Съпоставка Толедо/Пасат Б4/406 съвет преди покупка

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
hayabusa_gsxr
Мнения: 470
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 23:12
Автомобил: Opel Vectra B
Двигател: X20XEV
Местоположение: Бургас/Варна

Re: Съпоставка Толедо/Пасат Б4/406 съвет преди покупка

Мнениеот hayabusa_gsxr » Пет 14 дек 2012 10:44


Peugeot 406 2.0 16v (с ГИ) е правилният избор в случая.Доста е добре за парите си. Имам приятел с такова(без газ) и го кара над 5 години вече без никакви сериозни ремонти,вози добре. Единствени слаби точки са ел.стъклата и биалетките както казаха колегите.




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Съпоставка Толедо/Пасат Б4/406 съвет преди покупка

Мнениеот Iezekil » Пет 14 дек 2012 10:51


Нищо друго след пешката не мога да добавя освен следното:бензин или дизел?
В полза на бензина се изказвам най-вече заради споменатото от теб градско каране на късо.Нямам опит с дизела но много четох,че на място не може да загрее.Има теми в които пише,че като спре на светофар примерно веднага се охлажда и парното духа студено.При бензина няма такова нещо.
Друго предимство е газифицирането.Като пари в гориво ще е същото като дизела.Предимството е,че имаш 2 горива.Да,няма да мислиш за изпарител при дизела но ще мислиш за подгряващи свещи,компресия,акумулатор,турбина.Всяко едно от тези неща е по-скъпо от всеки изпарител.За цените на частите пък да не говорим.
Иначе Пежака ме кефи много като визия.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Съпоставка Толедо/Пасат Б4/406 съвет преди покупка

Мнениеот pe6kata » Пет 14 дек 2012 11:35


Iezekil написа:... газифицирането.Като пари в гориво ще е същото като дизела...


е как при аналогични коли- като тегло и мощност, в пари ще е едно и също, при положение, че едната е на газ, другата е дизел?! За зареджане от бенизностанции говоря.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Съпоставка Толедо/Пасат Б4/406 съвет преди покупка

Мнениеот Iezekil » Пет 14 дек 2012 11:54


Еми не ти разбрах въпроса.При положение,че разхода е специфичен и широко обсъждан приемам оеднаквяване.
При мен последните 2 зареждания газ ми дава среден разход 10 и нещо.Това по 1,48лв. последно зареждане е 14,80лв,което прави около 5,5литра дизел/предполагам.И пак предполагам,че това е един нормален смесен разход за подобен тип дизел.
При подобни сметки само за градско,с парите които горя/за 14литра газ/ може да се купят 7-8 литра дизел.Пак хипотетично смятам,че това е разхода на дизелов автомобил при градско ползване. Естествено оеднаквявам по мен и темата ще е безкрайна ако всеки се включи.Както и разхода ми не е константа всеки месец.


Потребителски аватар
rahwin
Мнения: 266
Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
Автомобил: VW Passat B5 1999г
Двигател: AJM
Местоположение: Пловдив/Раковски

Re: Съпоставка Толедо/Пасат Б4/406 съвет преди покупка

Мнениеот rahwin » Пет 14 дек 2012 12:14


И аз много пъти го смятам и излиза почти идентично като разходи газ или дизел с леко предимство на газта извънградско.Вярно е също така,че разходите за обслужване при дизела са повече,отколкото при бензина,но пък за сметка на това знаеш че наливаш само едно гориво и не мислиш има ли от едното,има ли от другото,кое кога свършва,а и никой не видях да взима под внимание факта,че при бензин с газова винаги имаш едни поне 20-30лв на месец за бензин,щото няма как да не сипеш и малко в резервоара,ако не искаш да сменяш помпа като консуматив заедно с маслото и филтрите,та нещата идват на кантар.А да не говорим че напоследък нещо явно масово я лекуват тая газ по бензиностанциите,щото все повече познати с газова почват да се оплакват от нереално висок разход на газ напоследък(включително и аз) и един-двама даже почнаха да карат на бензин,щото излиза почти едно и също.Да не говорим за цената-колко пъти вече пада цената на бензина и дизела,а газта стои нереално висока?
Иначе за Пасата-аз още в първото мнение казах,че Пасата е безспорно най-здравата от трите варианта,но.....ами не ми харесва толкова,колкото другите 2.Което не означава,че ако случайно изпадне добра оферта,ще я подмина,напротив-намеря ли добре запазен В4 с повече екстри и в бюджета ми,няма да се замисля изобщо.

Едит:Пропуснах да спомена едно нещо-знаете ли колко излиза пълното обслужване на Форда дето го карам в момента?Ами гони 500лв :screwy Колкото е и обслужването на един дизел,така че не е нещо ново за мен.Свещи-10лв/бр при условие че на стария ми Сеат си взимах Бриск Силвър за газ за 4лв/бр и са перфектни.Кабели-оригиналните са 40-50лв/бр :screwy И разни други такива смешки.Еми кво да говорим за обслужване.
Колкото до нещата,за които имам да мисля при дизела-свещи,акумулатор и компресия има и при бензина,и там ги мислиш.Само една турбина няма,вярно че е много скъпо звено,но пък не го мислиш на всеки 30к км,ако е читава,нали?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Съпоставка Толедо/Пасат Б4/406 съвет преди покупка

Мнениеот Iezekil » Пет 14 дек 2012 12:32


Не съм съгласен категорично.Да,давам 10 или 20 лв. на месец за бензин, с който всеки делничен ден подгрявам по 10-15 минути колата в тези студове,но на фона на общото и споменатата от теб разлика в извънградското си идва на кантар.Лятото пък давам по 10лв. за 2 месеца.Да не говорим,че в града имаш бензиностанции на всеки километър и не ти се налага да мислиш изобщо за горивото.При мен най-близката газ станция е на 15 км. и въпреки това никога не се презапасявам.Карам докато ми свърше газта и си отивам до там на бензин.Но всеки знае себе си.
Не е вярно и че излиза едно и също газ/бензин в града.Просто няма как това купе да гори 6- 7л/100 бензин градско за да е същото.Това са фактите,вече останалото ти си знаеш.
пп.Скоро бях свидетел как се продаде едно турбо от 1Z за 380 лева.Тогава се пошегувах,че за тези пари има окомплектовани двигатели 1.8 и това е самата истина.Даже съм виждал и за 300лв след обслужване.За свещи още не съм мислил,вече повече от7 години.Компресия също не ме интересува,имах ауди с 4компресия на цилиндър и палеше в най-големите студове директно на газ.Това е моето мнение относно поддръжката на бензин и дизел.Не те ангажирам с него.


Потребителски аватар
rahwin
Мнения: 266
Регистриран на: Нед 16 ное 2008 17:48
Автомобил: VW Passat B5 1999г
Двигател: AJM
Местоположение: Пловдив/Раковски

Re: Съпоставка Толедо/Пасат Б4/406 съвет преди покупка

Мнениеот rahwin » Пет 14 дек 2012 12:58


Форда ми гори около 15/100 газ градско в момента,след смяната на мембраните и донастройка като улегнат дано падне,но ще видим.Имам приятел с 1.6 AFT(който е другия търсен от мен бензинов двигател) и му гори 12-13,при условия че е монтиран на Джета и е абсолютно разтоварен откъм допълнителни тежести-няма хидравликата,няма и климатика.С тях отива литър отгоре.За кратко карах 1.8 моно,и там разхода беше подобен.При цена от 1.4х на газта,обърнато в дизел става около 7.8/100.Така като гледам из форума,всички твърдят че 1.9ТДИ им гори макс 7.5 в града.Е не е ли същото?


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Съпоставка Толедо/Пасат Б4/406 съвет преди покупка

Мнениеот Vidol Nikolov » Пет 14 дек 2012 13:31


Колега Пешката извинявай,но не мога да се съглася с това твърдение че при пежото антикорозионната обработка не е на ниво,дори бих казал че е на завидно добро ниво.
По този показател Б4 е отзад С МНОГО.

Скъпи ремонти попринцип по тази кола не се налагат(принципно).
Пежото не е кола за всеки--просто не всеки би си купил дори и да ги харесва франсетата.Това,че ти се е видяла явно смотана като управление..де дзнам въпрос на виждане.
Сложи си ръка на сърцето и кажи честно от колите които ремонтираш,какъв процент са 406 и какви най-често проблеми си срещал,съпостави ги с Б4 .
Пежото и душмански да се кара 100 000 км не му мърдат без да се занимаваш с амортесиори,накрайници,лагери и незнам кви глупости като свещи,кабели и други,които са чист консуматив при Б4.

Няма нищо завряно при 406.Всичко си е на мястото.Може би само радиото не си е на мястото.

Спира в пъти по-добре от пасат-не е нужно да ъпгрейтваш спирачки,хората са го измислили когато е трябвало.
Вътре е супер тихо-доста по-тихо от б4.

Обслужването му е по-скъпо от Б4 да,но е по евтино от на Б5.Както казах за мен Б5 е аналога при ФВ. Незнам колко струват бобините-все пак това не е голф 3 mhihi
Филтър климатик -35 лева,филтър маслен-10,въздушен-7 лева.Масло 10-40 хубаво му супваш и само раздаваш газ.
Т.е обикновенното обслужване след първоначалното е съпоставимо с голф 2.

Сега за вървежа-както казах и в началото до 120 1.8 110 коня е муден.Това е кола за ежедневно и комфортно патуване ,а не магистрална бегачка.
Който иска да бяга да си купи 3.0 Ве-6.

Не умаловажавам модела на нашата марка,но е супер сектантско да си хвалим само нашето,пък от другите твои коментари съм останал с впечатление че се стремиш да си обективен.

Моят фаворит е 406-по-сигурен,по-надежден,по-комфортен,по-не гниещ(дори изобшо),по-красив на външен вид,по-нов и на пръв поглед..просто двете коли една до друга..къде отиваш с Б4... :|


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Съпоставка Толедо/Пасат Б4/406 съвет преди покупка

Мнениеот vinixxx » Пет 14 дек 2012 13:41


нз колко голям сектант трябва да си,за да кажеш че скърцащата б четворка може да се сравнява във возията и комфорта с 406,почти нищо общо нямат :dance:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Съпоставка Толедо/Пасат Б4/406 съвет преди покупка

Мнениеот pe6kata » Пет 14 дек 2012 13:52


Пак ти казвам, при аналогични коли като тегло и мощност, но едната е дизелова, а другата бензинова, няма как разхода в града, и където и да е, да е двоен. Ако това е така, трябва да се търсят причини. Дори и на сега скъпата газ, пак трябва да е по-евтино.

Аз спорове няма да влизам, само ще ти напомня, че ако дизела беше по-изгоден в града, таксиджиите нямаше да карат на газ или метан.

градското е много относително, за мен това не е база за каквато и да е сверка. Гледам че си от Пловдив. Ще ти кажа, че 3-ка абф докато живеех в пловдив, без да излизам от пределите на града в рамките на един месец изгорих пълен резервоар бензин с точно измерване на горивото лятно време ми даде точно 9/100(толкова отчете и бордовия м/у другото) В Елхово зимно време на къси разстояния- в рамките на километър- 20/100 (4-ка тди пд в същите условия около 13-14/100). Ти ми кажи при това положение какъв разход да обявя, че ми е правила колата на градско?

Поддръжката на дизелов автомобил е несъизмерима с тази на бензинов. Имаш точно 2 скъпи елемента- ГНП и турбо.

Ти си решаваш, парите ти си ги даваш, колата ти ще си я караш. Ако исккш по нова година, и не държиш обезателно да е голяма, щото пасата е чувствително по-голям (толедото е на базата на голф, но с багажник... реално на джета) си вземи толедо, но да е ваг автомобил.

От мен толкова, успех :да:


Потребителски аватар
PuShE_
Мнения: 1350
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
Автомобил: Passat 3b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Съпоставка Толедо/Пасат Б4/406 съвет преди покупка

Мнениеот PuShE_ » Пет 14 дек 2012 14:00


Ами нека и аз изкажа мнение,братовчед ми си купи същата кола пак по думи на приятелите му които от няма и година карат такива пежа,много здрава много-тва много-онова...всичките се оказа с проблеми в компа и главно в бубините...цена на бубина...270лв някаде с отстъпка...окачване...за 1 година 700кинта...облужване двигател...към 350 някаде...,тея коли си имат "вроден" дефект с компа и бубините,единствените преимущества са по-добра возия на дълъг път и обезшуменото купе спрямо Б4,за гниенето е въпрос от каде е внесена
Айде сега попрочети темата в пежо...
http://peugeotclub.info/forum/viewtopic ... 27&t=25456


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Съпоставка Толедо/Пасат Б4/406 съвет преди покупка

Мнениеот pe6kata » Пет 14 дек 2012 14:28


Vidol Nikolov написа:
Скъпи ремонти попринцип по тази кола не се налагат(принципно).
Пежото не е кола за всеки--просто не всеки би си купил дори и да ги харесва франсетата.Това,че ти се е видяла явно смотана като управление..де дзнам въпрос на виждане.
Сложи си ръка на сърцето и кажи честно от колите които ремонтираш,какъв процент са 406 и какви най-често проблеми си срещал,съпостави ги с Б4 .

Няма нищо завряно при 406.Всичко си е на мястото.Може би само радиото не си е на мястото.


Сега за вървежа-както казах и в началото до 120 1.8 110 коня е муден.Това е кола за ежедневно и комфортно патуване ,а не магистрална бегачка.
Който иска да бяга да си купи 3.0 Ве-6.

Не умаловажавам модела на нашата марка,но е супер сектантско да си хвалим само нашето,пък от другите твои коментари останал съм с впечатление че се стремиш да си обективен.


Работата е там, че б3/б4 са работни коне- който си ги купува, ги купува щото са супер здрави и непретенциозни коли. И ги експолаотира здраво- работни, служебни, в същото време за пътуване, придвижване по черно ,по магистрали... това е кола за всеки ден и за всякаква работа. Да ти върши работа и да ти служи (Б5 вече не е така, друга бира е там)... Такива коли се поддържат технически да са долу-горе добре. Мненията за модела се градят на такива екземпляри. Ако си я гледаш като лична кола и полагаш необходимите грижи- няма скърцване, хлопане. Много хора идея си нямат колко високо ниво на оборудване имат Б3/Б4 като екстри...

Неможе едната да и скъсваме гъза от бачкане и каране, другата да я караме събота и неделя по магистралата и после- коя скърцала..


За здравината- б3-ката с я карам с амортисори от... Б4- оригиналните. 1995г колата донор беше на 200хил км. На двата ми пасата тук там почвам да сменям неща, които са оригиналните- това са коли по 20 и нагоре години ...

Как въобще ще оспориш здравината на фв от 90-те години- независимо дали е пасат, 2-ка... 3-ка. Абсурдно е.
И после съм бил сектант... винаги се старая да съм обективен в мненията си.

Елементарен пример: Като ми дойде пежо 406 с неработещ климатик, първото от което тръгвам е кондензатора(климатичния радиатор) Умните французи са сложили дифузьора челно пред радиаторите. Огромна глупост, която води до неравномерно обтичане на различните точки от радиатора (различни Т, различно разширение и метала се разпада във времето, отделно че самия дифузьор събира много боклуци и влага и алуминия корозирра). Корозират и алуминиевите тръби на климатика. Нека ти се наложи да ги сваляш и ще разбереш що за идиот я е конструирал. Единственото хубаво от цялата работа е за мен във финансовата част накрая :D

И преди да си казал кво има един климатик, замисли се за да и демонтираш всички части на системата, коллко неща се разглобяват ( и по принцип на едн кола) и дали не придобиваш един общ поглед в/у колата само от това.

406 неможе да стъпи на малкия пръст на б4 в неща като- надеждност и здравина, пари за поддръжка, вървене, разход при аналогичните мотори, обем на купе и багажник. Единствено за по-сървеменния дизайн няма как да се каже нещо. Като цяло, като кола, пежака е зле.


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Съпоставка Толедо/Пасат Б4/406 съвет преди покупка

Мнениеот Vidol Nikolov » Пет 14 дек 2012 15:14


Не успорвам здравината до 09.96 mhihi -никъде не сък казал,че е форд мондео 1 нали?
Имаме различни гледни точки,явно от различен опит.Остани си със здраве и весели празници :beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Съпоставка Толедо/Пасат Б4/406 съвет преди покупка

Мнениеот Iezekil » Пет 14 дек 2012 15:32


rahwin написа:Форда ми гори около 15/100 газ градско в момента... 1.9ТДИ им гори макс 7.5 в града.Е не е ли същото?

Е,това казах и аз,че е същото в повечето случаи.Спора беше за приятелите ти дето карали на бензин,че е същото.Няма как да е същото.И да вметна,че в някои случаи на газифициране с най-новите технологии може да се окаже,че да караш на газ е по-евтино от това на нафта.Не знам и колегите с метан какво ще добавят по въпроса.Аз лично винаги съм предпочитал бензиновия мотор.А по въпроса за здравината и гниенето и скърцането всичко е ясно.Излизаш на пътя и сравняваш всеки 20-22 годишен Пасат с Пежо на същата възраст.


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 838
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Съпоставка Толедо/Пасат Б4/406 съвет преди покупка

Мнениеот Asko VW » Пет 14 дек 2012 16:43


Ще си позволя и аз да се включа с мнение, не щот съм голям разбирач, а защото 11 г. карах газифицирани бензинки, а сега съм с коментираният 1Z мотор и то в коментираният Пасат Б4.
Чистата истина е, че при сравнението м/у газ и дизел (на съпоставими автомобили) по отношение лева/100 км., с газ на дълъг път и лятото в града излиза малко по-евтино, като разликата е около 1-3лв. в зависимост от настройките на газовата и стила на шофиране. Зимата обаче разликата клони към 0, особено като добавим бензина за студеното палене. Из темите чета за Б4-ки с газифицирани 1.8 мотори, които зимата дават разход на газ от порядъка 12-14, ми моята ми дава и зиме и лете 6-7 (не я настъпвам много), а липсата на разлика (зиме, лете), вероятно е заради използването на климата през лятото. Началото на 2010 г., когато реших, че ще купувам Б4 си направих тази калкулация и като видях разликата прецених, че не ми се занимава повече с газови уредби и предпочетох дизела въпреки по-високите разходи за гориво и поддръжка. Периодичната поддръжка (на 10к км.) на дизел спрямо бензин, дори и газифициран е малко по-скъпа, вярвам, че тук всички ще се съгласят с мен, но поне се занимаваш само с една горивна система, да си призная беше ми писнало от дребните (и евтини за отстраняване), но постоянни и дразнещи проблемчета по тия газови. Сега с дизелчето само сипвам и карам, а не постоянно нещо да регулирам, настройвам и човъркам.
За Пежото коментари няма да правя, тъй като не съм имал близък контакт с този автомобил, но за пасата ще кажа нещичко. Първо, от шумоизолацията има какво още да се иска (но не е болка за умиране), но за скърцане и тропане.... за какво по дяволите говорите ???? Моята е на 16 г. и нищо не тропа и скърца, щом веднага забелязвам/чувам, че и ме дразни, когато се раздрънчи недозатворената кутиика на панела на CD-то или макета на OMV камионче в джоба на лявата врата, сами си правете сметка дали нещо ми дрънчи в колата.
Б4 с 1Z мотор са много здрави машини, икономични, с огромен вътрешен обем, а и изключително маневрени, особено за размерите си (аз бях доста учуден, като го подкарах моя), което ги прави пригодни както за в града така и за извънградско. Ми това е от мен :да:



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта