
Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите
Питах понеже съм го чел но не мога да го намеря.А като го изключиш все пак компа знае и заема аварийни стойности,както при изключване на ламбда,но всички знаем как тя може да повлия на работата на мотора.Та ако ТПСе наред,за въпросното закъснение ще трябва да набедим степ мотора
После и центровката трябва...

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите
току така неможе да се набеждава- щото после боли финасово
7 пъти мери веднъж режи.
7 пъти мери веднъж режи.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите
не е току така
Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите
Не става с ресетване на компа ! Пак го има тоя скапан проблем ! Сега вече ме е страх в това студеното време като я запаля като се изреже сама започва много здраво да трака направо ме е страх нещо да не се прецака нещо......... Някакви други идеи ?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите
Кои кабели си запоил,след като нямаш дебитомер?Тези на ключето на дросела ли?
Тракането може да е показател на нещо друго,я дюза,я тоци.Моето моно така се разтрака и разтресе грозно преди да му изгори комутатора,изгуби мощ и почна да гасне.Тогава си помислих,че е прехвърлило зъб но добре че проверих първо токовете.Все още се чудя как успя да ме прибере цели 10км.
Тракането може да е показател на нещо друго,я дюза,я тоци.Моето моно така се разтрака и разтресе грозно преди да му изгори комутатора,изгуби мощ и почна да гасне.Тогава си помислих,че е прехвърлило зъб но добре че проверих първо токовете.Все още се чудя как успя да ме прибере цели 10км.
Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите
Запоил съм кабелите на ето тази част
А тракането е от повдигачи и всякакви движещи се части не е от никакви тоци ! Все пак като я запаля на -5 и като вдигне 2500 оборота кво става..............

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите
Мъчим се да помогнем,явно при мен съм чул да трака тока.
Това дето си оградил е байпасния клапан за празен ход.Той пуска въздух след дросела и е напълно въможно при теб щом колата гасне да не работи.Провери го.
Това дето си оградил е байпасния клапан за празен ход.Той пуска въздух след дросела и е напълно въможно при теб щом колата гасне да не работи.Провери го.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите
Това не е г60 на снимката.
Ограденото е мотора за празния ход.
Г60 няма и тпс
Има две ключета за крайни положения на дросела- максимално отворен дросел и затворен дросел. Виж това ключе за максимално затворен дросел дали не му е отлепена бакелитовата част от основата и да стои отворено. Въобщепровери го дали там е наред.
Имах точно този проблем със същите симптоми.
Ограденото е мотора за празния ход.
Г60 няма и тпс
Има две ключета за крайни положения на дросела- максимално отворен дросел и затворен дросел. Виж това ключе за максимално затворен дросел дали не му е отлепена бакелитовата част от основата и да стои отворено. Въобщепровери го дали там е наред.
Имах точно този проблем със същите симптоми.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите
Човека може да не знае какво да гледа.Инъче още на първа страница съм изразил насока за търсене и кое управлява байпаса.Може би е по-добре да се консултира с техничар.
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите
Привет колеги!
Днес докато замервах стойностите на ТПС, стъпковото и датчика за температурата на входящия въздух, попаднах на едно много странно разминаване!!!
Разминаването е относно метода на измерване и отчитане на стойностите при TPS. Ето вижте какво пише в сервизната книга, която имам аз и вижте, какво казвате вие!
А ето пък, какво измерих аз при студен двигател днес:
ТПС -
1-2 pin 0.19v
1-5 pin 810-870 OM константно. (разликата предполагам се яви от температурата)
1-2 pin 960-1700 ОМ изменя се до 20% отваряне на дросела и после остава константно.
1-4 pin 894-1950 OM не се изменя до 10-15%, след което нараства, след 60% отваряне на дросела спира да расте и към 70-80% има кратка (моментна) загуба на проводимост.
Датчик за температурата на входящия въздух при околна температура на въздуха 5* и изстинал двигател:
4 кOM
Както и да е. Почистих отново стъпковото моторче, дори самото електромоторченце го промих, капнах по капчица някаква специална термо грес и моторчето реши и да се връща лекичко напред, както е описано по процедурата за проверката на ТПС. Колата не е правила мизериите от два дни, но и времето сега е по топло.
Защо обаче се получава това разминаване при процедурите на замерванията на пинове 1-4 на TPS, коя процедура е правилната? Тази по книгата или по таблицата?
Независимо коя е, то явно пътечката между пинове 1-4 при мен е тръгнала да си заминава. Добре, че пропадането е към 70-80 процента, което се равнява на много високи обороти на двигателя, каквито аз не ползвам при каране а и при изфорсирванията до сега не съм забелязал загуба на мощност при такива обороти.
Интересно е дали е възможно да се стрие на прах графит и да се забърка със 1-2 капчици каниколит, и така получената графитна смес да се намаже върху износената пътечка!?

Днес докато замервах стойностите на ТПС, стъпковото и датчика за температурата на входящия въздух, попаднах на едно много странно разминаване!!!
Разминаването е относно метода на измерване и отчитане на стойностите при TPS. Ето вижте какво пише в сервизната книга, която имам аз и вижте, какво казвате вие!
pe6kata написа:тпс-а е датчик казващ на компютъра за ъгъла на отваряне на дроселовата клапа. Сигурен ли си че говорим за него?
от потециоментричен тип е.
води се че датчика е с 5 пина , но реално средния 3-ти пин липсва. Четат се от ляво на дясно, или първи пин остава към купето.
мериш с мултицет на разкачена букса![]()
съпротивлението м/у 1-5 пин трябва да е 520-1300 ома
м/у 1-2 пин при отаваряне на клапата от 0% до 25% съпротивлението трябва да се променя
при отваряне от 25% до пълно отваряне, съпротивлението трябва да е константа
м/у 1-4 при отаваряне на клапата от 0% до 25% съпротивлението трябва да е константа
при отваряне от 25% до пълно отваряне, съпротивлението трябва да се променя
А ето пък, какво измерих аз при студен двигател днес:
ТПС -
1-2 pin 0.19v
1-5 pin 810-870 OM константно. (разликата предполагам се яви от температурата)
1-2 pin 960-1700 ОМ изменя се до 20% отваряне на дросела и после остава константно.
1-4 pin 894-1950 OM не се изменя до 10-15%, след което нараства, след 60% отваряне на дросела спира да расте и към 70-80% има кратка (моментна) загуба на проводимост.
Датчик за температурата на входящия въздух при околна температура на въздуха 5* и изстинал двигател:
4 кOM
Както и да е. Почистих отново стъпковото моторче, дори самото електромоторченце го промих, капнах по капчица някаква специална термо грес и моторчето реши и да се връща лекичко напред, както е описано по процедурата за проверката на ТПС. Колата не е правила мизериите от два дни, но и времето сега е по топло.
Защо обаче се получава това разминаване при процедурите на замерванията на пинове 1-4 на TPS, коя процедура е правилната? Тази по книгата или по таблицата?
Независимо коя е, то явно пътечката между пинове 1-4 при мен е тръгнала да си заминава. Добре, че пропадането е към 70-80 процента, което се равнява на много високи обороти на двигателя, каквито аз не ползвам при каране а и при изфорсирванията до сега не съм забелязал загуба на мощност при такива обороти.
Интересно е дали е възможно да се стрие на прах графит и да се забърка със 1-2 капчици каниколит, и така получената графитна смес да се намаже върху износената пътечка!?

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите
прочети по-внимателно и ще видиш че няма никакво разминаване, Само дето братушките са посочили и стойности...
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите
Понеже всъщност твоя проблем беше,че ти пропадат оборотите,а и оправи стъпковото,си нагласи 0,20в. на топъл мотор и толкоз.Замерването на ТПС е интересно в първите 20% на отваряне,понеже там винаги се ползва и износването е най-голямо.
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите
Привет 
Незнам вие как го четете, ама аз няколко пъти го препрочитам и има разминаване в описанията за пинове 1-4.

Незнам вие как го четете, ама аз няколко пъти го препрочитам и има разминаване в описанията за пинове 1-4.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите
От начало е постоянно,после почва да расте.Аз вярвам на братушките,тая книга не я знам от кого е,колко пъти,как и кога е превеждана.Явно нас не ни касае,понеже търсим нещата дето се случват в началото на ускорението и в тихите обороти.Поне аз така разбрах.
Пешка,разминаването е с неговата книга.
Пешка,разминаването е с неговата книга.
Последна промяна от Iezekil на Вто 18 дек 2012 12:01, променено общо 1 път.
Re: Пасат Б3 Г60 1.8 проблем с оборотите
Здравейте колеги карам пасат г60 но от както падна снега имам следния проблем от време на време по светофарите колата както си работи нормално пада на 200 300 оборота и подскача след като и подам газ след 3 4 секунди се оправя колата загряла на на 70 80 градуса понякога във движение на 3000 4000 оборота като и дам по сериозно газ колата се мъчи няма сила но като изключа от скорост и дам газ до 5000 6000 оборота пак се оправя и набира както трябва това го прави пак 70 80 градуса. Колата се кара само на бензин няма газ
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта