нов акумулатор - как да го заредя

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: нов акумулатор - как да го заредя

Мнениеот stil » Пет 07 дек 2012 23:05


radi_nrj написа:За сухозаредените акумулатори ти е малко стара информацията. Вече почти никой не купува сухи освен от някой много криви модели, които много трудно се продават.

Ми... не знам, не съм в бизнеса. Може и да е стара, но какво да си мисля след като преди месец си купих един "крив" според теб Moll означен като "Dry-Charged". Дано си лош "пророк" :wink: .

Употребил съм "обикновени" условно. Според мен Sb-Ca са също такива, защото нямат кой знае какви значими предимства пред Pb-Pb. Антимона изобщо не го броя.

Последна промяна от stil на Пет 07 дек 2012 23:29, променено общо 1 път.




EMILEN
Мнения: 98
Регистриран на: Съб 23 май 2009 9:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: нов акумулатор - как да го заредя

Мнениеот EMILEN » Пет 07 дек 2012 23:07


del21 написа:Колега, зареждането на нов акумулатор още преди да е монтиран в кола се препоръчва. По този начин се повишава капацитет му до 20%. А като разделиш 74Ah на реалният ампераж на твоето зарядно ще получиш колко часа трябва да го зареждаш. Проверявай редовно нивото на електролита /особено лятото/ и го зареждай със зарядно устройство поне два пъти в годината. При изправен автомобил и спазване на тези условия "животът" му със сигурност ще се удължи.


Искаш да кажеш, че ако го зареждам с 3 ампера, за да го заредя, трябва да го държа закачен за зарядното повече от денонощие ли? А капачките трябва ли да му отвия още на първото му зареждане?


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: нов акумулатор - как да го заредя

Мнениеот stil » Пет 07 дек 2012 23:18


Виж сега, не е точно така както те съветват. Писах ти и по-напред: за да зареждаш по време трябва да знаеш степента на разряд, за да си сигурен, че ще възстановиш само онова, което липсва! Процедира се така:
- ако разреждането е <20%, зареждаш за време t=(C'/Iз)x60, min;
- ако разреждането е >20%, зареждаш за време t=(2xC'/Iз)x60, min.
C' - липсващия капаците
Iз - заряден ток
Друг вариант е да си следиш напрежението и като достигне определена стойност, да изключиш (ако машинката ти не изключва автоматично).
Трети вариант е да използваш "по-умна" машинка, ама за парите, които ще дадеш, ще си купиш още един акумулатор, или поне половин.


EMILEN
Мнения: 98
Регистриран на: Съб 23 май 2009 9:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: нов акумулатор - как да го заредя

Мнениеот EMILEN » Пет 07 дек 2012 23:34


Е аз нямам никаква идея акумулаторът ми колко е разреден. Може да е на 70%, може и да е на 95%.


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: нов акумулатор - как да го заредя

Мнениеот batmit » Пет 07 дек 2012 23:50


Колега, ако клетките се отварят се мери гъстотата на електролита трябва при 20 градуса да е 1.28, ако е по-малко се зарежда докато стане 1.28. Всяка пролет и есен се прави цикъл /разряд до около 10.5V и заряд пак до 1.28. Всичко друго е бошлаф. Ако акумулатора е сух или запечатан можем само да гадаем. Успех, дано съм ти бил полезен.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: нов акумулатор - как да го заредя

Мнениеот stil » Пет 07 дек 2012 23:53


Показател е плътността на електролита или косвено (по-неточно), напрежението при отворена верига (OCV). Обаче:
- то е различно за различните типове акумулатори;
- необходимо е да го компенсираш температурно;
- преди да мериш, трябва да елиминираш повърхностното напрежение.
Ориентировъчно да кажем, че на 95-100% капацитет, отговаря 12.6V, при около 10-20 градуса


transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: нов акумулатор - как да го заредя

Мнениеот transform » Съб 08 дек 2012 11:29


H2O написа:Няма такова понятие"нов акумулатор дали е зареден".Той затова е нов.Клетките са му нови,съответно електролита е на ниво.Химичния процес е ОК.Един акумулатор стигне ли се до зареждане(ако не разреден от неочаквана консумация,като забравиш CD цяла вечер)пиши го свършен!

Колега, не съм съгласен с теб. Той акумулатора затова си е акумулатор - за да се зарежда. И той винаги е в процес на заряд, когато двигателя работи и всичко е изправно. Но не винаги успява да се зареди напълно на автомобила и си трябва дозареждане със зарядно. И причините са много - например каране на къси разстояния с често палене; когато не се кара често автомобила, разни видове утечки и т.н. Поради тези и още някои други причини акумулатора постепенно се разрежда до минимум, но това не означава непременно, че е сдал багажа. Това си е строго индивидуално и зависи както от начина на каране, така и от самия автомобил и шофьор. Някои са доволни от една марка акумулатори други не са доволни от същата, защото явно са поставени в различни условия и експлоатация. Има шофьори и то не малко, които въобще не обръщат никакво внимание на акумулатора си и когато един ден стартера откаже да завърти, те са сигурни, че акумулатора е за смяна и въобще не се сещат, че може да се зареди на зарядно. Една съседка преди 3-4 години искаше да си продава колата щото според нея имала проблем с паленето. Някой я светна да си зареди акумулатора и след това вече нямаше проблем с паленето, още си я кара колата...познавам и други подобни шофьори невежи по отношение на акумулаторите - че те могат да се зареждат и на зарядно. И за мен най-важния показател е плътността на електролита и затова предпочитам да си купувам обслужваеми акумулатори. И хич няма да се замисля и ще го заредя, въпреки че е нов, ако плътността му не отговаря на - напълно зареден. Презареждането обаче също е вредно. И когато не сме сигурни и няма как да проверим степента на зареждане, аз в последно време достигам до извода, че е най-добре акумулатора да се зарежда с фиксирано напрежение например 14.4V, като се съблюдава тока да не превишава 1/10 и дори колкото е по-малък толкова по-добре , това обаче удължава доста времето до достигане на пълен заряд. В процеса на заряд колкото повече напрежението достига до 14.4V тока намалява и накрая вече е минимален. Автоматичните зарядни според мен също не винаги зареждат напълно акумулатора, но поне не го презареждат.


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: нов акумулатор - как да го заредя

Мнениеот JC » Пон 10 дек 2012 23:19


Аз искам да ви питам за следното нещо!
Акумулатора ми е на една година 63Ah Varta Silver, няма проблем с него, но сега в студа ми прави впечатление, че върти с една идея по -бавно, особено когато маслото е много студено, тоест не е палена през деня колата!При второ палене през деня върти много силно, дори само 15 мин. да е работила преди това!
Колата я карам на къси разстояния, на фарове, и още много консуматори!
Имаме зарядно от старите големи, на които се регулира ампеража, показва и волтажа!

Но един приятел ми каза, че този акумулатор трябва да се зарежда с някакви електронни зарядни , защото със старото зарядно съм щял да го съсипя!? Това вярно ли е или са пълни глупости ?

Благодаря ! :да:


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: нов акумулатор - как да го заредя

Мнениеот radi_nrj » Вто 11 дек 2012 10:47


Щом може да се регулира тока гледай да е по-малък от 6А и си капитан.


Потребителски аватар
valsn
Мнения: 392
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: нов акумулатор - как да го заредя

Мнениеот valsn » Вто 11 дек 2012 12:33


Колега, ако ти се чете, има такава тема:"Удължаване на живота на акумулатора" ще научиш доста неща, а това винаги е от полза:
viewtopic.php?f=11&t=57870&start=15


Pinto_mm
Мнения: 298
Регистриран на: Пон 06 дек 2010 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Qgoda

Re: нов акумулатор - как да го заредя

Мнениеот Pinto_mm » Сря 12 дек 2012 12:24


Имам един въпрос. Малко тъпичък ми се струва, но все пак. Имам "желязно" руско зарядно, много малко е използвано, защото се старая ел. инсталацията на колата винаги да е в ред. Устройството има 3 степени на зареждане - минимално, нормално и максимално, превключва се с ключе. Според ел.техници устройството е много добро, но има един недостатък. Не спира автоматично заряда при пълно зареждане. Възможно ли е според вас да се донаправи като новите и по-скъпи модели - при пълен заряд да се изключва автоматично. Сега следя скалата на амперметъра и като тока падне почти до ")" изключвам.


Потребителски аватар
JoroHondata
Мнения: 134
Регистриран на: Пон 09 мар 2009 13:56
Автомобил: Honda Legend KB1 V6
Двигател: J35A8 от 2007
Местоположение: Сердика
Контакти:

Re: нов акумулатор - как да го заредя

Мнениеот JoroHondata » Чет 13 дек 2012 20:50


Здравейте
Това мое мнение е погрешно. За да не се подвеждат колегите- да не се зачита за вярно !!!
Поздрави

Последна промяна от JoroHondata на Пет 14 дек 2012 20:21, променено общо 3 пъти.


Pinto_mm
Мнения: 298
Регистриран на: Пон 06 дек 2010 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Qgoda

Re: нов акумулатор - как да го заредя

Мнениеот Pinto_mm » Пет 14 дек 2012 11:27


Благодаря ти. Не знаех и съм ставал по няколко пъти през нощта да го проверявам. Обаче съм забелязал, че като падне тока започва да се вдига напрежението на самите клеми. Това не е ли вредно за акумулатора. Зареждал съм само няколко пъти и никога не съм дочаквал тока да падне съвсем до нула.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: нов акумулатор - как да го заредя

Мнениеот stil » Пет 14 дек 2012 12:18


Правилно си забелязал, не слушай колегата по-горе!
Тока никога няма да го дочакаш да падне до нула, защото това ще се случи някъде в безкрайността :wink: (ако изобщо се случи). А много-много преди това, акумулаторът ще е преминал в режим на презаряд.
Следи си напрежението :!: и предпочитай по-ниските степени на зарядното, нищо че става по-бавно.

Последна промяна от stil на Пет 14 дек 2012 12:22, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: нов акумулатор - как да го заредя

Мнениеот radi_nrj » Пет 14 дек 2012 12:21


stil написа:Правилно си забелязал, не слушай колегата по-горе!
Тока никога няма да го дочакаш да падне до нула, защото това ще се случи някъде в безкрайността :wink: (ако изобщо се случи). А много-много преди това, акумулаторът ще е преминал в режим на презаряд.
Следи си напрежението :!:

Точно така е както го е написал колегата stil :да: :да: :да:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта