DRL, диодни лентички или късите светлини

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
ivand911
Мнения: 131
Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот ivand911 » Съб 25 авг 2012 8:24


SSS666 написа:на мен ми монтираха дневни светлини със сертификат в технополис Бургас , светна ме един който е монтирал в технополис Стара загора така че може и в др. градове да има , за голф 4 ми взеха 68 лв. Сертификата има марка ,модел и номер на колата дата на монтаж , подпис и печат на извършил монтажа , дата на проведения тест , силата на светлина която излъчват телата , маркировка Е4 схема че са спазени сантиметрите за монтаж по закона . не знам дали полицаите пак няма да се заяждат но поне е нещо ако решиш да обжалваш акт в съда , 20дена карам с тях минавал съм 5-6 пъти край постове не са ме спирали до сега

Ако имаш и маркировка RL ще си бомба, а доколко полицията ще признава "теста"и "сертификата" на Технополис е друг въпрос.




Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот lozan67 » Съб 25 авг 2012 19:38


kris11 написа:
escrime написа:С DRL модул, който пуска къси или дълги крушките не горят, рефлекторите не се изпичат, консумацията не е кой знае колко висока и т.н. всичко останало, защото:
1. Светлините не са включени на максимална мощност.

Абе я си сметни колко е 30 % на 60 Вата и после ми говори !!!! Цели 18 вата.
@ тела ЛЕД с обща консумация под 0,2 А = на огромната мощност 2,4 Вата . Ами,а ко дългите са на 40 5 или 50 % ?? Освен това бичат директно в очите и заслепяват. В закона пише на къси или дневни - няма намек за длги с намален интензитет.

Аман от това заслепяване. Искам да видя кой ще го заслепят дълги на 20%. Едвам успяват да боядисат фара. В летен ден трябва да се доближиш на по-малко от метър за да се отбележат. Преимущество е че не използвам ресурс, който така и така рядко ползвам. За същия жълтеникав ефект заблуждаващ полицаите, че ми светят фаровете на къси ми трябват 40%. Взех си два фара и не съм се отказал от кръстачка с диоди, но насочени към рефлектора. За да създават илюзия за светене. Не мисля че ще изгарят. габаритите са ми диоди и от две години не са мръднали, а са във фара. Пълно щастие няма все пак 22вата са по-добре от 110. Наистина Леда е супер, но за лед са ми писали акт за употреба на халогени :banghead: . И въпреки снимките и писанията до КАТ си платих акта и седях три месеца без талон. После крадците ме лишиха от изкушението да ги пускам и ми отнеха сладката раздумка с полицаите, а те от скромното ми финансово подпомагане mhihi . Та това е моя опит с ЛЕД-а


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот Благовест » Съб 25 авг 2012 19:53


Още ми е спек...Където знам,че има засади пускам къси,които после изгасям :mrgreen: Ще видим кога ще се престраша да мина покрай тях с ЛЕДовете :kissy:


Потребителски аватар
SSS666
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 09 дек 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот SSS666 » Нед 26 авг 2012 14:00


ivand911 написа:
SSS666 написа:на мен ми монтираха дневни светлини със сертификат в технополис Бургас , светна ме един който е монтирал в технополис Стара загора така че може и в др. градове да има , за голф 4 ми взеха 68 лв. Сертификата има марка ,модел и номер на колата дата на монтаж , подпис и печат на извършил монтажа , дата на проведения тест , силата на светлина която излъчват телата , маркировка Е4 схема че са спазени сантиметрите за монтаж по закона . не знам дали полицаите пак няма да се заяждат но поне е нещо ако решиш да обжалваш акт в съда , 20дена карам с тях минавал съм 5-6 пъти край постове не са ме спирали до сега

Ако имаш и маркировка RL ще си бомба, а доколко полицията ще признава "теста"и "сертификата" на Технополис е друг въпрос.

сега ходих да видя има я


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот FELIPE » Нед 02 сеп 2012 13:25


Първа жертва-левия габарит на фара,като гледам как се сменят(да сменяш габарити на дизелова Бора-безценно) а и какво е качеството на габаритите продавани в магазините-китайски по за 10-15 лв. ,но масово цокълчета им не стават,по-широки са и не влизат,пък ако влезнат там предната им част не влиза в дупката на фара :evil: ,добре,че на продавача му бяха дебели нервите и ме изтрая половин час докато намеря такива,които влизат и в двете дупки,та се загледах в капачетата на късите,там смяната вече е наистина безценно преживяване,та изхождайки от това,поне за мен си правя извода,че най-добре за дневни са дългите с намален интензитет,няма да горят крушки на труднодостъпни места,а и крушките на дългите най-лесно се сменят като гледам,другия вариант с диодните лентички нещо не ми се вижда оферта,едно че не ми се дупчи бронята заради тях,друго че стои доста циганско,когато не е фабрично,пък и не знам защо,масово хората ги пускат заедно с габарити или къси,което на мен ми се вижда супер странно,защото се обезсмисля поставянето им по принцип.


Потребителски аватар
ShikeraBoy
Мнения: 60
Регистриран на: Пон 26 апр 2010 21:55
Автомобил: VW POLO 1.4 TDI PD
Двигател: AMF
Местоположение: Пловдив

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот ShikeraBoy » Сря 05 сеп 2012 11:59


Колеги моля за помощ.Преди седмица си закупих модул smartdrl на колегата L&R.Колата ми е Polo 6N2 2001г и днес отидох да си го монтирам при един жичкаджия.Всичко ок до момента в който го сложихме на дългите светлини модула тръгна но като се включат късите или габарит от ключа модула не иска да се изгаси и не се включват късите.Проблема според майстора е че цитирам: "Колата ми била много умна".Оказа се че имам някакъв комфорт модул който следи светлините в купето и фаровете и той бърка цяла схема.Пробвахме се да го сложим на късите но там въобще не зацепва модула.Питането ми е дали е възможно да се свърже модула директно към кабелите на фаровете след бушониерата за да се заобиколи този комфорт модул на колата?


Потребителски аватар
nasttii
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: от тука

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот nasttii » Пет 07 сеп 2012 23:00


ShikeraBoy написа:Колеги моля за помощ.Преди седмица си закупих модул smartdrl на колегата L&R.Колата ми е Polo 6N2 2001г и днес отидох да си го монтирам при един жичкаджия.Всичко ок до момента в който го сложихме на дългите светлини модула тръгна но като се включат късите или габарит от ключа модула не иска да се изгаси и не се включват късите.Проблема според майстора е че цитирам: "Колата ми била много умна".Оказа се че имам някакъв комфорт модул който следи светлините в купето и фаровете и той бърка цяла схема.Пробвахме се да го сложим на късите но там въобще не зацепва модула.Питането ми е дали е възможно да се свърже модула директно към кабелите на фаровете след бушониерата за да се заобиколи този комфорт модул на колата?

Май майстора ти е много "умен" и затова неможете да го вържете както трябва.Иди при друг щото нещо сте объркали връзването.


Потребителски аватар
vessonik
Мнения: 105
Регистриран на: Нед 10 дек 2006 19:39
Автомобил: Golf Plus
Двигател: 1.9 TDI 105 Hp BXE
Местоположение: Sofia

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот vessonik » Сря 24 окт 2012 9:22


Здравейтe,

много се лутах по форумите и намирам все разни доработки с пипане по инсталациите, а от цялата доработка не виждам особенна полза. Има смисъл ако доработката е такава, че да не се върти постоянно ключа за светлините и след стартиране на двигателя да светват примерно дългите на понижена мощност. Логиката е, че ще се изразходва по-малко ток и ще се използват постоянно крушките, които са по-рядко използвани - дългите, а и ключа няма да се върти. Разбира се вечер когато се включат късите, дългите да се деактивират сами. Възможно ли е да се включи така модула, че да се задейства само при положение "габарити" на ключа за светлините и то при стартиране на двигателя с малко забавяне? Тогава на положение "OFF" няма да свети нищо, а на "габарити" ще светят габаритите и късите или дълги на малка мощност. Така или иначе само габарити не се използват на практика.

Има ли такъв вид устройство? Интересува ме за Авенсис Т25 с автоматично включване на късите, Голф Плюс 2008г. с автоматично включване на късите при смрачаване (първия модел на Плюс) и Голф 3 1996г. Какво би било положението на ключа за светлините на всяка кола при включени дневни светлини на модула, който бихте препоръчали?

Поздрави!


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 841
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот Asko VW » Сря 24 окт 2012 9:53


Хубавото на DRL модула е, че можеш да го настроиш както си искаш. Модула се задейства и включва фаровете едва след като двигателя заработи (когато алтернатора подаде определено напрежение), на повечето такива модули, закъснението (в секунди)след запалване и плавността на палене на самите крушки са програмируеми (в определени граници) и клиента може да си ги избере. По принцип за да работи правилно модула, ключа за фаровете трябва да е в положение "изключени", като след включване в положение габарити или фарове модула изключва и фаровете работят/се командват по нормалният/стандартен начин сякаш няма модул. Колкото до това кои светлини ще задейства модула след запалване е въпрос на личен избор. При мен се включват само крушките на късите (на 80%) бе никакви други светлини.
За коли с автоматично задействане на светлините при смрачаване, не знам дали има вариант ключа да е на авто и при светло време да си на модул, а след смрачаване колата автоматично да включи фаровете и да изключи модула. Не за друго ама да не се умешат двете електроники.


Pinto_mm
Мнения: 298
Регистриран на: Пон 06 дек 2010 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Qgoda

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот Pinto_mm » Сря 24 окт 2012 14:51


По европейските стандарти ползването на фаровете за дневни светлини задължително е на късите, а доколкото знам по американските стандарти се използват дългите. Така, че ползване на ДРЛ модул с намален интензитет на дългите не е правилно и може да доведе до проблеми и глоба. Според мен.

Между другото аз ползвам модул CarDRL3 закачен на късите и съм изключително доволен. Има много настройки и екстри. През летния сезон карам на 60% къси светлини без габарити и осветление на арматурното табло. Като накъсее деня и стане мрачно пускам на 100% къси с включени габарити и осветление на задния номер. Така забравям за наличе на ключ за фаровете. Ползвам го само, ако ползвам дълги светлини.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7861
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот hooligan_sk » Сря 24 окт 2012 16:07


Pinto_mm написа:По европейските стандарти ползването на фаровете за дневни светлини задължително е на късите, а доколкото знам по американските стандарти се използват дългите. Така, че ползване на ДРЛ модул с намален интензитет на дългите не е правилно и може да доведе до проблеми и глоба. Според мен.

Между другото аз ползвам модул CarDRL3 закачен на късите и съм изключително доволен. Има много настройки и екстри. През летния сезон карам на 60% къси светлини без габарити и осветление на арматурното табло. Като накъсее деня и стане мрачно пускам на 100% къси с включени габарити и осветление на задния номер. Така забравям за наличе на ключ за фаровете. Ползвам го само, ако ползвам дълги светлини.


Пиши до централата на ВАГ да спрат да бълват Г6, Кади и тн. с дневни светлини на дългите че лошо. :drunk


ivand911
Мнения: 131
Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот ivand911 » Сря 24 окт 2012 21:42


hooligan_sk написа:Пиши до централата на ВАГ да спрат да бълват Г6, Кади и тн. с дневни светлини на дългите че лошо. :drunk

Сигурен ли си че при тях дневните светлини са на дългите? А дали не ползват отделна крушка за дневни? Или че не ползват крушка с две жички - една за дневни и една за дълги? Малко ме съмнява да ползват една жичка за дълги и дневни. Тоест да намаляват интензитета на дългите за да се ползват за дневни през деня.

След малко четене се оказа че Голф 6 ползва крушка H15 55В/15В. Познал съм че са две жичките, 55В за дълги и 15В за дневни светлини. Дотук с теорията, че VW ползват дълги светлини вместо дневни светлини. Те даже и габаритите са на рефлектора на дългите.
http://uk-mkivs.net/forums/t/271663.aspx
http://www.phoenixautobulbs.co.uk/pr/os ... 55w-64176/


Потребителски аватар
wassilzaza
Мнения: 190
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот wassilzaza » Сря 24 окт 2012 22:48


Ето и моят вариант какъв е! Имам си ДРЛ лед дневни светлини отпред, които стартират автоматично с подаване на контакт, както и осветлението в купето на километраж, парно, ел стъкла и т.н. Вградени са в бронята. Дневните светлини си имат опция за присветкане, за не си ползвам ксенона на дългите. Като пусна късите светлини, то ДРЛ минава в режинм на габарит, но има опция и при мъгла да се пусне да свети на 100% заедно с късите и съответно може и светлините отзад да се пуснат. Отделно като е облачно и мрачно си пускам габаритите заедно с ДРЛ, за да ме виждат и отзад и като сложим, че всички светлини са ЛЕД и проблемите са решени :beer


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот vasilb » Чет 25 окт 2012 7:17


След като мина време от въвеждането на промените в ЗДП, какво е отношението на КАТ-аджиите към карането само с допълнително монтираните LED светлини без къси светлини - заяждат ли се, глоби или ги приемат? Аз карам на къси, защото още не ми се е изяснило дали ги признават, искат ли технотест или само спазването на изискваните сантиметри е достатъчно? Питам за реален опит,а не кой какво чул, прочел и казал. :-)


Pinto_mm
Мнения: 298
Регистриран на: Пон 06 дек 2010 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Qgoda

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот Pinto_mm » Чет 25 окт 2012 7:51


Според мен най-добрия вариант е да се монтират според наредбата диодни DRL. Проблема е, че трябвало да се мине технотест, а той струвал около 300 лева. Не знам дали е вярно. Ако си купиш дневни светлини сертифицирани от ЕС и ги монтираш според наредбата, не виждам къде е проблема. На ГТП могат да ги проверяват и ако отговарят да заверяват прегледа. Явно пак е обирджийска акция.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 82 госта