Здравейте, 
Имам проблем с парното в колата(Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG ).Колата е с двузонов климатроник(купих я есента) и доколкото установих трябва да се долее фреон ако това има връзка с парното. Другото е, че моторчето за разпределение на въздуха от към шофьора работи постоянно и издухва ту студено , ту топло. На последно място сега колата загрява бавно , когато пусна парно температурата на двигателя пада. При напълно загрял двигател на дълго спускане температурата пак спада драстично. 
Питането ми е дали термостата е за смяна ?
Приятел ме посъветва да обезвъздуша системата , защото сменях ролки , ремъци , водна помпа(абе всичко стандартно при закупуване на "нов" автомобил), но доколкото знам тези двигатели се обезвъздушават сами ?
Има ли връзка между парното и нуждата от доливане на фреон?
Има ли значение , че може би моторчето за въздуха постоянно работи?
Колко струва смяната на термостата?
Надявам се някои да помогне с идеи .
			
									
									Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник
- petiaivanova12
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пет 21 авг 2009 12:17
- Автомобил: SEAT ALTEA XL 2.0TDI
- Двигател: BKD 2008
- Местоположение: sofia
Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник
Карам сеат алтеа хл мога да ти кажа че,смяна на термостата не помага.Но не пречи да пробваш.По въпроса с парното ,прецакват се клапите и не могат да затворят или да отворят.Нови са много скъпи.Около и над 600-700лв.Но не се лъжи да купуваш втора употреба защото не се знае колко ще изкарат.2.0ТДИ има много голямо кпд,и трудно загрява ако не го сръчкваш докато е студено,но това пък не е препоръчително  .Накрая по въпроса за фреона дори да нямаш фреон по никакъв начин не влияе
.Накрая по въпроса за фреона дори да нямаш фреон по никакъв начин не влияе
на парното,но е добре да е напълнен за да смазва компресора .Карам тази кола от пет години 2.0тди с дсг кутия ако имаш въпроси мога да помагам много неща ги знам.
			
									
										
						 .Накрая по въпроса за фреона дори да нямаш фреон по никакъв начин не влияе
.Накрая по въпроса за фреона дори да нямаш фреон по никакъв начин не влияена парното,но е добре да е напълнен за да смазва компресора .Карам тази кола от пет години 2.0тди с дсг кутия ако имаш въпроси мога да помагам много неща ги знам.

Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник
подобна тема и аз имам от преди. хвърли едно око 
viewtopic.php?f=24&t=351628&hilit=%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D1%80%D1%8F%D0%B2%D0%B0+%D0%B1%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%BE
общо взето - това е положението - просто бавно загряват тия дизелаци.
			
									
										
						
viewtopic.php?f=24&t=351628&hilit=%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D1%80%D1%8F%D0%B2%D0%B0+%D0%B1%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%BE
общо взето - това е положението - просто бавно загряват тия дизелаци.
- 
				Kalin72
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник
Потвърждавам, дизелите загряват много бавно, затова като екстра (а не трябва да е такава) има нагревател на антифриза, както и отопляеми седалки. 
Аз карам всекидневно от Брезник до София, и тези дни, при минус 22 сутрин, колата ми вдига 90 градуса едва на Драгичево, по баира. И при спускането към Владая пак пада до 70 градуса...после пак на 90 градуса на Околовръстното, и така я карам 
 
Така че не му се коси много, важното е при нормални условия да загрявя нормално
			
									
										
						Аз карам всекидневно от Брезник до София, и тези дни, при минус 22 сутрин, колата ми вдига 90 градуса едва на Драгичево, по баира. И при спускането към Владая пак пада до 70 градуса...после пак на 90 градуса на Околовръстното, и така я карам
 
 Така че не му се коси много, важното е при нормални условия да загрявя нормално

- 
				c.stanoev
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 13:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник
Благодаря за съветите и отговорите. Със сигурност едното моторче на клапите е за смяна . Днес вечерта ще я закачим на компютър , за да видим дали функционират нормално. 
Но така и не мога да повярвам , че не може да загрее парното от Перник до края на Южната дъга в София . Сутринта запалих на -16 градуса и "топлото" до София беше просто хладък въздух.За 40 километра пробег чак на 35км мога да кажа , че се появи парно (топъл въздух не горещ) . А на няколко пъти, откакто започна зимата парното се появи и нагорещяваше много . Тоест трябва да има не само хладък въздух .
За пример вчера вечерта пак -10 градуса запалих на място АУДИ А4 1.9 ТДИ и за 5 минути (засякох ги) парното топлеше.
Съгласен съм, че дизела загрява бавно, но ако е нормално да няма парно и след 40-тия километър значи нещо тотално е сбъркано .
Довечера ще я закачам на VAG-кома и после ще сменям термостат ако не излезе нищо.
Миналия път като я закачих ми казаха, че имам печка за допълнително подгряване, но тя работела само ако в резервоара има над 1/4 гориво в резервоара. И това ще проверя дали го има и дали функционира.
			
									
										
						Но така и не мога да повярвам , че не може да загрее парното от Перник до края на Южната дъга в София . Сутринта запалих на -16 градуса и "топлото" до София беше просто хладък въздух.За 40 километра пробег чак на 35км мога да кажа , че се появи парно (топъл въздух не горещ) . А на няколко пъти, откакто започна зимата парното се появи и нагорещяваше много . Тоест трябва да има не само хладък въздух .
За пример вчера вечерта пак -10 градуса запалих на място АУДИ А4 1.9 ТДИ и за 5 минути (засякох ги) парното топлеше.
Съгласен съм, че дизела загрява бавно, но ако е нормално да няма парно и след 40-тия километър значи нещо тотално е сбъркано .
Довечера ще я закачам на VAG-кома и после ще сменям термостат ако не излезе нищо.
Миналия път като я закачих ми казаха, че имам печка за допълнително подгряване, но тя работела само ако в резервоара има над 1/4 гориво в резервоара. И това ще проверя дали го има и дали функционира.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник
Здравей, 
Твоята кола е с топлообменник на EGR-a, и би трябвало парното ти да "дойде" 2-3 минути след запалването на колата ( дори и при студен двигател, парно има дори и не толкова горещо).
Що се отнася до термостата, подкарай колата и като видиш че температурата почва до отлепя над 50 градуса, спри, изчакай половин минутка да поработи на място и слез и пипни охлаждащият радиатор на водата (най-задният) . Не се подлъгвай да пипаш, горният (входящият маркуч) . Пипни самият радиатор ! Трябва да е НАПЪЛНО студен. Ако не е , сменяй термостат !
			
									
										
						Твоята кола е с топлообменник на EGR-a, и би трябвало парното ти да "дойде" 2-3 минути след запалването на колата ( дори и при студен двигател, парно има дори и не толкова горещо).
Що се отнася до термостата, подкарай колата и като видиш че температурата почва до отлепя над 50 градуса, спри, изчакай половин минутка да поработи на място и слез и пипни охлаждащият радиатор на водата (най-задният) . Не се подлъгвай да пипаш, горният (входящият маркуч) . Пипни самият радиатор ! Трябва да е НАПЪЛНО студен. Ако не е , сменяй термостат !
- petiaivanova12
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пет 21 авг 2009 12:17
- Автомобил: SEAT ALTEA XL 2.0TDI
- Двигател: BKD 2008
- Местоположение: sofia
Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник
Здравей отново ,пробвай преди да сменяш термостат да запалиш,парното на офф.Тръгваш от Перник и карай на по високи обороти на по малка предавка и ще видиш че загрява много по бързо.Но като се замисля че от Перник до околовъстното не е загряла може и да не и работи термостата.И друго много важно нещо палиш изчакваш 1минута и тръгваш не я оставяи даработи на място,това го пише в книшката на колата.Моя нагревател се включва по следния начин-климатроника на най-високи градуси hi,да не е включен econ,и след 20 30 секунди почва да духа хладко колкото да почне да обръща въздуха,но е достатъчно да размрази предното стъкло.Карай я само с масло за pd505.01 независимо на колко километра е колата и не слушай майстори за масла с различна спецификация от тази или недаи-боже10в40.За dsg смени маслото задължително в фирмен сервиз не излиза по скъпо от месните гаражччета но знаеш че имаш гаранция 2години и печат в сервизната книшка.Смянята струва 360лева заедно с филтъра и маслото.Сменява се задължително на всеки 60000км,а може и малко по рано но не по късно.Ако те интересува нещо друго питаи. 
			
									
										
						
- nikolay80
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF 2001г
- Местоположение: Сливен
Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник
Преди две години имах такъв Туран.Имаше печка която помага да стопля антифриза Вебасто 5kW и с нея стопля много бързо.Като се развали печката нямаше стопляне тази кола.И друго в книжката на колата пише,че печката не включва когато температурата е над 5 градуса ,горивото ти е на резерва или климатроника е на ECON.Печката се намира зад бронята в предния десен ъгъл на колата.Ауспухът и представлява една малка супрена тръбичка и минава през десния преден калник и отива долу под колата.Аз от там като пипнех ауспуха и и проверявах дали пали или не.
			
									
										
						- 
				c.stanoev
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 13:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник
Здравейте.
Вчера вечерта я закачих на компютър и установихме за момента поне 2 проблема .
1. Моторчето откъм шофьора не може да отвори докрай клапата и само се мъчи като му пуснахме тест . стойноста, до която трябва да стигне е 223 , а то отваряше до 70 само . оригинално в сервиза на АУДИ струва 200.00 лв. Днес ще се поровя за опции . Фабричното означение на моторчето е V158.
2. Печката (оказа се че имам на 100%) беше отчела грешка и не можехме да я изтрием,зашото горивото беше под 1/4 резервоар . Nikolay80 е прав , че печката не се включва ако колата е на резерва или температурата е над 4 градуса.
Днес заредих колата и по-късно ще отида да изтрия грешката и после ще мъча моторчето . Ако и тогава не се подобри парното ще сменям термостата .
Благодаря на всички . Ще послушам petiaivanova12 за маслото на скоростите и Dobromirski за термостата, че май му вдигнах мерника без да ми е виновен.
			
									
										
						Вчера вечерта я закачих на компютър и установихме за момента поне 2 проблема .
1. Моторчето откъм шофьора не може да отвори докрай клапата и само се мъчи като му пуснахме тест . стойноста, до която трябва да стигне е 223 , а то отваряше до 70 само . оригинално в сервиза на АУДИ струва 200.00 лв. Днес ще се поровя за опции . Фабричното означение на моторчето е V158.
2. Печката (оказа се че имам на 100%) беше отчела грешка и не можехме да я изтрием,зашото горивото беше под 1/4 резервоар . Nikolay80 е прав , че печката не се включва ако колата е на резерва или температурата е над 4 градуса.
Днес заредих колата и по-късно ще отида да изтрия грешката и после ще мъча моторчето . Ако и тогава не се подобри парното ще сменям термостата .
Благодаря на всички . Ще послушам petiaivanova12 за маслото на скоростите и Dobromirski за термостата, че май му вдигнах мерника без да ми е виновен.

- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник
Ще следя темата.  
 
И аз съм със слабо парно на Голф 5 BXF 2007г.
Смених термостата, без ефект.
Стигнах до извода че при спокойно каране колата просто не загрява. По табло стига до около 72градуса, което реално е доста по-малко и това е, чак като я изюркам няколко пъти парното става добре и температурата се качва до 90 гр. според уредите.
			
									
										
						 
 И аз съм със слабо парно на Голф 5 BXF 2007г.
Смених термостата, без ефект.
Стигнах до извода че при спокойно каране колата просто не загрява. По табло стига до около 72градуса, което реално е доста по-малко и това е, чак като я изюркам няколко пъти парното става добре и температурата се качва до 90 гр. според уредите.
- tonkata82
- Мнения: 96
- Регистриран на: Нед 18 май 2008 23:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник
Address 08: Auto HVAC        Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No: 1K0 907 044 AB
Component: ClimatronicPQ35 066 0404
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 67D1389F066DD43BA29
1 Fault Found:
01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)
000 - -
И аз имам същия проблем духа ту топло ту студено
			
									
										
						Part No: 1K0 907 044 AB
Component: ClimatronicPQ35 066 0404
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 67D1389F066DD43BA29
1 Fault Found:
01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)
000 - -
И аз имам същия проблем духа ту топло ту студено
- petiaivanova12
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пет 21 авг 2009 12:17
- Автомобил: SEAT ALTEA XL 2.0TDI
- Двигател: BKD 2008
- Местоположение: sofia
Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник
Какво стана,оправи ли клапите?
			
									
										
						- angelov.id
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 20 окт 2008 17:25
- Автомобил: turan
- Двигател: dizel 2007
- Местоположение: Варна
Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатрони
Здравейте! От 3 месеца имам туран.много съм доволен но имам въпрос относно печката. Как  и кога и при какви условия се включва и може ли да се пуска принудително? Защото по някога работи по някога не, моля за помощ. Туаран 1,9 2007 Благодаря предварително
			
									
										
						- 
				A_L_E_X
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Touran, 2005, 2.0 TDI , DSG Проблем с парно / климатроник
Частично решение за слабо парно е електрически нагревател тип реотан, който се води екстра за повечето модели.
Има два вида такива нагреватели (и двата вида са макс 1kW):
1 - Без мозъчни, действат на принципа on/off - намират се лесно и не са скъпи.
Недостатък е, че консумацията им е константна и при това е доста висока. (80-100А).
2) Нагревател с автоматично регулиране на мощността.
Следи натоварването на алтернатора според оборотите на колата и в зависимост от това регулира мощността.
Доста щади акумулатора, но цената им е доста по-висока от първия тип.
Лично аз съм много доволен от тази екстра, в никакъв случай не е заместител на парното, но пък като навън е -Х градуса а след 20 секунди вътре духа доста по-топъл въздух си е комфорт.
			
									
										
						Има два вида такива нагреватели (и двата вида са макс 1kW):
1 - Без мозъчни, действат на принципа on/off - намират се лесно и не са скъпи.
Недостатък е, че консумацията им е константна и при това е доста висока. (80-100А).
2) Нагревател с автоматично регулиране на мощността.
Следи натоварването на алтернатора според оборотите на колата и в зависимост от това регулира мощността.
Доста щади акумулатора, но цената им е доста по-висока от първия тип.
Лично аз съм много доволен от тази екстра, в никакъв случай не е заместител на парното, но пък като навън е -Х градуса а след 20 секунди вътре духа доста по-топъл въздух си е комфорт.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nesor_v и 82 госта
 
			    
  




