Пасат Б5 и Пасат Б5.5 разлики
- Vesislav_E
- Мнения: 154
- Регистриран на: Съб 22 окт 2011 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разлики между Пасат Б5 и Пасат Б5.5
Нормално ако б5-цата няма екстри,а твойта е пълен пакет...Не се заяждам,но просто наистина има голяма разлика в таблото.Моята Б5-ца е 98г.,а съм виждал Б5.5-ци,които са много по-зле,от страна на интериора...
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Разлики между Пасат Б5 и Пасат Б5.5
Ако се върнем към първоначалния въпрос за разликите м/у колите, вече ги уточнихме, даже много подробен линк има. Оттук нататък всеки си прави изводите сам за себе си. Колегата Soze13 не го интересува факта, че едната е с кристални фарове и лъскави лайсни и затова е решил да си спести малко пари и си е взел кола, която му върши работа и му харесва. Други колеги пък са пленени от "футурустичната" визия на фейслифта и са си взели него.
Кой от двата модела повече си струва е много индивидуално. Някои се кълнат в помпа-дюза технологията, други си знаят AFN с роторна помпа и това е. Всеки според вкуса и бюджета си.
Аз си взех Б5.5, защото чисто визуално ми харесва повече от Б5 и е малко по-нова на години, макар и да е от първите Б5.5... Иначе 1.8Т има и преди, и след...
Кой от двата модела повече си струва е много индивидуално. Някои се кълнат в помпа-дюза технологията, други си знаят AFN с роторна помпа и това е. Всеки според вкуса и бюджета си.
Аз си взех Б5.5, защото чисто визуално ми харесва повече от Б5 и е малко по-нова на години, макар и да е от първите Б5.5... Иначе 1.8Т има и преди, и след...
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Разлики между Пасат Б5 и Пасат Б5.5
Soze13 написа:Малко по-горе споменах, че е въпрос на вкус. На мен специално визуално 5.5 не ми хареса, сравнена с много други коли не само с Б5(оставям настрана, че след 17 коли, това ми е последния критерии). Не съм пуснал темата за да оправдавам моята покупка, а за да разбера от по-запознати, има ли някаква по-съществена разлика между двата модела. До тук нищо! За разлика от "гроздоберача", който си купува 10 годишна кола за да демонстрира социален статус, аз взимам за да ме вози. Ако преди 3 месеца бях намерил за себе си причини да взема 5.5 освен по новата година, щях да го направя. Сега във форума се опитвам да внеса яснота в разликите между моделите, за да може други като мен, които са в дилема в момента да си направят изводите.
Или по-обобщено:
Ако имате два еднакви по възраст Пасата Б5 и Б5.5(съответно единия от края на 2000 г, а другия от началото на 2001), има ли съществени конструктивни разлики, които да оправдават по-високата цена на 5.5, или всичко приключва с "илиенските" лайсни и грозната предница?
Имам Б5,АФН и съм много доволен,никого не агитирам.Няма да коментирам екстериора-предпочитания всякакви.(Въпрос на вкус,казало кучето и си облизало ...)

Но никой не спомена основното предимство(за мен) на Б5.5-леко увеличения пътен просвет-от 110мм(Б5) на 130мм(Б5.5) Знаете какви са ни пътищата....

- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разлики между Пасат Б5 и Пасат Б5.5
Еми......извода е,че разлики има.......малко или много,съществени или не,но ИМА.....и разликата в парите на пазара не е случайна поради една или друга причина.....според мен
Автора на темата отдавна си е изградил мнение,но реши да попита и колегите тук........казаха се основните неща,сигурно има още "дреболии" и това е....
!Всеки си кара колата,която му харесва......на мен лично ако не ме е "грабнала" от пръв поглед,нямаше да дам толкова пари......харесват ми "илиенските" лайсни,и предницата,задница,и HighLine изпълнението и въобще осанката на колата.....и грам не ми е омръзнала,качването ми в нея е удоволствие всеки ден........нали това е най-важното в крайна сметка
Не защитавам и оправдавам модела,просто АЗ го харесвам,съответно други хора НЕ го харесват и така...!Работата става "BigBrother" или с други думи пак опираме до основното и уникално чувство в човека-въпрос на ВКУС 
Ако някой има да каже нещо друго относно разликите дано сподели,защото смисъла на темата е точно това и аз лично искам да ги знам...




Ако някой има да каже нещо друго относно разликите дано сподели,защото смисъла на темата е точно това и аз лично искам да ги знам...

- Soze13
- Мнения: 207
- Регистриран на: Нед 26 авг 2012 19:24
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: APR
- Местоположение: София
Re: Разлики между Пасат Б5 и Пасат Б5.5
Когато започнах темата в началото, не съм искал да стане хранилка и всеки да си защитава колата. Аз за себе си знам, че съм последния, който ще защитава нещо само защото го има. До тук освен данните във Вортекс, които прочетох, основни разлики, които излязоха са повишената сигурност и увеличения просвет. Да не коментираме само външния вид, защото е индивидуален за всеки. Различните двигатели са ясни. Аз доколкото зная, окачването и спирачната система са идентични, както и много агрегати в колата като цяло. Аз така и не разбрах точно какви "детски болести" са излекувани при Б5.5? Какво е било проблемно при Б5, което е оправено при Б5.5?
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Разлики между Пасат Б5 и Пасат Б5.5
на първо четене за болестите (макар да не е точно болест)се сещам че б5.5 има капак над акумулатора-много полезно против запушване на отводнителните канали под акумулатора с листа и от там наводняване на каквото се сетиш
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Разлики между Пасат Б5 и Пасат Б5.5
Soze13 написа:Когато започнах темата в началото, не съм искал да стане хранилка и всеки да си защитава колата. Аз за себе си знам, че съм последния, който ще защитава нещо само защото го има. До тук освен данните във Вортекс, които прочетох, основни разлики, които излязоха са повишената сигурност и увеличения просвет. Да не коментираме само външния вид, защото е индивидуален за всеки. Различните двигатели са ясни. Аз доколкото зная, окачването и спирачната система са идентични, както и много агрегати в колата като цяло. Аз така и не разбрах точно какви "детски болести" са излекувани при Б5.5? Какво е било проблемно при Б5, което е оправено при Б5.5?
Ти сам си си отговорил на тоя въпрос още в началото на темата - има нови двигатели. Дали по-хубави или по-лоши, поне са с по-модерна технология (визирам помпа-дюза двигателитя, които заменят тези с роторна помпа).
По купето не е имало болести, които да трябва да се лекуват, така че промените са само козметични.
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
- Автомобил: Skoda Superb MK3
- Двигател: 20TDI 2018
- Местоположение: BG
Re: Разлики между Пасат Б5 и Пасат Б5.5
Така, от прочетеното дотук ми стана интересно и реших да прочета темата във вортекс и след това установих че нищо не пише за нов мотор помпа-дюза. Казах си какво се случва и погледнах AUTODATA - там се оказа че въпросните мотори с инициали 1,9D TDI PD ги има и в модела от 96та до 2000 а също и в този от 2001ва до 2005та. Все пак и по името трябва да се визира че В5.5 нее революционно нов модел а просто Ъпгрейд на В5. Аз самият съм виждал В5 със стопове от В5.5 - само че комби. При седан версията няма как да се получи това поради разлика във формата и начина на захващане на стоповете. Що се отнася до фаровете е немислимо. Ето какво прочетох във вортекса за тези които не им се занимаваше със чичко гугъл или немогат да си преведат.
Passat В5.5 представлява най-новата интерпретация до момента на този революционен модел, включващо около 2300 промени както технически, така и визуално. Подобренията включват свежи нови елементи от дизайна отвътре и отвън, подобряване на безопасността, мощността и дори по-добро управление и контрол.
Със своите многобройни актуализации само базовата цена на Passat 5.5 Седан GLS върви нагоре $ 300, от $ 21,450 до $ 21750. Дори и на най- високия клас V6 GLX седан с 4MOTION ™ стига само до $ 540 до $ 31575. 5.5 Passat GLS Wagon е база цена от $ 22550, докато 5.5 Passat GLX Wagon с 4MOTION ™ има по-голямата стойност от $ 32375.
Пасат 5.5 представлява актуализация на много популярен дизайн с едва доловими промени, но значително, добавяйки по-динамична елегантност и агресивност към визуалния стайлинг на колата. Всъщност, почти целия екстериор на 5.5 Passat е нов. Само покривът и вратите остават непроменени от своя предшественик.
Новата предница изобилства от хромирани акценти, по-силно наклонена решетка, както и плавен преход към бронята. Новата визия е допълнително подчертана от много по-изразено VW лого.
Новият и прецизен дизайн на Passat 5.5 се засилва още повече от предната линия на фаровете. Осветлението е вече с кристални фарове. Халогенните фарове, както мигачите се помещават в общ блок от поликарбонат, като придават неповторим високотехнологичен вид с появата на ултра-прозрачното стъкло. Стандартните Прожекторни халогенни предни фарове за мъгла са умело интегрирани в предните брони.
Динамичният характер на новия Passat е изразен също в задната част, представяща подобие на спортно извити крила завършващи в новоформените задни светлини. Тези напълно прозрачни задни светлини са изградени в блок със две малки кръгли стъкла за спирачни светлини и задна светлина, както и мигачи.
Вътре, новият Passat отново използва само най-високо качество, меко боядисани повърхности, и в зависимост от нивото на оборудване-кожа и дърво. В съответствие с останалата част на колата, в кокпита се наблюдава по-престижен дизайн, изразен в нов дизайн на арматурното табло с полиран алуминий.
Също така нова е централната конзола между предните седалки, които предлагат място с регулируеми поставки за чаши. На заднита седалка също се наблюдава уникален сгъваем подлакътник в средата, който включва поставка за чаша и допълнително място за съхранение.
От страната на водача, новия Passat GLX получава стандартен мултифункционален волан (по желание на GLS), който управлява стереото и круиз контрола. Също така стандартно GLX е обурудван с Volkswagen HomeLink ® система, при натискане на бутона на предавателя, монтиран на сенника на водача, може да бъде програмиран да работи за отваряне на гаражни врати, вътрешно и външно осветление, и много системи за домашна сигурност.
Допълнително сигурността против кражба в новия Passat е подсилена чрез система на Volkswagen Имобилайзер, която добавя нов прозрачен слой на защита, стандартната защита срещу кражба на автомобила. Всеки път, когато се стартира колата, звено за контрол Имобилайзер проверява за специален ключ. Колата не може да се стартира без правилно кодиран ключ.
Механично, ядрото на новия Passat е значително обновено. Както при седана така и в комби варианта е добавена по-динамична по време на шофиране, което ги поставя в редиците на най-динамично твърди автомобили в света. Volkswagen е постигнал това чрез преработка ключови детайли по тялото на новия Passat , с използване на няколко разширени мерки за арматурните работи, включително по-стратегически техники за лазерно заваряване.
Със своята водеща в класа си динамичната коравина на тялото, Volkswagen инженерите са успели да постигнат значителни ползи. Тъй като по-солидна кола прави възможно да се намира в идеален баланс между спортен автомобил при нужда и комфортен при шофиране, се подобрява цялостното усещане при шофиране. Също така се осигурява по-добра устойчивост при катастрофа в критичен параметър на предпазната клетка на тялото. Дори стайлинга дава ползи на Пасат чрез масивната структура, тъй като тя дава възможност за изключително прилепнали външни панели, които укрепват каросерията и дават по-солиден и висококачествен вид.
Безопасноста е допълнително подобрена на новия Passat със защита на Volkswagen Side завеса ™ [III]-на системата на въздушните възглавници, разполагането на завесата на въздуха надолу на страничните прозорци по време на тежък страничен удар за защита на главите на предните и задните пътници от сблъсък. Тази усъвършенствана система за безопасност е стандартна за всички модели Passat.
Също се актуализира в новия Passat един стандартен четирицилиндров двигател в GLS модели. Това е всепризнатия 1.8 T двигател, който сега създава още 20 конски сили, повишаване на неговата мощност от 150 к.с. до 170 к.с.. Също толкова важно е, че максималният въртящ момент е увеличен от £ 155. фута до 166.
Резултатът е шест-цилиндров като мощност и ефективност, забележително ефективен агрегат използващ турбокомпресор и интеркулер за охлаждане, с висока плътност на входящия въздух - основна съставка на мощността. Неговите пет клапана на цилиндър комбинирани отлично със два разпределителни вала за оптимизиран контрол на клапаните. Всичко това е вградено в компактен и ефективен ход 1.8 литра четири-цилиндров пакет. Резултатът: 170 к.с. при 5900 оборота в минута и £ 166. фута въртящ момент от 1950 до 5000 оборота в минута изключително плоска крива на въртящия момент, който осигурява изобилие от теглителна сила от ниския клас до горния.
Volkswagen предлага като топ опция двигател със 2.8 литра V6, който разполага с пет-клапанна технология, по 2 разпределителни вала във всяка от главите, променливо газоразпределение на всмукателните клапани и композитен всмукателен колектор с променлива геометрия. Този усъвършенстван 30-клапанов V6 доставя 190 к.с. при 6000 оборота в минута и £ 206. фута на въртящ момент при едва 3200 об. Резултатът е двигател, който предлага своята изключителна теглителна сила, плавно и последователно върху широк диапазон от обороти.
Комплект с тези съвременни двигатели е стандартната петстепенна механична предавателна кутия, и по желание с пет-степенна автоматична с Tiptronic ®, която може да се използва и като нормална автоматична трансмисия или, когато водачът желае по-голям контрол, тя може да се премести през предавките ръчно, като използвате специална порт смяна.
Всички Passat-и продължават да използват управление с рейка и пиньон на волана и на четирите колела дискови спирачки (вентилирани отпред) с най-новото поколение ABS. Този усъвършенстван електронен ABS дава възможност за стандартен тракшън контрол, който идва от начина на електронен блокаж на диференциала (EDL) и Volkswagen система за намаляване и предотвратяване на хлъзгането (ASR) дори и при моделите с предно предаване. EDL разрешава скорост до 24 мили в час. Той открива приплъзване на колело и се прилага спирачна сила на това специално колело. Работа във връзка с EDL, система ASR използва сложна електроника, за да се контролира реакция на газта за максимално сцепление и минимизиране на подхлъзване.
Крайното ниво на контрол и управление се намира в Пасат седан и вагони, оборудвани с опция 4MOTION ™ системата. Това е система, която непрекъснато разпределя мощността към четирите колела през цялото време на всички скорости. Автоматичното заключване Torsen ®на централния диференциал разпределя въртящия момент на двигателя на предните и задните оси. При нормални условия на шофиране, предавателно число е 50% отпред и 50% отзад. На ниско сцепление към повърхности, колелата с по-високо ниво на сцепление получават повече от мощността на предни и задни съотношение от 67% до 33% или обратно.
Всички нови Passat идват впечатляващо оборудвани. В допълнение към функциите, по-рано споменах, GLS седани и вагони предлагат пълен инструментариум, включително тахометър аналогов и цифров часовник, климатик със задни отвори, мултифункционален, две програми за бордовия компютър; алармена система, разделно сгъване на задната седалка (не на седани с 4MOTION ™); сгъване контактния ключ с дистанционното електронен круиз контрол с едно докосване и ел. стъкла; централно заключване; Дистанционно отваряне на багажника и резервоара за горивото, мощност, отопляеми странични огледала; осмица система високоговорители стерео, затъмнените стъкла, предните и задните мокет стелки, пълен размер резервна гума, регулируем по височина и дълбочина телескопичен волан, и много повече.
GLX включва всеобхватен списък на стандартните функции - включва отопляема кожена тапицерия; осем високоговорителя Monsoon ® с озвучителната система; орехово дърво с тапицерията; напълно автоматичен климатроник; мултифункционален, две-програми на пътуване компютър (с дисплей място в центъра на дъното на арматурното табло и матричен шрифт); алармена система против кражба, разделена задна седалка (не е на разположение на 4MOTION ™); ел. стъклен люк на покрива, отопляеми дюзи за миене на предното стъкло; сензор за дъжд; нови стилни 16 "алуминиеви джанти, както и самостоятелно затъмняване на огледалото за обратно виждане.
Допълнително удобство и функция за безопасност на GLX включва функционални странични огледала, които автоматично са насочени надолу, за оптимизация линията на погледа, когато колата се движи в обратна посока.
Единствените допълнения като опция на GLX са инсталиране на шест дисков CD чейнджър, инсталиран в таблото CD плейър, боя металик и автоматична скоростна кутия.
Възможни варианти на GLS, включват кожена тапицерия на волана, скоростния лост, ръчната спирачка и панелите на вратите, 5-степенна автоматична трансмисия с Tiptronic ®; функционален стъклен люк; осем високоговорителя Monsoon ® стерео система; HomeLink ® система, мултифункционален волан, нови стилни алуминиеви джанти; шест диска CD чейнджър и зимен пакет, който включва Отопляеми предни седалки и отопляеми дюзи на предното стъкло за миене.
Безпрецедентна безопасност
Активната безопасност във всички Passat идва от точната им работа, сигурността на задвижване на предните колела, ABS спирачна система и други помощни средства за предотвратяване на пътни произшествия, като дневни светлини (DRL).
За защита при произшествие, новият Passat предлага високо развита пасивна система за безопасност, която се състои от множество най-съвременни защитни функции и структурни елементи, проектирани да работят заедно, за да предпазват своите пасажери.
Тази система започва с изключително твърда структура на тялото на Passat, който включва енергопоглъщащи зони на смачкване. В тежка катастрофа, тези зони за деформация се жертват в accordian-подобен начин, абсорбиране на енергия, за да пощади критична централна структура.
Тази система работи съвместно с напреднала допълнителна система за обезопасяване. В допълнение към предната възглавница за водача и пътническите, новият Passat използва система за опъване на колана, която стяга и оптимално всички предпазни колани в рамките на милисекунди на тежка катастрофа. Тези триточкови предпазни колани са оборудвани с корекции на височината на раменете, и да ви помогне да защитите детската седалка, която трябва да се използва само на задните седалки, автоматично прибиране заключване (ALR) и прибиращи устройства с аварийно заключване (ELR).
Passat е първият Volkswagen използващ стандартни странични въздушни възглавници за седящите на предните седалки. Тази система е интегрирана в предните седалки поради добра причина: Няма значение, как предния пътник настройва положението на седалката, въздушна възглавница поддържа защитните си отношения. Това не винаги може да бъде гарантирано, ако страничните въздушни възглавници е инсталирана във вратата или стълба на покрива. Както споменахме, новият Passat също е снабден със странична ™ Volkswagen завеса защита за допълнителна защита на главата и горната част на торса в случай на тежък страничен сблъсък.
Странична защита се осигурява чрез специални укрепвания и структурни части, включително анти-проникващи тръби и пяна на четирите врати.
Допълнителна предна защита на въздействието идва от кормилната система чрез сгъваема кормилна колона, както и волан, специално тапицирана и са предназначена за управление на енергията на удара.
Повече информация за това как новият Passat интериор осигурява защита на пътниците се намира в липсата на остри ръбове в интериора, вдлъбнати дръжки и ключове за контрол, сгъваеми сенници, сгъваемо огледало за обратно виждане и изцяло прибиращи се ключове на вратите. Passat също така предлага три регулируеми по височина облегалки за глава, за пътниците на задната седалка.
Стандарта на Passat е най - добрата гаранция за защита на новите собственици на модела. Защитата на Volkswagen Plus включва 2 години или 24, 000 мили за ново превозно средство ограничена гаранция и за най-добрите индустриални клиенти ограничена Powertrain гаранция от десет години или 100, 000 мили. Сега, с напълно поцинкована Passat защита, Plus Пакетът включва изключителна защита от корозия с гаранция от 12 години, без ограничения в пробега.
В допълнение към обширните гаранции, Volkswagen дилъра ще изпълнява всички планови технически обслужвания без заплащане за две години или 24,000 мили. Две години, 24-часова пътна помощ също е предвидено.
В допълнение мога да напиша че също в AUTODATA не видях революционно нов мотор 1.8Т тъй като там пишеше че също е 150кс както и този в предшественика си иначе наистина е с различни инициали. Аз самия забелязах наличие при новия модел на 4.0 литров W8 мотор със 270 кс под капака при 6000 RPM.
В заключение съм се качвал и в двата автомобила и при еднакъв мотор бих предпочел В5.5, усещането е много по - приятно и ако мога да си го позволя не бих се замислил за един такъв примерно 2.5TDI 4motion variant ако може черен на цвят но и друг да е цвета бих се прежалил.
Passat В5.5 представлява най-новата интерпретация до момента на този революционен модел, включващо около 2300 промени както технически, така и визуално. Подобренията включват свежи нови елементи от дизайна отвътре и отвън, подобряване на безопасността, мощността и дори по-добро управление и контрол.
Със своите многобройни актуализации само базовата цена на Passat 5.5 Седан GLS върви нагоре $ 300, от $ 21,450 до $ 21750. Дори и на най- високия клас V6 GLX седан с 4MOTION ™ стига само до $ 540 до $ 31575. 5.5 Passat GLS Wagon е база цена от $ 22550, докато 5.5 Passat GLX Wagon с 4MOTION ™ има по-голямата стойност от $ 32375.
Пасат 5.5 представлява актуализация на много популярен дизайн с едва доловими промени, но значително, добавяйки по-динамична елегантност и агресивност към визуалния стайлинг на колата. Всъщност, почти целия екстериор на 5.5 Passat е нов. Само покривът и вратите остават непроменени от своя предшественик.
Новата предница изобилства от хромирани акценти, по-силно наклонена решетка, както и плавен преход към бронята. Новата визия е допълнително подчертана от много по-изразено VW лого.
Новият и прецизен дизайн на Passat 5.5 се засилва още повече от предната линия на фаровете. Осветлението е вече с кристални фарове. Халогенните фарове, както мигачите се помещават в общ блок от поликарбонат, като придават неповторим високотехнологичен вид с появата на ултра-прозрачното стъкло. Стандартните Прожекторни халогенни предни фарове за мъгла са умело интегрирани в предните брони.
Динамичният характер на новия Passat е изразен също в задната част, представяща подобие на спортно извити крила завършващи в новоформените задни светлини. Тези напълно прозрачни задни светлини са изградени в блок със две малки кръгли стъкла за спирачни светлини и задна светлина, както и мигачи.
Вътре, новият Passat отново използва само най-високо качество, меко боядисани повърхности, и в зависимост от нивото на оборудване-кожа и дърво. В съответствие с останалата част на колата, в кокпита се наблюдава по-престижен дизайн, изразен в нов дизайн на арматурното табло с полиран алуминий.
Също така нова е централната конзола между предните седалки, които предлагат място с регулируеми поставки за чаши. На заднита седалка също се наблюдава уникален сгъваем подлакътник в средата, който включва поставка за чаша и допълнително място за съхранение.
От страната на водача, новия Passat GLX получава стандартен мултифункционален волан (по желание на GLS), който управлява стереото и круиз контрола. Също така стандартно GLX е обурудван с Volkswagen HomeLink ® система, при натискане на бутона на предавателя, монтиран на сенника на водача, може да бъде програмиран да работи за отваряне на гаражни врати, вътрешно и външно осветление, и много системи за домашна сигурност.
Допълнително сигурността против кражба в новия Passat е подсилена чрез система на Volkswagen Имобилайзер, която добавя нов прозрачен слой на защита, стандартната защита срещу кражба на автомобила. Всеки път, когато се стартира колата, звено за контрол Имобилайзер проверява за специален ключ. Колата не може да се стартира без правилно кодиран ключ.
Механично, ядрото на новия Passat е значително обновено. Както при седана така и в комби варианта е добавена по-динамична по време на шофиране, което ги поставя в редиците на най-динамично твърди автомобили в света. Volkswagen е постигнал това чрез преработка ключови детайли по тялото на новия Passat , с използване на няколко разширени мерки за арматурните работи, включително по-стратегически техники за лазерно заваряване.
Със своята водеща в класа си динамичната коравина на тялото, Volkswagen инженерите са успели да постигнат значителни ползи. Тъй като по-солидна кола прави възможно да се намира в идеален баланс между спортен автомобил при нужда и комфортен при шофиране, се подобрява цялостното усещане при шофиране. Също така се осигурява по-добра устойчивост при катастрофа в критичен параметър на предпазната клетка на тялото. Дори стайлинга дава ползи на Пасат чрез масивната структура, тъй като тя дава възможност за изключително прилепнали външни панели, които укрепват каросерията и дават по-солиден и висококачествен вид.
Безопасноста е допълнително подобрена на новия Passat със защита на Volkswagen Side завеса ™ [III]-на системата на въздушните възглавници, разполагането на завесата на въздуха надолу на страничните прозорци по време на тежък страничен удар за защита на главите на предните и задните пътници от сблъсък. Тази усъвършенствана система за безопасност е стандартна за всички модели Passat.
Също се актуализира в новия Passat един стандартен четирицилиндров двигател в GLS модели. Това е всепризнатия 1.8 T двигател, който сега създава още 20 конски сили, повишаване на неговата мощност от 150 к.с. до 170 к.с.. Също толкова важно е, че максималният въртящ момент е увеличен от £ 155. фута до 166.
Резултатът е шест-цилиндров като мощност и ефективност, забележително ефективен агрегат използващ турбокомпресор и интеркулер за охлаждане, с висока плътност на входящия въздух - основна съставка на мощността. Неговите пет клапана на цилиндър комбинирани отлично със два разпределителни вала за оптимизиран контрол на клапаните. Всичко това е вградено в компактен и ефективен ход 1.8 литра четири-цилиндров пакет. Резултатът: 170 к.с. при 5900 оборота в минута и £ 166. фута въртящ момент от 1950 до 5000 оборота в минута изключително плоска крива на въртящия момент, който осигурява изобилие от теглителна сила от ниския клас до горния.
Volkswagen предлага като топ опция двигател със 2.8 литра V6, който разполага с пет-клапанна технология, по 2 разпределителни вала във всяка от главите, променливо газоразпределение на всмукателните клапани и композитен всмукателен колектор с променлива геометрия. Този усъвършенстван 30-клапанов V6 доставя 190 к.с. при 6000 оборота в минута и £ 206. фута на въртящ момент при едва 3200 об. Резултатът е двигател, който предлага своята изключителна теглителна сила, плавно и последователно върху широк диапазон от обороти.
Комплект с тези съвременни двигатели е стандартната петстепенна механична предавателна кутия, и по желание с пет-степенна автоматична с Tiptronic ®, която може да се използва и като нормална автоматична трансмисия или, когато водачът желае по-голям контрол, тя може да се премести през предавките ръчно, като използвате специална порт смяна.
Всички Passat-и продължават да използват управление с рейка и пиньон на волана и на четирите колела дискови спирачки (вентилирани отпред) с най-новото поколение ABS. Този усъвършенстван електронен ABS дава възможност за стандартен тракшън контрол, който идва от начина на електронен блокаж на диференциала (EDL) и Volkswagen система за намаляване и предотвратяване на хлъзгането (ASR) дори и при моделите с предно предаване. EDL разрешава скорост до 24 мили в час. Той открива приплъзване на колело и се прилага спирачна сила на това специално колело. Работа във връзка с EDL, система ASR използва сложна електроника, за да се контролира реакция на газта за максимално сцепление и минимизиране на подхлъзване.
Крайното ниво на контрол и управление се намира в Пасат седан и вагони, оборудвани с опция 4MOTION ™ системата. Това е система, която непрекъснато разпределя мощността към четирите колела през цялото време на всички скорости. Автоматичното заключване Torsen ®на централния диференциал разпределя въртящия момент на двигателя на предните и задните оси. При нормални условия на шофиране, предавателно число е 50% отпред и 50% отзад. На ниско сцепление към повърхности, колелата с по-високо ниво на сцепление получават повече от мощността на предни и задни съотношение от 67% до 33% или обратно.
Всички нови Passat идват впечатляващо оборудвани. В допълнение към функциите, по-рано споменах, GLS седани и вагони предлагат пълен инструментариум, включително тахометър аналогов и цифров часовник, климатик със задни отвори, мултифункционален, две програми за бордовия компютър; алармена система, разделно сгъване на задната седалка (не на седани с 4MOTION ™); сгъване контактния ключ с дистанционното електронен круиз контрол с едно докосване и ел. стъкла; централно заключване; Дистанционно отваряне на багажника и резервоара за горивото, мощност, отопляеми странични огледала; осмица система високоговорители стерео, затъмнените стъкла, предните и задните мокет стелки, пълен размер резервна гума, регулируем по височина и дълбочина телескопичен волан, и много повече.
GLX включва всеобхватен списък на стандартните функции - включва отопляема кожена тапицерия; осем високоговорителя Monsoon ® с озвучителната система; орехово дърво с тапицерията; напълно автоматичен климатроник; мултифункционален, две-програми на пътуване компютър (с дисплей място в центъра на дъното на арматурното табло и матричен шрифт); алармена система против кражба, разделена задна седалка (не е на разположение на 4MOTION ™); ел. стъклен люк на покрива, отопляеми дюзи за миене на предното стъкло; сензор за дъжд; нови стилни 16 "алуминиеви джанти, както и самостоятелно затъмняване на огледалото за обратно виждане.
Допълнително удобство и функция за безопасност на GLX включва функционални странични огледала, които автоматично са насочени надолу, за оптимизация линията на погледа, когато колата се движи в обратна посока.
Единствените допълнения като опция на GLX са инсталиране на шест дисков CD чейнджър, инсталиран в таблото CD плейър, боя металик и автоматична скоростна кутия.
Възможни варианти на GLS, включват кожена тапицерия на волана, скоростния лост, ръчната спирачка и панелите на вратите, 5-степенна автоматична трансмисия с Tiptronic ®; функционален стъклен люк; осем високоговорителя Monsoon ® стерео система; HomeLink ® система, мултифункционален волан, нови стилни алуминиеви джанти; шест диска CD чейнджър и зимен пакет, който включва Отопляеми предни седалки и отопляеми дюзи на предното стъкло за миене.
Безпрецедентна безопасност
Активната безопасност във всички Passat идва от точната им работа, сигурността на задвижване на предните колела, ABS спирачна система и други помощни средства за предотвратяване на пътни произшествия, като дневни светлини (DRL).
За защита при произшествие, новият Passat предлага високо развита пасивна система за безопасност, която се състои от множество най-съвременни защитни функции и структурни елементи, проектирани да работят заедно, за да предпазват своите пасажери.
Тази система започва с изключително твърда структура на тялото на Passat, който включва енергопоглъщащи зони на смачкване. В тежка катастрофа, тези зони за деформация се жертват в accordian-подобен начин, абсорбиране на енергия, за да пощади критична централна структура.
Тази система работи съвместно с напреднала допълнителна система за обезопасяване. В допълнение към предната възглавница за водача и пътническите, новият Passat използва система за опъване на колана, която стяга и оптимално всички предпазни колани в рамките на милисекунди на тежка катастрофа. Тези триточкови предпазни колани са оборудвани с корекции на височината на раменете, и да ви помогне да защитите детската седалка, която трябва да се използва само на задните седалки, автоматично прибиране заключване (ALR) и прибиращи устройства с аварийно заключване (ELR).
Passat е първият Volkswagen използващ стандартни странични въздушни възглавници за седящите на предните седалки. Тази система е интегрирана в предните седалки поради добра причина: Няма значение, как предния пътник настройва положението на седалката, въздушна възглавница поддържа защитните си отношения. Това не винаги може да бъде гарантирано, ако страничните въздушни възглавници е инсталирана във вратата или стълба на покрива. Както споменахме, новият Passat също е снабден със странична ™ Volkswagen завеса защита за допълнителна защита на главата и горната част на торса в случай на тежък страничен сблъсък.
Странична защита се осигурява чрез специални укрепвания и структурни части, включително анти-проникващи тръби и пяна на четирите врати.
Допълнителна предна защита на въздействието идва от кормилната система чрез сгъваема кормилна колона, както и волан, специално тапицирана и са предназначена за управление на енергията на удара.
Повече информация за това как новият Passat интериор осигурява защита на пътниците се намира в липсата на остри ръбове в интериора, вдлъбнати дръжки и ключове за контрол, сгъваеми сенници, сгъваемо огледало за обратно виждане и изцяло прибиращи се ключове на вратите. Passat също така предлага три регулируеми по височина облегалки за глава, за пътниците на задната седалка.
Стандарта на Passat е най - добрата гаранция за защита на новите собственици на модела. Защитата на Volkswagen Plus включва 2 години или 24, 000 мили за ново превозно средство ограничена гаранция и за най-добрите индустриални клиенти ограничена Powertrain гаранция от десет години или 100, 000 мили. Сега, с напълно поцинкована Passat защита, Plus Пакетът включва изключителна защита от корозия с гаранция от 12 години, без ограничения в пробега.
В допълнение към обширните гаранции, Volkswagen дилъра ще изпълнява всички планови технически обслужвания без заплащане за две години или 24,000 мили. Две години, 24-часова пътна помощ също е предвидено.
В допълнение мога да напиша че също в AUTODATA не видях революционно нов мотор 1.8Т тъй като там пишеше че също е 150кс както и този в предшественика си иначе наистина е с различни инициали. Аз самия забелязах наличие при новия модел на 4.0 литров W8 мотор със 270 кс под капака при 6000 RPM.
В заключение съм се качвал и в двата автомобила и при еднакъв мотор бих предпочел В5.5, усещането е много по - приятно и ако мога да си го позволя не бих се замислил за един такъв примерно 2.5TDI 4motion variant ако може черен на цвят но и друг да е цвета бих се прежалил.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Разлики между Пасат Б5 и Пасат Б5.5
В Аутодата няма как да видиш тези двигатели. Поради простата причина, че там няма въведени американските кодове, поне при ФВ, за други не съм се интересувал. Давам пример с 2.0Л ABA, който е така известен в САЩ на Мк3 поколението. Също не присъства в Аутодата, както и други интересни Мк3 двигатели като например многоточков 1.8, какъвто при европейските липсва.
Re: Разлики между Пасат Б5 и Пасат Б5.5
Евала за труда на колегата да синтезира и преведе техническите разлики между двата пасата
И какво излиза,че има 2300 подобрени технически детаила не случайно фв дават нов заводски индекс на фейслифта сьщо така много от частите на б5 не стават на б5.5.Това което мога да допьлня е че носачите са различни,турбобензина е вече с ел.газ и ел дросел,сьщо водната помпа е вградена вече,б5.5 е малко по дьлаг и доста по тежьк 1.8т седан тежи точно 1450 кг.Нали не си мислеше на сериозно че десетки германски инженери са сложили две лайсни от "илиянци" и кристални фарове и ти искат повече пари за това,и ти си на далавера че си взел по ефтиния б5
пс.Не се обиждай всичко написано тук е с цел да сме си полезни един на друг


пс.Не се обиждай всичко написано тук е с цел да сме си полезни един на друг
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 12:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vidin
Re: Разлики между Пасат Б5 и Пасат Б5.5
Би ми било интересно да поспорите къде са повече разликите - между Пасат 5/5.5 или между 6/7!?
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
- Автомобил: Skoda Superb MK3
- Двигател: 20TDI 2018
- Местоположение: BG
Re: Разлики между Пасат Б5 и Пасат Б5.5
Наистина се радвам ако съм бил полезен, но явно има някакви неточности, като например според казаното от колегата и написаното в сайта и сверката с програмата - да разбирам ли че 1.8Т със 170к.с. е предназначен за американския пазар щом го няма в програмата. Също така защо във сайта никъде не пише за мотор при В5.5 със 2.5TDI и 177к.с. а в програмата го има с код AKN и BDH, както и 160к.с. със код BDG. Освен това нее споменат 4.0L,W8 със 270к.с. Друго интересно е защо никъде в сайта не пише за разлики по окачването. Все пак съм прост магистър икономист и не съм специалист по автомобилите, те за мен са просто хоби. Колкото до използвания източник е защото го имам под ръка на лаптопа и го ползвам обикновено за самодиагностика на моят автомобил също за зацепване на ангренажи и тн. Все пак се надявам че има и някаква програма показваща инфо и за американския пазар.
- Soze13
- Мнения: 207
- Регистриран на: Нед 26 авг 2012 19:24
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: APR
- Местоположение: София
Re: Разлики между Пасат Б5 и Пасат Б5.5
onty написа:Евала за труда на колегата да синтезира и преведе техническите разлики между двата пасатаИ какво излиза,че има 2300 подобрени технически детаила не случайно фв дават нов заводски индекс на фейслифта сьщо така много от частите на б5 не стават на б5.5.Това което мога да допьлня е че носачите са различни,турбобензина е вече с ел.газ и ел дросел,сьщо водната помпа е вградена вече,б5.5 е малко по дьлаг и доста по тежьк 1.8т седан тежи точно 1450 кг.Нали не си мислеше на сериозно че десетки германски инженери са сложили две лайсни от "илиянци" и кристални фарове и ти искат повече пари за това,и ти си на далавера че си взел по ефтиния б5
![]()
пс.Не се обиждай всичко написано тук е с цел да сме си полезни един на друг
Аз не съм си и въобразявал, че в наш форум няма да подскочат като ощипани собственици на 5.5, които обидени от сравнението с "простолюдието" с Б5, няма да си признаят, че реално са си взели смешни фарове и илиенски лайсни за няколко хиляди лева повече

Поне при мен никога не е имало някаква дилема Б5 или Б5.5, по простата причина, че 5.5 не ми е направил никакво впечатление. Мислех го за несполучлив фейслифт на Б5, дори един джамбазин го нарече "по-нов Б5 с различни фарове, стопове и решетка" и чак тук във форума разбрах, че имало такова нещо като Б5.5, то се оказа, че бил и различен от Б5. Може би защото не разбирам много от моделите на Пасат, защото за мен известни бяха Б3-класика, Б5, който харесах още при излизането му 90-те и Б7, който е уникално красив.
Темата си стана хранилка, ще помоля някой модератор да я заключи. Мислех, че ще попадна на някой имал и двата модела и наивно си мислех, че ще има и обективни мнения.
Аз бях до тук, ще е добре да се заключи за да не изпростяваме съвсем


- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Разлики между Пасат Б5 и Пасат Б5.5
Аз лично не виждам никакво хранене. Хората ти извадиха общо-взето всички разлики и от там е видно че не са 2 илиенски лайсни и една решетка. От тук нататък всичко е въпрос на вкус-казало кучето и си облизало топките. Аз още като си купиувах колата си търсех В5 защото нямах пари за В5.5, иначе ми харесват много повече смешните фарове и решетката от илиенци. После намерих пари и си купих В5.5. Карал съм и двете преди да си купя и съм си харесал безмисленият фейслифт-баси как съм се минал-хак да ми е.
P.S. Ако не искаш да хранят не пиши мнения от сорта "илиенски лайски" и "как сте се минали". Щото е много малоумно да се мисли че 3-4-5 или 7 години по-нов автомобил (най-малкото) е безмислено. В тоя ред на мисли яко си се преебал щот не си си купил пасат 82-те са доста по-евтини
P.S. Ако не искаш да хранят не пиши мнения от сорта "илиенски лайски" и "как сте се минали". Щото е много малоумно да се мисли че 3-4-5 или 7 години по-нов автомобил (най-малкото) е безмислено. В тоя ред на мисли яко си се преебал щот не си си купил пасат 82-те са доста по-евтини
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Разлики между Пасат Б5 и Пасат Б5.5
Soze13 написа:Аз не съм си и въобразявал, че в наш форум няма да подскочат като ощипани собственици на 5.5, които обидени от сравнението с "простолюдието" с Б5, няма да си признаят, че реално са си взели смешни фарове и илиенски лайсни за няколко хиляди лева повече![]()
Поне при мен никога не е имало някаква дилема Б5 или Б5.5, по простата причина, че 5.5 не ми е направил никакво впечатление. Мислех го за несполучлив фейслифт на Б5, дори един джамбазин го нарече "по-нов Б5 с различни фарове, стопове и решетка" и чак тук във форума разбрах, че имало такова нещо като Б5.5, то се оказа, че бил и различен от Б5. Може би защото не разбирам много от моделите на Пасат, защото за мен известни бяха Б3-класика, Б5, който харесах още при излизането му 90-те и Б7, който е уникално красив.
Темата си стана хранилка, ще помоля някой модератор да я заключи. Мислех, че ще попадна на някой имал и двата модела и наивно си мислех, че ще има и обективни мнения.
Аз бях до тук, ще е добре да се заключи за да не изпростяваме съвсем![]()
Ами ти дали в момента не правиш същото, само че в обратна посока

Хората, които дават повече пари за Б5.5, си купуват просто по-нова кола. По твоята логика ако си вземе човек кола, излязла след първата година на производство, се е прецакал... Ако мислиш, че само външният вид вдига цената, тогава провери колко струва един Голф 4 от 1998-ма и от 2005-та
