
Проблем с монофазен генератор за ток
- passat_rs
- Мнения: 628
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57 T2
- Местоположение: Разград
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
Няма да се срешне напрежението от агрегата и това от аеца предпазитела е в стаята с генератора. А това с разклонителя няма как да стане щот трябва да се кърти бая и няма да го направя. Просто ми кажете дали съм разбрал правилно. 

- ktamen
- Мнения: 6360
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
Наистина едва ли ще се срещне защото още преди да са включили АЕЦа във веригата генератора ти ще угасне от претоварване (или ще сработи някоя защита в самия генератор или в твоето табло).Ако генератора по някакъв начин остане свързан във веригата заедно с АЕЦа и бушоните издържат генераторчето (или твоето или този в Козлудуй) ще се подпали.
Аз сигурно бих пробвал да закача някакъв контактор, който да откача моята инсталация от мрежата когато използвам генератора, но схемата трябва добре да се обмисли защото лесно пак може да стане фал. Има голям риск не само за генератора, но и за по-деликатните ел уреди - това, че ще ги изключваш е несериозно -достатъчно е жена ти да забрави и да включи пералнята и да се случат непредвидими случки не само с нея, но и с телевизора примерно. Риск има и от токов удар от кабела с два щепсела.
Пробий някъде една 10мм дупка и прекарай кабела на разклонителя през нея
другия вариант е да послушаш милмар и да си събираш изгорелите газове в кашон и като дойде тока да си произвеждаш бензин
В обществените сгради обикновено се правя по две напълно отделени инсталации за работа с алтернативно захранване.
Аз сигурно бих пробвал да закача някакъв контактор, който да откача моята инсталация от мрежата когато използвам генератора, но схемата трябва добре да се обмисли защото лесно пак може да стане фал. Има голям риск не само за генератора, но и за по-деликатните ел уреди - това, че ще ги изключваш е несериозно -достатъчно е жена ти да забрави и да включи пералнята и да се случат непредвидими случки не само с нея, но и с телевизора примерно. Риск има и от токов удар от кабела с два щепсела.
Пробий някъде една 10мм дупка и прекарай кабела на разклонителя през нея

другия вариант е да послушаш милмар и да си събираш изгорелите газове в кашон и като дойде тока да си произвеждаш бензин

В обществените сгради обикновено се правя по две напълно отделени инсталации за работа с алтернативно захранване.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
И аз да повторя, не свързвай цялата си инсталация към този генератор
!

- passat_rs
- Мнения: 628
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57 T2
- Местоположение: Разград
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
това е таблото ми най в дясно е главния а и също така имам още един главен на стълба от вънка нямам възможност за къртене пробиване и подобни упражнения, направих много голям ремонт такаче не. преди пускане на генератора от бушониерата ще остане включен този най вляво общото натоварване на бушона е към 500 вата макс
- passat_rs
- Мнения: 628
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57 T2
- Местоположение: Разград
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
ауспуха има отвор ф 25 купих си въздоховод ф 30 като тези от аспираторите 1 метър направих дупка в стената (на банкетната
) и с ал. фолио самозалепващо си го закрепих към генератора и така извеждам изгорелите газове.
п.п. май клони към разклонител щот няма идеи за връзване само да попитам как се държи UPS с такъв генератор

п.п. май клони към разклонител щот няма идеи за връзване само да попитам как се държи UPS с такъв генератор

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
Идеи за свързване има бол, обаче ни една не е абсолютно надеждна, да не говорим безопасна за технка и жива сила
. Аз споменах по-горе, че тези генератори, а и дори по-големите са доста нестабилни и чувствителни към рязки натоварвания и особенно разтоварвания. При постоянен товар няма проблем, но при комутация на мощни товари (говорим за допустими за генератора) се получават сериозни пренапрежения и тогава хвърчат електролитни кондензатори, MOSFET-и , IGBT-а и разни други
по всичко що е с импулсно захранване. Повечето съвременна техника е чувствителна, включително UPS.


-
- Мнения: 86
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
Фазоуказатела не е измервателен уред.Използваи мултицет и заземи генератора мери спрямо земя и кьдето покаже 220в там е фазата.Внимаваи да не уфазиш инсталцията че голям купон.
- passat_rs
- Мнения: 628
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57 T2
- Местоположение: Разград
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
Така преди малко мерих с мултицета и има 230v постоянни не се менят при включване на флекса. Мерих и двете дупки с корпуса на генетатора иии 000 мултицета не отчита нищо. Отворих контакта на генератора и гледах цветовете на кабелита, може ли да се ориентирам по тях
цветовете са син и червен зеления е ясен 


- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
passat_rs написа:.... Отворих контакта на генератора и гледах цветовете на кабелита, може ли да се ориентирам по тях....

Толкова ли няма грамотен ел. техник наоколо ....
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
passat_rs написа:няма
Явно си в Инсбрук

- passat_rs
- Мнения: 628
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57 T2
- Местоположение: Разград
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
Несъм в БГ съм в момента
. Има един чичка но може само да подвързва нагревател на бойлер. Кат му обясних какво съм чел във форума избяга 


- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
# Толкова ли често спира тока при вас?
# Кое е най-належащо да се захрани от генератор?
# Ако генераторът ти е с ръчно палене, пък и както си намислил да се изключваш от външната мрежа, па да включваш на генератор ръчно и т. нат. , ако смяташ с това жена да се справи (мисля си че такава ти е идеята)- забрави
или браво на нея
!
# Въобще не мога да разбера защо отхвърляш единствено разумния в случая вариант - разклонител, макар и метнат през прозорците, когато няма ток
.
# Кое е най-належащо да се захрани от генератор?
# Ако генераторът ти е с ръчно палене, пък и както си намислил да се изключваш от външната мрежа, па да включваш на генератор ръчно и т. нат. , ако смяташ с това жена да се справи (мисля си че такава ти е идеята)- забрави


# Въобще не мога да разбера защо отхвърляш единствено разумния в случая вариант - разклонител, макар и метнат през прозорците, когато няма ток

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
Интересно ако генератора се окаже мноу як дали ако върне ток към аеца той няма да земе да произвежда ядрено гориво и да го връща към русия
Тва в кръга на майтапа сега по темата.Ако автора приеме риска за другите по чувствителни уреди вкъщи,се прави следното-намираш двоен шалтер отнякъде с номинален ток колкото ти е главния бушон.След това към него от едната страна се връзва главния кабел идващ от стълба преди да влезе в таблото.От другата страна се връзва кабела идващ от генератора без заземяването то си е отделно.Към подвижната превключваща част на шалтера се връзва сегашното ти табло със предпазители.Как работи шалтера има две възможни позиции напълно изключващи се една от друга,или ако е включен към енергото генератора е разединен,като превключиш в другата посока се прекъсва енергото и се вкл генератора но никога не могат и двете да се включат.Абсолютно е възможно да имаш ток от еон и да си пуснал и генератора и ако си доста бърз със ръцете можеш да минеш докато има ток на резервното захранване само с леко примигване на ламбите.И сега кофти случая нз отде да намериш такъв шалтер вариант е да ползваш два единични като им съединиш вилките със планка като превключиш единия да се превключва и другия.Има и други варианти с електронно устройство подобно на юпс-ите ама ако нещо даде фира там може да итрепеш някои техник при локална профилактика на мрежата.

- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Проблем с монофазен генератор за ток
fox_vt написа:.. двоен шалтер .
Не става, ако инсталацията му е двупроводна във всеки контакт има мост от "енергова нула" към земните пера.
Така на генератор ще се офазят корпусите на уредите и ще се изтрепят.
Цялата инсталация ще му "плува" във въздуха, защото истинско(трети проводник) земно в къщата не вярвам да има.
Еdit; именно. Един от двата края на намотката, генераторната, трябва винаги да е заварен към нулата. Това дъвчеме три страници.
Последна промяна от bobocamaro на Сря 21 ное 2012 19:50, променено общо 1 път.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта