има само един приятен момемнт с метана и той е като зареждаш. Само това
пропан или метан
- pe6kata
- VW експерт

- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: пропан или метан
абе карането на метан едва ли ще впечатли някой. От бензина по-хубаво няма.
има само един приятен момемнт с метана и той е като зареждаш. Само това
има само един приятен момемнт с метана и той е като зареждаш. Само това
Re: пропан или метан
pe6kata написа:абе карането на метан едва ли ще впечатли някой. От бензина по-хубаво няма.
има само един приятен момемнт с метана и той е като зареждаш. Само това
Че кой кара ма пропан-бутан или метан от удоволствие?
Ако има такива нека пише. И аз предпочитам бензин, ама...
При икономия 5лв за 100км грубо за 40 000 се спестява за друг автомобил, приличен за повечето хора.
От пропан-бутан и метан Туарег не се купува.
Самото каране на пропан-бутан и метан не носи удоволствияе, а просто спомага набирането на бюджет за други удоволствия.
-
BG_POLICE
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: пропан или метан
Колеги, не се заблуждавайте от алтернативни горива не се спестява
Парите, които даваш за гориво са същите, просто караш повече
Иначе сметките са велики, но нека кажат честно тук колко хора има, които спестените от гориво пари са ги вложили за закупуване на друг автомобил
А иначе по въпроса ако е под 20 000 на година по-добре пропан-бутан, а над 20 000 може да се замислим за метан вече според мен!
А иначе по въпроса ако е под 20 000 на година по-добре пропан-бутан, а над 20 000 може да се замислим за метан вече според мен!
Последна промяна от BG_POLICE на Вто 13 ное 2012 20:53, променено общо 1 път.
- Желязков
- Мнения: 172
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: пропан или метан
Големи сметки голямо нещо! Дано колегата не работи нещо свързано със сметки.
Истина е, че и освен това съветите му са леко несвойствени.
Аз до колкото си спомням ставаше дума за: "Става дума за Шаран "00г-2.0 -115 ", което всеки технически грамотен човек би съобразил че инжекционната с-ма е по-съвместима.
Така, че както е не подходящо сравнението м/у моята кола и колата на колегата така и не подходящо сравнението между Пасата и конкретния Шаран.
Виж ако има колеги които имат практика с този мотор и съветват - това вече е друго.
BG_POLICE какво е това "друго"?
А иначе аз пак ще кажа, за да не остана грешно разбран покрай математиките -
Твърд защитник съм на алтернативните горива в това число и метана. Просто при метана нещата са по-особени
- главно заради голямата инвестиция за качествена инжекционна с-ма (защото аз пледирам за такава)
- компромиса със мястото в багажника, който аз не мога да допусна
- наиситна трудния момент с намирането на метан станции извън обичайните маршрути.
Истина е, че и освен това съветите му са леко несвойствени.
Аз до колкото си спомням ставаше дума за: "Става дума за Шаран "00г-2.0 -115 ", което всеки технически грамотен човек би съобразил че инжекционната с-ма е по-съвместима.
Така, че както е не подходящо сравнението м/у моята кола и колата на колегата така и не подходящо сравнението между Пасата и конкретния Шаран.
Виж ако има колеги които имат практика с този мотор и съветват - това вече е друго.
BG_POLICE какво е това "друго"?
А иначе аз пак ще кажа, за да не остана грешно разбран покрай математиките -
Твърд защитник съм на алтернативните горива в това число и метана. Просто при метана нещата са по-особени
- главно заради голямата инвестиция за качествена инжекционна с-ма (защото аз пледирам за такава)
- компромиса със мястото в багажника, който аз не мога да допусна
- наиситна трудния момент с намирането на метан станции извън обичайните маршрути.
-
red_fire
- Мнения: 562
- Регистриран на: Нед 26 окт 2008 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пропан или метан
+++ за метана,имам голф абф които карах много много многооо,и като чуех за алтернативно гориво и направо си тръгвах,но след това реших да си взема друга ежедневка поневе моята кола ми стана като лек проект и зимата не исках да я съсипвам...взех си един пасат б2 90год 18 моно.и си я карах на бензин,един ден при мен доиде познат с които говорих и тои ми казваше така:братче качиш ли се на абтомобил на метан,колата на бенз ще я забравиш!!!, хехехе
си казвах аз,вкара ми една адската оферта за метанова нова брц,бутилката ми е 80л,сабира около 7-8кг(зимата съм сипвал 8,99кг метан)и мога с рака на сърцета да ви кажа 4е се родих..е верно няма душа,не е като на бензин яко ръчка но има едно голямо но. карам вече година и мога да кажа евалата на тоя мои френд.избил съм метановата,избих си и колата даже пари спестявам а повярваите ми карам якооо.
100+ в софия всеки ден + почти всяка седмица провинция. каквото и да смяташ каквото и да мислиш метана е най колата на бензин несъм я забравил пролет и лято се кара, е тази год 1 море,едно велинградче
,и 2-3 излета да си начешам крастата за каране.всяко друго каране е на метан.
си казвах аз,вкара ми една адската оферта за метанова нова брц,бутилката ми е 80л,сабира около 7-8кг(зимата съм сипвал 8,99кг метан)и мога с рака на сърцета да ви кажа 4е се родих..е верно няма душа,не е като на бензин яко ръчка но има едно голямо но. карам вече година и мога да кажа евалата на тоя мои френд.избил съм метановата,избих си и колата даже пари спестявам а повярваите ми карам якооо.100+ в софия всеки ден + почти всяка седмица провинция. каквото и да смяташ каквото и да мислиш метана е най колата на бензин несъм я забравил пролет и лято се кара, е тази год 1 море,едно велинградче
,и 2-3 излета да си начешам крастата за каране.всяко друго каране е на метан.- pe6kata
- VW експерт

- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: пропан или метан
нещо почваш да ми лазиш по нервите.
гледай си опелите и недей да ръсиш акъл. Двата мотора са конструктивно еднакви, да си отварял 8в мотор, да видиш как е изграден случайно. Инжекционната му система била друга... глупости на тракалета. От цялата работа знаеш ли каква е разликата- че на единия мотор дюзите са му вързани заедно, на другия работят 2х2 или 4 отделни. Как мислиш, дали има някакво отношение към работата на метан, особено пък с обикновена уредба?
тоя мотор на шарана ще върви перфектно с обикновена метанова уредба.
по отношение на сметките:
кое не ти е ясно:
като прочетох какви глупости пишеш, се опитах максимално простичко да ти обясня, така че да ме разбереш, че леко не е така, откъде да знам че си чувал за ддс и данъчни ставки и т.н. Да не говорим за ония проценти, къде после ги корегира.
питаш некви неща как и откъде?
искаш да намериш колко е първоначалната сума, демек данъчната основа.
примерно имаш 10.5лв, имаш и 40% ставка, колко ти е първоначалната стойност?
10.5 делено на (100% +40%) върху 100 , или ако трябва да се изпише матматически коректно, ще изглежда така
10.5/((100+40)/100) -> 10.5/1.4 -> 7.5
или 7.5 лв при увеличение с 40% ще дадат въпросните 10.5лв
Мисля че забравяш за умножението на кръст... не съм с лист и молив в ръката, малко е тегаво така.
Продължавам да твърдя, че на пропан бутан е с 50% над метана, което е сеиозна разлика.
По отношение на ддс нали за намиране на основата се прави прословутото делене на 1.2 Идва именно от тук.
Колко от колите на пропан-бутан могат да изминат над 300км с една зарядка? Всеки слага някаква малка бутилка, за да не му заема място в багажника, а и е безсмислено да има повече, понеже газ под път и над път.
Метан станции има достатъчно, особено пък за бургазлия и с този годишен пробег, в годината ще заредиш не повече от 10 пъти. Не могъл да се нарежда с таксиджии(и кое му е обидното), ми като си такъв гъзар кво ми караш опел гризач, при това с газ?!
Повече не ме занимавай с глупости ако обичаш, проявих уважение и ти отговорих както виждаш
гледай си опелите и недей да ръсиш акъл. Двата мотора са конструктивно еднакви, да си отварял 8в мотор, да видиш как е изграден случайно. Инжекционната му система била друга... глупости на тракалета. От цялата работа знаеш ли каква е разликата- че на единия мотор дюзите са му вързани заедно, на другия работят 2х2 или 4 отделни. Как мислиш, дали има някакво отношение към работата на метан, особено пък с обикновена уредба?
тоя мотор на шарана ще върви перфектно с обикновена метанова уредба.
по отношение на сметките:
кое не ти е ясно:
като прочетох какви глупости пишеш, се опитах максимално простичко да ти обясня, така че да ме разбереш, че леко не е така, откъде да знам че си чувал за ддс и данъчни ставки и т.н. Да не говорим за ония проценти, къде после ги корегира.
питаш некви неща как и откъде?
искаш да намериш колко е първоначалната сума, демек данъчната основа.
примерно имаш 10.5лв, имаш и 40% ставка, колко ти е първоначалната стойност?
10.5 делено на (100% +40%) върху 100 , или ако трябва да се изпише матматически коректно, ще изглежда така
10.5/((100+40)/100) -> 10.5/1.4 -> 7.5
или 7.5 лв при увеличение с 40% ще дадат въпросните 10.5лв
Мисля че забравяш за умножението на кръст... не съм с лист и молив в ръката, малко е тегаво така.
Продължавам да твърдя, че на пропан бутан е с 50% над метана, което е сеиозна разлика.
По отношение на ддс нали за намиране на основата се прави прословутото делене на 1.2 Идва именно от тук.
Колко от колите на пропан-бутан могат да изминат над 300км с една зарядка? Всеки слага някаква малка бутилка, за да не му заема място в багажника, а и е безсмислено да има повече, понеже газ под път и над път.
Метан станции има достатъчно, особено пък за бургазлия и с този годишен пробег, в годината ще заредиш не повече от 10 пъти. Не могъл да се нарежда с таксиджии(и кое му е обидното), ми като си такъв гъзар кво ми караш опел гризач, при това с газ?!
Повече не ме занимавай с глупости ако обичаш, проявих уважение и ти отговорих както виждаш

- Желязков
- Мнения: 172
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: пропан или метан
Е виж това мнение ми хареса - аз не съм на дълбоко запознат със това колко става и не става с обикновена с-ма.
Просто си мисля, че инженерите са измилили инжекционните с-ми с цел безопасност и правилна експлоатация.
Но приемам положително мнения на "патили".
Но в сметките продължаваш да грешиш. И не знам, защо се забатачваш.
40% е практически 4 Х 10%
10% от 10,5 е 1,05 (1/10). Т.е. 40% ще са 4Х1.05 = 4,2
А основата ти ще бъде 10,5 - 4,2 = 6,3
Влез в 21 век и си вземи калкулатор. Математиката не е твоята сила.
ДДС чисто и просто е 20% върху всяка данъчна основа- много лесно става като го смяташ 10% + 10%. Т.е. в нашия пример 10,5 без ддс Ще бъде 8,4 (Дс е 2,1 или иначе казано 2Х1,05 - 20%)
И за да ти докажа, отново, че грешиш
Нормално е да получиш 10,5 когато прибавяш 40% от 7,5, а не от 10,5... защото 40% от 7,5 са 3, но 40% от 10,5 са 4,2
когато вадиш 40% от 10,5 и получиш 7,5, трябва да прибваиш 40% от 10,5 към 7,5 за да получиш 10,5
Ама няма как да стане, щото 7,5 + 4,2 = 11,7 :idea:
И стига си се дървил и ядосвал, просто се успокой няма да ти взема пари за уроци. Третирам те не като враг, а като колега.
Просто си мисля, че инженерите са измилили инжекционните с-ми с цел безопасност и правилна експлоатация.
Но приемам положително мнения на "патили".
Но в сметките продължаваш да грешиш. И не знам, защо се забатачваш.
40% е практически 4 Х 10%
10% от 10,5 е 1,05 (1/10). Т.е. 40% ще са 4Х1.05 = 4,2
А основата ти ще бъде 10,5 - 4,2 = 6,3
Влез в 21 век и си вземи калкулатор. Математиката не е твоята сила.
ДДС чисто и просто е 20% върху всяка данъчна основа- много лесно става като го смяташ 10% + 10%. Т.е. в нашия пример 10,5 без ддс Ще бъде 8,4 (Дс е 2,1 или иначе казано 2Х1,05 - 20%)
И за да ти докажа, отново, че грешиш
Нормално е да получиш 10,5 когато прибавяш 40% от 7,5, а не от 10,5... защото 40% от 7,5 са 3, но 40% от 10,5 са 4,2
когато вадиш 40% от 10,5 и получиш 7,5, трябва да прибваиш 40% от 10,5 към 7,5 за да получиш 10,5
И стига си се дървил и ядосвал, просто се успокой няма да ти взема пари за уроци. Третирам те не като враг, а като колега.
- alexass13
- Мнения: 83
- Регистриран на: Вто 26 фев 2008 20:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: пропан или метан
Последна промяна от alexass13 на Съб 15 дек 2012 13:38, променено общо 1 път.
- Желязков
- Мнения: 172
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: пропан или метан
И не само - колегата според мен пита и дали някой е запознат обикновената система съвместима ли е с този мотор, което е важен момент, защото едното е 2 пъти и повече по-ефтино от другото.
- pe6kata
- VW експерт

- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: пропан или метан
Желязков написа:ДДС чисто и просто е 20% върху всяка данъчна основа- много лесно става като го смяташ 10% + 10%. Т.е. в нашия пример 10,5 без ддс Ще бъде 8,4 (Дс е 2,1 или иначе казано 2Х1,05 - 20%)
И стига си се дървил и ядосвал, просто се успокой няма да ти взема пари за уроци. Третирам те не като враг, а като колега.
спокоен съм, но как да ти обясня, че 10.5 без ддс не дава 8.4
простата проверка показва, че ако добавиш 20% към 8.4
8.4+ (8.4*0.2)= 8.4+1.68= 10.08
данъчната основа, демек 10.5лв без ддс са 8.75лв числото се получава като разделиш 10.5/1.2=8.75
Откъде идва 1.2, ти обясних в предното си мнение.
и да направиш обратната проверка, нещата пак си идват
8.75+(8.75*0.2)= 8.75+1.75= 10.5
Явно не обяснявам достатъчно добре, нека някой се намеси
аз обаче не съм толква ларж. Често идвам към Бургас и ще черпиш поне за уроците.
Аз на втора из бургас не карам, има тук там некви легнали полицаи май, ама не ги отразявам, все пак карам фв б3, долу-горе гледам да не превишавам много ограничението- карам 4-5-та

- Желязков
- Мнения: 172
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: пропан или метан
Грешиш, но ще ти обясня този път на ЛС
Имаш все пак бира/кафе от мен за това, че откри все пак 1 моя грешка.
Имаш все пак бира/кафе от мен за това, че откри все пак 1 моя грешка.
Re: пропан или метан
Стига сте спорили.
Пешката е прав,с една и съща сума се минава 50 % повече пробег на метан.
След като той минава с 17-18 лв. 230 км, а аз със съшата сума минавам 160 км. т.е той минава 70 км повече от мен.
70 км. са си кажи речи 50 % от моя пробег.
И въпреки това аз втори път метан не бих сложил на колата си....(ако имам някаква бангия за 1 000 лв. може би)
На бензин със 17-18 лв. ме съмнява да мина 80 км.,а на газ минавам 160 което за мен е задоволително като се вземе в предвид че разлика във вървежа на 2-те горива няма(е има някаква минимална,но само аз си я осещам.Давал съм на приятели да направят една права на бенз. и после същата права на газ.Всеки вика "няма разлика").
Пешката е прав,с една и съща сума се минава 50 % повече пробег на метан.
След като той минава с 17-18 лв. 230 км, а аз със съшата сума минавам 160 км. т.е той минава 70 км повече от мен.
70 км. са си кажи речи 50 % от моя пробег.
И въпреки това аз втори път метан не бих сложил на колата си....(ако имам някаква бангия за 1 000 лв. може би)
На бензин със 17-18 лв. ме съмнява да мина 80 км.,а на газ минавам 160 което за мен е задоволително като се вземе в предвид че разлика във вървежа на 2-те горива няма(е има някаква минимална,но само аз си я осещам.Давал съм на приятели да направят една права на бенз. и после същата права на газ.Всеки вика "няма разлика").
- walentin
- Мнения: 521
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пропан или метан
"Явно не обяснявам достатъчно добре, нека някой се намеси"
Намесвам се! Pe6kata трябва да бъде почерпен от Желязковв в Бургас. Наздраве!
Намесвам се! Pe6kata трябва да бъде почерпен от Желязковв в Бургас. Наздраве!
- walentin
- Мнения: 521
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пропан или метан
pe6kata написа:абе карането на метан едва ли ще впечатли някой. От бензина по-хубаво няма.
има само един приятен момемнт с метана и той е като зареждаш. Само това
И тука си прав, колега!
- Желязков
- Мнения: 172
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: пропан или метан
Ivan_GT написа:Стига сте спорили.
Пешката е прав,с една и съща сума се минава 50 % повече пробег на метан.
След като той минава с 17-18 лв. 230 км, а аз със съшата сума минавам 160 км. т.е той минава 70 км повече от мен.
70 км. са си кажи речи 50 % от моя пробег.
И въпреки това аз втори път метан не бих сложил на колата си....(ако имам някаква бангия за 1 000 лв. може би)
На бензин със 17-18 лв. ме съмнява да мина 80 км.,а на газ минавам 160 което за мен е задоволително като се вземе в предвид че разлика във вървежа на 2-те горива няма(е има някаква минимална,но само аз си я осещам.Давал съм на приятели да направят една права на бенз. и после същата права на газ.Всеки вика "няма разлика").
Със същата кола като на Пешката ли си?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта