Акумулатор & Зима

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Slacoth
Мнения: 57
Регистриран на: Вто 16 мар 2010 18:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Акумулатор & Зима

Мнениеот Slacoth » Сря 21 ное 2012 11:00


Здравейте,
предполагам че има подобна тема, но аз не успях да открия, затова ще попитам за съвет в настоящата.
Питането ми се отнася до най-удачна подръжка на акумулатор през студените зимни дни,
когато и колата стои отвън без гараж.

Прочел съм няколко статии по въпроса и за да не се повтаряме ще напиша двата извода, до които стигнах:
1. Ако през зимата ползвате колата ежедневно и на средно дълъг път (не само градско)при читав акумулатор няма да имате никакви проблеми с батерията и електролита и.
2. Ако през зимата автомобила почти не се използва тогава се препоръчва акумулаторната батерия да се свали от колата, да се зареди и да се съхранява в проветриво помещение при няколко градуса над нулата.

Всичко дотук ми е ясно, но това не ми помага, защото моята ситуация е най-сложната: Зимата колата ми стои на открито без гараж, карам я много рядко през зимните дни (веднъж на две седмици) и само градско.
Ако приемем, че нямам желание да демонтирам акумулатора и да го прибера за зимата в мазето, въпроса ми е следния - кое е по удачния вариант за предпазване на батерията от разреждане и измръзване на електролита:

1. Паля колата да поработи 15 минути всяка събота (или може би трябва два пъти седмично?).

2. Не паля двигателя излишно, а само когато ми се налага да я ползвам.

Това са два противоречиви варианта, като всеки от тях си има поддръжници.

Моето мнение е следното - ако колата се пали да поработи веднъж седмично за по 15 минути, количеството заряд/ток, което се изразходва за запалзването е повече от това, което ще се зареди в последствие за тези 15 минути, т.е. по отношение на температурата на електролита това припалване е полезно, за да не замръзне, но по отношение на електрическия заряд в клетките е много опасно, защото количеството електрически заряд в батерията така намалява още повече.

Е добре, моята логика сочи така, но от друга страна миналата зима докато припалвах колата имах акумулатор (при това както казах всяка събота за по 10-15 минути работа на място), но веднъж пропуснах един уикенд и край - акумулатора замина.

Да напомня основния си въпрос още веднъж - Ако зимата не карам колата и не желая да свалям акумулатора от автомобила - да припалвам ли колата или не?Как ще запазя акумулатора, и кой от двата варианта му е по-полезен.




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Акумулатор & Зима

Мнениеот i.e.i » Сря 21 ное 2012 12:43


се препоръчва акумулаторната батерия да се свали от колата, да се зареди

Дозареждаш до гъстота,която не позволява да замръзне.Ако е "читав" веднъж е достатъчно.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Акумулатор & Зима

Мнениеот radi_nrj » Сря 21 ное 2012 13:18


Сваляш го веднъж за дозареждане и не би трябвало да имаш ядове.

Паленето за по 15 минути е най-глупавото, което може да се направи. За 15 минути акумулатора не може да възстанови енергията загубена при запалването на двигателя.


Потребителски аватар
Slacoth
Мнения: 57
Регистриран на: Вто 16 мар 2010 18:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Акумулатор & Зима

Мнениеот Slacoth » Сря 21 ное 2012 14:16


Замервах го наскоро акумулатора и е ок, няма отечки и е почти нов.Някъде препоръчват при закупуването на нов акумулатор първо да се зареди допълнително, но и това не съм го правил, защото нямам свестно зарядно.


Потребителски аватар
maerto
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
Автомобил: VW Golf 4 2001
Двигател: 1.6 16V AUS
Местоположение: sofia/silistra

Re: Акумулатор & Зима

Мнениеот maerto » Сря 21 ное 2012 14:18


Колеги сори че ползвам темата ,но как се проверява за утечки акумулатора,че ме сънява моя.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Акумулатор & Зима

Мнениеот milmar » Сря 21 ное 2012 14:23


radi_nrj написа:.... За 15 минути акумулатора не може да възстанови енергията загубена при запалването на двигателя.

:да:
особенно зимата! Пък и ти едва ли ще чакаш 15-20 мин., 15мин са доста време и ти ще чакаш най-много 2-3 мин и ще огасиш :D .

Сваляш си акумулатрчето, прибираш го вкъщи и като потрябва го монтираш на колата. Междувременно можеш и да го дозаредиш на зарядно.

maerto написа:Колеги сори че ползвам темата ,но как се проверява за утечки акумулатора,че ме сънява моя.

Самия акумулатор ако има "утечки", това се нарича саморазряд. Как се проверява - ако след 2-3 дни неползване не ще да запали, при условие че колата си е редовна ...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13540
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Акумулатор & Зима

Мнениеот kris11 » Сря 21 ное 2012 14:37


maerto написа:Колеги сори че ползвам темата ,но как се проверява за утечки акумулатора,че ме сънява моя.

С амперметър. Но щом питаш по-добре не го прави. Консумацията не трябва да превишава 30-50мА в покой. Ако има аларма има преходен процес при заключване.
Откачаш клема + от акумулатора На клемата на акумулатора закачаш + на амперметъра, а на откачения кабел минуса на амперметъра. Ампеметъра на обхват 2А- , ако има голяма консумация да не се повреди. Най-добре е със стрелкови уред-като видиш, че стрелката налита към крайно деление стрмглаво откачасш 1 кабел от уреда.Може споко да държиш с ръце- нищо опастно няма./ т.е. няма да има :bishop /


Потребителски аватар
maerto
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
Автомобил: VW Golf 4 2001
Двигател: 1.6 16V AUS
Местоположение: sofia/silistra

Re: Акумулатор & Зима

Мнениеот maerto » Сря 21 ное 2012 17:13


kris11 написа:
maerto написа:Колеги сори че ползвам темата ,но как се проверява за утечки акумулатора,че ме сънява моя.

С амперметър. Но щом питаш по-добре не го прави. Консумацията не трябва да превишава 30-50мА в покой. Ако има аларма има преходен процес при заключване.
Откачаш клема + от акумулатора На клемата на акумулатора закачаш + на амперметъра, а на откачения кабел минуса на амперметъра. Ампеметъра на обхват 2А- , ако има голяма консумация да не се повреди. Най-добре е със стрелкови уред-като видиш, че стрелката налита към крайно деление стрмглаво откачасш 1 кабел от уреда.Може споко да държиш с ръце- нищо опастно няма./ т.е. няма да има :bishop /




Измерих с помоща на мултицет по посочения начин и ми показва 0,06 като мултицета е настроен на 10А -значи 60mA.А до 50 е допустимо.По принцип не губи ток за няколко дни,но не бях карал колата около 3 мсеца и като реших да запаля ,нямаше грам ток в акумулатора.След зареждане си пали нормално вече.Дали тези 10 над допустимото са проблема??


apolon
Мнения: 873
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: Акумулатор & Зима

Мнениеот apolon » Сря 21 ное 2012 17:56


Измерих с помоща на мултицет по посочения начин и ми показва 0,06 като мултицета е настроен на 10А -значи 60mA.А до 50 е допустимо.По принцип не губи ток за няколко дни,но не бях карал колата около 3 мсеца и като реших да запаля ,нямаше грам ток в акумулатора.След зареждане си пали нормално вече.Дали тези 10 над допустимото са проблема??

Изобщо не е проблем.В дебелите книги пише ,че за 60Ач акумулатор -60ma обратен ток е нормално.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Акумулатор & Зима

Мнениеот nikson85 » Сря 21 ное 2012 19:25


Моето мнение, че акумулатора ще искара толкова, колкото му е писано да изкара. Изкара ли повече от гаранциония срок е добре дошло.


Потребителски аватар
JoroHondata
Мнения: 134
Регистриран на: Пон 09 мар 2009 13:56
Автомобил: Honda Legend KB1 V6
Двигател: J35A8 от 2007
Местоположение: Сердика
Контакти:

Re: Акумулатор & Зима

Мнениеот JoroHondata » Сря 21 ное 2012 21:06


Здравейте
Моето мнение е, че ако не се налага да ползваш колата- не я пали. Най- много и най- бързо се износва двигателя при т.н. студен старт- а това е в пъти по- неприятно, отколкото да се наложи да си купиш нов акумулатор.
Ако колата се ползва рядко през зимата- по- добре е акумулатора да се свали, и да се зареди със зарядно.
Поздрави


Потребителски аватар
maerto
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
Автомобил: VW Golf 4 2001
Двигател: 1.6 16V AUS
Местоположение: sofia/silistra

Re: Акумулатор & Зима

Мнениеот maerto » Сря 21 ное 2012 23:06


Аз мояте не я ползвах 3 месеца през лятото и тотално нямаше ток в него!Може ли времето да е фактор също за разреждането му?


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Акумулатор & Зима

Мнениеот vucata » Сря 21 ное 2012 23:10


Вместо да я оставиш 15минути да седи пред блока, по-добре за 15 минути да и направиш 2-3 кръгчета....така алтернатора ще се разварти добре и ще възбуди акумулатора по-добре от колкото на място. :!:


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Акумулатор & Зима

Мнениеот quattro^^ » Чет 22 ное 2012 0:14


maerto написа:Аз мояте не я ползвах 3 месеца през лятото и тотално нямаше ток в него!Може ли времето да е фактор също за разреждането му?

времето е фактор, всяка батерия има определен коефициент на саморазряд


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Акумулатор & Зима

Мнениеот nikson85 » Чет 22 ное 2012 14:05


Ако падне акумулатора просто го зареждаш. И да изкараш акумулатора от колата да седи в къщи времето за саморазряд не се съкращава, а напротив еди акумулатор непрекъснато трябва да циркулира движение. Ако няма движение се застоява и резултата е падане на мощтноста му. За това има гаранция акумулатора когато си го купуваш. 3 години 2 години и като изтече гаранцията няма никой в къщи.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта