Здравейте,
Имам леко страннен проблем, дори в сегашните студени сутринни когато запаля колата, след минута две се включва перката на радиатора и не се изключва докато не загася колата (и малко след това). Стрелката дори не е помръднала , но перката се включва. Проверявах с vcds няма грешка, климатроника е изключен.
Поразчетох се из форумите , някои хора са имали подобно или същите проблеми, с разликата че при мен перката не се пуска веднага след стартиране на двигателя, а кратко време след това. Също така имаше съвети за смяна на термостат.
Колега ми беше споменавал , че при обслужване на двигателя(ремък, ролки и водна помпа) се сменява и термостата, но в интерес на истината ситуацията беше същата лятото, като тогава го отдавах на високите температури.
Ако някой е имал подобен проблем, ще съм благодарен, ако сподели опит.
Поздрави.
Перката на радиатора върти постоянно Голф 5 BKC
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Перката на радиатора върти постоянно Голф 5 BKC
Не зная как е при Г5 но за Г4 се проверява датчика на радиатора и външния "модул/реле" на климатроника.На коя степен ти работи перката?
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Перката на радиатора върти постоянно Голф 5 BKC
Г4 няма нищо общо с Г5.
Тук перките са безстепенни с плавно регулиране в проценти от 0% до 100%, управлявани от ЕКУ-то и климатроника посредством модула на едната перка.
Обикновено при прецакване на модула на перките се получава така. Същото нещо се наблюдава при загуба на връзка модул - ЕКУ.
ЕКУ-то праща маса по 47 пин към модула. Тя ако липсва, перките въртят на някакви си проценти.
Климатроника пак управлява перките, но чрез ЕКУ-то комуникирайки си по КАН, но проблема едва ли ще е при него щом е спрян.
п.с. провери си с ВАГКОМ и двете температури - едната е на изхода от главата, която се вижда на таблото и другата е на изхода на радиатора.
Тук перките са безстепенни с плавно регулиране в проценти от 0% до 100%, управлявани от ЕКУ-то и климатроника посредством модула на едната перка.
Обикновено при прецакване на модула на перките се получава така. Същото нещо се наблюдава при загуба на връзка модул - ЕКУ.
ЕКУ-то праща маса по 47 пин към модула. Тя ако липсва, перките въртят на някакви си проценти.
Климатроника пак управлява перките, но чрез ЕКУ-то комуникирайки си по КАН, но проблема едва ли ще е при него щом е спрян.
п.с. провери си с ВАГКОМ и двете температури - едната е на изхода от главата, която се вижда на таблото и другата е на изхода на радиатора.
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Перката на радиатора върти постоянно Голф 5 BKC
Благодаря за съветите. Ще го завържа отново тези дни, като имам повече време.
@Andonov, би ли споделил с какво ще ми помогне разликата в температурите ? Насока за теморстат, който да пуска големия кръг при по-ниска температура ?
Вчера вечерта и днес сутринта пътувах по Тракия с нормална скорост 120, на места 140-150, направи ми впечатление че за много кратък момент колата вдигна 80+ градуса, седеше горе долу константно по средата м/у 50-90, но това е друга тема.
Сутринта беше доста студено, запалих и докато разчиствах предното стъкло перката отново се пусна, но този път беше на интервали в началото (климатроника изгасен). Ще се пробвам да проверя , дали не е нещо по кабелите, по някаква причина да затваря веригата и перката да се включва по-рано.
Приятна вечер.
@Andonov, би ли споделил с какво ще ми помогне разликата в температурите ? Насока за теморстат, който да пуска големия кръг при по-ниска температура ?
Вчера вечерта и днес сутринта пътувах по Тракия с нормална скорост 120, на места 140-150, направи ми впечатление че за много кратък момент колата вдигна 80+ градуса, седеше горе долу константно по средата м/у 50-90, но това е друга тема.
Сутринта беше доста студено, запалих и докато разчиствах предното стъкло перката отново се пусна, но този път беше на интервали в началото (климатроника изгасен). Ще се пробвам да проверя , дали не е нещо по кабелите, по някаква причина да затваря веригата и перката да се включва по-рано.
Приятна вечер.
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Перката на радиатора върти постоянно Голф 5 BKC
Здравейте,
Проблема беше разрешен преди време, но ще напиша решението. Надявам се да е полезно и за други колеги.
Проблема : Перката на радиатора се включваше дори при студен двигател, грешката - low voltage.
Няколко сервиза замерваха алтернатора и не намериха проблем (13.8-13.9в) при пуснати всички консуматори.
Решението :
Сменена ролка на генератора/алтернатора. Цена 85лв Ина.
Проблема беше разрешен преди време, но ще напиша решението. Надявам се да е полезно и за други колеги.
Проблема : Перката на радиатора се включваше дори при студен двигател, грешката - low voltage.
Няколко сервиза замерваха алтернатора и не намериха проблем (13.8-13.9в) при пуснати всички консуматори.
Решението :
Сменена ролка на генератора/алтернатора. Цена 85лв Ина.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 53 госта