сферата на теорията, сгъстен двигател, инжекцион, и една 6 степенна кутия биха намалили разхода, но .... това ще е толкова скъпо, че ....
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: Нед 16 дек 2007 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна- кв.Виница
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Мисля си за следните неща -
1-Шлайф на главата и постигане на 10.5 степен на сгъстяване може и 11 - по-знаещите да кажат - защото според мен се повишава много разхода в баирите понеже е малък мотора и се налага да го карам почти на пълна газ за да държи 90км/ч затова искам поне малко да се засили. Незнам ако се портне главата дали няма да има обратен ефект?
2-Хубави свещи , палец, капачка и кабели
3-Джетспарк
4-Ламда контрол за газовото.
5- По-освободена изпускателна система
6-Спортен филтър (важен за работата на газ)
7- Олекотяване на колата (макар, че за момента не мога да се сетя за много тежки и излишни неща) може би резервоара
Чудя се само има ли датчик който да измерва по някакъв начин натоварването на мотора, возих се в една мазда която имаше два диода- зелен и червен , когато натиснеш газта повече от необходимото светеше червения диод, собственика ми каза че ако следи диодите смъква разхода с повече от 1л , мисля си че може би е свързана тази система със вакуума.
Има ли начин да бутна аванса 5-6 градуса на мономотроника без да бърникам компа ?
Мога ли да следя сместа с тези китайските ламда монитори и моята ламда сонда ?
1-Шлайф на главата и постигане на 10.5 степен на сгъстяване може и 11 - по-знаещите да кажат - защото според мен се повишава много разхода в баирите понеже е малък мотора и се налага да го карам почти на пълна газ за да държи 90км/ч затова искам поне малко да се засили. Незнам ако се портне главата дали няма да има обратен ефект?
2-Хубави свещи , палец, капачка и кабели
3-Джетспарк
4-Ламда контрол за газовото.
5- По-освободена изпускателна система
6-Спортен филтър (важен за работата на газ)
7- Олекотяване на колата (макар, че за момента не мога да се сетя за много тежки и излишни неща) може би резервоара

Чудя се само има ли датчик който да измерва по някакъв начин натоварването на мотора, возих се в една мазда която имаше два диода- зелен и червен , когато натиснеш газта повече от необходимото светеше червения диод, собственика ми каза че ако следи диодите смъква разхода с повече от 1л , мисля си че може би е свързана тази система със вакуума.
Има ли начин да бутна аванса 5-6 градуса на мономотроника без да бърникам компа ?
Мога ли да следя сместа с тези китайските ламда монитори и моята ламда сонда ?
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Колега тънки гуми, максимално олекотена кола, по-дълги скорости ( особено 5-та ) ... другите неща са по свободна изпускателна с-ма , без катализатори и т.н. Можеш да я "скопиш" да пуска и по-малко бензин, но тогава грам няма да върви.Това за спортния филтър не съм сигурен за кола на газ дали е верно 

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Ето темата с байпаса:
viewtopic.php?f=22&t=242949
6,5 на газ е отлично постижение, по-надолу в този клас съм виждал само Опел Кадет 1,3.
Сгъстяване на този мотор с шлайф на главата не става. Аванспроцесор не ти трябва, дай предварение от делкото. Смукателен, изпускателен и прочие - няма смисъл. Не се занимавай със спортен филтър, той пази само да не влизат врабчета в мотора, пепеляка си минава като у тях си. Катализатор - издъни питата и сложи надупчена тръба вътре, да стане гърне. Ламбда контрол - може, ама да ти е свястна сондата и контрола да работи нормално.
Изхвърли излишните неща от колата, сложи гуми 155 и си карай. Маниерът ти на каране явно е правилен.
viewtopic.php?f=22&t=242949
6,5 на газ е отлично постижение, по-надолу в този клас съм виждал само Опел Кадет 1,3.
Сгъстяване на този мотор с шлайф на главата не става. Аванспроцесор не ти трябва, дай предварение от делкото. Смукателен, изпускателен и прочие - няма смисъл. Не се занимавай със спортен филтър, той пази само да не влизат врабчета в мотора, пепеляка си минава като у тях си. Катализатор - издъни питата и сложи надупчена тръба вътре, да стане гърне. Ламбда контрол - може, ама да ти е свястна сондата и контрола да работи нормално.
Изхвърли излишните неща от колата, сложи гуми 155 и си карай. Маниерът ти на каране явно е правилен.
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Аз се сещам за нещо може би съществено..
Нещо което направих на моята е да смуче само студен въздух изцяло вън от коша. Резултата е ужасно поведение на студен мотор, и може би малко по-висок разход. Логика вкарвах мислих, но крайно заключение не съм си направил. Според вас колеги топъл или студен въздух се смесва по-добре с газ?
Нещо което направих на моята е да смуче само студен въздух изцяло вън от коша. Резултата е ужасно поведение на студен мотор, и може би малко по-висок разход. Логика вкарвах мислих, но крайно заключение не съм си направил. Според вас колеги топъл или студен въздух се смесва по-добре с газ?
- stefan4o
- Мнения: 19293
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Според мен - опитай с плочка с по-малко сечение на дифузьора. Примерно да речем - 24-25мм. Минимумът, който съм успявал да постигна на извънградско каране с малък дифузьор беше към 7.7/100, но с НЕикономично каране и с по-широки и тежички джанти+гуми от заводските. Конкретно при теб - шибни му едно хубаво статично да речем 8-10 градуса отгоре, сложи тесни 13-цолови гуми и опитай пак, но с нова настройка на тройника и на винта на изпарителя. Понеже с малкия дифузер и голямото предварение няма да е нужно тройникът да е отворен повече от 10 процента
За нищо на света не скопявай - при нормално каране това никак няма да ти помогне да ти намали разхода. Настрой я по метода "развий малко-тествай на ускорение-спри и коригирай" докато уцелиш правилната настройка. Другото е вече маниер на каране и доза опит. 


- Zerga3GT
- Мнения: 1276
- Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
- Автомобил: Golf A3
- Двигател: ABU 94
- Местоположение: ВТ
- Контакти:
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
По голям/спортен филтър може само да вдигне разхода и да намали мощността.
Аз съм с 1.6 поиграх си и я докарах да върви добре и да ми гори 7 комбинирано(до 160 без порблем), всичко под 7 газ на 100 вече е намаляване на мощността.
абд-то гори колкото абу-то.
Аз съм с 1.6 поиграх си и я докарах да върви добре и да ми гори 7 комбинирано(до 160 без порблем), всичко под 7 газ на 100 вече е намаляване на мощността.
абд-то гори колкото абу-то.
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: Вто 09 авг 2011 8:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
ivo_asenov написа:Мисля си за следните неща -
1-Шлайф на главата и постигане на 10.5 степен на сгъстяване може и 11 - по-знаещите да кажат - защото според мен се повишава много разхода в баирите понеже е малък мотора и се налага да го карам почти на пълна газ за да държи 90км/ч затова искам поне малко да се засили. Незнам ако се портне главата дали няма да има обратен ефект?
2-Хубави свещи , палец, капачка и кабели
3-Джетспарк
4-Ламда контрол за газовото.
5- По-освободена изпускателна система
6-Спортен филтър (важен за работата на газ)
7- Олекотяване на колата (макар, че за момента не мога да се сетя за много тежки и излишни неща) може би резервоара![]()
Чудя се само има ли датчик който да измерва по някакъв начин натоварването на мотора, возих се в една мазда която имаше два диода- зелен и червен , когато натиснеш газта повече от необходимото светеше червения диод, собственика ми каза че ако следи диодите смъква разхода с повече от 1л , мисля си че може би е свързана тази система със вакуума.
Има ли начин да бутна аванса 5-6 градуса на мономотроника без да бърникам компа ?
Мога ли да следя сместа с тези китайските ламда монитори и моята ламда сонда ?
тези неща които си изброил
към 350 лв ги изкарвам
както каза 1 колега по дълги скорости още 200 лв станаха 550 с некви допълнителни разходи да станат 600 лв
за поливин литър гориво по надолу демек 60 стотинки на 100 км по мои сметки след 100 000 ще си избиеш 600те лева... не мога да разбера прави ли си сметката предварително или
колкото до разход лично аз съм постигал с 1.8 112 коня механична инжекция (изкоремена) 6 на 100 при 100 км в час при 2500 оборота без да е скопена колата в смисъл биеше 3ки 115ки на бензин и 2ки 112ки на бензин 200 дигаше без проблем
другото което е 2ка 1.8 112 пб с газов инжекцион но с късите скорости 3000 оборота 100 км съшуя маршрут 7 на 100 газ помисли си дали си заслужава да се занимаваш малък мотор голям разход от мене да го знаеш
сега карам 1 фиат дукат 2.8 итд харчи 7 нафта при положение че кой и да питам с 2.5 тди горат 10-11 смятай
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Или правиш като мен - Megasquirt на газ със газови дюзи с контрол на смесите през O2 сензора. Хем идеални смеси, хем идеални аванси. Олекотяваш като свалиш всичко бензиново (резервоара основно) и за капак на всичко печелиш място като преместиш бутилката под купето. И ще ти трябва читав тунер да ти я намапне за да е икономично и вървящо.
Като допълнително - сгъстяваш мотора (на атмосферен на 10.5:1 се докарва същия вървеж както на бензин, или поне опита така показа). От там нататък само чрез аеродинамика и олекотяване. По-дългите скорости няма да ти помогнат, а при слаб мотор даже ще пречат. От портване ще спечелиш максимална мощност, но не и икономия. Спортният филтър също не мисля, че ще ти помогне за икономия, а само за максимална мощност. Ако колата се кара градско смъкваш колкото позволи оборотите на празен ход за да пестиш по светофарите.
Като допълнително - сгъстяваш мотора (на атмосферен на 10.5:1 се докарва същия вървеж както на бензин, или поне опита така показа). От там нататък само чрез аеродинамика и олекотяване. По-дългите скорости няма да ти помогнат, а при слаб мотор даже ще пречат. От портване ще спечелиш максимална мощност, но не и икономия. Спортният филтър също не мисля, че ще ти помогне за икономия, а само за максимална мощност. Ако колата се кара градско смъкваш колкото позволи оборотите на празен ход за да пестиш по светофарите.
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
brum написа:Или правиш като мен - Megasquirt на газ със газови дюзи с контрол на смесите през O2 сензора. Хем идеални смеси, хем идеални аванси. Олекотяваш като свалиш всичко бензиново (резервоара основно) и за капак на всичко печелиш място като преместиш бутилката под купето. И ще ти трябва читав тунер да ти я намапне за да е икономично и вървящо.
Като допълнително - сгъстяваш мотора (на атмосферен на 10.5:1 се докарва същия вървеж както на бензин, или поне опита така показа). От там нататък само чрез аеродинамика и олекотяване. По-дългите скорости няма да ти помогнат, а при слаб мотор даже ще пречат. От портване ще спечелиш максимална мощност, но не и икономия. Спортният филтър също не мисля, че ще ти помогне за икономия, а само за максимална мощност. Ако колата се кара градско смъкваш колкото позволи оборотите на празен ход за да пестиш по светофарите.
Айде сега някой по образован да каже как най лесно на АБД да му качим степента на сгъстяване(без да казва шлайфане).
- stefan4o
- Мнения: 19293
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Dushan написа:
Айде сега някой по образован да каже как най лесно на АБД да му качим степента на сгъстяване(без да казва шлайфане).
Това май е най-лесният и евтин начин.
- bbboiko2004
- Мнения: 4293
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Голф 1.4 ABD тунинг с цел икономия на гориво
Приятел със същия мотор (след основен ремонт) го докарва до 5 и малко газ, при 80-90км/ч . Та най - добре провери си компресията и ако е около 9 направо се мятай във филма с нови сегменти, до колкото си спомням оптимума е 10-11. Редовна смяна на филтъра(хартиен), "спортния" е противник на ниския разход на газ = повече кислород => повече гориво (газ). Редовна смяна на мембраните (евтини са по 20лв). Тесни гуми + леки джанти. Моите железни въпреки че са 4,5 са мн по тежки от 7j алуминките ми.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта