За или против преминаване към Твърд Маховик при помпа дюза !

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
SLR
Мнения: 50
Регистриран на: Пет 18 май 2007 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

За или против преминаване към Твърд Маховик при помпа дюза !

Мнениеот SLR » Пон 19 ное 2012 14:17


Има писано по темата за старите 110-ки е добре. Но дали е добре за помпа дюза мотора да се слага conversion kit-а и да се преминава към твърд маховик? Дали ще окаже влияние на кутията? В описанието на тия conversion kit-ове на валео пише че били направени да заменят слабия демпфер! Въпросът ми е дали някой колега го е правил и какъв е ефекта? Някакви проблеми нещо? Притрисания или счупени кутии ?




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: За или против преминаване към Твърд Маховик при помпа дюза !

Мнениеот morfei1 » Пон 19 ное 2012 15:03


Представи си че те избухвам с една здрава тояга на гол гръб..., а сега си представи, че си облякан в такъм костюм и те избухвам със същата тояга по гърба.

Изображение

има разлика нали? Същото е при демпфера и плътния маховик.

Why fit a dual mass flywheel.

There are a number of reasons for fitting dual mass flywheels to engines.

The main ones are:

1. The ability to smooth out engine cylinder pulses at low revs which allows idle speeds to be lower and improve economy slightly.

2. The ability to smooth clutch bite so allowing for a smoother gear change.

The dual mass flywheel adds very little to the manufacturing cost of a car but adds a significant future repair cost for the owner.
A future clutch change is likely to require a dual mass flywheel change as well. This roughly doubles the cost of replacing a clutch assembly.

How the dual mass flywheel works

Изображение

The BLACK circle with two pegs marked A and B is on the rear of the front plate so can’t be seen.

The YELLOW marks are TWO long compression springs.

Which ever way the front plate tries to turn, it must compress a spring first.

SO…when the clutch is lifted the friction plate grips the dual mass flywheel front face. With a normal flywheel, this would result in the clutch spinning with the flywheel almost instantly.

With the dual mass flywheel, the springs between the front plate and back plate have to be compressed before the clutch starts spinning. This compression of the springs acts like a shock absorber and makes the “clutch bite” feel softer.

The picture below shows a clutch friction disc, pressure plate and dual mass flywheel removed from a Passat B6 1.9 pd after 115,000 miles.

Изображение

The car lost drive when the clutch failed.

The friction plate has lost its friction material. You can see the rivets that held the friction material on and the remains of the material can be seen mostly as black dust and fibres.

The pressure plate was still ok as a pressure plate but has a deep score running round it where it has been cut by the friction plate rivets.

The dual mass flywheel face is ok because the friction plate material for that side was still intact.

The dual mass flywheel has seized, slightly twisted clockwise. This made it more difficult to get the six fixing bolts out.

If it twists and seizes further round, it becomes impossible to remove the fixing bolts.

How do you know if the dual mass flywheel is failing.

It will make a chattering noise a bit like having two diesel engines running at the same time. This may develop into a knocking noise.

A failing dual mass flywheel will also make the clutch feel odd as if it has a double bite. It bites once as the friction material engages and a second time when the flywheel twists. You can’t feel the twist with a new flywheel.

Can I change the dual mass flywheel my self.

If you can change a clutch, you can change a dual mass flywheel. In some respects it is easier.

When you buy a dual mass flywheel/clutch kit from Sachs or LUK it comes as a ready assembled unit, complete with new bolts. All you have to do is unbolt the old one and bolt on the new one.

You don’t even need to align the clutch as it is already set on the flywheel.

You do, of course, have to take the gearbox off to get to the dual mass flywheel and clutch assembly.


Оставяме на страна, че закупуването на цял демпферен комплект на 240мм и комплект с пълтен маховик на 240мм, разликата е пренебрежимо малка.


Потребителски аватар
Special mk3
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 08 авг 2011 22:36
Автомобил: Vw Golf Mk3
Двигател: TDI
Местоположение: Видин.
Контакти:

Re: За или против преминаване към Твърд Маховик при помпа дюза !

Мнениеот Special mk3 » Пон 19 ное 2012 15:12


В една тема в форума пишеше че било напълно възможно.
Имам познат който има сервиз и си сложи твърд маховик/премахнаха демферния и колата и се сложи чип и тн и нямаше проблеми после а колата беше Голф 5 140кс.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: За или против преминаване към Твърд Маховик при помпа дюза !

Мнениеот velinsl » Пон 19 ное 2012 21:24


morfei1 написа:Оставяме на страна, че закупуването на цял демпферен комплект на 240мм и комплект с пълтен маховик на 240мм, разликата е пренебрежимо малка.


А тя е... на фона на цената...?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: За или против преминаване към Твърд Маховик при помпа дюза !

Мнениеот stefan4o » Пон 19 ное 2012 21:47


velinsl написа:
А тя е... на фона на цената...?

Коментирано е в друга тема. Разликата е има-няма 100 лева, а според отстъпките може да се окаже, че тези две неща могат да се вземат на почти еднаква цена.
Личен опит с цен:
1. Валео, комплект с плътен - 1000 лева
2. Лук, комплект с демпфер - 1100 лева.


SLR
Мнения: 50
Регистриран на: Пет 18 май 2007 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: За или против преминаване към Твърд Маховик при помпа дюза !

Мнениеот SLR » Вто 20 ное 2012 16:01


Добре, но защо такива големи компании правят такива китове за замяна на демпфера ако ще е зле за колата?
Не са ли ги тесвали според вас?

The Solid Flywheel Conversion Kit has been developed to replace the Dual Mass Flywheel which suffers from such high failure rates. Because the Dual Mass is being replaced by a single Mass Flywheel you can expect greater durability and when the clutch is due for replacement there is no need to change the Flywheel so savings in the long term can be vast. Each kit will come with solid Flywheel, Clutch kit, bolts & fork where needed. Some vehicles that Conversion kits are fitted to also require a concentric slave cylinder which needs to be purchased separately.


stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re: За или против преминаване към Твърд Маховик при помпа дюза !

Мнениеот stivenj » Вто 20 ное 2012 16:39


Според превода на този текст не пречи колега ,да се слага твърд маховик.Аз го смених при мене,но моето не е ПД.За сега се представя добре.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта