Б3 2,0 115кс проблем с термостат
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 15 дек 2012 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Б3 2,0 115кс проблем с термостат
Здравейте.Прегледах доста теми,но не можах да намеря отговор на моя Голяяям проблем.Ще се опитам да обясна подробно за него и се надявам по-знаещите да ме посъветват за решението му.Става въпрос за Пасат Б3 2,0 115кс.През последният месец започнах да губя вода,около 100-200гр. за 200-300км.Термостата не отваря.Надува ми много малко маркучите.След огледа установих теч от пластмасовия капак който затваря термостата.По пътя на логиката термостата е заминал и иска нов.Веднага го замених с такъв,заедно с пластмасовия капак.Да ама не.Веднага след смяната идва и пробата.Налях антифриза и започнах да грея колата.Всичко си беше наред,загря си нормално и термостата отвори.Перката се включи всичко си беше ОК.Изгасих колата да се разплатя с майсторите и да изпушим по цигара.По пътя за вкъщи след около 1км. колата вдигна градуса и си изхвърли водата.Термостата не беше отворил,изчаках малко долях вода и пак проба.След два неуспешни опита бях се отказал,но този път термостата проработи.Слад всичко това стария проблем си остана.Термостата отваря когато си реши.Проиграхме занятието да сменим новия термостат с друг с мисълта че първият е бил дефектен,пак нищо.Проверихме и за превъртяла водна помпа,но тя си е ОК.Та сега:Може ли водната помпа да е износена и да не прави достатъчно налягане и това да е причината да не отваря.Възможно ли е проблема да е гарнитура на главата.При студен двигател,когато го исгъся се чува едно много леко съскане,но немога да го хвана от къде е.В момента съм без термостат за проба(все още не съм карал така),ако е гарнитура трябва ли да надува пак маркучите.Ще помоля по знаещите да ми дадът някакъв съвет,че ми пуши главата вече 2 дни.Благодара предварително!
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: Проблем с термостат на Б3
Не че съм от най-знаещите тука,ама вероятността да попаднеш 2-3 пъти на менте термостат е голяма.Ако водната помпа е оригинална...т.е. не е сменяна от както е станала кола според мен вероятността да се е изяла турбинката е малка,защото самата турбинка е чугунен винт.Все пак запали колата и погледни тънкото маркучле,което влиза в разширителния съд дали има някакъв дебит и дали се увеличава,като подадеш газ. Забележи и дали струята е плътна или излизат и мехурчета.Най-добре става като извадиш малкото маркучле от мястото му и просто го насочиш към отвора на разширителния съд.Има и вариант ако колата е карана доста време с вода,въпросното маркучле да е запушено. Другия вариант е,кофти обезвъздушаване-капачката на разширителния съд да е дала фира.Купи нова или вземи на заем от изправен двигател и пробвай.Това е от мен...Все пак,ако имаш средства и време почвай по метода на изключване-капачка разшитителен съд,термостат,водна помпа,гарнитура....
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с термостат на Б3
Абсолютно,провери да не е запушено въпросното маркуче.
Друга причина кола да хвърля вода е пробив по системата.От някъде има вероятност да ти смуче въздух,този въздух после пречи на термостата.Трябва да локализираш това съскане.Търси го на загрял и угасен двигател,също търси и за мокро.
Друга причина кола да хвърля вода е пробив по системата.От някъде има вероятност да ти смуче въздух,този въздух после пречи на термостата.Трябва да локализираш това съскане.Търси го на загрял и угасен двигател,също търси и за мокро.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 15 дек 2012 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем с термостат на Б3
Благодаря за отговорите.Въпросното маркуче си е наред не е запушено,пробвах и да разменя капачката,но пак нищо.Колкото до съскането,има го само при студен двигател,когато загрее изчезва.Струва ми се че идва някъде отзад към колекторите,но не съм 100%сигурен.Оглеждал съм за течове но няма,проверих всички тапи на блока,маркучи и връзки.Всичко си е ОК.Точно поради това че няма външни причини си мисля за помпа,но незнам дали може тя да бъде причина за неотварянето на термостата.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с термостат на Б3 2,0 115кс
Въпросното маркуче щом си проверил и от него тече вода,значи не е помпа.Ако наистина не отваря термостата/проверяваш/проблема е в него.
Re: Б3 2,0 115кс проблем с термостат
Колега запали колата и застани зад нея да гледаш какво излиза от ауспуха ако се съмняваш за гарнитура отзад на празен ход трябва да излиза пара но не както обикновенно веднага да изчезва а се задържа самата пара във въздуха тогава и това че си писал цитирам "през последният месец започнах да губя вода,около 100-200гр. за 200-300км." вероятността да е гарнитура на главата е голям. Казвам ти го от личен опит защото моита бръкма седи пред нас и чака за такъв ремонт, дано твоята не е за такова нещо но провери. Водната помпа ако прокапе или даде фира тя протича отдолу там и е слабото място
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б3 2,0 115кс проблем с термостат
Да,ама човека е написал,че е намерил теча.
Да,и на моя Б3,2Е излиза пара на облаци от ауспуха в това време,ама не ми губи антифриз.Отдавам го на липсата на катализатор,новите менте гърнета и калпавото гориво,а не на последно място и ниските температури.
Да,и на моя Б3,2Е излиза пара на облаци от ауспуха в това време,ама не ми губи антифриз.Отдавам го на липсата на катализатор,новите менте гърнета и калпавото гориво,а не на последно място и ниските температури.
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Б3 2,0 115кс проблем с термостат
Лесно може да се разбере дали гори антифриз. Понеже моята гълташе малко преди да й сменя гарнитурата. Ауспухът става доста чист и вътре като се пипне стои едно такова като на шупли (не като ръждясал). След смяната е отново чист, но вече няма тия шупли. Цветът му беше нещо средно между жълто и светлокафяво преди да сменя гарнитурата.
Още по-сигурен метод да се разбере - сваляш свещите и ги гледаш. Със сигурност ще намериш видима разлика, ако гори антифриз - обикновено гарнитурата пробива около 1-ви цилиндър, ще има различни цветове на изолацията на свещта. При вашите мотори поне е лесно - свещите са отпред изкарани и тая проверка можеш за 5 минути да си я направиш.
Още по-сигурен метод да се разбере - сваляш свещите и ги гледаш. Със сигурност ще намериш видима разлика, ако гори антифриз - обикновено гарнитурата пробива около 1-ви цилиндър, ще има различни цветове на изолацията на свещта. При вашите мотори поне е лесно - свещите са отпред изкарани и тая проверка можеш за 5 минути да си я направиш.

-
- Мнения: 207
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
- Автомобил: Пасат
- Двигател: AVF 2003г 4х4
- Местоположение: софия
Re: Б3 2,0 115кс проблем с термостат
Според мен ако е гарнитура за 200г за 300км няма да го видиш по свещите нито по парата от ауспуха но леко ще надува системата поне при мен беше така ако надува повечко може и да грее . 

-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 15 дек 2012 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Б3 2,0 115кс проблем с термостат
Значи пробвах с маркучето и излиза вода.Днес покарах без термостат в града около 120км.За толкова каране нивото на водата падна от максимум на минимум,амаркучите се надуха до толкова че немога да допра страните ма маркуча един до друг когато го стисна(както беше писал един колега,като на велосипедна гума напомпана като за малко дете)Намерил съм за проба една работеща водна помпа и ще видим какво ще стане,ама като чета и гледам работата отива на гарнитура.
П.П.Станах специалист по смяна на термостат и помпа
П.П.Станах специалист по смяна на термостат и помпа

- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б3 2,0 115кс проблем с термостат
Колега като почне да изкарва вода отзад топни си пръста и го близни ако сладни имаш пробив на антифриз в горивната камера ....после си изплакни устата...
Re: Б3 2,0 115кс проблем с термостат
silent написа:Колега като почне да изкарва вода отзад топни си пръста и го близни ако сладни имаш пробив на антифриз в горивната камера ....после си изплакни устата...
то и без топване на пръста антифриза придава една специфична миризма на изгорелите газове и няма как да не се познае
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б3 2,0 115кс проблем с термостат
Значи принципно и моите маркучи не можеш със стискане да ги допреш.
В първото ти мнение пише,че малко надува маркучите.И че губи малко вода.
Сега излиза,че губи по 0,5-1л. за 100км.
Виж напълни пак до макса и огледай подробно от къде може да е и дали я има загубата.Намажи и казанчето под преливника с нещо,за да може после да си сигурен,че не се губи от там водата.
Извади и виж свещите,ако има начин и светни през дупките им в цилиндрите и огледай.Ако минава антифриз през тях то те ще са измити и ще светят.
А най-лесния начин да се провери за надуване е газ анализатор.Проверява се в разширителния съд за изгорели газове.Става и със специален лакмус пак в антифриза.Можеш да пробваш и с душене,ако имаш силно обоняние.
Има и вариант/мой/ да смениш тънкото маркучле със силиконова шлаофка.Така ще виждаш дали преминават мехурчета въздух през течноста.
В първото ти мнение пише,че малко надува маркучите.И че губи малко вода.
Сега излиза,че губи по 0,5-1л. за 100км.
Виж напълни пак до макса и огледай подробно от къде може да е и дали я има загубата.Намажи и казанчето под преливника с нещо,за да може после да си сигурен,че не се губи от там водата.
Извади и виж свещите,ако има начин и светни през дупките им в цилиндрите и огледай.Ако минава антифриз през тях то те ще са измити и ще светят.
А най-лесния начин да се провери за надуване е газ анализатор.Проверява се в разширителния съд за изгорели газове.Става и със специален лакмус пак в антифриза.Можеш да пробваш и с душене,ако имаш силно обоняние.
Има и вариант/мой/ да смениш тънкото маркучле със силиконова шлаофка.Така ще виждаш дали преминават мехурчета въздух през течноста.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 15 дек 2012 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Б3 2,0 115кс проблем с термостат
Значи,да споделя как се оправи проблема.Водата се губеше от недобре затегната скоба на изпарителя,която е словена на много ш..но място и не се вижда и от налягането на системата си е прокапвала.Пробата с карането без термостат мина добре.Целта беше колата да не вдига голяма температура с мисълта за пукнатина в главата която се разширява от по-голямата топлина.Купих друг термостат за който ме убеждаваха в магазина,че е "летен" т.е. отваря на по-ниска температура.Излязоха прави,сега отваря на 75градуса,а преди на 90+.Общо взето с отварянето се включваха и перките.Сега всичко е ОК.БАЛГОДАРЯ ЗА СЪВЕТИТЕ,който много ми помогнаха 

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б3 2,0 115кс проблем с термостат
Не веднъж съм негодувал,че първите съвети които се дават са за гарнитура.Именно тя трябва да е последа опция.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта