Пoдгряване на двигател до раб.температура (почти) за секунди

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Пoдгряване на двигател до раб.температура (почти) за секунди

Мнениеот samo_pechka » Вто 11 дек 2012 8:30


Привет колеги. Не знам как се нарича въпросното "устройство".Мернах го преди доста време(години) в немския Ауто билд. Представляваше лъскав цилиндър с обем варираш спрямо големината на авт.мотор , но е някъде може би 4-7 литра . Подвързва се към малкия кръг на охлаждането.Не си спомням вече какво имаше вътре , мисля някакви листи навити на руло и.. със сигурност и друго де :oops: .Как работи: без ток , без нафта , без нищо! Просто запалваш колата и в рамките на секунди ( забележете !) мотора достига темп. около и над 60 градуса !! Само от преминаването на охл.течност през него ! Как се "зарежда" : с каране около 15-ина км със добре загрял мотор, така се " връща" топлото за следв. палене :) , в противен случай ще е по-малка отдадената температура за първ. подгряване при стартирането му студен . Въпросната "джаджа" не се сещам как се казва :banghead: !! Уникална е ! Търся в нета за инфо, стана вече две-три години насам се сещам за него преди зимата :Mr Green Fun , но не намирам нищо по темата :banghead: Знам само ,че беше на доста солена цена :cry: Моля колеги , ако знаят нещо по въпроса да споделят,ще съм благодарен :bowdown , вярвам ,че и на други ще им е интересно ,ако не са го чували.




Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пoдгряване на двигател до раб.температура (почти) за секунди

Мнениеот ABSOLUT » Вто 11 дек 2012 9:00


Изобщо не съм чел за тази "джаджа", но има едно правило във физиката, което не ме е подвеждало цял живот и в края на крайщата винаги се стига до него:
Не може да получиш повече енергия от колкото влагаш.
Т.е. палиш двигателя и топлината за затоплянето на антифриза идва от горенето на бензина в цилиндрите, няма къде да дойде от другаде (като тука естесвено изключваме подгряването на антифриза с подгревни свещи, които пак ползват енергия, ама електрическа).


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пoдгряване на двигател до раб.температура (почти) за секунди

Мнениеот samo_pechka » Вто 11 дек 2012 9:18


Не споря колега -така е "Не може да получиш повече енергия от колкото влагаш"както си го написал .Но е явно ,че "явлението", за което става въпрос в темата е познато от доста време на "физиците" ( за което и предполагам, че е основата и принципа на въпросната "джаджа"), фазов преход на веществата - почети малко :да:


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пoдгряване на двигател до раб.температура (почти) за секунди

Мнениеот ABSOLUT » Вто 11 дек 2012 9:33


Всеки ден наблюдавам фазов преход на вещество - фреон. mhihi
Ясен ми е принципа, ама нали пак трябва енергия, в моя случай електрическа-компресор-нагнетяване.
Иначе след като загрее един двигател, има достатъчно излишна енергия за употреба, въпроса е складирането как става :roll:


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Re: Пoдгряване на двигател до раб.температура (почти) за секунди

Мнениеот golfer » Вто 11 дек 2012 10:09




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пoдгряване на двигател до раб.температура (почти) за секунди

Мнениеот samo_pechka » Вто 11 дек 2012 10:16


Стигнах донякъде с търсенето , тук е и момента да благодаря на колегата milmar за насоката :да:
Техниката се нарича Latentwärmespeicher и се е предлагала ,като доп.екстра и алтернатива на автомобилна печка за доста автомобили -включително и VAG .В момента имам само тази малка снимка , вижда се обаче въпросния цилиндър къде се намира :
33_latentwaermespeicher.jpg
33_latentwaermespeicher.jpg (54.61 KиБ) Видяна 1902 пъти
имало и инфо (старо) в Autobild от 25.02.1991 ( не мога да го "отворя" само знам откога е ). Въпросната конструкция съдържала някаква сол и тя май не е съвсем безобидна :oops: Имало и на базата на някакъв парафин , било мн по-добре и безопасно за мотора .Една от фирмите занимаващи се с това RUBITHERM GmbH.
Малко инфо има и тук http://www.pflanzenoel-auto.de/deutsch/node77.html


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пoдгряване на двигател до раб.температура (почти) за секунди

Мнениеот VWGT » Вто 11 дек 2012 10:46


има едни топлилки за ръце, пълни с вещество, което при стайни и минусови температури стоят в течно състояние. С пластинка се предизивква процес на кристализация, при който в продължение на минути се отделя много силно топлина (ползват се за затопляне на джобове, ръкавици и тн). За да ги втечниш отново (т.е. да ги заредиш) трябва да ги извариш около 15-30 минути във вода загрята до около 90-100. Ако устройството работи на този принцип мисля че няма проблем с физиката :) в момента, в който колата загрее до 90 градуса и работи достатъчно време, то спокойно ще се "зареди".
Единственият проблем, е че обмена на топлината, т.е. загряването на двигателя, не става за 1 сек, просто не мога да си представя такъв топлообменник, но за около минута при 5-6 л обем би могло да стигне 60 градуса.



а ето и инструкция как да си го произведем сами :)



Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пoдгряване на двигател до раб.температура (почти) за секунди

Мнениеот icoico » Вто 11 дек 2012 16:56


Tакова нещо е имало при пета серия на БМВ:

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl ... 78&lang=DE

Джаджата струва 400 евро втора употреба...
LWS Tank.jpg

Недостатъците на тази система са надвили на предимствата :dontknow:

П.С. Тази снимка с големия цилиндър мисля, че е на друг тип wärmespeicher, който представлява обикновен термоизолиран съд.


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Re: Пoдгряване на двигател до раб.температура (почти) за секунди

Мнениеот Uneek » Вто 11 дек 2012 22:36


Преди време един приятел ми разправяше за същото нещо, че го имал на крайслера си и аз си мислех че нещо ме будалка :shock



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта