Помощ относно газова уредба и бобина. Пасат В3 1.8 моно

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
viliazov
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Помощ относно газова уредба и бобина. Пасат В3 1.8 моно

Мнениеот viliazov » Вто 06 ное 2012 9:47


Здравейте колеги. От известно време колата работеше леко неравномерно, леко прекъсваше, но нищо страшно. И преди няколко дни докато си карах колата изведнъж умря.Ни на газ, ни на бензин пали. Проверих за искра - няма такава. Дръпнаха ме до вкъщи и тръгнах да проверявам - датчик на хол е ОК /направих тестове, описани във форума/, сигнал от компютъра до бобината има, но бобината не хвърля искра /сетих се да проверя с централния кабел и една свещ, закачена за него, ами нямаше ток/. Работата ясна си викам, бобина или комутатор, но нали са в блок, не съм се занимавал да проверявам кое точно. Отидох, купих нова,монтирах я и запали. Обаче лекото прекъсване, което се появи скоро пак го има. И се притеснявам да не изгърми пак бобината. На самата бобина газаджиите бяха сложили едно кафяво и две червени кабелчета. Предполагам някой ресет на компа или нещо такова. Възможно ли е от тях да прави проблем. Кабелчетата са така разположени/съжалявам, че нямам снимка/ отпред на бобината излилзат две болтчета,вляво е хванато кафявото, а вдясно двете червени. Може ли някой да ми каже за какво най-вероятно се ползват и дали може и без тях. И къде евентуално да търся проблема - някакъв нагар, някое реле ли, за да не пускам тема гори ми 5-та бобина. Благодаря предварително и се извинявам за фермана. В допълнение - публикувам в този раздел, т.к. мисля, че проблема е свързан с газовата уредба по някакъв начин.




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Помощ относно газова уредба и бобина. Пасат В3 1.8 моно

Мнениеот bobocamaro » Вто 06 ное 2012 12:57


Болтчетата са първичната намотка на запалителната бобина.
Грубо, едното болтче получава плюс след контакт, другото се комутира от силов транзистор.
Тези кабелчета не трябва да бъдат там, иди ги питай какво са имали предвид.
С едното кабелче, да речем, ти захранват ключа газ/бензин.
Комутируемото кабелче не знам за какво им е, може би ключа ти по него следи обороти за преминаване към газ.
Хубавото е, че ще се ограничиш само до чести смяни на комутатор с бобина.
Хол, еку и т.н. ще бъдат добре.


viliazov
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Помощ относно газова уредба и бобина. Пасат В3 1.8 моно

Мнениеот viliazov » Вто 06 ное 2012 14:29


Да ида да питам, ама колата я купих с газовото, надали ще уцеля кой я е слагал. :D А иначе има навита жица върху централния кабел от бобината, предполагам от там взема сигнал за оборотите. Май ще се ходи на някой газаджия да оправи бакиите на предния /само да не развали нещо още повече/. Гледах доста обяви на автомобили VW със снимки с двигател като моя, газ-бензин, и наистина никъде не видях да има такива жички върху бобината.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Помощ относно газова уредба и бобина. Пасат В3 1.8 моно

Мнениеот bobocamaro » Вто 06 ное 2012 21:14


viliazov написа:.. иначе има навита жица върху централния кабел от бобината, предполагам от там взема сигнал за оборотите..

Да, това е начина за превключване на газ от обороти.
Другия, от болтчето, се сещам само за допълнителен оборотомер и то предвиден за свързване там.
Ще съм ти благодарен, ако разгадаеш и кажеш за какво е ползван този сигнал. :beer
Edit: искрено бих желал да науча за какво ползват този проводник газаджиите.
vovo6808 написа:..И защо не трябва да са там тези кабелчета..

конкретно за да не сменя колегата 5та бобина, е така лекинко.

Последна промяна от bobocamaro на Вто 06 ное 2012 21:36, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vovo6808
Мнения: 344
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: ABS 1992
Местоположение: РУСЕ

Re: Помощ относно газова уредба и бобина. Пасат В3 1.8 моно

Мнениеот vovo6808 » Вто 06 ное 2012 21:31


bobocamaro написа:Болтчетата са първичната намотка на запалителната бобина.
Грубо, едното болтче получава плюс след контакт, другото се комутира от силов транзистор.
Тези кабелчета не трябва да бъдат там, иди ги питай какво са имали предвид.
С едното кабелче, да речем, ти захранват ключа газ/бензин.
Комутируемото кабелче не знам за какво им е, може би ключа ти по него следи обороти за преминаване към газ.
Хубавото е, че ще се ограничиш само до чести смяни на комутатор с бобина.
Хол, еку и т.н. ще бъдат добре.

И защо не трябва да са там тези кабелчета.При мен по същия начин е вързана газовата уредба и вече 8 години карам така.


Потребителски аватар
vovo6808
Мнения: 344
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: ABS 1992
Местоположение: РУСЕ

Re: Помощ относно газова уредба и бобина. Пасат В3 1.8 моно

Мнениеот vovo6808 » Вто 06 ное 2012 21:49


bobocamaro написа:
viliazov написа:.. иначе има навита жица върху централния кабел от бобината, предполагам от там взема сигнал за оборотите..

Да, това е начина за превключване на газ от обороти.
Другия, от болтчето, се сещам само за допълнителен оборотомер и то предвиден за свързване там.
Ще съм ти благодарен, ако разгадаеш и кажеш за какво е ползван този сигнал. :beer
Edit: искрено бих желал да науча за какво ползват този проводник газаджиите.
vovo6808 написа:..И защо не трябва да са там тези кабелчета..

конкретно за да не сменя колегата 5та бобина, е така лекинко.

Не съм убеден че проблема е във тези кабелчета защото както вече писах 8 години карам така и бобина не съм сменял.


viliazov
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Помощ относно газова уредба и бобина. Пасат В3 1.8 моно

Мнениеот viliazov » Сря 07 ное 2012 15:23


Колега bobocamaro, виждам, че разбираш от материята. Би ли обяснил подробно ако имаш възможност защо наистина изгарят бобините. Благодаря предварително. И да, имам допълнителен оборотомер, вероятно кафевият кабел е точно за него - много добро предположение.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Помощ относно газова уредба и бобина. Пасат В3 1.8 моно

Мнениеот bobocamaro » Сря 07 ное 2012 17:35


Оборотомерът е с високоомен вход, той се явява никакъв товар за комутатора. Мисля, че не е виновен той.
viewtopic.php?f=5&t=220105
Това са темите по въпроса. Гаден, рядко срещан проблем за съжаление. :?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта