Polo TDI AFN трудно пали студено ????

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
maladec
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Polo TDI AFN трудно пали студено ????

Мнениеот maladec » Пет 21 дек 2012 0:58


Предварително да спомена , че съм изчел доста теми преди да моля за помощ ( нямам спамерски наклонности )
На -1 градуса върти 3-4 пъти преди да запали , на -10 майката си е.ало . Пали и претриса (като на дюза) , пуши бяло . След 30 сек всичко е ОК . Преди месец само да му покажа ключ и пали .
Не съм мерил компресия .Прекалено много тяга има ,че да я меря ( върти гуми на 2-ра и 3-та . Постоянно съм в "седалката" нямам чип ) С чисто нов акумулатор съм 75 Ач . Рециклиран стартер ( проверен на товарна вилка преди обратния монтаж ). Мерих свещите с кабел от акумулатора ( искрят ). После с мултицета 3 ома всяка .
Днес с един приятел мерихме тока към свещите и ИОК . Набивам мултицета в буксата на свеща , другия край на акумулатора , моя авер върти ключа и .. "дядовия" ( в момента на опита тем. беше - 9 градуса ). Отворих реле 109 и то работи перфектно ( проверих го с мултицета , после на акумулатора с кабелчета ) . Достигаше ток до релето ( премерено )
Нямам проблеми с гаснене повреме на движение , просто първия ( студения ) старт е труден. Няма течове от помпата , всички филтри ,масла сменени преди 500 км . Няма въздух в системата ( това вече го отстраних :) ) . Направи ми впечатление подгревната лампа , в смисъл ,че свети само 1-2 сек . и угасва ( това при - 9 градуса ) Имам покачен разход на гориво с около 300 - 400 грама по борд комп. ( отдавам го на атмосверните условия ) Преди 5 мин извадих датчика на температурата . Подгряването стоя 28 сек. и угаси ( вън е - 5 градуса ). Запали о 2-ро завъране , но тресенето пак го имаше за около 10 - 15 сек.
Вече брада пуснах . Дайта съвет . Това 109 компа ли го управлява ? Утре ще опитам да закъча дюзите на стенд , да не някой разпръсквач да се еб..а .
Предварително Благодаря !




Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Polo TDI AFN трудно пали студено ????

Мнениеот Zinoto » Пет 21 дек 2012 1:25


Принципно за първия старт сега тия температури са много показателни за проблема "студен старт"? При лош старт на температура от 0 до - 3 градуса проблема не е от свещи! На тия температури ако пали добре, а на по-ниски, примерно -10 зле, тогава се проверяват задължително свещите. Засечи температурния датчик по ваг-ком дали дава отклонение от реалното сутрин преди да палиш. Няма логика да е от дюза!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8991
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Polo TDI AFN трудно пали студено ????

Мнениеот samo_pechka » Пет 21 дек 2012 13:38


Центровка ГНП ? :roll:Аванса му дали работи?Или пък "умна"-та дюза? Интересно ми стана ,щот' с откачен куплунг от датчика( темпер.), колата е подгряла стабилно , а пак не е запалила от раз?!И е работила с притрисане 10-15 сек.


maladec
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Polo TDI AFN трудно пали студено ????

Мнениеот maladec » Пет 21 дек 2012 14:25


Днес карах 250км извън града, и ми даде егати разхода . 5 /100 при нормална експлоатация . По принцип ми гори 4.5 като карам по магистралата за София и на места минавам с 200. Наведе ме мисълта за центровка .
Днес не можах да я закача на тестер . При първа възможност ще го направя и ще пиша за резултат .
Нещо за подгряването можете ли да ми кажете . Няма ток на свещите . Махам датчика на водата и тока идва .
То ми е ясно че без комп. няма да стане , но съм много зле с времето .


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Polo TDI AFN трудно пали студено ????

Мнениеот stefan4o » Пет 21 дек 2012 14:36


maladec написа:
Нещо за подгряването можете ли да ми кажете . Няма ток на свещите . Махам датчика на водата и тока идва .

Заводският подгрев доколкото зная работи спрямо датчика на антифриза. Контролира се от ЕКУ. Като изключиш датчика на водата съпротивлението става близко до безкрайност - което при тоя вид датчици значи - "студ та се не трае" и вероятно това кара компа да пусне напрежение до свещите. Поне така си го обяснявам аз. :Mr Green Fun


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo TDI AFN трудно пали студено ????

Мнениеот mshbul » Пет 21 дек 2012 21:13


От това до тук разбирам, че преди да провериш температурния датчик не трябва да правиш друго.


maladec
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Polo TDI AFN трудно пали студено ????

Мнениеот maladec » Съб 22 дек 2012 13:50


Компютъра каза : замасен датчик на температурата . Говоря за този кадето е на радиатора .
От четенето ми до тук в фоума , останах с впечатление , че той е само за стрелката на таблото ?
Другият на блока е за температурата ? Така или иначе в понеделник ще и обърна внимание , но сега ми стана любопитно кой датчик каква функция изпълнява ? Защо след като единия не работи и другия не функционира ?
За какво подяволите е там ? Перката на охлаждането се пуска и спира нормално , без значение ,че този датчик на радиатора не функционира . Това ме навежда на мисълта ,че компютъра " знае " колко е топло .
В понеделник ще драсна някой ред , след отстраняване на проблема .


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo TDI AFN трудно пали студено ????

Мнениеот mshbul » Съб 22 дек 2012 20:07


Компютърът работи с датчика на главата. Него трябва да провериш.
Онзи на радиатора сигурно самостоятелно управлява перката.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Polo TDI AFN трудно пали студено ????

Мнениеот Zinoto » Съб 22 дек 2012 20:11


Мога да ти кажа със сигурност, че компютъра не го интересува за паленето какво показва датчика на радиатора, защото може да показва 5 градуса, а температурата на мотора да е 55. Температурния датчик, който те интересува е този на изхода на главата отдясно на мотора. Той има 2 елемента в едно тяло, единия ти показва на таблото, а другия казва на ЕКУ колко е топъл мотора. Обикновено се скапва първо единия елемент.


maladec
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Polo TDI AFN трудно пали студено ????

Мнениеот maladec » Пон 24 дек 2012 18:22


Ходих до Ловеч ,в Продимчец , при Панчев . Нали все пак бил "господ " на дизела . Оставих я пред сервиза цяла нощ, с цел на сутринта да си я запали студена. Той я пуска на комп. , и ми каза ,че е датчика на радиатора . Аз ли не го разбрах , той ли не можа да ми обясни не знам , но ми каза , че това е проблема . Не доумявах ,как е възможно от този ( радиаторен ) датчик да не работи колата и го помолих да ми го покаже с пръст ( да неби аз да съм в грешка ). Понеже той е майстора , а аз прее....я ,си замълчах . Гледа центровки , клапани и всичко си е 6 . Датчика на главата е нов (5 000 км ). Ще прозвъня за утечки , после сменям и двата датчика и ще умуваме пак .
Поздрави на всички и весели празници .


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Polo TDI AFN трудно пали студено ????

Мнениеот Zinoto » Вто 25 дек 2012 11:08


Да се дигнеш от Габрово до Ловеч и да я оставиш там и... нищо, датчика можеше да го провериш при всеки аматьор с ваг-ком.


maladec
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Polo TDI AFN трудно пали студено ????

Мнениеот maladec » Вто 25 дек 2012 21:19


За компа добре , ами за помпи и дюзи . Не е маловажно и количеството вино изпито с мой сари приятели състуденти :lol:


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Polo TDI AFN трудно пали студено ????

Мнениеот Zinoto » Сря 26 дек 2012 12:02


За помпи и дюзи мога да помогна и то в почивен ден, още повече, че съм наясно с проблема, имам и човек със стенд.


iv4o_89
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 88
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 8:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo TDI AFN трудно пали студено ????

Мнениеот iv4o_89 » Чет 27 дек 2012 12:43


И аз имам същият проблем със АФН и при мен сичко е проверено освен вечната грешка темп. датчик който показва вагкома....днеска ще го смена и утре ще видиме как ще запали....Но мотор и помпа е на центровка,свещите работат,акумулатора е перфектен.....горивото не пада и колата не пали сутрин на студено....Според едни майстори главата била за ремонт поради това че клапаните били окопани с нагар и масло и немогли да затворат достатачно че да направи компресия да запали. Аз свалих колектора и ги погледнах найстина са много окопани омаслени и доста зле....но само датчика остана да оправа и ако пак не пали явно си е главата за ремонт.....


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8991
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Polo TDI AFN трудно пали студено ????

Мнениеот samo_pechka » Чет 27 дек 2012 12:51


Някой ,някога мерил ли ти е, как е компресията на мотора?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта