Vento 1,8 mi AAM 75 к.с. Много празен ход на спирачния педал

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Vento 1,8 mi AAM 75 к.с. Много празен ход на спирачния педал

Мнениеот jordancho » Съб 27 окт 2012 9:47


Здравейте колеги
Проблема е следния - колата е Vento 1,8 mi AAM 75 кончета, педала на спирачките винаги е имал доста празен ход, но в момента ми се струва доста повече.
Преди време имах теч от задното дясно цилиндърче, смених го веднага щом го забелязох, но теча беше достатъчен, че да ми прецака спирачните челюсти и лагера на главината, та от тогава вече около 3-4 месеца си карам с голям ход на спирачния педал, като си мислех, че идва от изтънелите задни челюсти. Вчера обаче ги смених, и за мое съжаление установих, че хода на педала пак си е голям, ако целия ход е 100 %, спирачките ми започват да спират чак след 50% до към 70%, иначе си спира, но ме притеснява този голям ход. Иначе ръчната преди смяната ми хващаше чак на 7-8 зъб, а сега нс 2-3 зъб и е заковала.
Пробвах рязко натискане, за да се саморегулират "рибките" отзад, помпене на спирачките и не и не, педала все си има много празен ход, само след едно от поредните рязки спирания, като че ли понамали хода, но след като отново се качих в колата и тръгнах - пак много празен ход.
При смяната не съм отварял спирачната система, за това предполагам, че няма да е от въздух проблема; изчетох доста теми за спирачки, и всички ме навеждат на спирачна помпа, или въздух в системата.
Та какво е ви е мнението колеги ?




batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Много празен ход на спирачния педал

Мнениеот batmit » Съб 27 окт 2012 10:00


Колега, ако имаш ABS пробвай да обезвъздушиш като започнеш задно дясно, задно ляво, предно дясно предно ляво, задължително на работещ двигател заради ABS-а. При мен на ауди в4 се получи, празния ход е минимален. Успех!


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Много празен ход на спирачния педал

Мнениеот jordancho » Съб 27 окт 2012 14:11


За съжаление нямам ABS колега :(


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Много празен ход на спирачния педал

Мнениеот zfa159 » Съб 27 окт 2012 14:58


Първо правило при пипането по спирачките - никога не оставяш системата 100% с въздух.Ако сменяш заден цилиндър,затапваш си тръбата (аз си направих едни джаджи за затапване) и си сменяш,а тръбите и помпата си седят пълни с течност. Същото важи и за всичко друго,което пипаш.Няма как да избегнеш пълно изпразване само при смяна на АБС модул и при смяна на спирачна помпа.Изпуснеш ли АБС модул да се напълни целия с въздух,жална ти майка,особено ако е от по-старите,които нямат Output test-ове и не можеш да го пуснеш да се самообезвъздуши през VAG-Com.
За случая на колегата - хода на педала при барабанни спирачки зависи от няколко неща - дали ръчната е регулирана добре,дали работи самореглажа отзад,дали износването на барабана е в допуск,дали кантара работи като хората.Един път само досега ми се е случило да има проблем със сервото (Голф 3) и от там да идва голям ход на педала.
Съответно :
1. премери вътрешния диаметър на барабана и виж дали е в допуск (ще се изненадаш колко много може да се износи...)
2. убеди се,че реглажа на накладките ти работи - както е със свален барабан,някой леко да натисне педала,ама много леко,за да отвори лекичко челюстите и виж дали реглажа компенсира. Важно е да видиш и да не е прибран реглажа на 100% като отвориш барабана (при мноог износен барабана,реглажа отваря на 100% и пак накладките не стигат до повърхността).
3. реглулирай си ръчната,да има ход макс 5 зъба и колелата да не задържат при отпусната ръчна (вътре от жилата,като гледйа на 1-вия зъб още да държат еднакво).
4. вдигни колата и прегледай кантара дали и колко ход има.Пробвай с експериментална цел да го вържеш така,че да не може да се отваря и виж какъв ще бъде хода на педала.
5. остана проблем със самото серво или спирачната помпа.
:beer


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Много празен ход на спирачния педал

Мнениеот jordancho » Сря 31 окт 2012 19:28


Все още нищо не съм правил по спирачките колеги, защото не ми остава време, а и условията в момента са никакви, но докато карах така установих следното: - при често ползване на спирачките (примерно в задръстване), празния ход на педала намалява, сиреч започват да спират по-от горе, при помпене същата работа, та май май съм си за обезвъздушаване. Само се чудя от къде да е влезнал този въздух при положение, че не съм отварял системата, а и течове нямам, нито загуба на спирачна течност.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Vento 1,8 mi AAM 75 к.с. Много празен ход на спирачния педал

Мнениеот jordancho » Вто 20 ное 2012 10:27


И в крайна сметка наистина се оказа въздух в системата, след едно леко обезвъздушаване и всичко си оправи, сега като натискам спирачката, започва да спира още от 20-тия процент :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 172 госта