Газова уредба за пасат моно

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот pe6kata » Пет 26 окт 2012 19:58


такова изпускане в мембраната(или кой знае откъде) за каквкото се споменява не е ниакъв проблем, понеже мотора създава вакуум постоянно.
колко въздух ще мине, че да ти промени работата на празен ход. несериозно е.

нито бърка смеси, нито предварението. Когато мембраната е спукана е супер отчетливо и се хваща така както съм ти писал.

а работата на самата мембрана е да се движи,

това, за което се говори е елементарно, чак немога да повярвам в какви филми влизаш/ те вкрават с това газово, настройки и ... предваренията сии ги правя на око, по усет, последното като го проверих беше с два градуса предварение.

по принцип си правя една белязка на делкото и спрямо нея тръгвам да корегирам, докато ми хареса. По същия начин си настройвам и газовото- докато намеря баланса м/у вървене и разход.
Докарвам с леко обеднени смеси- като съм я закачал пробно и газаджиите се виждат в чудо :lol: - според тях сместта беднее, и хем върви и хем и е икономична. Категорично отказват да я пипат. Единствено донастройват празния ход, че там вече е трудно без апаратура.

Предлагам ти да вземеш малко да си поиграеш. Няма какво да прецакаш.




Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот kr1s0 » Пет 26 окт 2012 20:08


Точно така и направиха те,затапиха с някакво болтче.Нагласихме я както си му е реда,гледахме и 2та белега.Проблема явно е това,че когато закачиха анализатора и започнаха да гласят емисии и такива неща не са закачили маркуча към делкото.Нагласили са я така,аз на другия ден слагам маркуча и нещата си е@ават мамата...

Сега ще отида пак до колата да видя дали е наистина изправен регулатора отново.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот stefan4o » Пет 26 окт 2012 20:32


kr1s0 написа:Проблема явно е това,че когато закачиха анализатора и започнаха да гласят емисии и такива неща не са закачили маркуча към делкото.Нагласили са я така,аз на другия ден слагам маркуча и нещата си е@ават мамата...

Мда, малко не са ти я настроили като хората, все едно нищо не са направили. Не се занимавай, ами си настрой сам колата на усет. Аз процедирам на усет - докато ми хареса вървежа и оставям тройника така. :beer При колите с делко има голямо предимство относно тези неща, понеже е в пъти по-лесно да си играеш с колата без големи инвестиции. При по-съвременните коли с бобини нещата стават вече с ТАПчета, имаш детонационен датчик, датчик на кол.вал и т.н. чиито манипулации изикват гореспоменатата електроника.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот kr1s0 » Пет 26 окт 2012 20:51


Досега бях долу и си скъсах нервите.Делкото си беше в положение "Х" ,което бях отбелязал преди да отида при газаджиите,a и след това си беше в това положение.Отвих му болта,и го завъртях 2-3мм по часовниковата стрелка.Оборотите паднаха до 950,което бяха нормалните обороти за мен на бензин.Включвайки на газ също бяха така,но натискайки педала на газта едвам стига до 1900 оборота форсирането,при това страшно мудно.Ако върна делкото на старото положение педала веднага поема..

Откачих маркуча от моното за вакуума,засмуках,задържах и си държи.Като пусна с езика се чува звук от регулатора (това на загасена кола),като надуя през маркуча се чува пак как мембраната опъва в другата посока,значи с него е наред всичко.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот stefan4o » Пет 26 окт 2012 20:59


kr1s0 написа:
Откачих маркуча от моното за вакуума,засмуках,задържах и си държи.Като пусна с езика се чува звук от регулатора (това на загасена кола),като надуя през маркуча се чува пак как мембраната опъва в другата посока,значи с него е наред всичко.

Значи допускаме, че мембраната е все още здрава и я оставяме на мира към този момент. mhihi

Досега бях долу и си скъсах нервите.Делкото си беше в положение "Х" ,което бях отбелязал преди да отида при газаджиите,a и след това си беше в това положение.Отвих му болта,и го завъртях 2-3мм по часовниковата стрелка.Оборотите паднаха до 950,което бяха нормалните обороти за мен на бензин.Включвайки на газ също бяха така,но натискайки педала на газта едвам стига до 1900 оборота форсирането,при това страшно мудно.Ако върна делкото на старото положение педала веднага поема..

Както ти казах и преди - когато се мести предварение е нормално да се получат такива дефекти по работата на мотора. 2-3мм е доста предполагам отговаря на около 14-15гр. (само че при твоя мотор не се сещам по часовниковата дали си дал предварение или закъснение), което си е мааалко множко. Опитай с нещо като 1мм да речем. Но след като се измести предварението трябва колата да се настрои наново иначе ефектът е или нулев или отрицателен (както е станало при теб). Утре по светло мръдни малко делкото и тествай на пътя в движение как се държи колата. :beer И приложи схемата проба-завиване/развиване на тройника-проба докато ти хареса резултатът. Според мен търси максимално добър вървеж в оборотния диапазон 2000 до към 4000, понеже в ежедневното каране този е най-ползваният :beer Това е според мен оптималната рецепта, която дава от задоволителен до много добър резултат.

Последна промяна от stefan4o на Пет 26 окт 2012 21:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот kr1s0 » Пет 26 окт 2012 21:01


Утре няма да мога,защото ще бачкам цял ден,а пък неделя отивам на серес на някакво съзтезание,но задължително ще се занимая в понеделник ако ми остане време от лекциите..Ще пиша за резултат задължително!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот stefan4o » Пет 26 окт 2012 21:11


Писах ти на лични, въпреки, че предпочитам тези неща да ги пишем тук, за да може повече хора да ги видят (съответно ако някой не е съгласен да внесе корекция или пък да потвърди, че мислим в правилна посока). Понеже не ми се пише пак просто ще те помоля след като направиш пробата да споделиш резултат в темата, за да опитаме да помогнем отново, ако е нужно. :beer
Като обобщение моята лична методика е в следните поредни стъпки:
1. Оправяне на всички места където има "теч" на вакуум (vacuum leak) ако има такива, разбира се.
2. Посещение при сервиз със стробоскоп или вземане от някой назаем. Преглеждат се всички белези по ангренажа (при наклонените назад мотори и този на делкото) дали са ОК и съвпадат, както е по книжките. Ако има разминаване - наместват се.
3. Със стробоскопа определяте ъгълът, който посочва завода производител като статичен при съответните условия (с изключен вакуум регулатор примерно). Бележите.
4. Напускате обекта/сервиза и се абстрахирате от приказките за предварението, че трябва да е точно 2 или 3 градуса и нито десета отгоре.
5. Делкото се премества да речем със стъпка 1мм в ПРЕДВАРЕНИЕ (важно е да се спази посоката - при наклонените назад мотори - обратно на часовниковата, при другите, където делкото е горе на разп.вал - посока към купето на автомобила се върти делкото).
6. Същинската част - намирате хубав и прав участък, по който да не минават много коли, където да тествате динамиката на колата. Колата се настройва от тройника на газта до момента, в който предостави най-добра динамика в съответен диапазон, който ползвате най-много в ежедневното каране. Засича се разход градско и извънградско - ако има нужда се дорегулира от тройника към по-бедна или по-богата смес.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот kr1s0 » Съб 27 окт 2012 23:21


Малко ъпдейт,че ме досърбя да я пипна и днес след работа колата.. mhihi
Слезнах долу и преди паленето напръсках с контактен спрей всички букси на тпс-и,моторчета,дюзи,че бяха прахолясали,а някой от тях и в масло.Ясно ми е ,че няма от това да е проблема,но го направих профилактично.

Бутнах делкото на 6* както си бях белязал старите белези преди газаджиите да пипнат,даже му дадох още малко предварение по обратна на часовниковата стрелка (с наклонения мотор съм).Оборотите станаха пак 1750 някъде,но от изпарителя навъртях 1оборот и ги кротнах около 1000-те.Сега студена държи към 800 на газ,на бензин е добре,върви..ще видим какво ще стане,но шунтирах вакуум маркуча на делкото засега,но мисля,че след като отместих с 1мм от 6* към още предварение делкото ще компенсирам загубата на маркуча..ЗАСЕГА :beer
Колата има динамика и на двата режима в момента,но ще засека разхода на газ първо,защото сега минах 50км със 7,3литра ,но с тая газ бях на анализатора,правих си 2пъти тестове,глупости,та не е обективен показател.Ще пиша като засега пак,или ако се появи някакъв проблем (да не чува господ death )


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот stefan4o » Нед 28 окт 2012 7:15


Включи си вакуумния регулатор бре човек, не го шунтирай. :beer


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот kr1s0 » Нед 28 окт 2012 23:43


Включих го.Запалих на бензин супер,прехвърлям на газ (както вчера си карах),колата загасва.Няма палене на газ,палене на бензин си има както обикновенно с нормални обороти.
Е@ем ти газова и всичко.Утре отивам да си наглася искрата със стробоскопа на тия и се махам с мръсна газ на БЕНЗИН.Почвам да въртя крановете като луд докато не уцеля пропорцията това е.. :beat_butt2

1/4 оборот на количеството газ ли е стъпката на отвиване/завиване ?


Потребителски аватар
Ivo 1983
Мнения: 502
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
Автомобил: Golf 3
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Враца

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот Ivo 1983 » Пон 29 окт 2012 8:40


kr1s0 написа:
1/4 оборот на количеството газ ли е стъпката на отвиване/завиване ?

Да. То обикновено пипнеш ли едната врътка, после се налага лека корекция и на другата.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот kr1s0 » Пон 29 окт 2012 17:30


Да това за празния ход знам,че трябва след това,но не ми се налага вече :lol:
Почувствах се като най-неукия тип на тая планета.От зор и взиране в това делко и други неща не съм забелязъл,че маркуча,който взима вакуум от колектора за изпарителя ми (вакуумен е) се е извадил и от там смуче въздух.. mhihi Та се наложи да отида намръщен при газаджиите,със заядлив тон да им заявя ,че колата не работи въобще,а за какво отидох.. mhihi
Отдавам големите обороти на празен ход,въпреки това,че е зацепено правилно делкото на това,че влизаше твърде много въздух.. :bishop
Закачих си го,закачих и вакуумния маркуч за делкото и всичко заспа.Динамика и на двете горива си имам,вървеж и така.Сега чакам разхода да видя как е и ще пиша обезателно! :beer


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот red rider » Пет 02 ное 2012 0:59


Засече ли някакъв среден разход в града ?


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот kr1s0 » Съб 03 ное 2012 1:10


Тамън се прибирам с вести колега. :lol:
Първия разход след като си стабилизирах нещата е 12,2 като колата няма разлика с вървенето на бензин,което за 2ра употреба газова уредба според мен е приемливо.Също така няколко пъти й опънах тирантите,за да видя аджеба добре ли върви и се представя задоволително :lol:

Разхода е изцяло градско в София,с едно минаване от 5-10км по околовръстното и толко по цариградско,което може да се каже,че е малко по-така :lol:
Доволен съм сега,но странното е само като поседи загряла колата загасена и запаля после първите 1-2минути има колебливи обороти около 750,колата си "присецва" ако я покарам точно 500м и спра вече ПХ си е нормален (около 950 оборота).
Също така ако карам колата на 5-та с 90 и изключа от скорост ПХ ми е около 1250 обороота.Когато започна да спирам след 2-3секунди продължително натискане на спирачката оборотите кротват около 950 пак..което е странно за мен :lol: ,но не ми прави особен проблем това,защото както виждате се оправя с първото спиране.Пробрах да чукна леко надолу празния ход от изпарителя,но като позагрее пък пада до 750 и нестабилно работене..
Изпарителя е вакуумен ако има значение за това леко "задържане" на оборотите :012:

На бензин си пали пак от четвърт,въпреки че съм на 1мм в посока предварение от 6* преди гмт (на око си я правих,и на уше,по препоръка на stefan4o mhihi,и си я направих доста добре според мен).Също така сутрин ако я запаля на бензин задържа към 1000оборота,което си е нормалното за студена кола,но като тръгна да я форсирам 3-4секунди не вдига оборотите,а глъхне после постепенно ги вдига с форсиране от типа на "тъдъдъдънн тъдъдъдъннн" и веднъж "отпуши ли" вече си пърпори перфектно.. странности,с които мисля,че ще свикна с цената на това,че колата се кара само на газ death :mrgreen:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Газова уредба за пасат моно

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 03 ное 2012 8:48


Имам един тука който си купи един пасат с газова и няма няма като ме види вика, абе веднъш оборотите са 1100, друг път са 900. Прост трябва да свикне, че пасат и равни обороти са химера.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта