b3 1.8 90кс, RP не загрява след смяна на тройник
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
b3 1.8 90кс, RP не загрява след смяна на тройник
Здравейте,колеги! Вчера си сменях пластмасовия тройник със синия и черния датчик на пасата (b3 1.8 90кс, RP ),който е отпред на двигателя. Проблемът беше, че уплътнението на тройника изпускаше и двигателя се оливаше в антифриз. Когато сменях тройника, разкачих само маркучите към него,събрах всичко което изтече в една бутилка и после го налях обратно в системата. Дотук добре,обаче сега колата с 300 зора вдига над 55 градуса,като преди си стоеше винаги минимум на 75. Къде може да съм сбъркал,че след тази манипулация стана така...
-
- Low rider
- Мнения: 5573
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Колата не загрява след смяна на тройник. Passat b3
Има ли парно както преди 

-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Колата не загрява след смяна на тройник. Passat b3
Парно има, но е малко по-слабо... Сега като се прибирах оставих колата пред блока,форсирах я и със зор стигна 75 градуса. Идеята ми беше да включи перката,да видя данеби уреда да се е прецакал,но перката така и не включи,защото не успях да вдигна над 75 градуса въпреки оборотите на място.
-
- Low rider
- Мнения: 5573
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: b3 1.8 90кс, RP не загрява след смяна на тройник
Има ли достатъчно антифриз в разширителното казанче 

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: b3 1.8 90кс, RP не загрява след смяна на тройник
Термостат за смяна
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: b3 1.8 90кс, RP не загрява след смяна на тройник
Да,има антифриз. Колега,а относно термостата, може ли със вчерашните операции да съм му направил нещо? Иначе и преди си държеше малко по-ниска температура (75градуса), но аз го отдавах на грешка в уреда,защото перката ми включваше на 85 по уред.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: b3 1.8 90кс, RP не загрява след смяна на тройник
Е,сега вече ме обърка.Един път не посъветвах за сверка с термометър и то ....Щом те лъже уреда/или датчика/ първо се убеди с помоща на термометър колко градуса ти държи колата и на колко отваря термостата.Иначе е съвпадение повредата,няман връзка помежду си тройника и термостата,а и са на различни места.
-
- VW експерт
- Мнения: 13411
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: b3 1.8 90кс, RP не загрява след смяна на тройник
Термостата ти е заминал,още преди да си смениш тройника.
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: b3 1.8 90кс, RP не загрява след смяна на тройник
И моя термостат не държи температура (утре ще се сменя) но пак перката си отваря точно на градусите си по табло... Според мене колегата може да има два проблема... И да е заминал термостата и да го лъже таблото или датчика който е на тройника 

Re: b3 1.8 90кс, RP не загрява след смяна на тройник
Може да си прецакал датчиците по тройника или кабелчетата към тях да не дават връзка
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: b3 1.8 90кс, RP не загрява след смяна на тройник
Човека е написал,че уреда го е лъжел от преди.Дали е от датчика или от таблото е тема на друг разговор.Описания проблем е от термостат,а и зима идва...
- vasilb
- Мнения: 742
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: b3 1.8 90кс, RP не загрява след смяна на тройник
Проблемът е в термостата - отваря рано и двигателят не може да загрее. От ранното отваряне радиаторът се загрява прекалено много, датчикът на радиатора включва перката и охлажда. Показанията на таблото са ти верни, но просто термостатът бърка цялата система - ранно отваряне, недостатъчно загряване на двигателя и ранно включване на перката, която също не позволява загряване.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: b3 1.8 90кс, RP не загрява след смяна на тройник
Васе,от този твой пост само първото изречение е вярно.Останалото бих го нарекъл просто невярно.
- vasilb
- Мнения: 742
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: b3 1.8 90кс, RP не загрява след смяна на тройник
Iezekil написа:Васе,от този твой пост само първото изречение е вярно.Останалото бих го нарекъл просто невярно.
Ако имаш да кажеш нещо по темата - ок, но просто да трупаш бройка коментари ... няма смисъл, не дават близалка за всеки 1000 коментара!
Всичко, което съм писал във форума е от личен опит, видял съм го с очите си, премерил съм го с уред и т.н. В момента същия ефект наблюдавам на единия ми пасат и е от развален термостат, който седи от половин година в кутийката и не съм го сменил, защото трябва да се разправям с болтче със заоблена глава. От там и парното отслабна. Нямаш представа какви причудливи ефекти се получават при комбинация на развалени термостати, датчици на тройника или радиатора или и трите едновременно. Малко хора поправят колата си веднага, след като установят проблем, а чакат положението да стане нетърпимо или просто да спре. От там вместо една, трябва да се поправят комплекс от повреди.
van4ov - Трябвало е да изчакаш още малко, за да загрее и да включи перката - на първа или втора степен - зависи дали работят и двете. Всичко това се прави на затворен капак, за да запазиш топлината и за по-бързо загряване. Пробвай дали перката изобщо работи с дебел кабел, като свържеш две от клемите на буксата на датчика на радиатора - само ги докосваш , за да видиш дали перката завърта. Ако перката работи с мултиметър със зумер пробвай дали датчикът затваря веригата на първа и втора степен. С външен термометър премери дали температурата на таблото е реалната на антифриза. Ако всички датчици са наред - провери кабелите за прекъсване. Двигателят на кола, която не се движи може да прегрее, но не и да не загрее или да не завърти перката.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: b3 1.8 90кс, RP не загрява след смяна на тройник
vasilb написа:Ако имаш да кажеш нещо по темата - ок, но просто да трупаш бройка коментари ... няма смисъл, не дават близалка за всеки 1000 коментара!
Всичко, което съм писал във форума е от личен опит...
Е,извини ме тогава.Не че е невярно,голяма простотия е това което си написал.Просто бях много мек,но ти ...
vasilb написа: От ранното отваряне радиаторът се загрява прекалено много, датчикът на радиатора включва перката и охлажда.
Това е голяма простотия.Датчика на радиатора включва на 95 градуса.Няма как да загрее радиатора на 95 градуса,ако през него минава вода 60 градуса примерно.Щото няма кво да охлажда.
vasilb написа:Показанията на таблото са ти верни, но просто термостатът бърка цялата система - ранно отваряне, недостатъчно загряване на двигателя и ранно включване на перката, която също не позволява загряване.
Откриваш ли следващата простотия-голямото противоречие.А сега да разсъждаваме за следваща близалка...
По данните които имаме приемаме,че таблото лъже с 10 градуса на доло.
van4ov написа:...защото перката ми включваше на 85 по уред.
Това е най-логично,понеже датчика включващ перката е по-точен от този,който дава инфо на таблото и по-рядко се прецаква.А и няма как да включи преди ад отвори термостата и да го загрее,а той пък от своя страна отваря след 87.А сега ако приемем,че термостата е останал отворен,то няма как да загрее колата, а даже и да загрее до нормална температура,то таблото ще показва примерно 80 градуса.В тези хладни дни даже с изправен термостат кола би загряла трудно до включване на перката,кво да говорим за циркулация през големия кръг постоянно.
Всичко това по показанията разбира се е в сферите на догадките.Ползва се термометър за сверка,после при евентуални разминавания се замерва температурния датчик или се търси причината в таблото.Какта казах,това е друг проблем и разводнява излишно темата.А тя е "не загрява".
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: artyom, pa4o_ivanov61 и 55 госта