как да заредя необслужваем акумлатор
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Пет 21 окт 2011 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
как да заредя необслужваем акумлатор
здравейте парво се извинявам защото незнам да ли темата е на правилното място но имам следния въпрос.Имам акумулатор ВАРТА СИЛВЪР ДИНАМИК 77 А акумолатора не е изтощен но реших да му направя профилактика преди студовете и да го заредя но се оказа че е необслуйваем .Доста теми сам изчел и всеки казва различно че се зареждат аз нямам мулти цет за да го проверя какви стоиности отчита и за това ако някои мойе да ми каже горе долу колко да го пусна ще съм мн благодарен
Последна промяна от brambram на Вто 11 дек 2012 21:54, променено общо 1 път.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: как да заредя необслужваем акумолатор
Пише се акумулатор.Зарежда се както всеки такъв...1/10 от тока или по точно със зарядно което отдава 7 или по малко ампери-в твоя случай.7 е максималния ток отам надолу не е проблем просто повече време.Делиш тока на акуто 77 на тока на зарядното и получаваш часовете за заряд-грубо.
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Пет 21 окт 2011 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: как да заредя необслужваем акумлатор
зарядноо е старо на Респром произведено е в Перник на него пише 3,5 А и 5 А и тъи като акумулатора не ми е правил проблеми нужно ли е да го зареждам 15 часа както излиза от формулата ако предположим че зарежда на 5 А
-
- Мнения: 228
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
- Автомобил: Golf 4 1.4 16V
- Двигател: AHW 1999
- Местоположение: silistra
Re: как да заредя необслужваем акумлатор
Не те съветвам да работиш на принципа -"долу-горе". Намираш едно автоматично зарядно щом нямаш мултицет. Иначе твоята работа е малко като да караш в тъмното без фарове...
Ако имаш мултицет включваш това зарядно, което имаш и следиш напрежението да не превиши 14.4V, това е по принцип.
Ако имаш мултицет включваш това зарядно, което имаш и следиш напрежението да не превиши 14.4V, това е по принцип.
- vasil_georgiev_1201
- Мнения: 23
- Регистриран на: Нед 22 ное 2009 15:26
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AFN-1996
- Местоположение: smolyan
Re: как да заредя необслужваем акумлатор
akumulatori.bg/12/Преглед/12/%20Полезно%20четиво%20за%20акумулатора
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Пет 21 окт 2011 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: как да заредя необслужваем акумлатор
да ви разбирам че понеже нямам мултицет и от зарядното няма как да разбера да ли е зареден напално акумулатора да не го пускам изобщо ли.Чеох една тема в която пишеше че са зареждали такав акумулатор като обикновен изчакалиса го да почне да ври .Там пишеше че не се вижда понеже са с капак които не се сваля но се чувало.аз немога ли да му направя такава профилактика
- Andonov
- Мнения: 3926
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: как да заредя необслужваем акумлатор
Maхаш лепенката отгоре и ще видиш тапите. (мисля, че и на този модел е така)
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Пет 21 окт 2011 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: как да заредя необслужваем акумлатор
нчма тапи колега необслужваем е отивам да си купя еднин мултицет и да видим кво ще стане
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: как да заредя необслужваем акумлатор
Andonov написа:Maхаш лепенката отгоре и ще видиш тапите. (мисля, че и на този модел е така)
Нъцки, тия отдавна са с капсулован двоен капак. EU подгониха и нашите да ги правят така защото с двойния капак дори и да обърнеш акумулатора "с главата надолу" електролит няма да текне

Към автора на темата. Карай го на 5А и следи напрежението с мултицета както е описано по-долу:
намерено нейде из нета написа:Разреденият акумулатор при започване на заряд обикновено има напрежение 2V на клетка /12V за акумулатора/, след началото на заряда обикновено напрежението на клетка бързо нараства до около 2,2V /13,2V за акумулатора/ и след това плавно достига до 2,4V /14,4V за акумулатора/. В края на зареждането напрежението на клетка отново бързо се повишава до 2,7V /16,2V за акумулатора/. Това е сигнал, че зареждането трябва да се преустанови защото вече започва “кипене” на акумулатора.
Последна промяна от radi_nrj на Сря 12 дек 2012 10:57, променено общо 1 път.
- Andonov
- Мнения: 3926
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: как да заредя необслужваем акумлатор
radi_nrj написа:
Нъцки, тия отдавна са с капсулова двоен капак. EU подгониха и нашите да ги правят така защото с двойния капак дори и да обърнеш акумулатора "с главата надолу" електролит няма да текне
За какво ли са отворите отсрани тогава? На акумулатор с киселина му трябва отвор. Така, че не пишете глупости.
Отворете един такъв и тогава пишете.
Пишете без да сте видели. Такова понятие има само на акумулатори с гел и най-новите два модела на ВАРТА. При тях е 100% необслужваем.
При тези модели (коментираните) са с основа, но не като по-старите акумулатори - натриева, а е калциева, която се изпарява в пъти по-малко и за това пише че са необслужваеми, но не 100%
http://www.varta-automotive.com/index.php?id=26
Направете разлика в описанието на горните два модела с долните три.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: как да заредя необслужваем акумлатор
Това зарядно което имаш зарежда: 5А/3.5А при 6/12 в .Тоест ти ще зареждаш 12 в и ще ти отдаде 3.5 А.Значи имаш 22 часа за заряд.
НО И ПАК НО това са със селенови изправители/ако не е Модифицирано/ селена старее и оттам проблеми.
Но все пак ще ти свърши работа но щом не е тотален разряд по добре си вземи някъкво по умно от приятел и дозареди с него .Аз моя макар че няма проблем ще му вдъхна малко живот с такова
НО И ПАК НО това са със селенови изправители/ако не е Модифицирано/ селена старее и оттам проблеми.
Но все пак ще ти свърши работа но щом не е тотален разряд по добре си вземи някъкво по умно от приятел и дозареди с него .Аз моя макар че няма проблем ще му вдъхна малко живот с такова

- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: как да заредя необслужваем акумлатор
Andonov написа:radi_nrj написа:
Нъцки, тия отдавна са с капсулова двоен капак. EU подгониха и нашите да ги правят така защото с двойния капак дори и да обърнеш акумулатора "с главата надолу" електролит няма да текне
За какво ли са отворите отсрани тогава? На акумулатор с киселина му трябва отвор. Така, че не пишете глупости.
Отворете един такъв и тогава пишете.
Отворите от страни са за отвеждане на газове и те са през вентили, които се отварят само след като в определена клетка е достигнато определено налягане.
Точно на мен няма нужда да ми обясняваш кое какво е в акумулатора.
Andonov написа:При тези модели (коментираните) са с основа, но не като по-старите акумулатори - натриева, а е калциева, която се изпарява в пъти по-малко и за това пише че са необслужваеми, но не 100%
Тук написа невероятна глупост!!!
- Andonov
- Мнения: 3926
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: как да заредя необслужваем акумлатор
Да, забележката е вярна - с киселина, сярна
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: как да заредя необслужваем акумлатор
Воден разтвор на сярна киселина ако трябва да сме точни. Въпреки това имаше нотка истина и тя е в използването на калции.
Тъй като оловото има изключително ниска механична якост преди време в него се добавяше антимон и се използваше Олово-Антимонова сплав за изработка на решетките на плочите. Антимона обаче се оказа, че действа като катализатор при деленето на водата на водород и кислород и затова на акумулатора се налага да се долива дестилирана вода.
В последствие някой гениален учен открил че може да замести антимона с калций като така драстично намалява консумацията на вода. Та затова необслужваемите акумулатори им викат калциеви. Един необслужваем акумулатор може да бъде със всякакъв капак включително и най-обикновен с вентили, които се отвиват.
"Тези новите модели на Варта" изобщо не са нови. Това са така наречените AGM батерии и ако щеш вярвай ама дори и Монбат правят такива от 6-7 години насам.
AGM пак са нормални акумулатори с оловно-калциеви решетки и с електролит (воден р-р на сярна киселина), но при тях електролита е пропит в абсорбираш материал между плочите. Другата особеност при тях е че вентилите им са настроени на по-високо налягане от тези на акумулаторите с свободен електролит и това позволява рекомбинирането на водорода и кислорода обратно във вода, което още повече намалява консумацията на вода.
П.С. Просто човек е добре да не реагира остро когато не е 100% сигурен в думите си. Туку виж срещу теб стои човек продал акумулатори за няколко милиона евро
Тъй като оловото има изключително ниска механична якост преди време в него се добавяше антимон и се използваше Олово-Антимонова сплав за изработка на решетките на плочите. Антимона обаче се оказа, че действа като катализатор при деленето на водата на водород и кислород и затова на акумулатора се налага да се долива дестилирана вода.
В последствие някой гениален учен открил че може да замести антимона с калций като така драстично намалява консумацията на вода. Та затова необслужваемите акумулатори им викат калциеви. Един необслужваем акумулатор може да бъде със всякакъв капак включително и най-обикновен с вентили, които се отвиват.
"Тези новите модели на Варта" изобщо не са нови. Това са така наречените AGM батерии и ако щеш вярвай ама дори и Монбат правят такива от 6-7 години насам.
AGM пак са нормални акумулатори с оловно-калциеви решетки и с електролит (воден р-р на сярна киселина), но при тях електролита е пропит в абсорбираш материал между плочите. Другата особеност при тях е че вентилите им са настроени на по-високо налягане от тези на акумулаторите с свободен електролит и това позволява рекомбинирането на водорода и кислорода обратно във вода, което още повече намалява консумацията на вода.
П.С. Просто човек е добре да не реагира остро когато не е 100% сигурен в думите си. Туку виж срещу теб стои човек продал акумулатори за няколко милиона евро

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта