Газова уредба за пасат моно

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот stefan4o » Чет 25 окт 2012 16:21


За оптимална работа на газ - предварение, колкото може да понесе мотора и горивото. :beer




Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот kr1s0 » Чет 25 окт 2012 17:03


Сега се връщам от газаджиите в кв.Хаджи Димитър там при кръстовището за кауфланд.Момчетата бяха много учтиви,получи се диалог,не отказаха да ми обяснят каквото поискам. :bowdown
Оказа се ,че при празен ход вакуума,който е закачен за делкото постоянно смуче.Би трябвало да смуче само като подам газ или бъркам ? :roll: Ако някой има схема на вакуумите на RP мотор ще се радвам да сподели.
Мотора беше на 18* предварение със закачен вакуум,без вакуум беше на 6*.Бутнахме на 8 предварението,но няколко пъти колата играеше оборотите,което го отдадохме на компа,откачихме буксата му,закачихме я и колата беше готова да се регулира.Оказа се,че съм я хванал доста за гушата с това 11,5 разход в града.На газ анализатора настроиха емисиите на CO ако не се лъжа да са 0,950.Каза,че от 1 до 1,5 били в нормите.След като попривършихме изолираха клапата за студен/топъл въздух с едно маркуче,та да мога да го махна ако ми прави проблеми.Колата пали с 1секунда въртене максимум,на бензин работи добре.Доволен съм,качих се в друга кола направо.Динамиката е доста доближена до тази на бензин.Естествено момчетата казаха да покарам 1-2седмици да видя как е разхода и ако имам някакви забележки,или проблеми да дойда и да го отстранят,естествено безплатно :012:

Страшно доволен съм от свършеното днес,дано е оправдано! :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот stefan4o » Чет 25 окт 2012 17:14


kr1s0 написа:Мотора беше на 18* предварение със закачен вакуум,без вакуум беше на 6*.Бутнахме на 8 предварението,но няколко пъти колата играеше оборотите,което го отдадохме на компа,откачихме буксата му,закачихме я и колата беше готова да се регулира.


Относно вакуумът на празен ход - той е най-голям тогава ако се замери под дросела, откъдето мисля ти взема "сигнал" вакуумът на делкото, не се притеснявай - нормално е. :beer После да споделиш за разхода.

Последна промяна от stefan4o на Чет 25 окт 2012 17:31, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот kr1s0 » Чет 25 окт 2012 17:19


Ами той го взима отзад на моното точно.Един щуцер ,който сочи надолу.Като свалях главата го откачих от там със сигурност.Но значи нямам проблем с този вакуум така ли ?Мислех,че добавя тези 12 като й смачкам педала,или постепенно в пропорция с натискането на педала.. :roll: :lol:
Но сега ако закача вакуум регулатора,защото го запушихме с болтче да не изебавам регулирането.. :screwy


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот stefan4o » Чет 25 окт 2012 17:24


kr1s0 написа:Но значи нямам проблем с този вакуум така ли ?Мислех,че добавя тези 12 като й смачкам педала.


При някои от колите с вакуум-регулатор статичното предварение БЕЗ включен регулатор трябва да е 5-6 градуса - това се нарича статично предварение. Понеже при различните натоварвания на двигателя е нужно то да се променя ролята на на вакуум-регулатора е именно тази - да го променя.
kr1s0 написа:Но сега ако закача вакуум регулатора,защото го запушихме с болтче да не изебавам регулирането.. :screwy

Не разбрах какво точно си направил? Запушили сте вакуум регулатора т.е. сте го шунтирали така ли?
Чакай, че се омотах. Значи в аутодата пише следното за градусите с вакуум:
1. 0 - 950 до 1200 об/мин
2. 11 - 15 при 2600
3. 27-31 при 6000


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот kr1s0 » Чет 25 окт 2012 20:08


Ами да колега,шунтиран е маркуча,а задължително искам да си го закача.Това ще раз*бе ли работата на газ,която в момента е постигната ?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот stefan4o » Чет 25 окт 2012 20:25


Щом е шунтиран навярно има причина. А тя е, че мембраната ти е скъсана и смуче оттам въздух като бърка сместа. Иначе не виждам причина някой да го шунтира. Това въпросните газаджии ли го направиха или ти сам?
Относно това дали ще прецака работата - не, по-добре е вакуум-регулаторът да работи. Неслучайно е сложен там :beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот pe6kata » Чет 25 окт 2012 21:48


Вакуумът е най-голям при принудителен празен ход .0.9-1 бар вакуум.
При празен ход е около 0.6 бара вакуум. С подаване на газ вакуума намалява, като на пълна газ става 0, т.е. налягането става равно на атмосферното.

Вакуумът ]и изцяло от това колко си натиснсл педала на газта. Още с докосването на педала и вакуумния регулатор ти бута моментално предварението.
Ако маркучаа му е шунтиран и вакуум към него не ходи, е аналогично на това, че делкото ти прави предварение като все едно си дал пълна газ.

Делкото може да се върне назад и да се компенсира предваренирто, каквото при теб са направили, но това е компромис за временно. страшно скопяеаш колата само със статичен аванс.

Изправността на вакуумния регулатор се проверява елементарно- с духане и смукане


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот kr1s0 » Пет 26 окт 2012 15:44


Вчера го шунтираха само за настройката,защото по неговите думи "като била на ПХ не трябвало да има вакуум,а само като натисна газта" ,за което не бях сигурен аз и го приех на добри пожелания от него.Но след като ми казахте за какво става въпрос,и видях в аутодата за какво става дума осъзнах,че вакуума работи перфектно,щом е 18* на ПХ предварението 6+12 от вакуума.Смуче си леко на ПХ от маркуча,като сложа пръста.Вчера забравих,че е шунтиран и я запалих така,никакъв ПХ и се усетих,загасих колата,махнах болтчето закачих го,запалих и колата заработи на 800 оборота.Но забелязах,че като изцедя на бензин 1ва до 3500,включвам 2ра и колата забива муцуната,след 0,5 секунди тръгва да ускорява ,но мудно.Делкото нарочно го белязах преди да отида на анализатора точно с тази цел.Светнах да видя къде е и е точно там ,където беше преди.Дали като я запалих без вакуум се е шашнала и трябва да й откача клемите ? :screwy
Ще ги откача сега и после към 23;00 ще трябва да я паля,и ще видя какво ще си каже.. :bishop
Дано е заради това,че трябва пак да ходя да ми гласят бензина сега,но този път на техния компютър ще им покажа в аутодата какво пише,та да са наясно mhihi


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот stefan4o » Пет 26 окт 2012 17:23


kr1s0 написа:Дали като я запалих без вакуум се е шашнала и трябва да й откача клемите ? :screwy
Ще ги откача сега и после към 23;00 ще трябва да я паля,и ще видя какво ще си каже.. :bishop
Дано е заради това,че трябва пак да ходя да ми гласят бензина сега,но този път на техния компютър ще им покажа в аутодата какво пише,та да са наясно mhihi

Проблемът, ако мога да се изразя така, с празния ти ход не е от компа. Просто без вакуум работи със статично предварение, което в твоя случай е 8гр. Ти като си шунтирал вакуума колата е работила с 8 градуса отгоре на ПХ според аутодата, понеже тая мембрана има лостче, което мести предварението според силата на вакуума, който отива в мембраната. Не мисля, че има нужда да ти гласят бензина, ако всичко си ти работи нормално и мембраната ти не е скъсана. Ето и една примерна схема на предварение на бензинов автомобил, горе-долу така стоят нещата с предварението при различните режими на работа на мотора:
Прикачени файлове
variator.jpg

Последна промяна от stefan4o на Пет 26 окт 2012 17:42, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот pe6kata » Пет 26 окт 2012 17:26


вакуума ти връща предварението, а не ти дава предварение!!!
ако маркуча е откачен, НЯМА вакуум = на напълно отворен дросел ->налягането във всмукателната система е равно на атмосферното .

ако мериш предварението с откачен маркуч, ще имаш максимални стойности на предварение!
ще е сума от: статичното предварение + максималното за режима, който прави вакуумния регулатор.

отиди на един най-обикновен елкон и искай да ти направят центровка на запалването. После иска да се нагоди някаква културна смес на газ.

смени си и "майсторите", тия са извънредно зле

закачи едно маркуче на вакуумния регулатор и засмучи въздух и виж дали държи вакуум, после и надуй. Както ти казах проверката му е елементарна.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот kr1s0 » Пет 26 окт 2012 19:16


Всичко е точно с регулатора,маркуча от моното си дърпа въздух.Проблема възможно ли е да бъде от това,че той шунтира маркуча и така шунтиран остана до края на настройката.Чак на другия ден (вчера) си го закачих аз и започна да ми прави проблеми с оборотите..

пп.Благодаря ви ,че се занимавате да обяснявате,защото ако трябва на честна дума да вярвам от хора,които явно не са въобще на "ти" с нещата ще чакам доста време... :bowdown


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот stefan4o » Пет 26 окт 2012 19:22


kr1s0 написа:Всичко е точно с регулатора,маркуча от моното си дърпа въздух.Проблема възможно ли е да бъде от това,че той шунтира маркуча и така шунтиран остана до края на настройката.Чак на другия ден (вчера) си го закачих аз и започна да ми прави проблеми с оборотите..

Колега, не можеш да вденеш. То ясно, че от моното си дърпа. Тук е въпросът от другата страна на моното дали са читави нещата - а именно във вакуум регулатора. Извади маркуча за вакуума ОТ моното. Другият му край трябва да отива в регулатора на делкото. Смукни с уста и сложи език като се опитай да усетиш "отсреща" дали мембраната задържа подналягането, което си направил. Тоя тест не е абсолютно показателен за изправността, тъй като при мен с такава проба се усеща, че мембраната се мести (пльока, като си махна езика от маркуча), но премерено с уред излиза, че явно има леки пробойни тъй като за няколко секунди създаденото подналягане спада постепенно, което говори за нехерметичност на възела, който се тества.
Настройката на аванс се прави БЕЗ вакуумния коректор и трябва да е 5-6гр. по заводски предписания, както вече ти бях писал. Проблеми ти прави с оборотите след като си го закачил, понеже най-вероятно мембраната му е скъсана и дърпа въздух оттам - бърка ти сместа на ПХ.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот kr1s0 » Пет 26 окт 2012 19:25


Това имах предвид под "всичко е наред с регулатора" засмуквам,задържам с език и стои налягането,защото маркуча ми остава залепен за езика.Ще пробвам пак,но как да разбера дали има от тези малки пробойни ?Колко време би било нормално да задържи този вакуум,или не трябва да спада изобщо ? :roll:

Със сигурност ще отида пак там да ми центроват първо бензина,пък после да ми гласят газта,защото дефакто съм дал 20лв.за нищо,даже за по-зле.Та въпроса е какво точно да им кажа,за да спазят точната последователност за центровката ми на бензин ?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот stefan4o » Пет 26 окт 2012 19:37


kr1s0 написа:Колко време би било нормално да задържи този вакуум,или не трябва да спада изобщо ? :roll:

Според мен ако е херметично не трябва да мърда изобщо и за изпуска дори малко. Чичето, което ми го мери извади един стар уред със скала, подобен на спринцовка - дръпна буталцето му навън, за да направи вакуум с някаква сила не помня точно колко да речем минус половин бар и след малко стрелката на уреда започна постепенно да
показва как налягането се изравнява с атмосферното - започна бавно да отива от минус към стойност 0.
Със сигурност ще отида пак там да ми центроват първо бензина,пък после да ми гласят газта,защото дефакто съм дал 20лв.за нищо,даже за по-зле.Та въпроса е какво точно да им кажа,за да спазят точната последователност за центровката ми на бензин ?

В Аутодата ясно е написано. Вади се маркуча към вакуум-регулатора и се затапва, за да не смуче въздух мотора. После с помощта на стробоскоп се гледа при тихи обороти на какви градуси работи колата. В твоя случай ФВ казва 6 градуса плюс-минус 1 - т.е. може да е някъде между 5 и 7 градуса, ако сметнем, че в АУТОДАТА са прави. На газ е хубаво да се даде предварение от няколко градуса - колко точно едва ли някой може да ти каже, но според голяма част от газаджиите 2-3 градуса отгоре - т.е. при изваден вакуум и ПХ трябва да се нагласи колата на статични 10 да речем. Това едва ли е нещо, което тия хора, при които си ходил не знаят. Специално за предварението моето лично наблюдение е - колкото повече, толкоз по-добре, казах ти го и по-рано в темата.
Чак след като се направят тези неща с центровката започва да се наглася сместа с газ-анализатор, понеже забелязвам у доста хора по форумите, че първо гласят газта и тогава предварението, а това е много неправилен подход, който не носи никакви плюсове. Писал съм в една друга тема премеждията ми с центровка и ТАП. При промяна на предварението от статични 5 към 15 градуса ми се наложи да намаля дебита на газта от тройника с около 20 до към 30%, за да оправя сместа да не е богата.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта