Пасат б3 '88г. 1.6 бензин проблем с висока температура

Техническа и сервизна информация за Passat
turbo_junky
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 27 яну 2012 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stara Zagora

Пасат б3 '88г. 1.6 бензин проблем с висока температура

Мнениеот turbo_junky » Чет 13 дек 2012 21:11


Здравейте. Доста теми изчетох тук по въпроса с прегряването, обаче все нещо не съвпада напълно с моя проблем... И реших да пусна тема, ако се счете за ненужна, трийте, халал да ви е. mhihi
Та, по-конкретно за проблема. Пасата неотдавна му е сменян термостата, няма течове от радиатора, следя му нивото на водата постоянно (малко губи, ама доливам, и не е от радиатора загубата)... Извънградско нямам проблеми, 88-89 градуса твърдо, че и надолу някой път. Проблема идва из града, където си грее, ама мъжката... :shock 100-110 градуса, и ме съмнява че може и да продължи нагоре. И то не в задръствания, ами нормално, 1-ва, 2-ра, 3-та, светофари, стопове... бе не е тегаво движение из града. Като пусна парното се укротява малко, до 95 пада някъде, ама лятото не се живее вътре така. Перката върти след 90+ градуса, маркучите отгоре и отдолу на радиатора са горещи. Май гарнитурата за смяна, ама може ли да играе чак такава роля за високи градуси? Благодаря предварително! :beer




amatior
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Пасат б3 '88г. 1.6 бензин проблем с висока температура

Мнениеот amatior » Пет 14 дек 2012 10:50


Ако водните съединения са твърди + "губи малко антифриз" най-вероятно гарнитурата на главата е компрометирана. Това при положение ,че водна помпа,термостат и херметичност на системата са в норма.Аз минах по тоя път, след 1 година търсене на причина за малката загуба на антифриз. "Ако нещо прилича на котка значи е котка" :lol: Накратко ,при студен мотор развиваш капачката на разширителния съд и наливаш антифриз до ръбът на разширителния съд. Палиш и гледаш за "мехурчета" - има ли си за гарнитура 1000 процента.Има и други методи но този е за без пари :) Успех


turbo_junky
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 27 яну 2012 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stara Zagora

Re: Пасат б3 '88г. 1.6 бензин проблем с висока температура

Мнениеот turbo_junky » Сря 19 дек 2012 19:41


amatior написа:Ако водните съединения са твърди + "губи малко антифриз" най-вероятно гарнитурата на главата е компрометирана... Успех


Май наистина е гарнитура, колега. Мехурчета много много не видях сякаш, обаче като доливах антифриз миналата вечер, стиснах профилактично горния маркуч на радиатора, и гледам в разширителния съд изплува някакво оранжево парченце, което после установих че е термоустоичив силикон :shock . Явно гарнитурата хич за никакъв не става, ще трябва смяна... И най-вероятно това прецаква цялата работа...


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Пасат б3 '88г. 1.6 бензин проблем с висока температура

Мнениеот pas1.8mi » Сря 19 дек 2012 20:59


Провери да не ти се запуска само втората степен на вентилатора за охлаждането,поради дефектна първа степен на датчика(на радиатора)!


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат б3 '88г. 1.6 бензин проблем с висока температура

Мнениеот i.e.i » Чет 20 дек 2012 8:40


Включи (с мост на датчика) за проба вентилатора и,ако задържи 90С може да е задръстен радиатор.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат б3 '88г. 1.6 бензин проблем с висока температура

Мнениеот stefan4o » Чет 20 дек 2012 8:43


turbo_junky написа:
amatior написа:Ако водните съединения са твърди + "губи малко антифриз" най-вероятно гарнитурата на главата е компрометирана... Успех


Май наистина е гарнитура, колега. Мехурчета много много не видях сякаш, обаче като доливах антифриз миналата вечер, стиснах профилактично горния маркуч на радиатора, и гледам в разширителния съд изплува някакво оранжево парченце, което после установих че е термоустоичив силикон :shock . Явно гарнитурата хич за никакъв не става, ще трябва смяна... И най-вероятно това прецаква цялата работа...

Много бързаш. Парченцето силикон не е задължително да е оттам. Даже шансът е много малък да е точно от гарнитура, много малко "майстори" слагат силикон там. По-вероятно е от някой фланец да е дошло парченцето. Може да има някакво запушване по водната магистрала и затова да ти грее така. И - както казаха - виж дали ти работи първа степен на перката.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат б3 '88г. 1.6 бензин проблем с висока температура

Мнениеот Iezekil » Чет 20 дек 2012 14:13


Така е,кой слага силикон по гарнитурата.
1.-Автора да разясни,перката през цялото време ли е включена?Щом се включва на 90 а колата отива до 110,начи перката не се изключва.
Темата е обширна и всяка подробност е от значение.Доста тестове трябват докато набедя гарнитурата.
Например,ако наистина стига 110 градуса,значи губи водата от преливника.
2.-Виж върти ли ти вода през тънкото маркуче към разширитела.Ако трябва го извади и го сложи отгоре в казанчето за да си сигурен.Пробваш на ниски и високи обороти на студен мотор.
Както каза Стефан може да имаш запушване,но може и водната ти помпа да прави бела.Почваме с тези 2 задачи.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 73 госта