



1.8T vs 1.6/1.8
- theraven
- Мнения: 2358
- Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
- Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
- Двигател: SDI
- Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
- Контакти:
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Ай честито брат. Дано я видим по някоя старозагорска сбирка в близкото бъдеще 

- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Евала колега, колата е лачена, и все пак е Тъмно синьо! Радва окото! Да ти е честита и много безаварийни километри с нея! 

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Аз ще си идвам и по съборите.Само дето няма да е VW.След днескашното возене установих,че когато сме 5 човека заден ляв амортесьор нещо скърцука.Ако сме 4ма няма проблеми.Кефа от карането...несравним
Дали щото е моята първа собствена кола , ама ми е някво кефещо.Даже днес и КАТ-аджии ме сефтосаха.Погледна документите и вика "Ах ,тя прясна бе.Със здраве да си я караш" и ми ги върна
Иначе смятам темата за приключила.Едва ли има какво да се изпише,освен да споделя сумата след обслужването да си добият колегите представа за 1.8/1.8Т в пари...



- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Покарай малко колата,сложи метан и пиши след време как е,какви проблеми си имал и тн...




- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Колега, първо честито за новата/стара кола.
По отношение на обслужването на мотора, мисля, че и ти ще го ядеш като мен, та да те подготвя.
По принцип на (не знам дали всички, ама май всички) 1.8/1.8Т мотори на VAG от онова време по каталог излизат 2 комплекта ангренажни ремъци, ролки, обтегачи и прочее.
Ангренажните ремъци са със 152 или 153 зъба. След много ровене по нетя се оказа, че от завода колите излизат с ангренажен ремък 152 зъба и "парафинов" (ако съм разбрал правилно) обтегач, като след някакви проблеми (както му се казва модерному "reliability issues") VW заменят целия комплект с нов - хидравличен обтегач, ангренажен ремък със 153 зъба. Имам един pdf от Gates, където разликите са описани точно.
Всичко това важи за мотори AEB, ADR, AFY, AJL, ANB, ARG, ARK, APT, APU, AVV.
Проблемът е, че частите от комплект си вървят само с другите части от този комплект, и ако идеш в магазин и започнат да се чудят кои от двете "еднакви" по каталог части да ти дадат, много е вероятно да получиш някакъв сбирщайн от части за 2-та различни комплект, който да се чудиш какво да правиш.
Та, може направо да си поръчаш по кода на целия комплект - тогава няма как да се объркат.
Оригиналния VW код на новия комплект (със 153 зъба) е: 058198479. Цената му в тукашните официални вносители е 402лв. без ДДС, т.е. реално 482.40.
Заместителят на Gates e с код: K025492XS, като за него от Евро 07 дават цена 320 лв.
Има и заместител на SKF, но не съм записал кода, 'щото този комплект е без хидравличния обтегач.
Имам и цените на 3-те пистови ремъка, обтегач и ролка:
6301 - 6.30 (това мини ремъче е за водната помпа)
4PK855 - 13.20
5PK1303 - 23.10
Обтегач VKM31033 - 137.00 (Febi 109.20)
Ролка 11343 - 103.30
За водна помпа излизат два модела с цени между 70 и 90 лева.
Това са цени от април/май месец.
Колкото до "скърцането отзад" - и аз го имам и от двете страни, и скърца основно при разтоварване на задницата/колелото. Ако намериш причината, ще се радвам да споделиш.
Успех и безаварийна! На мен колата ми е тромава (поне докато се посъбуди към 3к+ оборота), но сигурно е така, 'щото е тон и половина...
п.с. качил съм и pdf-а от Gates.
По отношение на обслужването на мотора, мисля, че и ти ще го ядеш като мен, та да те подготвя.
По принцип на (не знам дали всички, ама май всички) 1.8/1.8Т мотори на VAG от онова време по каталог излизат 2 комплекта ангренажни ремъци, ролки, обтегачи и прочее.
Ангренажните ремъци са със 152 или 153 зъба. След много ровене по нетя се оказа, че от завода колите излизат с ангренажен ремък 152 зъба и "парафинов" (ако съм разбрал правилно) обтегач, като след някакви проблеми (както му се казва модерному "reliability issues") VW заменят целия комплект с нов - хидравличен обтегач, ангренажен ремък със 153 зъба. Имам един pdf от Gates, където разликите са описани точно.
Всичко това важи за мотори AEB, ADR, AFY, AJL, ANB, ARG, ARK, APT, APU, AVV.
Проблемът е, че частите от комплект си вървят само с другите части от този комплект, и ако идеш в магазин и започнат да се чудят кои от двете "еднакви" по каталог части да ти дадат, много е вероятно да получиш някакъв сбирщайн от части за 2-та различни комплект, който да се чудиш какво да правиш.
Та, може направо да си поръчаш по кода на целия комплект - тогава няма как да се объркат.
Оригиналния VW код на новия комплект (със 153 зъба) е: 058198479. Цената му в тукашните официални вносители е 402лв. без ДДС, т.е. реално 482.40.
Заместителят на Gates e с код: K025492XS, като за него от Евро 07 дават цена 320 лв.
Има и заместител на SKF, но не съм записал кода, 'щото този комплект е без хидравличния обтегач.
Имам и цените на 3-те пистови ремъка, обтегач и ролка:
6301 - 6.30 (това мини ремъче е за водната помпа)
4PK855 - 13.20
5PK1303 - 23.10
Обтегач VKM31033 - 137.00 (Febi 109.20)
Ролка 11343 - 103.30
За водна помпа излизат два модела с цени между 70 и 90 лева.
Това са цени от април/май месец.
Колкото до "скърцането отзад" - и аз го имам и от двете страни, и скърца основно при разтоварване на задницата/колелото. Ако намериш причината, ще се радвам да споделиш.
Успех и безаварийна! На мен колата ми е тромава (поне докато се посъбуди към 3к+ оборота), но сигурно е така, 'щото е тон и половина...
п.с. качил съм и pdf-а от Gates.
- Прикачени файлове
-
- Gates Timing Belt conversion Kit.pdf
- (341.2 KиБ) Свален 76 пъти
-
- Low rider
- Мнения: 5573
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Честито Миро за новата придобивка
Ако не си се насочил още ела да ти дам части за обслужването
Имам познат в магазин 



- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Илиане, нищо не съм се насочил.Тва е работа на Антон.Знам че ремъците ще са Continental на 100%,а за другото идея си нямам.Не е моя работа дето се вика 

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Така мога да споделя какво е сменено по колата,а утре да ви го кажа в пари.Доколкото помня Ангренажният ремък е Континентал,двете ролки и обтегача са някакви(не питах за марката).Другите ремъци са контнентал и гейтс мешано.Обтегачите и ролките останалите също са сменени.Антифриза е Комма Г12,Маслото и то е Комма,но не питах 5 или 10W40,но утре ще разбера.Сменен е лагера на виското,лагера на компресора на климатика,термостат,4 свещи,предни накладки,дисковете ги закараха на една машина само за стъргане на дискове и в момента са малко преди минимума им,тоест ще изкарат едни накладки.Всички филтри(въздушен,купе,масло) MANN.Tампоните на мотора се оказаха здрави.Виското работи супер и утре ще се чисти дроселната клапа и колата си я прибирам.Свещите ще са NGK по спомен.По окачването всичко е здраво на тоз етап.Колата в момента е събрана,но я оставих там заради свещите и дросела.Вакуумните маркучи и те са сменени.Останаха задни дискове с накладки за Януари месец съм ги предвидил и да сложа метана.Обаждала се леко веригата на валовете(имали такива подозрения),но на този етап да съм карал така.Мотора се оказал наред вътре(според източеното масло) и нямало много мизерия.Ще сменя сега едно масло по-рано да го прочистя малко.Ако някой знае цена на веригата и обтегача да сподели.
- Sportakus
- Мнения: 235
- Регистриран на: Вто 02 фев 2010 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Честито и от мен колега, със здраве да си я караш!!!
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Метановата бутилка е закупена.Инжекциона около 10ти Декември.
Последна промяна от mupk0 на Нед 30 дек 2012 0:34, променено общо 2 пъти.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Да споделя вече малко разход и едно нещо ако ще слагате някакъв инжекцион.Няма нужда от много бързи рейки,защото времето на впръскване на тоз двигател е от 2 до 5мс,конкретно на моята 3мс.Колекторите се пробиват лесно,но е по-добре да се свалят.Гарнитурата на колектора е от 6 до 12-13лв.Като разход за 600км градско,ако се очертава 12/100км.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Имам един въпрос към колегите за данъка.Значи платих 27лв до края на годината.Някой знае ли от кога до кога им е отчетният период,за да си направя груба сметка за целия размер на данъка на колата?
- stefan4o
- Мнения: 19324
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
В интернет има данъчни калкулатори за ТОЧНА сметка по общини/градове. Пусни гоглето и смятай.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Според тях 150-160лв,но нещо ми намирисва.Сумата май ще е по-голяма.Не е проблем въпроса е да имам едно на ум от по-рано 

- stefan4o
- Мнения: 19324
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Толкоз някъде трябва да е, нали е над 14 години колата?
Дърт кош си е. 


Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта