


рестриктор каква работа върши?
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
рестриктор каква работа върши?
Четох четох и пак не разбрах каква работа рърши рестриктора,освен,че се слага на турбото.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: рестриктор каква работа върши?
Слага се на бууст мера и ралтата му е да не ти трепери стрелката.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: рестриктор каква работа върши?
И на маслената магистрала се слага, служи като ти изтрещи турбото мотора да не остане без масло. И не само.
Ти за кой рестриктор питаш?
Ти за кой рестриктор питаш?

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: рестриктор каква работа върши?
Аууу, внимавайте какво слагате, тъй , като по нета за тази цел предлагат гледам единствено преходник, с малък отвор тип дюза. Ей такова не бих си сложил НИКОГА на моята кола.
Но пък съм си мислел да си направя нещо доста по-грамотно, но все нямам време.
Та ето какво ми се въртеше в главата:
На изхода на газовите бутилки за колите , има точно такъв клапан, който затваря механично, при скъсване на тръбата към изпарителя. (половин час ровя из нета и не мога да намеря снимка на такъв
)
Принципа е много прост и прилича ей на туй
но се прави със сачма. При Голям дебит (от ляво на дясно) пружината се свива до край, и затваря изходният отвор(представете си , че това вътре е сачма и оная пишка там на дясно я няма
, а дупката в която влиза е изхода ), като спира напълно маслото към турбото. След него е хубаво да се постави и един обикновен датчик за налягане на масло , и да се върже към лампата на маслото в колата.
По този начин, дебита в маслената магистрала няма да бъде ограничен по никакъв начин, докато дебита на маслото не премина определена стойност.
Проблема е , че опитно трябва да се подбере силата на пружинката и наклона на вътрешният конус на тръбичката за да се настрои дебита при , който да затвори .
Офффф, дано ме разберете. Ако има интерес, ще пусна една тема в "направи си сам" с чертежи
Но пък съм си мислел да си направя нещо доста по-грамотно, но все нямам време.
Та ето какво ми се въртеше в главата:
На изхода на газовите бутилки за колите , има точно такъв клапан, който затваря механично, при скъсване на тръбата към изпарителя. (половин час ровя из нета и не мога да намеря снимка на такъв

Принципа е много прост и прилича ей на туй

но се прави със сачма. При Голям дебит (от ляво на дясно) пружината се свива до край, и затваря изходният отвор(представете си , че това вътре е сачма и оная пишка там на дясно я няма

По този начин, дебита в маслената магистрала няма да бъде ограничен по никакъв начин, докато дебита на маслото не премина определена стойност.
Проблема е , че опитно трябва да се подбере силата на пружинката и наклона на вътрешният конус на тръбичката за да се настрои дебита при , който да затвори .
Офффф, дано ме разберете. Ако има интерес, ще пусна една тема в "направи си сам" с чертежи

- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: рестриктор каква работа върши?
Dobromirski написа:Офффф, дано ме разберете.
Разбрахме

Всъщност този рестриктор не се слага по желание, а при необходимост. И функцията му е друга, предвид, че автора вече заеба темата

Garrett distributors can tell you the recommended range of acceptable oil pressures for your particular turbo. Restrictor size will always depend on how much oil pressure your engine is generating-there is no single restrictor size suited for all engines. Ball-bearing turbochargers can benefit from the addition of an oil restrictor, as most engines deliver more pressure than a ball bearing turbo requires
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/faq
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: рестриктор каква работа върши?
привет.Не съм за*бал темата,ако не ме интересуваше за какво се ползва нямаше да пуска темата,а щом съм я пуснал ще я следя просто нямах време.
Тази джаджа да я разбирам ли като клапан, който пропуска само в едната посока и при необходимото налягане.
Разглобявал съм подобна джаджа свалена от бутилка за въздух от камион, която служеше за изпускане на въздуха при голямо налягане.
Благодаря ви.
Тази джаджа да я разбирам ли като клапан, който пропуска само в едната посока и при необходимото налягане.
Разглобявал съм подобна джаджа свалена от бутилка за въздух от камион, която служеше за изпускане на въздуха при голямо налягане.
Благодаря ви.

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: рестриктор каква работа върши?
Разглобявал съм подобна джаджа свалена от бутилка за въздух от камион, която служеше за изпускане на въздуха при голямо налягане.
Всъщност ти си разглобявал предпазен клапан . Той при достигане на гранично налягане ( указано на табела или по спецификация) е длъжен рязко да освободи налягането и при достигане на номинала рязко да го затвори - вътре Т.е в работно положение такъв клапан е затворен Този другия ( както е описал колегата) е нещо като "полуотворен" в работно положение и през него преминава отчасти калибрирано количество флуид - газ , вода, масло , въздух...но когато това количество се превиши клапана се затваря... т.е ако се къса маркуч след него например това предотвратява пълната загуба на налягане в системата[b] преди него [/b]
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: рестриктор каква работа върши?
Именно. Само , че тук се цели друго. Като се скъса оста на турбината, клапана затваря и няма как двигателя да се набълбука с масло докато, биелите се покажат през картера за глътка въздух
А датчика за налягане, поставен след него, ще сигнализира веднага, щом клапана затвори и спре подаването на масло към турбината. Тоест карате си и след, като колата загуби мощност, ще Ви светне една лампа на която пише "честитоооооо"
, обаче си продължавате да си карате куцият кон без никакъв проблем по живо по здраво 

А датчика за налягане, поставен след него, ще сигнализира веднага, щом клапана затвори и спре подаването на масло към турбината. Тоест карате си и след, като колата загуби мощност, ще Ви светне една лампа на която пише "честитоооооо"


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Sky_is_the_Limit и 42 госта