1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
Здравейте колеги. Имам един въпрос към вас.Мотора е 1.9 TD AAZ ,а нафтовата помпа BOSCH е с ел. авансатор ,който електронно след 3000 оборота се задейства и дава предварение.Интересно ми е ,ако му пусна един кабел от свещите всеки път като паля дали ще помага на мотора за добра работа докато е студен и дали в комбинация с ръчния авансатор ще има проблем? Става въпрос вместо да бутам сега малко центровката на пред механично (както правя всяка зима)за по добър старт да се възползвам от този клапан .
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ел. авансатор помпа BOSCH
Ето една тема от колегите на Ситроен форума http://www.clubcitroen.bg/forum/viewtop ... 4&start=15 -там четем:
"Една забележка.
Електронният авансатор, когато му се подаде постоянно напрежение, намалява предварението. Помпата предварително е зацепена на по-голямо, а като заработи компа, започва да следи показанията от датчика за положение на коляновия вал и "умната" дюза и чрез ШИМ, намалява и изравнява отчетеното предварение със заложеното в неговата таблица.
Който има такъв двигател, лесно може да провери, като откачи по време на работа куплунга на този клапан (той е най-долу на дъното на помпата). Звукът от работата веднага става твърд като на италиански дизел от близкото минало."
Т.е. както бях посочил в подобна тема
Значи да уточним: когато на ел.авансатора няма ток - предизвиква "предварение" , има ток- предизвиква "закъснение"
Вече как ще се подвързва
....
"Една забележка.
Електронният авансатор, когато му се подаде постоянно напрежение, намалява предварението. Помпата предварително е зацепена на по-голямо, а като заработи компа, започва да следи показанията от датчика за положение на коляновия вал и "умната" дюза и чрез ШИМ, намалява и изравнява отчетеното предварение със заложеното в неговата таблица.
Който има такъв двигател, лесно може да провери, като откачи по време на работа куплунга на този клапан (той е най-долу на дъното на помпата). Звукът от работата веднага става твърд като на италиански дизел от близкото минало."
Т.е. както бях посочил в подобна тема
samo_pechka написа:......Днес се хванах да потърся информация в немските форуми за този допълнителен клапан-авансатор При палене студен-няма ток на клапан-авансатора ,така е докато позагрее.След което се включва -с това се постига редуциране на азотни окиси в изгорелите газове.Като мине 3000 оборота(прочетено на друго место) -пак му се прекъсва захранването.Когато НЯМА ток на клапана-мотора работи в предварение .Когато се закачи " + " на клапана-закъснение!Ефекта особено на ниски е по-мека работа на мотора(по-малко трака) .Може ли да работи без да е подвързан-излиза ,че може! Но определено е по-добре с него(ако го има) по-меката работа на ниски и средни обороти допринасят за по-добра работа на мотора,отразява се и топлинно-мотора би трябвало да грее по-малко(мое мнениеОт информацията която изчетох ,си създадох преценка за функцията му и приложението му.Общо взето го има по някои модели ГНП на (най-вече-Голф) Фолксваген с цел по-добри показатели на изгорелите газове.Клапана се управлява от реле .То пък го включва при определени ситуации и показания на мотора(показатели като обороти и температура).) и по-голям комфорт .Всичко това -без реле 120(оригиналното на Голф) -трудна история -все пак управлението на клапан-авансатора е от него. Един линк http://faq.piranha-net.de/index.php?id=10&node=11
Значи да уточним: когато на ел.авансатора няма ток - предизвиква "предварение" , има ток- предизвиква "закъснение"
Вече как ще се подвързва

- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Ел. авансатор помпа BOSCH
А защо мислиш че като му дадеш предверение на студено ще има по добра работа, те тогава за какво са го направили да работи на студено на закъснение?
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ел. авансатор помпа BOSCH
Тук си в грешка колега
когато е студена , за да запали по-лесно мотора,има нужда от малко предварение .Точно това прави "гегата" при нашите AAZ-ки .При дръпването му един път се "премества" впръскването към предварение и втори път леко се "вдигат" ниските обороти 


- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Ел. авансатор помпа BOSCH
samo_pechka написа:Тук си в грешка колегакогато е студена , за да запали по-лесно мотора,има нужда от малко предварение .Точно това прави "гегата" при нашите AAZ-ки .При дръпването му един път се "премества" впръскването към предварение и втори път леко се "вдигат" ниските обороти
Ок ясно и при мене е така като поработи малко се вдигат оборотите.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Ел. авансатор помпа BOSCH
Печка с грешка си. Работя в сервиз и имам връзка с помпаджия при когото си пращам клиентите на които не мога аз да помогна защото нямаме стендове. Моята кола е 92 година и няма датчици на колянов вал , няма компютри и този клапан на помпата се задейства само и единствено на 3000 оборта (взема сигнал от динамото) чрез 12 волта и мести помпата в предварение.Целта е на ниски обороти колата да работи меко на закъснение ,защото оригиналната центровка на ААЗ дори и по АУТОДАТА е на закъснение 0,80 - 0,82 ...,а клапана се включша умишлено на 3000 оборота за да помогне на центрубежния регулатор да насмогне на горивото и форсажа за да изгори всичко. Поради липсата на компютър този клапан се включва винаги след 3000 оборота дори и с леко натиснат педал на празен ход
. Направох аз теста и резултата е вчера запалих без ръчния авансатор и колата се опита да претриса малко и се нормализира на 5-та секунда. Днес сутринта включих принудително с "+" от акумулатора ел. авансатора и пак запалих без ръчния авансатор и имаше коренна разлика. Утре ще вържа директен "+" към свещите с един диод за да не връща обратно "+" към свещите когато мотора е топъл след 3000 оборота ,че авансатора да не включи тях :Д . Всеки път колата когато подгрява и аванса сам ще бъде дръпнат без аз да дърпам ръчния авасатор. И да не забравя ме ,че колата ми е ФолксВаген ,а не Ситроен 


- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Ел. авансатор помпа BOSCH
И последно тоя авансатор като се пали колата на студено дава предверение или закъснение?
P.S. И по принцип дизеловите коли на студено на повече предверение ли работят или на повече закъснение и също дължината на впръскване удължава ли се с вдигането на темп. или намалява? Все не мога да си отговоря на тези въпроси.
P.S. И по принцип дизеловите коли на студено на повече предверение ли работят или на повече закъснение и също дължината на впръскване удължава ли се с вдигането на темп. или намалява? Все не мога да си отговоря на тези въпроси.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ел. авансатор помпа BOSCH
Може и да греша
времето ще покаже...

- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Ел. авансатор помпа BOSCH
Печка аз следя твоите постове във всички теми ,защото са предимно за нашите мотори и казваш правилни неща обаче тук май се бъркаш,ако не вярваш погледни през WinOls-а картите на ТДИ за студено палене и картите на центровката на автомобила от 1000 до 4500 оборота как расте центровката
. Аз се допитах тук във форума за да мога да чета мнения на хора ,които са го правили защото да не допусна грешка както щях да направя,ако бях забравил за диода да не връща ток към свещите от клапана след като се активира на 3000 оборота 


- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ел. авансатор помпа BOSCH



-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ел. авансатор помпа BOSCH
Да нещата са логични, поздравления за експеримента, дано е успешен. При директното впръскване най-вече паленето, но и горивния процес се различават от предкамерния дизел. На студен двигател няма как без предварение. При ТДИ предварението на студен мотор при палене е с около 3 градуса по-малко отколкото на топъл. По този начин въздуха се нагрява повече преди началото на впръскване. При предкамерните без електронно управление, предварението е по-голямо при студен мотор отколкото при топъл, но свещите бачкат винаги, дори и на 40 градуса външна температура.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Ел. авансатор помпа BOSCH
Zinoto написа: При ТДИ предварението на студен мотор при палене е с около 3 градуса по-малко отколкото на топъл.
И при ТДИ мотора центровката е на предварение на студен старт и студен мотор

-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Ел. авансатор помпа BOSCH
ventotdi написа:Zinoto написа: При ТДИ предварението на студен мотор при палене е с около 3 градуса по-малко отколкото на топъл.
И при ТДИ мотора центровката е на предварение на студен старт и студен мотор
Не съм казал, че не е така, просто при палене предварението е по-малко на студен мотор.
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: Съб 29 май 2010 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lom
Re: Ел. авансатор помпа BOSCH
blade84 написа:samo_pechka написа:Тук си в грешка колегакогато е студена , за да запали по-лесно мотора,има нужда от малко предварение .Точно това прави "гегата" при нашите AAZ-ки .При дръпването му един път се "премества" впръскването към предварение и втори път леко се "вдигат" ниските обороти
Ок ясно и при мене е така като поработи малко се вдигат оборотите.
и при ра4ния и при електри4еския авансатор се дава малко предверение на помпата,като електри4еския като му прекасне6 захранването дава предверение и на студен старт и след 3000оборота,а като му вклиу4и6 захранването намаля предварението за по-икономи4ен режим при оптималната температура и режим на ДВГ

- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH
Май бърка мр клапаните а ? Става въпрос за този на снимката ,който съм оградил с черно. При него при подаване на напрежение 12 В той се задейства и дава предварение на 3000 оборота.Само тогава работи след 3000 оборота и дава центровка напред за да може да гори горивото иначе на тези примерно 4000 оборота кога ще смогне да изгорят примерни 35 мл ,ако няма предварение. Помислете и тогава пишете !
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: gopa80 и 63 госта