Здравейте, преди една седмица си взех Vw Touran 1.9 Tdi 05 мес.2007 г.
Решил съм да заменя навигацията RNS 300 с RNS 510.
Искам да попитам, какви трудности мога да срещна?
Ще имам ли проблем с CAN Gateway модула?
Доколкото четох ако си намеря RNS 510 версия "C" със фърмуеър над 2660, няма да имам проблем с CAN Gateway модула. Правилно ли съм разбрал?
Трябва ли ми някакъв разклонител за антената?
Мога ли да използвам GPS антената от RNS 300 или трябва да се монтира тази за RNS 510?
Ще съм Ви много благодарен за всякакви препоръки.
Благодаря Ви предварително.
П.С: Имам и оригинален CD Changer, за него трябва ли нещо допълнително за да го свържа към RNS 510 ?



Замяна RNS 300 с RNS 510
-
- Мнения: 732
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: Замяна RNS 300 с RNS 510
Прегледай написаното тук:
http://www.myturbodiesel.com/1000q/a5/rcd510-rns510-swap-vw.htm
Доста е подробно, всички твои въпроси са коментирани вътре, като има и снимки. Аз преминах от RCD500 към RCD510 и мога да ти споделя информация от мой собствен опит. Трябва ти адаптер за антена, тъй като нашите са две отделни, а новите са две отделни, но обединени в общ куплунг. Продава се в e-bay, излиза около 20 лв. Възможно е свързването само на едната антена, но има смущения и дори някои станции не се хващат. СД changer не работи plug-and-play. В линка по-горе е обяснено кой пин-ове трябва да се разменят за да го разпознае новото радио/навигация. Аз все още не мога да намеря време да го извавя и да пробвам дали така вече ще активирам ченджъра. Поне при мен за момента няма източване на акумулатора, мах колата не съм я карал 3 денонощия, като си мисля че за това време акумулатора щеше да е изтощен. Пише, че не е установено със сигурност кога и защо това се получава като ефект. В някои случаи се коментира, че при преминаване към по-нов firmware се получава това източване.
http://www.myturbodiesel.com/1000q/a5/rcd510-rns510-swap-vw.htm
Доста е подробно, всички твои въпроси са коментирани вътре, като има и снимки. Аз преминах от RCD500 към RCD510 и мога да ти споделя информация от мой собствен опит. Трябва ти адаптер за антена, тъй като нашите са две отделни, а новите са две отделни, но обединени в общ куплунг. Продава се в e-bay, излиза около 20 лв. Възможно е свързването само на едната антена, но има смущения и дори някои станции не се хващат. СД changer не работи plug-and-play. В линка по-горе е обяснено кой пин-ове трябва да се разменят за да го разпознае новото радио/навигация. Аз все още не мога да намеря време да го извавя и да пробвам дали така вече ще активирам ченджъра. Поне при мен за момента няма източване на акумулатора, мах колата не съм я карал 3 денонощия, като си мисля че за това време акумулатора щеше да е изтощен. Пише, че не е установено със сигурност кога и защо това се получава като ефект. В някои случаи се коментира, че при преминаване към по-нов firmware се получава това източване.
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: Съб 22 сеп 2012 14:43
- Автомобил: VW Touran 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Замяна RNS 300 с RNS 510
Бихте ли ми казали, къде да търся или някой да продава RNS 510 втора употреба на по-изгодни цени?
Добре ли съм се насочил към версия "C" или по нова?
Добре ли съм се насочил към версия "C" или по нова?
- stilqn72
- Мнения: 13
- Регистриран на: Нед 30 сеп 2012 7:48
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BMP 2006
- Местоположение: Kardjali
Re: Замяна RNS 300 с RNS 510
Не се притеснявай,при теб няма да имаш никакъв проблем защото колата ти е 2007, това се отнася за коли произведени до 2007. Вземаш и го монтираш.
-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Замяна RNS 300 с RNS 510
На изгодни цени, извън Бг
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: Съб 22 сеп 2012 14:43
- Автомобил: VW Touran 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Замяна RNS 300 с RNS 510
Това ли е адаптера за антена който ми трябва:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=AN ... 0&_sacat=0
Дали е рисковано да си поръчам RNS 510 от ebay.com ?
Никога не съм пазарувал от там.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=AN ... 0&_sacat=0
Дали е рисковано да си поръчам RNS 510 от ebay.com ?
Никога не съм пазарувал от там.
-
- Мнения: 732
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: Замяна RNS 300 с RNS 510
Да това е адаптера.
Риск винаги съществува. Един път от търговеца, втори път от транспортирането на стоката. Провери рейтинга на търговеца и отзивите за него. Прочети внимателно описанието на стоката и условията при които се продава. Дали имаш опция за връщане например. А транспортирането си е късмет
Риск винаги съществува. Един път от търговеца, втори път от транспортирането на стоката. Провери рейтинга на търговеца и отзивите за него. Прочети внимателно описанието на стоката и условията при които се продава. Дали имаш опция за връщане например. А транспортирането си е късмет

-
- Мнения: 78
- Регистриран на: Съб 22 сеп 2012 14:43
- Автомобил: VW Touran 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Замяна RNS 300 с RNS 510
Поръчах RNS510 и адаптера от горния линк.
Но попаднах на ето тази снимка на RNS300 и там се вижда, че има само един вход за антена.
Трябва ли ми друг адаптер или друга антена?
Или този който съм поръчал ще ми свърши работа?
П.С: Не е ли това адаптера който ми трябва:
http://www.ebay.de/itm/DIVERSITY-Vertei ... 4844166%26
Но попаднах на ето тази снимка на RNS300 и там се вижда, че има само един вход за антена.
Трябва ли ми друг адаптер или друга антена?
Или този който съм поръчал ще ми свърши работа?
П.С: Не е ли това адаптера който ми трябва:
http://www.ebay.de/itm/DIVERSITY-Vertei ... 4844166%26
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Замяна RNS 300 с RNS 510
Здравейте. Силно съм ограничен с времето и за това по-бавно отговарям.
По ред на въпросите:
1. CAN gateway. Автомобилът е "граничен" - т.е. този проблем може да го има може да го няма. Наистина при firmware над 2600 този проблем би следвало да е решен - VW се смиляват над множеството "retorofit" собственици на RNS510 и правят малка поправка (или отстраняват малка недомислица от предишни версии) в следствие на което RNS510 познава CAN командата за "заспиване" на по-старите модули.
2. По въпроса за антените - GPS антената може да се използва без проблеми. За FM антената нещата стоят по следният начин: RNS 300 има в себе си един FM тунер. RNS 510 има два такива, които използва за реконструиране на сигнала при лошо покритие, следене на околните FM станции, TMC данни. Лесният начин с предлагания адаптер силно влошава тези възможности на устройството, защото той на практика "за-паралелва" входовете на двата тунера, като до голяма степен ги лишава от възможността да работят независимо. Освен, че не може да се реконстриура лош сигнал, влошава се чувствителността и съотношението полезен сигнал/шум тъй като се разваля спрягането (съгласуването) на антенния вход със самата антена, осен това двата тунера силно си влияят и трудно резонират на различни честоти. В крайна сметка, обаче FM радиото работи някак си и не е необходимо да слагаме нови кабели и антени. По-добър вариант е поставянето на втора антена. Не знам къде са FM антените на турана. При Пасата са в задното стъкло. Трябва да се провери дали няма вградена втора, ако няма може да се постави втора активна антена от тези които ги слагат за TV тунер (на Б7 антените за FM тунерите се използват и за телевизия, ако има такъв модул). Естествено трябва и втори антенен кабел със сложната fakra букса.
3. CD-чейнджъра дейстително има разменен един единствен пин. За съжаление това е аудио-масата. Ако не се размени звукът от CD чейнджъра ще бъде моно и ще бъде изкривен.
4. След инсалирането на RNS-a, в зависимост от предишният автомобил на който е било устройството, може да се наложи промяна на протокола по който комуникира с централния дисплей (в случая е червено/черен и BAP протокола трябва да е ИЗКЛЮЧЕН), превключване на крайното стъпало към говорителите или към усилвател и може би нещо друго. Това става с VAGCOM. Разбира се трябва ни ПИН код за новото устройство (обикновено е записан на лепенка от горната страна - трябва да се види преди поставянето).
УСПЕХ - Ако има проблеми пиши
По ред на въпросите:
1. CAN gateway. Автомобилът е "граничен" - т.е. този проблем може да го има може да го няма. Наистина при firmware над 2600 този проблем би следвало да е решен - VW се смиляват над множеството "retorofit" собственици на RNS510 и правят малка поправка (или отстраняват малка недомислица от предишни версии) в следствие на което RNS510 познава CAN командата за "заспиване" на по-старите модули.
2. По въпроса за антените - GPS антената може да се използва без проблеми. За FM антената нещата стоят по следният начин: RNS 300 има в себе си един FM тунер. RNS 510 има два такива, които използва за реконструиране на сигнала при лошо покритие, следене на околните FM станции, TMC данни. Лесният начин с предлагания адаптер силно влошава тези възможности на устройството, защото той на практика "за-паралелва" входовете на двата тунера, като до голяма степен ги лишава от възможността да работят независимо. Освен, че не може да се реконстриура лош сигнал, влошава се чувствителността и съотношението полезен сигнал/шум тъй като се разваля спрягането (съгласуването) на антенния вход със самата антена, осен това двата тунера силно си влияят и трудно резонират на различни честоти. В крайна сметка, обаче FM радиото работи някак си и не е необходимо да слагаме нови кабели и антени. По-добър вариант е поставянето на втора антена. Не знам къде са FM антените на турана. При Пасата са в задното стъкло. Трябва да се провери дали няма вградена втора, ако няма може да се постави втора активна антена от тези които ги слагат за TV тунер (на Б7 антените за FM тунерите се използват и за телевизия, ако има такъв модул). Естествено трябва и втори антенен кабел със сложната fakra букса.
3. CD-чейнджъра дейстително има разменен един единствен пин. За съжаление това е аудио-масата. Ако не се размени звукът от CD чейнджъра ще бъде моно и ще бъде изкривен.
4. След инсалирането на RNS-a, в зависимост от предишният автомобил на който е било устройството, може да се наложи промяна на протокола по който комуникира с централния дисплей (в случая е червено/черен и BAP протокола трябва да е ИЗКЛЮЧЕН), превключване на крайното стъпало към говорителите или към усилвател и може би нещо друго. Това става с VAGCOM. Разбира се трябва ни ПИН код за новото устройство (обикновено е записан на лепенка от горната страна - трябва да се види преди поставянето).
УСПЕХ - Ако има проблеми пиши
- AugustinerFan
- Мнения: 265
- Регистриран на: Нед 19 апр 2015 2:22
- Автомобил: Mini Cooper SD
- Двигател: 2017
- Местоположение: München
Re: Замяна RNS 300 с RNS 510
Здравейте, решил съм да продам моя RNS 300 Navi заедно със система Bury8 и Bluetooth Adapter AD9060 и да го заменя с RNS 510 или алтернативно радио.Дайте предложения за алтернатива, може и андроид. Предпочитам да е с навигация и Bluetooth. Набелязал съм 2 модела в ибей но ще се радвам ако някой който използва алтернативно радио да сподели мнение или ме насочи към нещо което върши работа 

- ssssl
- Мнения: 950
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Замяна RNS 300 с RNS 510
http://exclusivecarauto.com/volkswagen- ... 4_474.html
http://exclusivecarauto.com/android-qua ... -1150.html Това е Carpad 3. От почти година на Голфа съм с Carpad 2 и съм много доволен.
http://exclusivecarauto.com/android-qua ... -1150.html Това е Carpad 3. От почти година на Голфа съм с Carpad 2 и съм много доволен.
Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта