Golf 2, 1988 г., EZ, карбуратор 2E2 - трудно пали топъл ...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
nickarsow
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 05 фев 2011 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Golf 2, 1988 г., EZ, карбуратор 2E2 - трудно пали топъл ...

Мнениеот nickarsow » Съб 13 окт 2012 17:13


Здравейте момци,
Голфчето ми е 2-ка, само бензин, 1.6, EZ двигател, 1988г. Карбуратора е 2Е2. Никакви инжекции и екстри.
Имам следния проблем с карбуратора:
Когато двигателя е загрял и е в температурен режим, двигателя пали трудно, дори бих казал мъчително....доста въртене на стартера....примерно 6-8-10 секунди, след което оборотите се покачват мъчително. Паля винаги без да натискам педала за газта. Това се случва САМО при нормално загрял двигател. При студен двигател пали, както се казва от четвърт оборот. Отделно двигателя държи 1600об./мин ( по показанията на оборотомера ), дори когато е в нормален температурен режим ( стрелката на датчика за температура е вертикално - над светодиода....средата на скалата ).
Преди години се опитвахме да свалим СО-то, защото мрънкаха при годишен преглед и забелязвам, че жигльора за празния ход е почти в горно положение, тоест цепката за въздух в долната част на корпуса му е отворена на цяло. Карбуратора не съм го разглобявал, а само съм почиствал всички видими части под въздушния филтър със спрей за карбуратори.
Имам и едно питане:
Направи ми впечатление, че края на тръбичката за гориво в дифузора е почти опрял в стената на дифузьора, а от времето на микродвигателите от авиомоделизма си спомням, че тръбичката трябваше да пуска горивото в центъра на дифузьора. Поне така беше на времето. Може и просто тръбичката да си е наред....просто го приемете, като въпрос.
За друго не се сещам. Ако имате въпроси, които биха помогнали за изясняване на проблема, питайте.
Благодаря ви предварително.
Поздрави
Николай Арсов




Потребителски аватар
gabongo
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 16 юни 2010 20:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с карбуратор E2E на Golf2 1.6

Мнениеот gabongo » Нед 14 окт 2012 13:32


Не трябва да е толкова голяма "цепката". :) Намали я и ще ти паднат оборотите на празен ход, 1600 са много, смъкни ги до около 1000 при напълно загрят двигател.
А вакуумният "тройник" (погледнато отпред се пада в ляво) затваря ли си напълно буталото при напълно загрят двигател, така че да не повдига лостчето? Проверил ли си всички вакуумни маркучи, вакуумни регулатори, електрическите клапани и т.н.?

Карбуратора не съм го разглобявал, а само съм почиствал всички видими части под въздушния филтър със спрей за карбуратори.

И аз така направих (моят голф е като твоя - ez, карб. 2е2, само на бензин) първият път но после когато го свалих карбуратора се оказа, че ефекта е нулев. :) Затова най-добре го свали целият карбуратор, провери му вакуумите дали са наред, почисти го отдолу пак със спрея, почисти му и всичките пружини, лосчета и каквото може без да го разглобяваш (самия карбуратор).


nickarsow
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 05 фев 2011 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: Проблем с карбуратор E2E на Golf2 1.6

Мнениеот nickarsow » Нед 14 окт 2012 15:51


Благодаря за отговора,
gabongo написа:Не трябва да е толкова голяма "цепката". :) Намали я и ще ти паднат оборотите на празен ход, 1600 са много, смъкни ги до около 1000 при напълно загрят двигател.

Проблема е, че при завиване на рег.винт надолу се увеличава СО-то, за това е развит. Иначе наистина оборотите падат.
gabongo написа:А вакуумният "тройник" (погледнато отпред се пада в ляво) затваря ли си напълно буталото при напълно загрят двигател, така че да не повдига лостчето? Проверил ли си всички вакуумни маркучи, вакуумни регулатори, електрическите клапани и т.н.?

Да, прибира се напълно и дори се отделя от лостчето на около 3-5мм. Вакуумните маркучи са проверени/сменени с нови.
С оборотите ще се справя, но остава по-сериозния проблем при топъл двигател. Направо нямам идея защо така двигателя се мъчи все едно е задавен.....


Потребителски аватар
gabongo
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 16 юни 2010 20:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с карбуратор E2E на Golf2 1.6

Мнениеот gabongo » Нед 14 окт 2012 17:18


Изправно ли е терморегулирането (зависи от температурата на антифриза) на карбуратора? Проверил ли си го това? Според мен е добре да го погледне специалист (ама истински) този карбуратор, знам, че има доста настройки и базикни, които може да се правят но си трябва познания.
Желая ти успех и дано скоро вече да е наред! :)


nickarsow
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 05 фев 2011 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: Проблем с карбуратор E2E на Golf2 1.6

Мнениеот nickarsow » Нед 21 окт 2012 13:29


Здравейте колеги,
Извинявам се за закъснелия отговор, но имах малко проблеми от друг характер.
Терморегулирането е перфектно, просто всичко работи, както пише по дебелите книги.
Проблема тук в Смолян е, че на практика нямаме специализиран сервиз, както в големите градове.
Днес забелязах нещо, което може да доведе до евентуални предположения:
При загрял двигател, мудно палене, оборотите тръгват бавно и мъчително, като ауспуха избълва неизгорели газове....цвят синкав и мирише на много обогатена смес. Това ме навежда на мисълта, че карбуратора зацапва цилиндрите с много богата на гориво смес.
Дано този симптом ви помогне.
Поздрави
Арсов


nickarsow
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 05 фев 2011 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: Проблем с карбуратор E2E на Golf2 1.6

Мнениеот nickarsow » Чет 25 окт 2012 17:51


Здравейте колеги,
Днес реших да се занимая сериозно с карбуратора. След, като се прибрах от работа, свалих въздушния филтър...двигателя е още топъл и....какво да видя....капе гориво от тръбичката, която е в центъра на дифузьора. Изчаках да изстине двигателя и свалих карбуратора, както е описал Мирослав Трифонов - http://pierburg2e2.hit.bg/
IMG_0197.JPG

Има няколко проблемни чарка - една гумена запушалка, която се беше скъсала. Тя запушва някаква тръбичка, но е на толкова скрито място, че няма как и кой да я види....прилагам снимка.
IMG_0195.JPG

Другия чарк е едно нагревателче, което си мисля, че работи само при студено време...може и да греша, но не мисля, че е свързано с проблема.
IMG_0200.JPG

Най-вероятно това изливане на гориво при топъл и загасен двигател е свързано с поплавъка....моля спецовете да се произнесат по въпроса.
Почистих до блясък карбуратора със спрей за карбуратори, разглобих го по делителната линия на гарнитурата без да я повредя, но ми се струва, че не бива да се ползва същата, защото вече се е формовала по определен начин и надали ще успея да я поставя на точното място и по същия начин.
IMG_0196.JPG

Това е от мен....очаквам спецовете да се произнесат.
Поздрави
Николай Арсов


nickarsow
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 05 фев 2011 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: Проблем с карбуратор E2E на Golf2 1.6

Мнениеот nickarsow » Пет 26 окт 2012 18:17


Здравейте отново,
Имам едно дребно питане:
При сглобяване на "охлюва" към карбуратора, трябва ли биметалната спирала да се натегне примерно на оборот или просто да се напасне с лостчето на клапата без да се натяга?
Благодаря предварително
Поздрави
Николай Арсов


nickarsow
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 05 фев 2011 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: Проблем с карбуратор E2E на Golf2 1.6

Мнениеот nickarsow » Нед 28 окт 2012 16:54


Здравейте момци,
Сглобих перфектно почистения карбуратор, смених всички тръбички за вакуума и....пробвах двигателя.
Има подобрения - няма теч от поплавковата камера и оборотите при студен и топъл двигател са с 200 оборота по-ниски, но все още високи спрямо спесификацията:
При студен двигател - 1800;
При топъл - 1350.
Пробвах жигльора за СО-то, тъй, като беше развит почти в горна точка, но при навиване на 6 оборота, оборотите на двигателя се увеличават. За това и си го върнах в положението в което си беше.
Днес вали както по времето на "Потопа", но утре ще пробвам да намаля оборотите при студен двигател от винт 13, показан на картинката 2E2vacback.jpg.
2e2vacback.jpg

Все още не намирам никакво описание за тръбичката показана с червено на картинка 2E2front_2.jpg.
2e2front_2.JPG

Намира се отдясно на нагревателчето, което е отдясно на ускорителната клапа. Оригинално беше залепено цилиндрично гумено филтърче от порест материал. Моля, ако някой може да даде разяснения за какво служи тази тръбичка. Това, което знам вече със сигурност от многото литература в нета е, че не е свързано с вакуума.
Моля също така и за разяснение за начина на регулиране на капачката 7 на вакуумния регулатор 6 от втората картинка.
Благодаря предварително.
Поздрави
Николай Арсов


nickarsow
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 05 фев 2011 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: Golf 2, 1988 г., EZ, карбуратор 2E2 - трудно пали топъл ...

Мнениеот nickarsow » Пет 09 ное 2012 8:21


Здравейте колеги,
Моля помагайте...проблема се влоши.
Преди 3 дни сутринта тръгвам за работа...паля колата...двигателя тръгва и се задавя. Карба тече, като лейка от всякъде. Разглобих го, върнах си старата гарнитура.....3 дни никакви проблеми. Днес сутринта паля...давене....същата работа....тече....олива. Иглата на поплавковата камера я гледах 100 пъти сигурно....няма наранявания, там, където затваря е гладко и полирано.....
Какво може да му става на тоя карб???????
Вече се замислям да търся направо друг, а този да остане за чаркове.
Поздрави
Николай Арсов


nickarsow
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 05 фев 2011 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: Golf 2, 1988 г., EZ, карбуратор 2E2 - трудно пали топъл ...

Мнениеот nickarsow » Пон 12 ное 2012 17:06


Здравейте момци,
Днес случайно открих проблема с давенето и изтичането на бензин - поплавъка. След, като сложих новия ( рециклиран от мен ) карбуратор, реших пак да огледам поплавковата камера и с голяно учудване установих, че в поплавъка има бензин.... :banghead:
Внимателно го стиснах, за да разбера къде е пробива, но се оказва, че има пропускане по целия шев.
Проблема РЕШЕН !
Най-сърдечни благодарности на Люси и Мирослав за помощта по настройките и търсенето на проблема. Благодарение на тях вече мога сам да си регулирам и ремонтирам карбуратора.
Поздрави
Николай



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 49 госта