Passat B3 '89 RP-проблем след смяна на радиатора на парното

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
grozdanov
Мнения: 37
Регистриран на: Нед 08 май 2005 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Passat B3 '89 RP-проблем след смяна на радиатора на парното

Мнениеот grozdanov » Вто 30 окт 2012 1:05


Привет колеги,
след като изчетох темата на Бобчо за смяната на радиаторчето на парното, го смених и на моя ПАсатор '89 RP, без климатик/климатроник.
Клапите са облепени, та сега духа топло/студено и в съответната посока като по книжка.
Смених и датчика на перката на радиатора с нов, че стария течеше от дифтунгата, та покрай това смених и целия антифриз.
Проблема е, че парно има ( т.е. духа топло ) само при движение иначе на празен ход става супер хладно. Нивото на охладителната течност е ОК, но поради долното
- Колата губи антифриз - по 100мл на 200км градско и тече някъде от под изпарителя или не знам къде, но това го има в една друга тема и ще го проуча ( не надува маркучите ).-
Наливам един път в седмицата, маслото е бистро също.

Извинявам се, че ще питам, но нямам много опит в това и си мисля, че може би има въздух в системата, но не се ли самообезвъздушава пасатора, не видях да има кранче ...
Всякакви идеи са добре дошли !
Надявам се да не съм изпуснал някоя тема в търсачката.
Благодаря ! :bowdown

Последна промяна от grozdanov на Вто 30 окт 2012 9:22, променено общо 1 път.




mitako68
Мнения: 25
Регистриран на: Съб 18 юли 2009 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pernik

Re: B3 след смяната на радиаторчето на парното - проблем

Мнениеот mitako68 » Вто 30 окт 2012 7:12


ПРОЧЕТИ МОЙТА ТЕМА И ЩЕ УМУВАМЕ ЗАЕДНО ,.АКО НАУЧА НЕЩО ЩЕ ТИ ПИША

Последна промяна от radotom на Вто 30 окт 2012 8:37, променено общо 1 път.
Причина: Писането с главни букви се счита за КРЕЩЕНЕ!!!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12111
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: B3 след смяната на радиаторчето на парното - проблем

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 30 окт 2012 7:15


Паркирай някъде където задницата на колата да е по- високо и остави да загрее, понякога трудно се обезвъздушава именно радиаторчето на парното.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: B3 след смяната на радиаторчето на парното - проблем

Мнениеот pe6kata » Вто 30 окт 2012 7:54


провери дали си вързал правилно маркучите
трябва да намериш причината да не държи налягане- по принцип е в капачката. Ако загрее към 100 градуса и би трябвало да ти изхвърли антифриза, ао не е под налягане.

за обезвъздушаването- иска големи обороти. Подкарай я по-здраво на 4-5000 за малко и ще се оправи.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19700
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: B3 след смяната на радиаторчето на парното - проблем

Мнениеот radotom » Вто 30 окт 2012 8:40


Извади тънкото маркучле от разширителния съд и виж дали върви плътна струйка антифриз при празен ход.
Ако не - смени водна помпа


И си оправи заглавието според правилата!!! :012:


Потребителски аватар
grozdanov
Мнения: 37
Регистриран на: Нед 08 май 2005 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B3 '89 RP-проблем след смяна на радиатора на парното

Мнениеот grozdanov » Вто 30 окт 2012 9:39


radotom написа:Извади тънкото маркучле от разширителния съд и виж дали върви плътна струйка антифриз при празен ход.
Ако не - смени водна помпа


И си оправи заглавието според правилата!!! :012:


Мерси за отговорите. Заглавието е оправено.
Ще пробвам weekend-a да я обезвъздуша по околовръстното heavy metal zork . Таман ще я оставя да видя после от къде се стича тая вода.
Нещата, които не споменах :
- Колата не загрява повече от 90, но въпреки това има големи амплитуди в показанията на температурата. Т.е., както си е около 85 градуса в задръстване, тръгна ли да се движа нормално и пада на 70 примерно. Перката на радиатора за охлаждане не се включва.
- Маркучите са по-скоро меки и не стават на кокал. Сутрин на студен двигател, като доливам охладителна течност не "съска" от капачката на разширителния съд.
- Относно струйката - да върви си при празен ход, защото виждам как облива гърловината.

Сега следва поредния тъп въпрос от моя страна :roll: Охладителна течност при загрят или при студен двигател да наливам ? Сега не съм чак толкова рус, че да отворя капачката при 90 градуса под налягане, но по мои наблюдения, при загрят двигател нивото на охл. течност в разширителния съд е по-високо. Според мен няма значение, защото ако е много течността ще излезе през преливника/дупчицата на разш. съд, но все пак да си питам.

Относно губененето на антифриз, ще следя другата тема.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Passat B3 '89 RP-проблем след смяна на радиатора на парното

Мнениеот dancing_niki » Вто 30 окт 2012 10:24


Виж дали не изпарява от фланците на блока, а щом не може да загрее не е ли проблема в отворен термостат?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 '89 RP-проблем след смяна на радиатора на парното

Мнениеот Iezekil » Вто 30 окт 2012 12:23


Правилно мислиш.Това,че не съска капачката като я отвиваш,че доливаш,че маркучите са меки-доказва едно.Имаш теч,който трябва да оправиш.През това място от където губиш вода като вдигне налягане,от там после ти засмуква въздух системата като изстива.Този въздух бяга в радиаторчето като пречи на циркулацията на охл.течност.Толкова по тоз проблем с теча.
Лошото е,че всъщност ако всичко ти е наред проблема може да е в самото ново радиаторче.Още повече ако е чисто ново и определена марка.Не ми се говори на изуст но можеш да откриеш няколко теми,в които новото радиаторче не топли поради ред дефекти-директна циркулация поради дефектен гумен разпределител или малък брой тръбички в питата.
Отделно термостата е ленив но това е за предпочитане пред обратния вариант-да закъснява с отварянето.
И накрая-нивото в разширитела е за студен антифриз,за да има място да се разшири.
Апропо,за теча ако го търсиш бях чел една хитринка/не съм я пробвал но е доста обещаваща/.Та беше писал някой,че се слага боя за яйца в охл.течност и в последстви мястото на теча се оцветява в съответния/червен/ примерно цвят.


Потребителски аватар
grozdanov
Мнения: 37
Регистриран на: Нед 08 май 2005 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B3 '89 RP-проблем след смяна на радиатора на парното

Мнениеот grozdanov » Вто 30 окт 2012 21:26


Еее пичове страшни сте значи !
Като се върнах от бачкане направих една бърза проверка :
- Маркучите нито кокал нито меки ( от/към радиатора за охлаждане и този новия за отоплението ). Т.е. коригирам се малко, че май ви подведох в предишния пост.
- И двата маркуча към радиаторчето за отопление са прилично топли, т.е. няма запушване ( пак един тъп въпрос, има ли значение кой маркуч на коя тръбичка съм вързал ? Не видях да има стрелки вход изход :roll: . Пък и това на къде е циркулацията едва ли има значение, поне ако имаше немечко щеше да е направил тръбичките с различно "фи" )
Логиката с теча и засмукването на въздуха изглежда като най-правдоподобна за сега. Идеята с Великден също ми допадна, ако не се справя с намирането на теча ще тестваме с боята за яйца :Mr Green Fun
За съжаление не ми се мисли, ако проблема е от новото радиаторче :banghead: , което взех от Еврото за...30 лева ( китайско отсекъде ). Просто нямаше от скъпите.
Говорих с моя майстор и ми каза, че може да съм се наиграл, защото имало голяма вероятност точно тая директна циркулация да се случва. По неговите думи е тоя метален разделител се изкривявал и вода през радиаторчето йок.
Ще го мъдря, цапам и така докато не оправя течовете ( поне до някъде ) и после пак ще пиша за съвети.

Иначе въпреки, че е китаец, докато го промивах ( защото прочетох за гадния аромат от консервационната смазка ) с топла вода загряваше зверски.
Абе явно има защо същото това радиаторче в ebay да е 54 паунда...дано Iezekil и майстора ми да не се окажат прави.

Благодарности на vankovw, защото му ползувах снимките !


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Passat B3 '89 RP-проблем след смяна на радиатора на парното

Мнениеот pe6kata » Сря 31 окт 2012 8:01


радиаторчето има вход и изход. Объркаш ли ги, ефективността му силно намаляеа. Няма проблем с китайските, арни са.


Vw golf 1.8 mi
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 31 окт 2012 8:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kresna

Re: Passat B3 '89 RP-проблем след смяна на радиатора на парното

Мнениеот Vw golf 1.8 mi » Сря 31 окт 2012 8:30


колеги я ми кажете за какво става така значи смених гарнитурата на главата защото ми гърмяха маркучите сега пак ми ги надува как мога да я обезваздуша ефективно


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 '89 RP-проблем след смяна на радиатора на парното

Мнениеот Iezekil » Сря 31 окт 2012 9:37


Гледано отпред входа е лявата тръба а изхода е дясната но за мен лично това за радиаторчето е без значение за ефективноста му.По-важната информация ми се струва друга:
Ще се хвана за две думи изтървани от автора:"изпарител" и "прилично топли".
Та да споделиш този изпарител примерно дали е слаган скоро?И дали ти сълзи някъде под него или точно от него?Това питам с цел ,ако ти е нова уредбата да не би да е вързан последователно с парното....
И следващия момент е,че маркучите на парното не трябва да са "прилично топли", а неприлично парещо горещи.Това е много важно уточнение с цел конкретизиране на проблема извън самото радиаторче,а именно-изпарител или водна помпа....


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19700
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B3 '89 RP-проблем след смяна на радиатора на парното

Мнениеот radotom » Сря 31 окт 2012 11:56


Vw golf 1.8 mi написа:...смених гарнитурата на главата защото ми гърмяха маркучите сега пак ми ги надува...

Въпроса е тъп, но се нагледах/наслушах на тъпотии, та да си питам:
По време на смяната на гарнитурата шлайфа ли поне главата?


Потребителски аватар
grozdanov
Мнения: 37
Регистриран на: Нед 08 май 2005 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B3 '89 RP-проблем след смяна на радиатора на парното

Мнениеот grozdanov » Чет 01 ное 2012 1:42


Iezekil написа:Гледано отпред входа е лявата тръба а изхода е дясната но за мен лично това за радиаторчето е без значение за ефективноста му.По-важната информация ми се струва друга:
Ще се хвана за две думи изтървани от автора:"изпарител" и "прилично топли".
Та да споделиш този изпарител примерно дали е слаган скоро?И дали ти сълзи някъде под него или точно от него?Това питам с цел ,ако ти е нова уредбата да не би да е вързан последователно с парното....
И следващия момент е,че маркучите на парното не трябва да са "прилично топли", а неприлично парещо горещи.Това е много важно уточнение с цел конкретизиране на проблема извън самото радиаторче,а именно-изпарител или водна помпа....

OK, това с радиаторчето, ще го погледна.
Газовата уредба е на почти 3 години вече и ядове никакви не е имало до сега с нея и към момента също няма ( разход нормален, автоматично превключване газ<>бензин нормално, миризми в купето никакви...). Да, сълзенето е точно от изпарителя от единия вход/изход на водната риза. Надявам се да е само скоба, но това сълзенето не е от сега, просто сега се завирах да видя, че е от него :drinking:
Прилично топли казвам, защото като ги стисна мога да си държа ръката, макар и да си пари.

Днес поредния "експеримент" - махнах капачката на разширителния съд и така карах 3-4 км, ако има да излиза въздух да излиза ( знаех, че има вероятност да кипне водата и да оплиска, но за мое щастие беше плиснало малко ). Естесвено това го направих на студен двигател - 5 мин работа на свободен ход и 5-10 мин каране. Резултат -> в движени без капачка на 2-ра степен на духане парното е ОК, оставя ли на празен ход почва да изстива. За съжаление не мога да пипна маркучите, когато съм в движение :), но всикчко това все повече ме навява на мисълта водната помпа, защото :
- И аз и предишния собственик си пишеме в един тефтер, кое на колко километра с какво и коя година е сменено и т.н. Та предишния собственик я има колата от 143 000 ( внесъл си я е сам от Германия навремето ), в момента е на 250 000 и нито аз нито той сме сменяли водна помпа
- Другото - ОК от тънкото маркуче към разширителя тече вода, ама от 75*C показание на таблото до 90*C e тая амплитуда се променя доста бързо, в рамките на един светофар време ~60-80 sek. Което ме навява на мисълта, че нещо водната помпа не може да подържа нужния дебит. Сигурен съм, че охладителната течност е в нормите като количество.
- И още - ако без капачката ( т.е. системата не е под налягане ) така лесно се обезвъздуши радиаторчето ( за сега го изключваме като проблемно ), а когато има капачка ( т.е. има и налягане в охладителната система ) и мина 6-7 км отсечка на 3-та на високи обороти...ефект йок. Мисълта тук ми е, ако самата турбинка на водната помпа се е износила по някакъв начин ( да речем, че това може и да си е 23 годишна водна помпа ), то би следвало поведението да е такова. При ниско налягане, каквото е останало от турбинката върти по лесно водата, в обратния случай има задъхване и не смогва да обръща достатъчно бързо водата => тея амплитуди
В събота ще отида при майстора да я свали водната помпа и да оправим сълзенето от изпарителя. Поне наистина има бая теми по тези въпроси във форума, та все се надявам скоро да отстраним и моя проблем.

Благодаря ви за вниманието и съветите колеги !


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B3 '89 RP-проблем след смяна на радиатора на парното

Мнениеот Iezekil » Чет 01 ное 2012 8:55


Труден казус.
-на обороти виждаш че върти вода през разширитела.Значи върти и през радиатора.
-Ако не върти то на място би трябвало да прегрееш и да хвърли водата.Със същите темпове с които вдига от 75 до 90 градуса,ще вдигне и до 100.Още повече,че ако тя не може да превърти водата в малкия кръг,кво остава като отвори термостата и количеството се утрои?

Разбира се,симптомите които сочат нея-на малки обороти няма парно а на големи има.Обаче....

Същото може да се получи и при дефектно радиаторче-като има голям дебит не е като при малък.

В друг филм системата може да гълта въздух от някъде и този въдух да бяга в радиатора.Това ще обясни както парното,така и големите амплитуди на температурата а също и теча.

На мен ми е по-важно първо да се херметизира системата.Тогава да видим дали при отваряне на капачката изпуска или засмуква? Не че нещо,но ми хрумна,че течовете станаха много.Първо радиаторчето е сменено/сигурно се е пукнало??/,после е течало от датчика за перката,сега пък от маркуча на изпаритела...Това разбира се е най-последния филм.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 91 госта