Здравейте колеги някой може ли да ми каже как да си адаптирам клапата. Полото е 1995г. и е с двигател 1,6 АЕА. Наскоро смених дроселовата клапа с такава от голф 3, която купих втора ръка.
Разполагам с кабел за диагностика USB KLL i VCDS lite 1.0.
Опитах се да адаптирам клапата по указанията дадени в някои от темите във форума, но метода по-долу и не се получава при мен, дава ми на 060 че не е налично.
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 060
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
[Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.
След сканиране на двигателя ми дава грешка 00670 Датчика за регулатора на дроселовата клапа 03-00 няма сигнал.
Премерих съпротивлението на крачетата на датчика на регулатора и всичко си е ок.
Ще съм благодарен ако някой може да ми помогне.
Поло 1995г. 1,6 АЕА адаптация на дроселова клапа
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Молба за помощ - адаптация на дроселова клапа 1,6 АЕА
Пробвай с група 098.
P.S. Това на контакт, но без да е работи мотора!
P.S. Това на контакт, но без да е работи мотора!
Re: Молба за помощ - адаптация на дроселова клапа 1,6 АЕА
Пробвах и група 098, но ми дава същото, че не е налична.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Молба за помощ - адаптация на дроселова клапа 1,6 АЕА
Просто трябва да я откриеш коя е.
При някой мисля дори беще 001.
Пробвай следното.
На контакт, без да е запален мотора, иди на engine, measuring blocks и както е групата 000 натисни Go. След това, независимо дали ди дава налична/неналична, започни да цъкаш на бутончето до номера на групата със стрелкичката нагоре (без вече да натискаш Go) така че да започнеш да увеличаваш групата. На някой групи ще ти дава грешка, на други ще ти показва стойности. Ти гледай за някоя група, при която ти се показва в някое от полетата стойност 'Idle'. Това е групата на клапата. Като я откриеш, цъкни на switch to basic settings и трябва да започне да цъка дросела и след малко да покаже Adapt. Ok.
Успех.
При някой мисля дори беще 001.
Пробвай следното.
На контакт, без да е запален мотора, иди на engine, measuring blocks и както е групата 000 натисни Go. След това, независимо дали ди дава налична/неналична, започни да цъкаш на бутончето до номера на групата със стрелкичката нагоре (без вече да натискаш Go) така че да започнеш да увеличаваш групата. На някой групи ще ти дава грешка, на други ще ти показва стойности. Ти гледай за някоя група, при която ти се показва в някое от полетата стойност 'Idle'. Това е групата на клапата. Като я откриеш, цъкни на switch to basic settings и трябва да започне да цъка дросела и след малко да покаже Adapt. Ok.
Успех.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Молба за помощ - адаптация на дроселова клапа 1,6 АЕА
Я кажи пак - кода на мотора АЕА ли е или АЕЕ ? Понеже ако е АЕА ще го адаптираш ама друг път


Re: Молба за помощ - адаптация на дроселова клапа 1,6 АЕА
Колега кода е АЕА, защо да не подлежи на адаптация?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Молба за помощ - адаптация на дроселова клапа 1,6 АЕА
Може ли да не знаеш каква кола караш... АЕА е 1.6 75 коня моноинжекцион.Там въобще дросел клапата не е електронна,като на АЕЕ или AEX примерно и нямаш никаква възможност за адаптация от компютъра (каналите и т.н. за които колегата над мен ти е обяснил), защото то просто няма какво да и се адаптира - 99% от нея е механика.
Имаш отделен модул,който е стъпковото моторче (idle speed regulator/actuator) и той ти регулира празния ход според доста неща.Той също няма софтуерна адаптация.Другото е датчика,който следи положението на дросел клапата - TPS.В този случай с него имаш проблем,защото грешката,която ти дава е TPS :
00670 - Throttle Position Sensor (G127)
Там имаш два варианта - или са му прекъснати кабелите (от самия TPS до компютъра) или и 2-та TPS-а,които имаш, прекъсват (ако ти е дало No signal като пояснение към грешката,значи кабелите прекъсват,а ако ти е дало Implausible Signal - Intermittent ,значи самите TPS-и прекъсват по някое време за кратко).Когато дадеш на контакт,изтрий грешките,ако веднага ти даде,че има драма с TPS-a,ровиш по кабелите и търсиш проблема (куплунга на ТПС-а,кабелите,куплунга на компютъра,куплунга долу на моторната инсталация,който се крепи на двигателя, защото други междинни снадки нямат).Ако не намериш проблем,вариантите са два - или комп-а е заминал и не си чете TPS-a (вътрешен ел. проблем) или и втория ти TPS е също толкова скапан,колкото и първия.

Re: Молба за помощ - адаптация на дроселова клапа 1,6 АЕА
Много благодаря!
Може и да си прав, аз много добре си знам двигателя и моното, но гледах във форума на руския сайт http://vwts.ru/forum/46345.html и там се заблудих защото бяха дали следното след смяна на дросела, който е същия като моя:
Ставим на машину впрыск, перед этим отсоединив АКБ что бы стерлись все ошибки. Вот тут начинается самое интересное, нужен компьютер и ВагКОм, для адаптации новой ДЗ.
Без этого не обойтись не как т.к. у меня было сильное переобогощение по лямбе , после адаптации все пришло в норму. Для этого делаем так, подсоединяем АКБ заводим машину прогреваем до 90*. Подключаем компьютер, смотрим нет ли ошибок если нет, глушим машину , включаем зажигание (не заводя) ВагКомом заходим в двигатель \ адаптация, там в окошке стоят нули жмем кнопочку рядом, по моему «СТАРТ» называется, он что то там запишет, внизу есть кнопочка сохранить, жмем он спрашивает действительно вы хотите сохранить, жмем «ОК». Этим мы стерли старые адаптивные величины ДЗ. Выходим из адаптации, заходим в базовые настройки и запускаем верхнюю строку «000», при этом РХХ должен до конца выехать, и во втором и третьем окошке должны побежать циферки бегут быстро можно и не заметить. Выходим из базовых настроек РХХ должен вдвинуться (будет слышно), еще раз проверяем не появились ли ошибки! ДЗ адаптирована! Заводим машину и смотрим как себя ведут показания лямбы должно быть в районе 1.000. Желательно еще произвести переинициализацию ЭБУ, в FAQ описано как это сделать если кто еще не знает!
Ну вот вроде и все что хотел сказать!
Успехов всем!
Може и да си прав, аз много добре си знам двигателя и моното, но гледах във форума на руския сайт http://vwts.ru/forum/46345.html и там се заблудих защото бяха дали следното след смяна на дросела, който е същия като моя:
Ставим на машину впрыск, перед этим отсоединив АКБ что бы стерлись все ошибки. Вот тут начинается самое интересное, нужен компьютер и ВагКОм, для адаптации новой ДЗ.
Без этого не обойтись не как т.к. у меня было сильное переобогощение по лямбе , после адаптации все пришло в норму. Для этого делаем так, подсоединяем АКБ заводим машину прогреваем до 90*. Подключаем компьютер, смотрим нет ли ошибок если нет, глушим машину , включаем зажигание (не заводя) ВагКомом заходим в двигатель \ адаптация, там в окошке стоят нули жмем кнопочку рядом, по моему «СТАРТ» называется, он что то там запишет, внизу есть кнопочка сохранить, жмем он спрашивает действительно вы хотите сохранить, жмем «ОК». Этим мы стерли старые адаптивные величины ДЗ. Выходим из адаптации, заходим в базовые настройки и запускаем верхнюю строку «000», при этом РХХ должен до конца выехать, и во втором и третьем окошке должны побежать циферки бегут быстро можно и не заметить. Выходим из базовых настроек РХХ должен вдвинуться (будет слышно), еще раз проверяем не появились ли ошибки! ДЗ адаптирована! Заводим машину и смотрим как себя ведут показания лямбы должно быть в районе 1.000. Желательно еще произвести переинициализацию ЭБУ, в FAQ описано как это сделать если кто еще не знает!
Ну вот вроде и все что хотел сказать!
Успехов всем!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Молба за помощ - адаптация на дроселова клапа 1,6 АЕА
Руския хич не го разбирам
Сменил съм десетки монота и никога не ми се е налагало да се мъча да глася луфтове на стъпков мотор или да бутам ТПС-а на някъде и т.н.Слагаш друго моно,палиш и всичко работи десетки хиляди км безгрижно след това. Иначе руснаците редовно пишат какви ли не неща за тези монота...


Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта