как да караме икономично градско и извънградско

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 20 май 2008 11:22


Ех отсрами ме ти мене.....ей сега ровнах в един каталог на хартиен носител и там наистина пише AEK максимален въртящ момент при 3500/мин....не мога да се оплача от лоша памет....ама все пак
Колкото до максималната мощност обикновено я дават около 5500-6200 об/мин....ама с това най-много се спекулира....
А тук друго пише.....http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=124..ама нейсе! :wink:




Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Вто 20 май 2008 15:46


joker написа:Ех отсрами ме ти мене.....ей сега ровнах в един каталог на хартиен носител и там наистина пише AEK максимален въртящ момент при 3500/мин....не мога да се оплача от лоша памет....ама все пак
Колкото до максималната мощност обикновено я дават около 5500-6200 об/мин....ама с това най-много се спекулира....
А тук друго пише.....http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=124..ама нейсе! :wink:


Я го цъкни тоя каталог, че ми е интересно ... (отново осрах темата) :shock


Потребителски аватар
arrougance
Мнения: 764
Регистриран на: Вто 15 апр 2008 20:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот arrougance » Вто 20 май 2008 21:04


1-ва скорост - 0-10 км/ч
2-ра скорост - 10-20км/ч
3-та скорост - 20-30 км/ч
4-та скорост -30-50 км/ч


Потребителски аватар
jetttlii
Мнения: 1198
Регистриран на: Сря 30 май 2007 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jetttlii » Вто 20 май 2008 21:09


arrougance написа:1-ва скорост - 0-10 км/ч
2-ра скорост - 10-20км/ч
3-та скорост - 20-30 км/ч
4-та скорост -30-50 км/ч
пета след 60 км/ч :wink:


Потребителски аватар
arrougance
Мнения: 764
Регистриран на: Вто 15 апр 2008 20:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот arrougance » Вто 20 май 2008 21:11


нашата няма 5та


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DimoNN » Сря 21 май 2008 9:29


най-икономично е ако те дърпа някой :lol: иначе без изстрелвания и без да изключвам от скорост най-икономично се кара... иначе ако се иска ускорение, разхода при по ниска предавка е същия като при по-висока, с разлика че при по-ниската наистина се ускорява


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 21 май 2008 13:53


Обем на ДВГ ccm 1.781
индекс AGN -мощност 92kW/125 к.с при 6000 об/мин
Макисмален вътрящ моментt bei 1/min 170/4200об/мин
Обем на ДВГ ccm 1.781
индекс AGU -мощност 110kW/150 к.с. при 5700 об/мин .
Макисмален вътрящ моментt 210/1750 об/мин
Едно доказателство,че карането в рамките на максималния въртящ момент е наикономично.
по каталог 1.8 125к.с(особено в градски режим) гори повече от 1.8 Т 150 к.с....защо ли???Ами защото при турбинирания ДВГ максималния въртящ момент е в ниските обороти(1750 об с/у 4200 за този без турбина) и практически колата се кара винаги близо до рамките на максималния въртящ момент
Справка:
www.doppel-wobber.de


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот restless » Сря 21 май 2008 14:21


joker написа:Обем на ДВГ ccm 1.781
индекс AGN -мощност 92kW/125 к.с при 6000 об/мин
Макисмален вътрящ моментt bei 1/min 170/4200об/мин
Обем на ДВГ ccm 1.781
индекс AGU -мощност 110kW/150 к.с. при 5700 об/мин .
Макисмален вътрящ моментt 210/1750 об/мин
Едно доказателство,че карането в рамките на максималния въртящ момент е наикономично.
по каталог 1.8 125к.с(особено в градски режим) гори повече от 1.8 Т 150 к.с....защо ли???Ами защото при турбинирания ДВГ максималния въртящ момент е в ниските обороти(1750 об с/у 4200 за този без турбина) и практически колата се кара винаги близо до рамките на максималния въртящ момент
Справка:
www.doppel-wobber.de
А според мен изводът е че по-ниските обороти са по-икономични.
Еднакви данни, различни изводи :D
Колега, мисля и ти караш на газ - я кажи като почне да ти свършва газта какво се случва?
Щото аз този момент го усещам най-често, когато при ускоряване над 3000-3500 колата се сецне... ако в този момент дигна предавката и сваля оборотите , с 1800-2300 оборотамога да мина километър поддържайки скоростта, но всеки опит да дигна обороти ще е неуспешен (при мен макс въртящ момент е на 3200)
Аз си го обяснявам просто - при по-високи обороти двигателя развива по-голяма мощност, но естествено иска и малко повече гориво.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 22 май 2008 11:44


Говорим за различни горива имащи различна динамика в процеса на горене и съответно изискващи различен стил на каране.....
А колкото до газта ..така е....ама не е само до ниските и високите обороти.....я включи на пета и падни на 1200 об,да видим дали пак няма да забие муцуна(просто всмукателния вакуум се увеличава и разраждането на свършващата вече газ също!)Който е карал кола с вакуумен датчик знае,че вакуума на 5-предавка е по-голям от този на 4-та при същатга скорост...за бензин това обаче не означава повишен разход поради другите регулиращи разхода на гориво фактори.....докато за газта(особено с вакуумен регулатор)това съвсем не е така.....


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Чет 22 май 2008 12:41


ceza написа:Да ви питам нещо странично, значи пробвах оня ден на магистралата да карам икономично, държах 100-110 постоянно и нали тръгнах от София, карах малко в града и на магистралата нулирах 2рата програма на МФА, а иначи гледах 1вата програма, която не беше нулирана. И на първата след доста каране на магистралата стигнах най-ниско 6.4, а на втората като я включих видях, че разхода е 5.6. Кое е по-реално в случая, смисъл кое е истинския разход при 100-110 км/ч.

По MFA на 1 ти е отчел средния разход включващ и градското в София и километрите по магистралата. На 2 е отчел само километрите след нулирането и движение с постоянна скорост по магистралата и затова там разхода е по-малък. И двете цифри са вярни.


Потребителски аватар
Zoran
Мнения: 885
Регистриран на: Пон 19 дек 2005 10:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Zoran » Чет 22 май 2008 12:53


Имам познат с дизел, Плевен-София 4часа, имах чувството че ще умра. Всяко нанадолнище по инерция, а кадето има малко нанагорнище слиза да побутне :lol: А и на сичкото отгоре закъсахме и за нафта. Голяма работа като спестиш 1лв. на 100км. както и да караш, тя колата си има минимум, под него няма как да паднеш, освен както е казал колегата по-горе, някой да те тегли.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Чет 22 май 2008 14:46


bobcho написа:По-добре не си гасете двигателите, че спирачки и хидравлика на волана - nicht arbaiten.
От такива икономии може да стане голема беля

Двадесет години съм карал кола без хидравлика на волана и без усилвател на спирачките. Спускал съм изключена от скорост без проблем, но когато наклона е голям и ускорява - честата употреба на спирачки е опасна за живота затова по добре на скорост, а ако трябва и на по-ниска предавка. Относно ППХ - много пъти ми е гаснала колата от свършване на бензина - става плавно докъто се изпразни карбуратора и спира / става въпрос на равен терен /. Веднъж ми спря от изгоряла бубина - при 60 км/ч спря сякъш съм набил спирачките. При карбураторните мотори има жигльор за празен ход и при движение на включена скорост дори да не натискаш педала в цилиндрите постъпва бензин минимално и свещите го палят.
За инжекционите не знам, но предполагам че минимално количество се впръсква.
Относно MFA сега карам Golf3 GTI 2E на дисплея ми показва среден разход - никога не съм виждал показание 0,0 . В такси съм виждал да показва моментен разход , при потегляне скочи на 40 и после намалява. Дали при спускане на скорост е 0,0 - не ми се вярва.


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Dushan » Сря 24 окт 2012 18:47


От личен опит да ви кажа едно две неща. Преди моя голф 3 1.4 АБД не поемаше добре на висока предавка и ниски обороти (на газ съм). Само му смених двете гарнитури на изходящия колектор и се преобрази. На 3-та със 25 поема! На 5-та с 45 поема!
А за това как е най-икономично да караш, аз мисля бързо ускорение и после поддържане на скоростта на възможно най голяма предавка, в зависимост от пътя. Говоря поддържане с малко газ, а не с 35 на 5-та. :D Примерно аз си ръчкам пета с минимум 55. :)


ivand911
Мнения: 131
Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот ivand911 » Съб 01 дек 2012 0:19


Спускане по инерция винаги и само на скорост. Тогава моментния разход наистина го показва 0,0. Тогава се изключва подаването на гориво към двигателя и се спестява гориво. В този момент гумите въртят двигателя и няма нужда от гориво.
Като пуснеш по инерция и изключиш от скорост , тогава подаването на гориво продължава за да държи двигателя запален и не се пести гориво.
За в града като видиш червен сигнал отдалеко пусни колата по инерция(на скорост) да се дотъркаля до светофара ,отколкото да даваш газ и да набиеш спирачките пред светофара.

Последна промяна от ivand911 на Съб 01 дек 2012 0:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот rokera671 » Съб 01 дек 2012 0:25


Борд компа ми казва как да карам !Но на моменти ме дразни и го махам !!И си карам както ми е кеф ,без да ми пука колко гори!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта