Моят Brilliant Schwartz Mettalic или иначе казано историята на една немска машина,карана от жабарка, именно Passat b3 - arriva. Пасата го закупих лятото на 2010г., с изцяло спестени от мен пари със студенстските ми възможности, от една автокъща в Дупница. Колата беше дошла на автовоз от Италия, в момента, в който я гледах в автокъщата 03.06.2010г., още не я бяха напудрили, след като я запалих да я чуя и я поогледах тук таме за забележки, взех телефона на продавача и си казах това е моята кола.На другата седмица преди един изпит минах и я огледах още веднъж, този път по-обстойно, беше четвъртък 10.06.2010г.Събота вечер се обаждам на продавача, че ще дойда лично в понеделник да я запаля студена, съответно водех мой човек майстор да я погледне и той, заедно констатирахме, изпуснали и омаслили задни амортисьори, съответно и цената падна.Колата е 1,8 ми 90 коня ABS мотор, със всички екстри за модела без ел.огледала , климатика е поставян в Италия.Ето няколко снимки на колата от момента на закупуването й:



След оформяне на документите за собственост, закупуване на винетка, поставяне на транзитни номера, дойде ред да си закарам колата на ход в Сливница, след леки перипетии в жегата и натоварените пътища към 15:30 си бях в къщи с "любимката ми", търсена от мен в продължение на 4-ри години. След 10-ина дни последва пълно обслужване, масло,филтри, ремъци,ролки задни амортесьори.В последствие отидох при Ваското 1, за смяна на хидравлично масло, и благодарение на него колата ми живее втори живот (оказа се със затворил термостат(ХИЛЯДИ БЛАГОДАРНОСТИ НА ВАСКО)),смени човека термостата и колата спря да вдига градусите.Поради високите цени на бензина не я карах много и точно това ме е спасило от голямата беля (прегряване на двигател).Септември месец дойде време да започна 3-та академична година в Благоевград и се наложи монтажа на АГУ, Ловато с БРЦ изпарител,и сключването на Каско. Така спокоен започнах даскало

. В последствие Газаджията ми подсказа да си сменя свещите защото бяха оригиналните(със свещите карах допреди месец време, за информация със оригиналните скапани свещи вече от годините работа ми даваше разход на газ на дълго 7,2 литра).След известно време се оказа, че са ми се разкъртили външните накрайниции тях смених(снимки от смените на амортесьорите и накрайниците нямам).След като направих неотложните ремонти, дойде ред лека, полека на глезотииките, намерих си тънкана СД с усб сони ето го как изглежда:
;поради лошото състояние на оригиналните говорители, се наложи монтаж на говорителчета първо във вратите, те са марка Кларион 17см.Есента бързаше да настъпи и се наложи само ваксиране на колата.На следващата пролет си я пастирах ръчно.
Поради ограниченото свободно време, се мотая с модификациите по колата но хубавите работи ставали бавно.С идването на пролетта на 2011 година си обслужих климатика (няма такъв кеф), и се отдадох на просвещение изцяло погълнат от научна дейсност. Преди 2 месеца благодарение на колегата Ivchoforever, се сдобих с здрав маркуч на картерната вентилация. Имам планове напред във времето, придържане към изцяло стоков вид, малки заигравки по боя, махане на грозната бяла лепенка със инициали на страната в която се е карала колата, малко работа по оригиналните за модела лети джанти, монтаж на задна линия говорители, буферче и други неща който ще се осъществят по нататък. Пропуснах да кажа че поради намалена работоспособност на фаровете ми се наложи монтаж да релета и смяна на крушки, с последвал реглаж на фаровете (вече имам прожектори

), между другото пропуснах и смяна на тапите на всмукателния колектор, от карането с вода или, необслужване откъм антифриз в Италия се бяха скапали.След всички ремонти нормални за възрастта на колата(все пак вече е пълнолетна), се радвам на един здрав, икономичен, лесен за поддръжка автомобил от фв семейството. Въртят ми се в главата монтаж на обезшумителна кора под капака и предпазна кора под двигателя,намиране и монтаж на двусекционна хелла, лека намеса в броячите на таблото или смяната на цялото табло с уредите.