Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор?

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.

Мнениеот MMX » Пет 02 ное 2012 11:55


sp_konsulov написа:Четох, четох и не мога да разбера как един конвектор може да е по-икономичен от друг?! Нали вътре са нагреватели, 2000 Вата са си 2000 Вата при всеки модел, да не би нещо терморегулатора да прави икономии ?

Мисля, че е малко сложна материята. Иначе по твоята логика бих казал това - ако имаш 1 крушка 2000W, то тя би трябвало да топли толкова, колкото всеки конвектор 2000W. Консумират се 2000 вата и се получава една и съща топлина, нали? Спред мен има някои основни особености - ADAX примерно нагряват до 30-40 градуса и имат голям размер като ширина. Така се получава въздух с малко по-висока температура от зададената и се обръща голям обем наведнъж. Докато евтините от 50лв са широки 2 педи и съответно загряват до степен да се изгориш. Въздухът е с висока температура, качва се веднага към тавана и докато стане затопляне на височина 0.5-1м от земята минава повече време... Това не обяснява сумарния разход, но е като насока за мислене.




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.

Мнениеот milmar » Пет 02 ное 2012 12:40


MMX написа:... Иначе по твоята логика бих казал това - ако имаш 1 крушка 2000W, то тя би трябвало да топли толкова, колкото всеки конвектор 2000W. ....


Не знам чия е тази "логика" (логика- идва от гр. наука :D ), но тя няма нищо общо с истината, да не кажа че е глупост. Така или иначе, "по-пестеливите" отоплители от този тип, просто топлят по-малко, това е :lol: !


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.

Мнениеот MMX » Пет 02 ное 2012 12:45


milmar написа:
MMX написа:... Иначе по твоята логика бих казал това - ако имаш 1 крушка 2000W, то тя би трябвало да топли толкова, колкото всеки конвектор 2000W. ....


Не знам чия е тази "логика" (логика- идва от гр. наука :D ), но тя няма нищо общо с истината, да не кажа че е глупост. Така или иначе, "по-пестеливите" отоплители от този тип, просто топлят по-малко, това е :lol: !

Едно доста неточно сравнение е с икономичните бензинови двигатели. Единия 1.6, 100к.с. и другия толкова, а при еднакво тегло харчат различно. Как става? Ами просто при 2000-3000об. икономичния подава по-малко гориво и реално не е 100к.с. ами 40, но при инерция и равен път му стигат. Другия пак има инерция, но гори напразно.


Потребителски аватар
newgeneration
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 20:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.

Мнениеот newgeneration » Пет 02 ное 2012 14:45


От собствен опит ще кажа,че с маслен радиатор е доста по-неудачно /неефективно/ да се отоплява от колкото с конвектор...мое мнение.А относно спора "скъп VS евтин" конвектор:2г.ползвах "евтин" 2KW на БГ производител с механичен терморегулатор.Не,че не топли,но не съм особено доволен.Температурата в помещението /20кв.м./ варираше постоянно +-2;3 градуса...Зима 2011г/2012г взех "скъп" конвектор с ел.терморегулатор пак 2KW,от уж западен производител и съм по-доволен от него.1-во като ширина е 2 пъти по-голям,тоест обема на циркулиращия въздух е повече.2-ро измерената температура в помещението не мърдаше с повече от +-0.2 градуса от където идва и икономията на ток.Термометъра,който е постоянно в средата на помещението на 1.2м от пода е прецизен и мога да му се доверя.
Умишлено не споменавам марки,за да не излезе,че ги рекламирам.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.

Мнениеот milmar » Пет 02 ное 2012 15:46


MMX написа:....
Едно доста неточно сравнение е с икономичните бензинови двигатели. Единия 1.6, 100к.с. и другия толкова, а при еднакво тегло харчат различно. Как става? ....


Съгласен съм най-вече с това, че сравненията ти са неудачни.
При лампата (2000W) основната идея на дизайнера е да превърне максимална част от мощността (съответно консумираната енергия) в светлина и колкото се може по-малка част от нея в топлина. Има ламБи с нажежаема жичка, има ламБи живачни, натриеви, LED и т.н. Всички знаем, че има такива, които нарчаме ефективни, енергоспестяващи и т.н. , за тях е характено че не топлят толкова. Това е очевидно, сложи на полилея две ламБи по 40W - едната с нажеж. жичка (обикновена) и една луминесцентна (енергоспестяваща) и сравни каква е топлината на едната и другата.

С ДВГ е същата работа, зависи колко инженери са "баяли" :D на един мотор и в каква насока, дали се е търсело мощност без значение от разход (старите хАмерикански возила) или се е търсела икономия. Или нищо не се е търсело, просто да мине работното време - старите руски возила :D .


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.

Мнениеот MMX » Пет 02 ное 2012 17:26


milmar написа:
MMX написа:....
Едно доста неточно сравнение е с икономичните бензинови двигатели. Единия 1.6, 100к.с. и другия толкова, а при еднакво тегло харчат различно. Как става? ....


Съгласен съм най-вече с това, че сравненията ти са неудачни.
При лампата (2000W) основната идея на дизайнера е да превърне максимална част от мощността (съответно консумираната енергия) в светлина и колкото се може по-малка част от нея в топлина. Има ламБи с нажежаема жичка, има ламБи живачни, натриеви, LED и т.н. Всички знаем, че има такива, които нарчаме ефективни, енергоспестяващи и т.н. , за тях е характено че не топлят толкова. Това е очевидно, сложи на полилея две ламБи по 40W - едната с нажеж. жичка (обикновена) и една луминесцентна (енергоспестяваща) и сравни каква е топлината на едната и другата.

С ДВГ е същата работа, зависи колко инженери са "баяли" :D на един мотор и в каква насока, дали се е търсело мощност без значение от разход (старите хАмерикански возила) или се е търсела икономия. Или нищо не се е търсело, просто да мине работното време - старите руски возила :D .


Сравнението ми подразбира, че става дума за лампи с нажежаема жичка - аналог на нагревател. Идеята на дизайнера може да е осветление, но принципът е същия. Дали е реотан на печка, бързовар или лампа - все един принцип на действие, разликата е в температурите, които се достигат. Ако направиш конвектор широк 10см, който е 5kW, можеш да си сигурен, че вътре ще свети. Или излиза, че конвекторите са толкова по-ефективни, колкото нагряването им е близко до желаната стайна температура.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.

Мнениеот fox_vt » Пет 02 ное 2012 20:54


MMX виж сега има едни закони-закон на ом и закон на джаул ленц ще се спрем на втория [url]http://bg.wikipedia.org/wiki/Ефект_на_Джаул-Ленц[/url]
Та според него произведената топлина е равна на електрическото съпротивление умножено по квадрата на тока.Или ако имаш нагревател със съпротивление 22 ома че по лесно се смята по закона на ом 220в/22ома= 10 А.От тук 10А*10А*22ома=2200 джаула или вата в секунда.Тъй за да е по икономичен да речем наполовина трябва да намалим тока което може да стане със промяна на съпротивлението от 22ома на 44ома.И 220в/44ома=5А след това 5А*5А*44ома=1100 джаула(вата) и какво следва наполовина по икономичен но и наполовина по малко топлина ще отдели в стаята.Ти ако искаш си карай нагревателя и на 37,5 градуса икономичност няма да има е ще си по икономичен от тоя дето ще ходи по боксерки в стаята ама тва е друга бира mhihi


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.

Мнениеот milmar » Пет 02 ное 2012 22:56


MMX написа:...
Сравнението ми подразбира, че става дума за лампи с нажежаема жичка - аналог на нагревател. Идеята на дизайнера може да е осветление, но принципът е същия. Дали е реотан на печка, бързовар или лампа - все един принцип на действие...

Абе тя идеята и принципа е "един и същ", просто си отворят устата Деян Неделчев и Райна Кабаиванска, все пеят, обаче резулатата е различен mhihi .
Мисля, че забравяш за какво говорим и просто вече безмислено спорим :( :

MMX написа:....
Мисля, че е малко сложна материята. Иначе по твоята логика бих казал това - ако имаш 1 крушка 2000W, то тя би трябвало да топли толкова, колкото всеки конвектор 2000W. Консумират се 2000 вата и се получава една и съща топлина, нали? ....


Ами не, не е така, това исках да ти кажа, че лампата в твоя случай изразходва 2000W мощност, но само една част преобразува в топлина .

Така или иначе все заричам уж да не пиша в теми, в които се говори че кабелите имат посока, за машинките по 50лв. дето пестят енергия като ги тикнеш в контакта, за други едни дето вдигат 50 коня на двигателя на колата като ги пъхнеш в запалката и тям подобни ...........


Потребителски аватар
vihren1
Мнения: 40
Регистриран на: Чет 27 сеп 2012 0:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.

Мнениеот vihren1 » Съб 03 ное 2012 3:17


Дали ще включиш конвектор 1000Вт или котлон 1000Вт, стаята ще се затопли еднакво. Ако си склиматик 1000Вт с коефицент 4, тогава в стаята ще има 4 пъти повече топлина отделена. Ако някой се съмнява да си припомни урока по физика за топлинната машина.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.

Мнениеот mupk0 » Съб 03 ное 2012 13:27


Аз да спомена с моят конвектор докъде стигнах...Миналата година в стая 13кв с 2 външни стени и без изолация държеше 22гр постоянно така да се каже и доста често работеше по мой наблюдения(тогава дядо ми живееше в стаята).Тази година почина и аз се преместих в тази стая.Ремонтирахме я изцяло и сменихме дограмата с 7 камерна на Рехау.Сега същият конвектор почти не се включва и то все на първа степен(1кв),много рядко на 2кв.Явно има доста по-важни неща от това с какво се топлиш попринцип.


Имам 1 въпрос: Научих наскоро,че най-ефективно е да настроиш конвектора да кажем на 20гр и да не го изключиш цяла зима вместо да го вкл и изкл?Така ли е ? Питам защото като се замисля съм си в нас за 3-4 часа максимум(без времето в което спя).Ходя на работа в 5 сутринта,прибирам се в 14 и ако стоя в нас до към 6-7 и навън излизам.Другият път пък съм си в нас до 14:00 и после до 22 на работа....дали си заслужава въобще?Стаята в момента рядко изстива под 19гр според конвектора.


И кви пари струват тея устройства дето се слагат на контакта и в него се включва уреда да гледаш колко ток харчи за период от Х време?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.

Мнениеот muns61 » Съб 03 ное 2012 13:31


mupk0 написа:
И кви пари струват тея устройства дето се слагат на контакта и в него се включва уреда да гледаш колко ток харчи за период от Х време?

Вземаш един стар работещ електромер и с него си правиш въпросното устройство.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.

Мнениеот mupk0 » Съб 03 ное 2012 14:23


muns61 написа:
mupk0 написа:
И кви пари струват тея устройства дето се слагат на контакта и в него се включва уреда да гледаш колко ток харчи за период от Х време?

Вземаш един стар работещ електромер и с него си правиш въпросното устройство.

Аз и тва нямам... :D


Потребителски аватар
stinbg
Мнения: 70
Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
Автомобил: Passat B6
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.

Мнениеот stinbg » Съб 03 ное 2012 15:35


mupk0 написа:Имам 1 въпрос: Научих наскоро,че най-ефективно е да настроиш конвектора да кажем на 20гр и да не го изключиш цяла зима вместо да го вкл и изкл?Така ли е ? Питам защото като се замисля съм си в нас за 3-4 часа максимум(без времето в което спя).Ходя на работа в 5 сутринта,прибирам се в 14 и ако стоя в нас до към 6-7 и навън излизам.Другият път пък съм си в нас до 14:00 и после до 22 на работа....дали си заслужава въобще?Стаята в момента рядко изстива под 19гр според конвектора.


Този метод с постоянната работа на парното за икономии го обясняваше някакъв "гений" от топлофикация за да текат парите редовно в "правилната" посока. Ще ти отговоря така - загубите на топлина са толкова по-големи колкото е по-голяма разликата в температурите на стените и околния въздух примерно, както и колкото повече време се случват. Колкото по-голяма е тази загуба толкова повече пари ще ни струва. Сега можеш сам да си пресметнеш дали ако губиш по 24 часа в денонощието топлина, загубата ще ти е равна на онези 3-4 часа за които споменаваш, че си си в къщи :?:
П.С. - Ако си вземеш конвектор с таймер (или сложиш таймер на контакта)за да го пуска преди да се прибереш, може да избегнеш онези 15-20 мин. студ като се прибереш докато се стопли помещението.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.

Мнениеот fox_vt » Съб 03 ное 2012 18:01


muns61 написа:
mupk0 написа:
И кви пари струват тея устройства дето се слагат на контакта и в него се включва уреда да гледаш колко ток харчи за период от Х време?

Вземаш един стар работещ електромер и с него си правиш въпросното устройство.


Около 20 лева го взех моя,вкарваш цената на дневната и на нощната енергия както и времето на превключване м/у двете (стандартно е 22-06 часа за нощната)и ти показва моментно напрежение,косинус фи,ампери,ватове и максимални засечени ватове,както и изразходени квч,колко пари общо,колко за дневна и нощна.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор.

Мнениеот Winner25 » Съб 03 ное 2012 20:15


mupk0 написа:Аз да спомена с моят конвектор докъде стигнах...Миналата година в стая 13кв с 2 външни стени и без изолация държеше 22гр постоянно така да се каже и доста често работеше по мой наблюдения(тогава дядо ми живееше в стаята).Тази година почина и аз се преместих в тази стая.Ремонтирахме я изцяло и сменихме дограмата с 7 камерна на Рехау.Сега същият конвектор почти не се включва и то все на първа степен(1кв),много рядко на 2кв.Явно има доста по-важни неща от това с какво се топлиш попринцип.

По принцип дограмата и изолацията съвсем не са маловажни, но все още е топло и според мен е рано да си правиш заключения.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта