как да заредя необслужваем акумлатор

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: как да заредя необслужваем акумлатор

Мнениеот ktamen » Сря 12 дек 2012 11:47


radi_nrj написа: това позволява рекомбинирането на водорода и кислорода обратно във вода, което още повече намалява консумацията на вода.

П.С. Просто човек е добре да не реагира остро когато не е 100% сигурен в думите си. Туку виж срещу теб стои човек продал акумулатори за няколко милиона евро ;)

А ти сигурен ли си, че от електролита се отделя и кислород - досега си мислех, че се отделя само водород?
И как се случва това "рекомбиниране"? При нормални условия тази реакция май не се случва :roll: А ако се създадат условия за рекцията тя протича твърде бързо :bishop
Мислех, че смисъла от по-високото налягане е, че разпадането на водата изисква повече енергия и реакцията протича по-бавно.




Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: как да заредя необслужваем акумлатор

Мнениеот radi_nrj » Сря 12 дек 2012 12:33


ktamen написа:
radi_nrj написа: това позволява рекомбинирането на водорода и кислорода обратно във вода, което още повече намалява консумацията на вода.

П.С. Просто човек е добре да не реагира остро когато не е 100% сигурен в думите си. Туку виж срещу теб стои човек продал акумулатори за няколко милиона евро ;)

А ти сигурен ли си, че от електролита се отделя и кислород - досега си мислех, че се отделя само водород?
И как се случва това "рекомбиниране"? При нормални условия тази реакция май не се случва :roll: А ако се създадат условия за рекцията тя протича твърде бързо :bishop
Мислех, че смисъла от по-високото налягане е, че разпадането на водата изисква повече енергия и реакцията протича по-бавно.


Рекомбинирането се случва под определено налягане, но е много малък процент.

Защото реши, че само водород се отделя?


brambram
Мнения: 27
Регистриран на: Пет 21 окт 2011 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: как да заредя необслужваем акумлатор

Мнениеот brambram » Сря 12 дек 2012 12:51


пуснах акумулатора преди около час да се зарежда .Сутринта карах малко колата защото ходих за мултицет и да ми замерят акумулатора майстора ми каза че трябва да се зареди около 5,6 часа показваше 12,65v с неговия уред.Свалих го и преди да го пусна да се зарежда го замерих и с мултицета ми даде 12,70v от един час се зарежда и като го проверя без да изключвам зарядното показва 15.85v.Пак да уточня че не мие падал акумулатора просто искам да го заредя напално преди зимата.Та колко да го чакам да стои на тези стоиности за6тото в една тема пишеше че това е максимума 16v.да не стане белч нещо


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: как да заредя необслужваем акумлатор

Мнениеот ktamen » Сря 12 дек 2012 13:33


Стига му толкова на акумулатора, ако продължиш да го зареждаш ще го скапеш. Тази формула за ток равен на 1/10 от капацитета е голяма глупост и много рядко може да се използва защото важи само за нов (тоест капацитета му наистина е колкото е отбелязан на него, капацитета намалява с времето и като стане около 10 - 20% от първоначалния колата вече не ще да пали и акумулатора се сменя) и напълно разреден акумулатор.
С колкото по-слаб ток се зарежда акумулатора толкова зареждането е по-качествено. Аз бих го зареждал с 0,1 - 0,2А докато напрежението му не стане 14 - 14,5В. На стар акумулатор като му пуснеш 5А и напрежението му много бързо става 16В, ама това не значи, че се е заредил.

radi_nrj написа:

Защото реши, че само водород се отделя?

Защото кислорода реагира с оловото. Топни две жици в чаша солена вода и ги свържи към акумулатора или някакъв друг източник на постоянен ток. От едната жица ще започнат да се отделят мехурчета водород, а другата ще започне да корозира много бързо. Ако електродите не са много устойчиви на окисляване кислорода не се отделя.

Последна промяна от ktamen на Сря 12 дек 2012 13:39, променено общо 1 път.


brambram
Мнения: 27
Регистриран на: Пет 21 окт 2011 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: как да заредя необслужваем акумлатор

Мнениеот brambram » Сря 12 дек 2012 13:37


да иключих го постоял е на 15,85 око половин час сега ще изчакам 1 час и ще видч колко волта показва


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: как да заредя необслужваем акумлатор

Мнениеот i.e.i » Сря 12 дек 2012 13:46


с мултицета ми даде 12,70v
Вероятно същото .
Ако я караш ежедневно е достатъчно :да:


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: как да заредя необслужваем акумлатор

Мнениеот radi_nrj » Сря 12 дек 2012 13:59


ktamen написа:Защото кислорода реагира с оловото. Топни две жици в чаша солена вода и ги свържи към акумулатора или някакъв друг източник на постоянен ток. От едната жица ще започнат да се отделят мехурчета водород, а другата ще започне да корозира много бързо. Ако електродите не са много устойчиви на окисляване кислорода не се отделя.


При напълно зареден акумулатор на една та плоча активната маса е от оловен окис, а на другата чисто олово(тук не броим добавките, които за всеки производител са фирмена тайна). Та в тоя ред на мисли кислород има не само в електролита ;)


transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: как да заредя необслужваем акумлатор

Мнениеот transform » Сря 12 дек 2012 17:15


ktamen написа:Тази формула за ток равен на 1/10 от капацитета е голяма глупост и много рядко може да се използва защото важи само за нов (тоест капацитета му наистина е колкото е отбелязан на него, капацитета намалява с времето и като стане около 10 - 20% от първоначалния колата вече не ще да пали и акумулатора се сменя) и напълно разреден акумулатор.
С колкото по-слаб ток се зарежда акумулатора толкова зареждането е по-качествено. Аз бих го зареждал с 0,1 - 0,2А докато напрежението му не стане 14 - 14,5В. На стар акумулатор като му пуснеш 5А и напрежението му много бързо става 16В, ама това не значи, че се е заредил.

:да:


brambram
Мнения: 27
Регистриран на: Пет 21 окт 2011 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: как да заредя необслужваем акумлатор

Мнениеот brambram » Сря 12 дек 2012 17:35


Първо да благодаря на всички които се включиха в темата и ме насочиха как точно да процедирам.След около 2 часа зареждане акумулатора беше изключен от зарядното защото достигна 15.87v, оставих го да поседи около 3 часа и го замерих пак 12.86v което 4етох 4е е идеално.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: как да заредя необслужваем акумлатор

Мнениеот radi_nrj » Сря 12 дек 2012 17:43


Перфектен си. Мятай го на колата и газ.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта