Здравейте,
предполагам че има подобна тема, но аз не успях да открия, затова ще попитам за съвет в настоящата.
Питането ми се отнася до най-удачна подръжка на акумулатор през студените зимни дни,
когато и колата стои отвън без гараж.
Прочел съм няколко статии по въпроса и за да не се повтаряме ще напиша двата извода, до които стигнах:
1. Ако през зимата ползвате колата ежедневно и на средно дълъг път (не само градско)при читав акумулатор няма да имате никакви проблеми с батерията и електролита и.
2. Ако през зимата автомобила почти не се използва тогава се препоръчва акумулаторната батерия да се свали от колата, да се зареди и да се съхранява в проветриво помещение при няколко градуса над нулата.
Всичко дотук ми е ясно, но това не ми помага, защото моята ситуация е най-сложната: Зимата колата ми стои на открито без гараж, карам я много рядко през зимните дни (веднъж на две седмици) и само градско.
Ако приемем, че нямам желание да демонтирам акумулатора и да го прибера за зимата в мазето, въпроса ми е следния - кое е по удачния вариант за предпазване на батерията от разреждане и измръзване на електролита:
1. Паля колата да поработи 15 минути всяка събота (или може би трябва два пъти седмично?).
2. Не паля двигателя излишно, а само когато ми се налага да я ползвам.
Това са два противоречиви варианта, като всеки от тях си има поддръжници.
Моето мнение е следното - ако колата се пали да поработи веднъж седмично за по 15 минути, количеството заряд/ток, което се изразходва за запалзването е повече от това, което ще се зареди в последствие за тези 15 минути, т.е. по отношение на температурата на електролита това припалване е полезно, за да не замръзне, но по отношение на електрическия заряд в клетките е много опасно, защото количеството електрически заряд в батерията така намалява още повече.
Е добре, моята логика сочи така, но от друга страна миналата зима докато припалвах колата имах акумулатор (при това както казах всяка събота за по 10-15 минути работа на място), но веднъж пропуснах един уикенд и край - акумулатора замина.
Да напомня основния си въпрос още веднъж - Ако зимата не карам колата и не желая да свалям акумулатора от автомобила - да припалвам ли колата или не?Как ще запазя акумулатора, и кой от двата варианта му е по-полезен.
Акумулатор & Зима
Re: Акумулатор & Зима
се препоръчва акумулаторната батерия да се свали от колата, да се зареди
Дозареждаш до гъстота,която не позволява да замръзне.Ако е "читав" веднъж е достатъчно.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Акумулатор & Зима
Сваляш го веднъж за дозареждане и не би трябвало да имаш ядове.
Паленето за по 15 минути е най-глупавото, което може да се направи. За 15 минути акумулатора не може да възстанови енергията загубена при запалването на двигателя.
Паленето за по 15 минути е най-глупавото, което може да се направи. За 15 минути акумулатора не може да възстанови енергията загубена при запалването на двигателя.
Re: Акумулатор & Зима
Замервах го наскоро акумулатора и е ок, няма отечки и е почти нов.Някъде препоръчват при закупуването на нов акумулатор първо да се зареди допълнително, но и това не съм го правил, защото нямам свестно зарядно.
- maerto
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
- Автомобил: VW Golf 4 2001
- Двигател: 1.6 16V AUS
- Местоположение: sofia/silistra
Re: Акумулатор & Зима
Колеги сори че ползвам темата ,но как се проверява за утечки акумулатора,че ме сънява моя.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Акумулатор & Зима
radi_nrj написа:.... За 15 минути акумулатора не може да възстанови енергията загубена при запалването на двигателя.

особенно зимата! Пък и ти едва ли ще чакаш 15-20 мин., 15мин са доста време и ти ще чакаш най-много 2-3 мин и ще огасиш

Сваляш си акумулатрчето, прибираш го вкъщи и като потрябва го монтираш на колата. Междувременно можеш и да го дозаредиш на зарядно.
maerto написа:Колеги сори че ползвам темата ,но как се проверява за утечки акумулатора,че ме сънява моя.
Самия акумулатор ако има "утечки", това се нарича саморазряд. Как се проверява - ако след 2-3 дни неползване не ще да запали, при условие че колата си е редовна ...
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13540
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Акумулатор & Зима
maerto написа:Колеги сори че ползвам темата ,но как се проверява за утечки акумулатора,че ме сънява моя.
С амперметър. Но щом питаш по-добре не го прави. Консумацията не трябва да превишава 30-50мА в покой. Ако има аларма има преходен процес при заключване.
Откачаш клема + от акумулатора На клемата на акумулатора закачаш + на амперметъра, а на откачения кабел минуса на амперметъра. Ампеметъра на обхват 2А- , ако има голяма консумация да не се повреди. Най-добре е със стрелкови уред-като видиш, че стрелката налита към крайно деление стрмглаво откачасш 1 кабел от уреда.Може споко да държиш с ръце- нищо опастно няма./ т.е. няма да има

- maerto
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
- Автомобил: VW Golf 4 2001
- Двигател: 1.6 16V AUS
- Местоположение: sofia/silistra
Re: Акумулатор & Зима
kris11 написа:maerto написа:Колеги сори че ползвам темата ,но как се проверява за утечки акумулатора,че ме сънява моя.
С амперметър. Но щом питаш по-добре не го прави. Консумацията не трябва да превишава 30-50мА в покой. Ако има аларма има преходен процес при заключване.
Откачаш клема + от акумулатора На клемата на акумулатора закачаш + на амперметъра, а на откачения кабел минуса на амперметъра. Ампеметъра на обхват 2А- , ако има голяма консумация да не се повреди. Най-добре е със стрелкови уред-като видиш, че стрелката налита към крайно деление стрмглаво откачасш 1 кабел от уреда.Може споко да държиш с ръце- нищо опастно няма./ т.е. няма да има/
Измерих с помоща на мултицет по посочения начин и ми показва 0,06 като мултицета е настроен на 10А -значи 60mA.А до 50 е допустимо.По принцип не губи ток за няколко дни,но не бях карал колата около 3 мсеца и като реших да запаля ,нямаше грам ток в акумулатора.След зареждане си пали нормално вече.Дали тези 10 над допустимото са проблема??
-
- Мнения: 873
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Акумулатор & Зима
Измерих с помоща на мултицет по посочения начин и ми показва 0,06 като мултицета е настроен на 10А -значи 60mA.А до 50 е допустимо.По принцип не губи ток за няколко дни,но не бях карал колата около 3 мсеца и като реших да запаля ,нямаше грам ток в акумулатора.След зареждане си пали нормално вече.Дали тези 10 над допустимото са проблема??
Изобщо не е проблем.В дебелите книги пише ,че за 60Ач акумулатор -60ma обратен ток е нормално.
Re: Акумулатор & Зима
Моето мнение, че акумулатора ще искара толкова, колкото му е писано да изкара. Изкара ли повече от гаранциония срок е добре дошло.
- JoroHondata
- Мнения: 134
- Регистриран на: Пон 09 мар 2009 13:56
- Автомобил: Honda Legend KB1 V6
- Двигател: J35A8 от 2007
- Местоположение: Сердика
- Контакти:
Re: Акумулатор & Зима
Здравейте
Моето мнение е, че ако не се налага да ползваш колата- не я пали. Най- много и най- бързо се износва двигателя при т.н. студен старт- а това е в пъти по- неприятно, отколкото да се наложи да си купиш нов акумулатор.
Ако колата се ползва рядко през зимата- по- добре е акумулатора да се свали, и да се зареди със зарядно.
Поздрави
Моето мнение е, че ако не се налага да ползваш колата- не я пали. Най- много и най- бързо се износва двигателя при т.н. студен старт- а това е в пъти по- неприятно, отколкото да се наложи да си купиш нов акумулатор.
Ако колата се ползва рядко през зимата- по- добре е акумулатора да се свали, и да се зареди със зарядно.
Поздрави
- maerto
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
- Автомобил: VW Golf 4 2001
- Двигател: 1.6 16V AUS
- Местоположение: sofia/silistra
Re: Акумулатор & Зима
Аз мояте не я ползвах 3 месеца през лятото и тотално нямаше ток в него!Може ли времето да е фактор също за разреждането му?
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Акумулатор & Зима
Вместо да я оставиш 15минути да седи пред блока, по-добре за 15 минути да и направиш 2-3 кръгчета....така алтернатора ще се разварти добре и ще възбуди акумулатора по-добре от колкото на място. 

- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Акумулатор & Зима
maerto написа:Аз мояте не я ползвах 3 месеца през лятото и тотално нямаше ток в него!Може ли времето да е фактор също за разреждането му?
времето е фактор, всяка батерия има определен коефициент на саморазряд
Re: Акумулатор & Зима
Ако падне акумулатора просто го зареждаш. И да изкараш акумулатора от колата да седи в къщи времето за саморазряд не се съкращава, а напротив еди акумулатор непрекъснато трябва да циркулира движение. Ако няма движение се застоява и резултата е падане на мощтноста му. За това има гаранция акумулатора когато си го купуваш. 3 години 2 години и като изтече гаранцията няма никой в къщи.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта