Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 RA 1.6ТД Не и достига мощност Решено !!!

Мнениеот kompresor » Пон 26 ное 2012 21:10


Имаме напредък, колеги. scare
Днес с колегата milmar :bowdown поразбутахме карантиите на Аудито. Установихме че клапана в горещата част не е бил много запекъл, но някой който си мисли че разбира е натегнал шпилчицата до последно, като не е разсъдил че така ограничава клапана за изгорелите газове в напълно отворено положение, и ограничава работата на уестгейта. :063:
И се е получавала схемата - клапана отворен, турбинта надува , пренадува минава 1.1 бара клапана за свръхвисоко пуска излишния въздух и това се повтаря като цикъл.
Развихме шпилката допоследно и я навих 2 оборота, качих се тествах - турбото не се включи. Значи всичко работи както си трябва. Навих го още 5 оборота и сега стига 1 бар и много леко започва да спада. След малко каране ще усетя дали ще трябва да го развия или развия и колко още.
Благодарности на всички колеги от форума, и на колегата milmar :beer

Снимка на турбинката Garett T2
P1050539.JPG

Снимка на това, което нарекохме - клапан за свръх налягане
P1050534.JPG

P1050535.JPG

P1050536.JPG

Функцицията на този клапан е ако турбото направи налягане над 1 бар , той да го изпусне и да разтовари турбината ли, или се лъжа ? Вижда се, че е монтиран на смукателния колектор, и щуцера му се свързва чрез маркуч към въздушния филтър, налягането което изпуска го изпраща във филтъра. Каква е точната работа, която върши това нещо ? Идентичен ли е с блоу оф клапана ?Този клапан ако винаги изпуска налягането на 1 бар, значи ли че ако го махна турбината ще може да надува на по- голямо налягане ?

В този клип http://www.youtube.com/watch?v=ZWTqfpv9Cds е написано че колата е със стоковото турбо гарет т2 като моето и се вижда че надува до 1.6 бара, като отдолу пише че има with fuel adjustment and LDA mod. - настройка на горивото и `пипане` по LDA, а това LDA ако не се лъжа наричат мембраната с пружината която се намира най отгоре на ГНП-то. Какво му се `пипа` по това LDA ?
Тук http://translate.googleusercontent.com/ ... yx2KM_22DQ
Намерих нещо за регулирането на тази мембрана, но не го разбиоирам нещо




Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 RA 1.6ТД Не и достига мощност Решено !

Мнениеот kompresor » Нед 02 дек 2012 18:10


Темата преминава към напомпване на 1.6тд mhihi
Днес изолирах клапана за свръх налягане и от шпилката на уестгейта нагласих така че турбината си поддържа 1.2 бара без никакви проблеми. Също опитах да пусна повече гориво защото колата не изпушваше изобщо и в ниските я нямаше никаква, отвих контрата 13 и с отвертка навих 1 оборот на болта, стегнах контрата ,изфорсирах и о чудо колата изпуши по-гъст черен пушек. Пак разхлабих 13ката и мислех да направя както колегите shanadjiqta и daywalker ми казаха да навия докато се удави и след това да върна малко но уви само още половин оборот след подадения един успях да навия, сякаш тоя болт опря някъде вътре. Оборотите на празен ход се вдигнаха доста нямам оборотомер но около 1400-1500, смъкнах ги с шпилката която опира в рамото на помпата където се закача жилото на газта отвих я тая шпилка до последно и оборотите станаха около 1000 на празен ход, отвинтих докрая и шпилката в която опира същото рамо като подам газ до дупка. Резултата беше в ниските обороти подавам газ и колата осезаемо полудява турбината надува 1.2 задържа ги и си бяга а не както преди да се мудне. Другото беше че тя е била нагласена на много ниски обороти на празен ход, вътре тресеше табло волан всичко , сега на около 1000оборота все едно карам бензиновата б4ка - тиха стана и натискам по - малко педала но получавам по голямо ускорение и изчезна едно придръпване, преди давам газ и изведнъж дръпва и тръгва, сега го няма леко докосвам педала и тръгва плавно дам ли рязко изпушва и заминава. facepalm
Доволен съм, обаче защо само оборот и половина успях да подам от болта за гориво и спря? Нали по принцип може да се навие докато форсираш и започне да се дави ? Контрагайката я развих до последно и държа с ключе контра и със стабилна отвертка напъвам да завъртя болта но сякаш свърши резбата или опря някъде из вътре. Едно нещо не изчезна на втора стига до 60-65 и сякаш някой и реже главата на трета го прави на 80-85 някъде, иначе ускорява стабилно и към 120-130 пак си ускорява усеща се разликата от пуснатото гориво, но на втора и на трета прави така. Не би ли трябвало на втора да стигне 75-80 а на трета 100? Има ли ограничител на максимални обороти тая помпа, да спира горивото при определени обороти ? Нямам оборотомер мама му стара...

Чест и почитания на всички колеги от форума които ми помогнаха да открия проблема и да съживя колата :012: , като най вече на колегите milmar daywalker emiltd shanadjiqta :bowdown :bowdown :bowdown


shanadjiqta
Мнения: 748
Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:24
Автомобил: Audi 80 B4
Двигател: 1994 1z
Местоположение: Стара Загора

Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Преминаваме към напомване

Мнениеот shanadjiqta » Пет 07 дек 2012 20:57


тези стари ГНП имат също ограничител на оборотите и като го коригираш ще си поудължиш малко скоростите,но не очаквай чудеса разбира се,самата кутия си е такава.При мен втора свършва някъде на 75,а трета 110-15.Ограничителя на оборотите е също такава шпилка като тази за празния ход,която си ръчкал зад корпуса на ГНП,само че тази е пред него.Навиваш колкото може и почваш да си правиш бензинови обороти.Специално мотора СБ държи на такива,обаче при другите ТД не знам дали е безопасно. При всички случаи каквито и въпроси да имаш най-добре ще ти отговори монтанския дизелов професор-emiltd :wink:

Изображение

за тази шпилка говорим,развиваш гайката и почваш да развиваш шпилката докато левия и край почти се прибере и не стърчи.По този начин няма да опира в рамото,което се движи при подаване на газ и ще праскаш максимални обороти.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Преминаваме към напомване

Мнениеот kompresor » Пет 07 дек 2012 21:03


Благодаря за снимката, старателен както винаги :bowdown

Последна промяна от kompresor на Пет 07 дек 2012 21:07, променено общо 1 път.


shanadjiqta
Мнения: 748
Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:24
Автомобил: Audi 80 B4
Двигател: 1994 1z
Местоположение: Стара Загора

Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Преминаваме към напомване

Мнениеот shanadjiqta » Пет 07 дек 2012 21:06


Изображение

в момента моя е в това положение


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Преминаваме към напомване

Мнениеот kompresor » Пет 07 дек 2012 21:07


Надявах се да е друга тази шпилка, но не. :?
Отвинтил съм я наравно със стойката както и ти си сътворил. Отвинтил съм до последно и тази за оборотите на празен ход за да мога да навивам повече болта за порция гориво и съм го натегнал до последно, държи около 1000 на място. Втора свършва под 70кмч. Май иска още малко нафтичка да и се пусне но болта сякаш опря в нещо и стегна :?
. Опитвам се да се свържа с Емича ама май не е влизал отдавна във форума.


shanadjiqta
Мнения: 748
Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:24
Автомобил: Audi 80 B4
Двигател: 1994 1z
Местоположение: Стара Загора

Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Преминаваме към напомване

Мнениеот shanadjiqta » Пет 07 дек 2012 21:33


ами може нещата с този болт за порцията гориво нещо да не са в ред,а по-късите скорости да са от самата кутия.А щом си решил да засилваш задължително си намери права генерация на 55,изолирай картерните газове,сложи спортен филтър.Имаш ли кулер и къде е?Най-доброто му място е отпред


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Преминаваме към напомване

Мнениеот kompresor » Пет 07 дек 2012 21:42


За картерни газове и спортен филтър все още не съм решил а и то нали знаеш наведнъж не става. Имам кулер който е по размери колкото водния радиатор и е монтиран точно пред него който го погледне си мисли първоначално че е питата на климатика а аз климатик нямам просто имам огромен кулер монтиран пред радиатора. Имам катализатор и две гърнета - оригинално. Мисля да хвърля катализатора и всичките гърнета и да пусна 55 мм от даунпайпа на турбото докрая като и заваря един мунщук тарикатски накрая :Mr Green Fun
Дали е възможно този огромен куулер да обеднява сместа ? Аз съм навил болта за порция на гориво до последно но куулера е голям и охлажда яко въздуха пълни стабилно с кислород и сместта да е постоянно бедна ?

Последна промяна от kompresor на Пет 07 дек 2012 21:45, променено общо 1 път.


shanadjiqta
Мнения: 748
Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:24
Автомобил: Audi 80 B4
Двигател: 1994 1z
Местоположение: Стара Загора

Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Преминаваме към напомване

Мнениеот shanadjiqta » Пет 07 дек 2012 21:43


ми ти си готов тогава,една генерация ти трябва :да:


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Преминаваме към напомване

Мнениеот kompresor » Пет 07 дек 2012 21:47


има нещо тоя голям куулер и навития болт за нафта допоследно ? На бедна смес ми мирише.... Всеки случай помпата ше преработя да пуска повече нафта но кулера няма да го махна като фабрично е направен. Трябва да го заснема и да го пусна да го видите.


shanadjiqta
Мнения: 748
Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:24
Автомобил: Audi 80 B4
Двигател: 1994 1z
Местоположение: Стара Загора

Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Преминаваме към напомване

Мнениеот shanadjiqta » Пет 07 дек 2012 21:57


дай да го видим,ако е прекалено голям ще има турбо лаг


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Преминаваме към напомване

Мнениеот kompresor » Съб 08 дек 2012 2:10


Виждал съм оригинален кулер на SB моят е минимум два пъти по - голям от него, абе колкото водния радиатор си е.
:deal Турбината си е вентилатор от инженерна гледна точка. Всеки вентилатор си има дебит (количество флуид минаващо през някакво сечение за определено време. Дебита си е характерен за всяка помпа, вентилатор, компресор, хидромашина). Оригиналния интеркулер (охладител на обем флуид)е сметнат с турбината и тя си го пълни за някакво време (пълнене за време - дебит)или след чакането да се развърти турбото от газовете на двигателя (т.нар.`турбо лаг`) чакаме допълнително време да се напълни кулера, което време се надяваме инженерите от Германия са се погрижили да е минимум :mrgreen: .
Когато сложа по-голяма `тежест на моя работник` сиреч по - голям кулер ще трябва повече време на същата машина за да го напълни с въздух който да бъде охладен и подаден във смукателния колектор, и от цялата работа губим време за пълненето на по - големия кулер защото дебита остава същия и от своя страна турбо лаг-а се увеличава защото след времето за завъртане на турбината има и време за пълнене на по-големия кулер. Увеличаваме времето през което чакаме да дойде турбо ефекта.Това е минус на по - големия интеркулер. От своя страна пък когато турбото е надуло примерно 0.5 бара, кулера е пълен и се поддържа налягане големия кулер е много полезен защото точно тогава той преработва по-голямо количество въздух от по малкия но това е за сметка на по - бавното му пълнене, сиреч бавно ама славно :mrgreen:
:да: Нали при WRC едно време имаше една системка, която пръска гориво в даунпайпа то се възпламенява и `събужда` турбината след като пилота отнеме газта, и въпреки това турбината поддържа обороти и е готова за следващия бууст, и това беше свързано с едни гърмежи които зарибяваха феновете.
:idea: Може ли да се измисли система, която да не позволява на турбото да остане в покой след като се отнеме газта на мотора, и когато отново се подаде рязко газ турбото да отговори по адекватно, защото големия кулер ще иска отново време да се напълни а както казахме по - горе дебита на турбината идва малък за големия кулер.
Например да се имитира блоу оф клапан с подръчни материали и ЕГР, както е показал колегата в тази тема - :link viewtopic.php?f=11&t=225836
С едната особеност, че въздуха който разтоварва егр-а от турбопътищата да не се изхвърля безцелно в атмосферата (е разбира се чува се много готин звук :Mr Green Fun )а да се подава на входа на студената турбина.. Налягането което остава след лопатките на работното колело при отнемане на газта ще бива прехвърлено от блоу оф клапана на входа на студената турбина за да я завърти и да не и позволи веднага да премине в състояние на покой. Не съм сигурен дали трябва да се подаде на входа на студената или горещата турбина, защото състезателите създават експлозията в даунпайпа където стават сгъстени изгорели газове които завъртат горещото турбо и т.н. то завърта целия вентилатор и не го оставя в покой.
Би ли имало ефект от тази преработка :?:
Положителен или отрицателен би бил той :?:
Това са мои разсъждения, основани на четено от форума на фолксваген и ауди, статии в интернет и разговори с майстори и стриит тунинг маниаци, публикувам ги тук за да подлежат на критика от вас, ако е нужно, и да науча нещо ново разбира се. :bowdown


shanadjiqta
Мнения: 748
Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:24
Автомобил: Audi 80 B4
Двигател: 1994 1z
Местоположение: Стара Загора

Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Преминаваме към напомване

Мнениеот shanadjiqta » Съб 08 дек 2012 10:03


това звучи доста интересно,само че тези екстри по WRC се правят с бензинови автомобили,не знам при дизела дали ще стане


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Преминаваме към напомване

Мнениеот kompresor » Съб 08 дек 2012 11:09


За да започна работа по генерацията искам да попитам за някои насоки. В момента имам напълно стокова генерация - катализатор и две гърнета. Катализатора и гърнето след него изчезват, остава само крайното. Пита се тръбата от даунпайпа до крайното гърне 55 или 63 милиметра да бъде ?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Преминаваме към напомване

Мнениеот ventotdi » Съб 08 дек 2012 12:04


Генерацията е зависима от налягането и дебита на въздуха ,които ще вкарваш в мотора. Звънни ми утре по обяд както се разбрах ме да се видим и ще ти покажа как да разбереш за размера на генерацията ....и други работи :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта