Написах ги така, защото не намерих на клавиатурата "номер". Надявам се колегата да ме е разбрал.
И да добавя, че и MAF сензора е към предпазител номер F32.
Провери също така, когато забележиш смяна на оборотите, зареждането от алтернатора на VAG-COM, на 12 канал ако не се лъжа, дали пада напрежението едновременно с промяната на оборотите. Ако има зависимост това може да обясни грешката с релетата на подгрева на антифриза.
Също провери и трасето от самото реле 109 по червения кабел(влизащ в краче 30 на релето) до предпазителя с номер F4 и оттам до плюса от акумулатора.
Перката на радиатора се управлява непосредствено от ЕCU-то по кафяво бял кабел излизащ от пин номер 11 до релето(дават го непосредствено до реле 109).



Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти РЕШЕНО
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти
Оборотите ги хванах, кога се сменят. Когато колата поработи няколко минути на място без да пипам газта, ЕГР-а работи на около 50% и смяна на обороти няма, обаче след тези няколко минути ЕГР-а отива на 2-3 % и стойностите на постъпващия въздух се покачват двойно - тогава започват да играят оборотите.
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти
Добре. 2 дена я рових тая кола и накрая пак нищо. Вчера направих центровката между синя и зелена линия и малко бутнах през VCDS исканото предварение да се доближи до реалното за да не мърда много авансатора. Почистих дюзите с добавката за дюзи на Лики Моли, установих, че и 4-те подгревни свещи са ми заминали. Днес цял ден ровя под таблото по кабели, релета, бушони и нищо не открих... Изчистих грешките, покарах 500-600 метра, закачих я на VCDS и пак беше набила грешката за горивния клапан на помпата. Неговия кабел неможах да го проследя, защото неможах да извадя ЕКУ-то. Предложете читав сервиз/майстор в София да я откарам когато имам възможност, че не се трае вече така 

-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
- Автомобил: Audi
- Двигател: AEL
- Местоположение: Плевен
Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти
Колега, а другите грещки появяват ли се отново. Ако не се появяват, то тогава да не се занимавай с предпазителите или релетата.
Ако на VAG-COM излиза само грешката за N75 - съсредоточи се върху окабеляването на клапана N75.
Той се захранва от жълто-черен(+)кабел от предпазител 34(както и N18,N239 и MAF sensor) и червено-кафяв от пин 62 от ECU-то. Провери за изправността на веригата.
Но без да разкачиш буксите на ECU-то не можеш да направиш нищо. Има вероятност и самия клапан да е неизправен, но първо провери кабелите. За пет минути работа е ... без да сваляш ECU-то извади му само буксите. И да провериш и кабелчето за клапана на нафтата, както ти писах по нагоре.
Ако на VAG-COM излиза само грешката за N75 - съсредоточи се върху окабеляването на клапана N75.
Той се захранва от жълто-черен(+)кабел от предпазител 34(както и N18,N239 и MAF sensor) и червено-кафяв от пин 62 от ECU-то. Провери за изправността на веригата.
Но без да разкачиш буксите на ECU-то не можеш да направиш нищо. Има вероятност и самия клапан да е неизправен, но първо провери кабелите. За пет минути работа е ... без да сваляш ECU-то извади му само буксите. И да провериш и кабелчето за клапана на нафтата, както ти писах по нагоре.
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти
Ами ще изчакам още ден, два и ще я закача пак да видя какви грешки е записала. Проблема, с ЕКУ-то е че се намира под кората на чистачките пред шофиора и немога да я сваля рази кора за да развия болтовете на пластмасовия капак на ЕКУ-то за да откача буксата. Кабела на клапана на нафтата също немога да го измеря след като немога да свлая буксата на ЕКУ-то



- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти
Днес колата беше на майстор. Прегледал е кабелите под таблото, до ЕКУ-то и в двг. отсек и каза, че не е намерил никъде проблем с кабелите. Каза, че се съмнявал проблема да идва от клапана за нафтата на ГНП-то. Възможно ли е от него да идват и др. грешки ? Каква е цената на този клапан горе долу ?
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти
Колеги някой знае ли колко трябва да е съпротивлението на крачетата на n75 ? Моя дава 16.5 ома при почти загрял мотор, ако има значение.
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти
Благодаря. Това означава ли, че клапана работи както трябва или пак не е гаранция ?
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
- Автомобил: Audi
- Двигател: AEL
- Местоположение: Плевен
Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти
Провери му и захранването. На пин 1 и маса някъде по колата трябва да даде 11-14 волта (или напрежението на батерията).
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти
Това означава че бобината на клапана е здрава и клапана работи.А дали клапана работи правилно и адекватно,чрез ваг-кома ще го разбереш.
Най-добрия вариант е лог на 10 и 11 канал с твоя клапан Н75 след което го подменяш с друг работещ Н75.Отново лог на 10 и 11канал след което сравняваш двата лога и си правиш изводи.
Най-добрия вариант е лог на 10 и 11 канал с твоя клапан Н75 след което го подменяш с друг работещ Н75.Отново лог на 10 и 11канал след което сравняваш двата лога и си правиш изводи.
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти
Вчера мерих напрежението между 2-та пина и беше някъде около 9 Волта. Не се сетих да го измеря между единия пин и маса на купето. Проблема е, че няма от къде да взема н75 като моя и май ще купувам нов или 2-ра ръка.
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти
Ако разменя местата на н75 и на този който управлява ЕГР-а дали ще успея да хвана проблема ? Турбото адекватно ли ще работи ако се управлява от другия клапан ?
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти
Турбото ще работи с малки отклонения,които няма да са фатални.
За проба ще стане
,но на негово място постави Н75 или запуши вакума.Ако маркуча не го затапиш ще губиш вакум,което не е желателно както знаеш.
За проба ще стане

- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Seat Leon 1M 2002 ASV - 5 грешки + смяна на обороти
Да, да пълна размяна на местата ще им направя - няма да оставям откачени букси и вакууми. По-късно ще го направя и ще тествам. Ще има и коментар 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта