


Sir T написа:След като вчера за пореден път попилях поредната кора под колата се замислих защо по дяволите карам Audi A4 Avant quattro S-line? На пръв поглед всичко изглежда чудесно - колата е много красива, въпреки че е на възраст. Единственият жълт Imola Yellow B6 Avant в Бг (до колкото ми е известно). Гледам си я като писано яйце и е в перфектно състояние. През годината ползата от S окачването и 18 цоловите Michelin Pilot Sport са на лице - влиза и излиза! с покъртителни скорости от завои. Управлението е чудесно, малко тежка се усеща колата, но това е предимно защото е тежка. Харесвам тази кола много. През зимните месеци махам оригиналните 18-ски и слагам железни 16-ки с Dunlop SP Wintersport 3D и само потривам ръце за първия сняг. Тази година по традиция изчаках да навали, след това изчаках да изчистят, за да карам на равен сняг. Моментално се изстрелях към заснежени пътища и завои и още докато си закопчавах колана натиснах ESP off. Тук е момента, в който трябва да кажа една браво на quattro системата - ако на мокро е малко недозавиваща и честно казано ме изнервя на моменти, защото не се случват кой знае колко бързо нещата - то на сняг е просто безупречна. Крайно предсказуема, крайно контролируема. Единственият минус идва от нетолкова отзивчивия 2.5 V6 (180hp) мотор, когато на моменти ти трябва просто едно blip-ване на газта, за да донаместиш автомобила в идеалната му позиция ... Съчетан с tiptronic, мързеливия дизел се замисля, поразвърта турбо, придаде малко torque и той момента вече отминал. Затова малко или много трябва да си безгрешен. Хубавата новина е, че колата ти го позволява - жалеща и ясна като бял лист хартия. Подаваш - върви на една страна, връщаш спира, въртиш волана върви с вратите, връшащ газта и въртиш на другата страна прави камшик - мазен и плавен. До толкова е предсказуема, че преди няколко дни се усетих, че говоря по телефона с жена ми и същевременно си пързалях на една страна - няма как да не ти е кеф да го правиш. Всичко звучи чудесно, но тук идва лошата новина - съчетаниято от ниския автомобил, снега и родните условия могат да развалят хубавата ми история.
Миналата зима за първи път започнах да псувам дизайнерите на Audi, които от двете страни зад предните колела са оставили едни изключително подозрителни дупки в корите големи колкото юмрук. Ама точно зад гумите, където се образуват онези приятни огромни натрупвания от сняг, вледенявайки се всъщност се превръщат в камък. Този отвор позволява всичко нагоре да се набие със сняг и лед и да започне да отваря и останалите кори. Пътувам много активно в зимния сезон и този автомобил ми доставя удоволствие да го правя, до момента в който не ми висна дългата странична кора от шофьорската страна. За незапознатите от двете страни по дължина на купето между двете гуми успоредно на генерацията вървят две големи, дълги кори. Набита със сняг едната от тях увисна и трябваше да се принудя да я махна. Вкарах я в сервиза на BMW в Камор Ауто, където за ужас на всички посетители гордо стояха всички BMW-та и жълтото пате Яке по средата с виснала кора. Сега ще се наложи да погледна в лог-а на колата си, за да ви информирам колко струваше новата оригинална кора - момент ... така - 130 лв заедно с още някаква счупена кора. Не е драма - платих си я и си я смених. Въпроса бе, ако се беше случило някъде на пътя означаваше, че трябва да си запуша ушите, за да не чувам ужасните звуци идващи от под колата.
Бях почти забравил този случай и тази зима отново потривах ръце за сняг + моето quattro комби.. До вчера ... когато не чух зловещи тъпи звуци идващи от под колата. Коловозът не бе толкова висок, че да опира, но въпреки това нещо удряше отдолу. Спрях да погледна - разбира се поредния умно решение на инженерите от Audi.... Кората под мотора има два процепа за прилепване или охлаждане - Бог знае за какво са ... всъщност вече знам - да се пълнят със сняг! Тези два красиво отрязани отвора са се надънили със сняг и единия направо се е разпрал. Съдейки по височината или по-скоро липсата на просвет под автомобила, всичко назад е набухано със сняг. Поех си въздух и отидох да поръчам нова кора в русенския дилър на VW, който ми доставя части за моето Audi от Porsche BG. Разбира се кората е 290 лв... Поръчах си я, ще дойде и ще я сменя ... Застрахователят иска протокол от КАТ, че съм се метнал някъде в някоя дупка (евентуално трябва да намеря някой познат, за да не ми пишат акт без да съм виновен) и така да ми я платят. Понеже не мисля да ходя да чупя пръсти пред Милицията гледайки жално чичко Полицай да ми спести акт-а, ще си я платя като пич и ще си я сменя.
Пример номер 3 - крушките над регистрационния номер на комбито са поместени в две отделни "прозорчета" всяко захванато с винтче. Изгаря ти крушката, развиваш, сменяш, завиваш и газ. Да ама не! Изгаря ти крушката, спираш, вадиш отверка и разбираш че не можеш да го развиеш под прав ъгъл, защото товерката опира в номера и багажника. Съответно започваш да натискаш под ъгъл, когато съмнения за клеясалото винтче вече играят хоро в главата ти... Никакъв шанс да се развие това чудо. Не може и да се разпробие, защото отново не можеш да се центрира! Решението? Добър ден - Porsche BG? Значи ще искам две нови "прозорчета", защото трябва да го строша това, за да се оголи винтчето, да го развия с клещи или нещо друго и да си сменя тъпата крушка над номера. Нали знаете, че и за това се пишат актове и дори се спира от движение? Просто няма вариант да го смените на пътя, няма вариант да го смените и в сервиз .. пробвах и двата начина доста убедително! Моят майстор Румката не е от тези, които се отказват лесно - докара 184 вида инструменти на USAG и около 40 мин чопли.. Аз вече бях поръчал новите пластмаски...
Преди да съм ви отегчил с писания и размисли ... защо по дяволите ми е ниско A4 quattro зимата като са го проектирали за шофиране по улиците на Маями? Тук проблема не е в държавата, неизчистените пътища, коловозите и другите традиционни неразбории?! Карано на нормално количество сняг при извънградски условия резултата е същия? Набито със сняг по законите на физиката става и без да се правя на Nissan Patrol?! Кажете ми за какво ми е тази кола зимата по дяволите? Защото аз недоумявам. Отговора - в белите държави хората чистят не работи?! Пребивавам активно в белите държави, покрай работата ми често ходя по снежни курорти - е има и там сняг, колкото тук ... и там е така?! Audi quattro спонсориран спусканията от гигантски слалом, но май истинските пари идват от производителите на пластмаси за под автомобила, който делят кинтите с дизайнерите на марката?!
Не бе сериозно, за какво ми е тази кола зимата? За какво ми е S-line quattro Авди като не мога да мина 10 км на равен сняг с него ... Много ми харесва тази кола, но тази явно е Summer Edition?! Сега карам на жена ми Tiguan-а, а Audi-то стои в гаража и чака кори и светлина на регистрационния номер ... а навън вали сняг .../>
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 35 госта