Здравейте колеги!
Въпроса ми може да не е много по тази тема. Колата е на 11 500 км и от известно време докато загрее до 90 градуса държи по-високи обороти в спряло положение, след като ги направи (загрее) падат сами оборотите. Та искам да ви попипам дали е възможно да прави някаква регенерация на DPF-а?
Излизах няколко пъти извънградско но само за 15-тина км. - оправя се за ден, два и после пак.
Днес излязох извън града на 50 км. като карах на 4-та с 90км/ч (в книжката пише: регенерацията става на 4-та над 70 км/ч). Не светят никакви лампи на таблото. Не държи високи обороти, но ще видя следващите няколко дни как ще е.
Възможно ли е да държи високи обороти заради DPF-а? И как може да се разбере, че е започнала регенерация без PC и кабели? Има ли някакви симптоми?
Благодаря предварително.



Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?
- martom
- Мнения: 438
- Регистриран на: Сря 08 юни 2011 20:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1.4AEX
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем DPF - съвети?
А колата е?
- niki_y
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 05 фев 2006 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем DPF - съвети?
2012 Caddy 1,6 TDI cr 102 к.с.
- niki_y
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 05 фев 2006 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем DPF - съвети?
Здравейте колеги,
има развитие при мен и мисля да го споделя с вас.
Относно DPF-a закарах Caddy-то в сервиз и се оказа, че с DPF-a всичко е наред, регенерира си го когато трябва и в моя случай повишените обороти не са в резултат на регенерация.
Оказа се, че климатроника вкл. ел. реотан за подгряване на антифриза за по-бързо достигане на вътрешна температура, което от своя стана довежда до повече ел. разход и така се повишават оборотите, до достигане на 90С на антифриза.
Това ми обясниха. Днес направих проба: При изкл. климатроник всичко е ОК, когато го вкл. - вдига оборотите, като го излк. пак - падат след кратко време.
Дано да съм бил полезен.
има развитие при мен и мисля да го споделя с вас.

Относно DPF-a закарах Caddy-то в сервиз и се оказа, че с DPF-a всичко е наред, регенерира си го когато трябва и в моя случай повишените обороти не са в резултат на регенерация.
Оказа се, че климатроника вкл. ел. реотан за подгряване на антифриза за по-бързо достигане на вътрешна температура, което от своя стана довежда до повече ел. разход и така се повишават оборотите, до достигане на 90С на антифриза.
Това ми обясниха. Днес направих проба: При изкл. климатроник всичко е ОК, когато го вкл. - вдига оборотите, като го излк. пак - падат след кратко време.
Дано да съм бил полезен.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Проблем DPF - съвети?
Интересно. Моята от гаража го има въпросният нагревател, който се намира непосредствено преди радиатора на парното.
1kW (77А при макс 13V)е и се включва само при режим AUTO и плавно му се понижава тока, като при 75 градуса реални (по стрелка 90) се изключва.
Оборотите не се променят. Но дори и да ги вдигна при тази консумация заряда е 12.8V.
Така, че който има тази екстра кара ли на кратки разстояния в студени дни, след седмица може и да не запали.
1kW (77А при макс 13V)е и се включва само при режим AUTO и плавно му се понижава тока, като при 75 градуса реални (по стрелка 90) се изключва.
Оборотите не се променят. Но дори и да ги вдигна при тази консумация заряда е 12.8V.
Така, че който има тази екстра кара ли на кратки разстояния в студени дни, след седмица може и да не запали.
- VRPerformance
- Мнения: 128
- Регистриран на: Пет 02 яну 2009 4:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Проблем DPF - съвети?
Андонов,според теб това логично ли е което си измерил?според мен не е нормално и имаш някакъв проблем с колата ти
най-малкото което е че при покачване на оборотите би трябвало да ти се качи напрежението,именно затова са го направили инженерите на колата на колегата от предния пост
генератора ти колко ампера е?


- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Проблем DPF - съвети?
За мен е нормално. И на друг такъв голф е така. Не съм гледал колко е генератора (мисля че е 140А)
Пробвай на друга такава кола с тази екстра или направи тест на твоята, като плюс всички нормални консуматори за автомобила (а те не са малко, като само вентилатора на парното харчи около 10А) и добави 77А още и кажи колко ти зарежда.
При тази консумация включени къси или изкл. не променят заряда.
п.с. 4 годишен е акумулатора, като 3 са на голфа. Дали щеше да е жив, ако не беше нещо наред по колата?
С мултицет не съм мерил. Това са показания по ВАГКОМ.
Пробвай на друга такава кола с тази екстра или направи тест на твоята, като плюс всички нормални консуматори за автомобила (а те не са малко, като само вентилатора на парното харчи около 10А) и добави 77А още и кажи колко ти зарежда.
При тази консумация включени къси или изкл. не променят заряда.
п.с. 4 годишен е акумулатора, като 3 са на голфа. Дали щеше да е жив, ако не беше нещо наред по колата?
С мултицет не съм мерил. Това са показания по ВАГКОМ.
- niki_y
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 05 фев 2006 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем DPF - съвети?
Здравейте колеги, само да направя едно уточнение...
Това се случва когато на климатроника не е влкючен режим AUTO (настроен си е примерно на 25С и да духа на степен 3) Когато включа режим AUTO, автоматично включва и А/С което малко ме притеснява, защото до сега не съм намерил свястно обяснение как работят по-новите климатроници, но щом германеца го е направил така, значи има някакъв смисъл. Последно вереме не карам много, но ще опитвам и други комбинации, който с радост ще споделя с вас, стига постовете да не са за друга тема
Това се случва когато на климатроника не е влкючен режим AUTO (настроен си е примерно на 25С и да духа на степен 3) Когато включа режим AUTO, автоматично включва и А/С което малко ме притеснява, защото до сега не съм намерил свястно обяснение как работят по-новите климатроници, но щом германеца го е направил така, значи има някакъв смисъл. Последно вереме не карам много, но ще опитвам и други комбинации, който с радост ще споделя с вас, стига постовете да не са за друга тема

- imedarov
- Мнения: 1722
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем DPF - съвети?
И при мен е така, ако намяля градусите на 20 примерно и оборотите падат. На 24 работи почти на 1000 оборота. Това е при изключено копче AC.
- niki_y
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 05 фев 2006 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем DPF - съвети?
Тествах го тези дни и няма значение дали е на AUTO или не, дали свети АС или не, явно така си е направена колицата
Ходих на тестдрайв на новия Голф 7
2.0 TDI 150 к.с.
За мой късмет и тя беше студена и се държеше по същия начин - малко под 1000 оборота, та се поуспокоих
... МНОГО е добра 7-цата

Ходих на тестдрайв на новия Голф 7

2.0 TDI 150 к.с.
За мой късмет и тя беше студена и се държеше по същия начин - малко под 1000 оборота, та се поуспокоих
... МНОГО е добра 7-цата

- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Проблем DPF - съвети?
ДПФ филтъра и нормалния катализатор са на едно, като ДПФ е първи.
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: Проблем DPF - съвети?
Колеги и аз да питам нещо по темата.
Oнзи ден колата както си работела и угаснала. После трудно палела от втори-трети път.
Отиде при майстор и се оказа, че била изгоряла нафтовата помпа в резервоара.
Взехме друга, втора ръка от един Пасат 2009 година, само, че е бил с Common Rail двигател, не че има кой знае какво значение.
Един от майсторите му активирал през диагностиката на нашия Пасат вградената "печка" за топлене, и сменили помпата.
Днес по едно време след като загасихме колата, излезе грешка на таблото:

Ето такава като тази, но без "Check Engine" надпис.
Закачихме колата на диагностика, и се оказа, че има записана грешка P0473 в някакъв си Exhaust Pressure Sensor.
Оказа, се, че на този сензор другото му означение е G450.
Грешката не може да се изчисти, просто след време пак излиза на таблото.
Мисълта ми е следната. Дали е дефектирал самият датчик по някаква незнайна причина?
След като сменя въпросният датчик, задължително ли е да се премахне филтъра за твърди частици?
Възможно ли е печката да е била спряна, точно защото се скапва този датчик?
Филтъра за твърди частици не е минавал никога в режим на регенерация, и никога не е бил задръстен.
Колата е Passat B6 2006 двигател 2.0 TDI BMP, има и DPF.
Oнзи ден колата както си работела и угаснала. После трудно палела от втори-трети път.
Отиде при майстор и се оказа, че била изгоряла нафтовата помпа в резервоара.
Взехме друга, втора ръка от един Пасат 2009 година, само, че е бил с Common Rail двигател, не че има кой знае какво значение.
Един от майсторите му активирал през диагностиката на нашия Пасат вградената "печка" за топлене, и сменили помпата.
Днес по едно време след като загасихме колата, излезе грешка на таблото:

Ето такава като тази, но без "Check Engine" надпис.
Закачихме колата на диагностика, и се оказа, че има записана грешка P0473 в някакъв си Exhaust Pressure Sensor.
Оказа, се, че на този сензор другото му означение е G450.
Грешката не може да се изчисти, просто след време пак излиза на таблото.
Мисълта ми е следната. Дали е дефектирал самият датчик по някаква незнайна причина?
След като сменя въпросният датчик, задължително ли е да се премахне филтъра за твърди частици?
Възможно ли е печката да е била спряна, точно защото се скапва този датчик?
Филтъра за твърди частици не е минавал никога в режим на регенерация, и никога не е бил задръстен.
Колата е Passat B6 2006 двигател 2.0 TDI BMP, има и DPF.
Последна промяна от Aimbotfan на Нед 30 дек 2012 2:39, променено общо 1 път.
Re: Проблем DPF - съвети?
Е как да ти се изчисти грешката след като ти е заминал датчика,просто си сменяш датчика,а защо е заминал незнам.Не е нужно да махаш ДПФ ,ще е нужно ако я чипосаш. Тия датчици са проблемни,и аз съм му сърбал попарата,след 2009 ако не ме лъже паметта излиза новото поколение на тоя датчик.
Според мен нямаш печка а имаш подгревни свещи на антифриза,били са най-вероятно деактивирани поради може би изгоряла свещ или някакъв друг проблем. Надали датчика е изгърмял заради "печката"
Според мен нямаш печка а имаш подгревни свещи на антифриза,били са най-вероятно деактивирани поради може би изгоряла свещ или някакъв друг проблем. Надали датчика е изгърмял заради "печката"
- maimo
- Мнения: 966
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
- Автомобил: GOLF 5 GTI
- Двигател: AXX-2005
- Местоположение: Варна
Re: Проблем DPF - съвети?
просто си смени дат4ика и това е мисля 4е не трябва да има проблем,а относно тази пе4ка тя се активира когато е под 6-7 градуса и не е натиснато коп4ето-ECON,но сопред мен трябва да имаш коп4е на таблото и дистанционно,ако нямащ тя сама работи под 6 градуса.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: К.Одаджийски и 43 госта