Дали бензиностанциите са сменили вече лятна със зимна нафта?
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
От 7 годинки карам дизелов автомобил - първо имах Форд Орион, после VW Golf III, а сега Nissan Primera. И с трите съм ползвал добавката на Кастрол и не съм имал никакви грижи с паленето при нито една от колите си дори в най-студените сутрини
Освен добавката обаче е важно и да точим периодично водата която се събира в горивния филтър
Не по-малко важно е и къде зареждаме. Аз лично съм се убедил че на Шел Дружба в Плевен и на Шела в Търново сипват съвсем различни неща ... едното беше нафта, а другото боза
Друг важен момент са подгряващите свещи! Проверихте ли дали всичките работят?
За Лики Моли:
Днес гледах в Била има 2 вида техни добавки - едната е против замръзване, а другата за пречистване на горивната система. Тази която е за прочистване ми направи впечатление, че няма значение колко литра гориво си сипал - изливала се всичката o_0. Другите места където съм виждал да се продават въпросните добавки са бензиностанциите на Лук Ойл и OMV.
Все пак с добавките не бива да се прекалява за да не се получи обратен ефект.
В училище ни бяха учили, че за добавки можем да сипваме по малко бензин или двутактово масло. Двутактовото масло спомага за по-добро смазване на нафтовата помпа и горещо се препоръчва. Все пак в училище са ни приказвали само за първобитни дизели ... не знам на по-новите как би повлияло това
Ако някой има опит нека сподели.



За Лики Моли:
Днес гледах в Била има 2 вида техни добавки - едната е против замръзване, а другата за пречистване на горивната система. Тази която е за прочистване ми направи впечатление, че няма значение колко литра гориво си сипал - изливала се всичката o_0. Другите места където съм виждал да се продават въпросните добавки са бензиностанциите на Лук Ойл и OMV.
Все пак с добавките не бива да се прекалява за да не се получи обратен ефект.
В училище ни бяха учили, че за добавки можем да сипваме по малко бензин или двутактово масло. Двутактовото масло спомага за по-добро смазване на нафтовата помпа и горещо се препоръчва. Все пак в училище са ни приказвали само за първобитни дизели ... не знам на по-новите как би повлияло това

- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Щом караш дизел 7 години би трябвало да знаеш най-добрата зимна добавка-газ за оветление....пробвал съм я,и е идеална+това смазва и помпата!Svetlix написа:От 7 годинки карам дизелов автомобил - първо имах Форд Орион, после VW Golf III, а сега Nissan Primera. И с трите съм ползвал добавката на Кастрол и не съм имал никакви грижи с паленето при нито една от колите си дори в най-студените сутриниОсвен добавката обаче е важно и да точим периодично водата която се събира в горивния филтър
Не по-малко важно е и къде зареждаме. Аз лично съм се убедил че на Шел Дружба в Плевен и на Шела в Търново сипват съвсем различни неща ... едното беше нафта, а другото боза
Друг важен момент са подгряващите свещи! Проверихте ли дали всичките работят?
За Лики Моли:
Днес гледах в Била има 2 вида техни добавки - едната е против замръзване, а другата за пречистване на горивната система. Тази която е за прочистване ми направи впечатление, че няма значение колко литра гориво си сипал - изливала се всичката o_0. Другите места където съм виждал да се продават въпросните добавки са бензиностанциите на Лук Ойл и OMV.
Все пак с добавките не бива да се прекалява за да не се получи обратен ефект.
В училище ни бяха учили, че за добавки можем да сипваме по малко бензин или двутактово масло. Двутактовото масло спомага за по-добро смазване на нафтовата помпа и горещо се препоръчва. Все пак в училище са ни приказвали само за първобитни дизели ... не знам на по-новите как би повлияло товаАко някой има опит нека сподели.
- rado_mit
- Мнения: 945
- Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
.. LIQUI MOLY Speed Diesel Zusatz - 17.80лв - за 400лт. или 0.0445 лв /лт.
за тази добавка е говорено достатъчно мисля ..
.. LIQUI MOLY Diesel fliess-fit - 20.12лв - за 1000лт. или 0.02012 лв /лт.
.. защита от желиране до -31 градуса ..
.. или срещу 0.06462 лв. за 1 лт. получаваш ПЕРФЕКТНА защита ..
.. цените са от магазина на Хр.Ботев 29 .. опаковките са по 1 лт. и двете ..
за тази добавка е говорено достатъчно мисля ..
.. LIQUI MOLY Diesel fliess-fit - 20.12лв - за 1000лт. или 0.02012 лв /лт.
.. защита от желиране до -31 градуса ..
.. или срещу 0.06462 лв. за 1 лт. получаваш ПЕРФЕКТНА защита ..

.. цените са от магазина на Хр.Ботев 29 .. опаковките са по 1 лт. и двете ..
- juli76
- Мнения: 162
- Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
За нафтата май има нещо такова и аз съм го чувал. Слага се хидравлично масло може и двутактово това общо взето има ефекта на тези добавки от гледна точка на по доброто смазване на помпата и дюзите.Пробвал съм на 80л. нафта 1л. масло. Като че ли наистина мотора става по тих и работи по меко но и припушва малко повече от обичайното.Това с маслото в горивото знам че може да се прави от време на време по скоро профилактично а не постоянно.Deputata написа:Някои слагат двутактово масло за смазване на помпата, и излизат с мнението че нафтата в България била по-суха?!
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
аз мисля, че всичко идва от инерцията.... по рано - през комунизЪма
нямаше нищо за слагане и старите нискооборотни дизели си вървяха с нафта която все така си беше гадна , само че държавна
И понеже има една приказка : Едно си баба знае ,едно си бае...... та затова битуват разни българо - съветски методи от онова време - газ, бензин , нафталин
масло спирт и всичко каквото се е сетил да изпробва някой... а това е като за всички неща един харесва гуми Клебер и не ще и да чуе за други, друг харесвал рено ( ха тази кола с емблема знак на
) и казва , че другото не било нищо ...и така всеки се е навил нещо - верно или не това е друг въпрос.... а бе само разбивачи на митове ни трябва за доста теми....




-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
веселин написа: Щом караш дизел 7 години би трябвало да знаеш най-добрата зимна добавка-газ за оветление....пробвал съм я,и е идеална+това смазва и помпата!
Знам, че се слага като добавка но едва ли е най-добрата

По-долу са го написали колегите:
Ами много мои познати слагат масло в нафтата и казват 4е имало ефект тоест мотора ставал по тих ...но не се препора4жва за двигатели комън реил и помпа дюза...били по капризни...
При отделните видове двигатели има различни принципи на работа, при различни налягания, съвсем различни видове нафтови помпи ...
- Stivi
- Мнения: 8369
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
juve написа:аз мисля, че всичко идва от инерцията.... по рано - през комунизЪманямаше нищо за слагане и старите нискооборотни дизели си вървяха с нафта която все така си беше гадна , само че държавна
И понеже има една приказка : Едно си баба знае ,едно си бае...... та затова битуват разни българо - съветски методи от онова време - газ, бензин , нафталин
масло спирт и всичко каквото се е сетил да изпробва някой... а това е като за всички неща един харесва гуми Клебер и не ще и да чуе за други, друг харесвал рено ( ха тази кола с емблема знак на
) и казва , че другото не било нищо ...и така всеки се е навил нещо - верно или не това е друг въпрос.... а бе само разбивачи на митове ни трябва за доста теми....
Май си прав,като за потеглянето първо напред дето се разиска скоро-градски митове и легенди от времето когато Г2 е бил върха на сладоледа /да не се обиждат колегите с такива и аз съм карал Г2/ но който се е качил на нещо по-новичко забравя за всякакви такива експерименти за да няма после


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта