два пъти подгряване на свещи?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Пон 24 дек 2012 12:08


Колега тая грес е за висока температура и за по лесно развиване после. С масло после няма развиване, а усилваш яко завиването!

gancho написа:
Dobromirski написа:Колега kossis . Покрай доста верни неща, написа и малко глупости, но въобще не ми се спори.
Друго искам да кажа :

За да не се оплаквате, че Ви горят свещите , винаги поглеждайте дали имате записана грешка за темп. датчик в ЕЦУ-то
На VAG групата много често им дефектира температурният датчик на антифриза. ЕЦУ-то записва грешка ,едва когато веригата остане отворена. За съжаление , преди датчика да прекъсне на пълно ( и ЕЦУ-то да запише грешка) , той увеличава съпротивлението си , като по този начин лъже компа, че двигателят е студен. В резултата на това, се включва подгряването на свещите и се отива на по-високи стойности на горивото при тихи обороти. Ако колата е на място (speed сензора отчита 0км/h ) след около две секунди , ECU-то се усеща какъв е проблема (поради повишените обороти на празен ход) и записва грешка в темп. датчик. Но ако това се случи в движение , свещите греят и в горещата горивна камера изгарят бързо. Просто ми направи впечатление, че почти всички коли с изгорели 4 свещи имат записана грешка в engine colant temp. sensor .
Когато казвам записана грешка, имам предвид АКТИВНА ( в момента ). При рестарт ма двигателя, или временно възстановяване на параметрите на датчика, всичко започва отново.

:да: :bowdown Много правдоподобно!Аз имах проблемен термодатчик и го смених,след време профилактично премерих свещите-3 прекъснали,една здрава.Ето защо са изгорели :idea: .Смених и четирите и още са здрави.




Абе кво ме давате за пример че пиша глупости, егати и хората сме. В тоя форум съм научил доста. Обаче като напиша нещо верно или нещо което съм изследвал сам и винаги получавам обида - няма ненаказано добро.

Занчи при мене схемата бачка - тоя датчик отчита каква е температурата и подава сигнала на компера и от там той взема решение и определя колко време да работи релето и респективно свещите. За това има и адаптация във Вага да се зададе цифрова стойност и да се овеличи времето на подгрев в зависимост от тъншната Темп. Не знам след като запаля как ще продължи да греят като компера решава това и дори и датчика да покаже -40 градуса пак трябва да изклщчи примерно след 20-30 секунди. Това е индиректно управление! А след първия подгрев напрежението пада - 11,5 това измерих. Ако някой си е адаптирал свещите да греят много може и да горят - но това е от Вага. Ето темата http://dox.bg/files/dw?a=1e7fcd5d89
tdi_20yare написа: A Германия като са им ги продавали колите по 2 пъти ли са им казали да подгряват,че ми е много интересно.... :beer


Що можеме да адаптираме повече време колега , А?

Значи единствено до тука свещите греят след като запалиш ако лампата изгасне и веднага палиме тогава релето още малко задържа и така.

Да се заяждате можете ама никой от спецовете не каза как затягате тия свещи ? :?: Нещо съществено :!:




tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот tdi_20yare » Пон 24 дек 2012 15:04


Можеби майстора ти знае,или както си казал в едно твое мнение той знае само цената по 100 на скъсана свещ,явно е съвестен човека.... :cry:


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Пон 24 дек 2012 16:07


А, моя майстор от електроника хабер си няма. Дай му да разглобява и зглобява скорустни кутии, двигатели и окачване.

Айде ще ви кажа че при първо подгряване ледена свещ за 15 секунди се загрява до половината си, а през втория се загрява цялата за 10 секунди грубо и то по ярко- тествано на менгеме :mrgreen: ! Може са да ме обидите пак за тая инфо !

:?: Това кво ни говори на нас, какво ни казва :?:

Всъщност този ОчО-ваден тест ми дава отговор колко пъти е най-добре и оптимално да подгрея когато външното Т е под -2 градуса.
Ако и вие някога достигнете до това откритие може да напишете верният отговор :idea:

Затягането го разбрах. Преди малко пробвах едната свещ и 20 Нм(2 кг. сила на метър) е ОК, щом и с 1/4 гедоре се отвива !


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот Dobromirski » Пон 24 дек 2012 17:18


Колега kossis. Понеже обичаш да мериш, утре отиваш на студена кола и връзваш мултицета да мери напрежението върху шината на подгревните свещи. Даваш контакт и киризиш лампата и мултицета . Откриваш двете разлики. После палиш и пак киризиш мултицета. Пусни и парното, за да не ти загрее бързо мотора до +20'С . Нееее, не се кокори такааа! mhihi Ъъъъъъ странно а ? Греят на работещ мотор :shock . Ако подадеш газ и вдигнеш над 2500rpm , ще изгаснат, но паднат ли оборотите пак ще се включат (дори се чува релето как цъка) :wink: И така, докато антифриза стане около 20 градуса.
Оказва се , че дори и да запалиш след изключило реле (не лампа а реле) , подгряването тръгва на ново. И не просто задържа още малко, а задържа докато двигателят загрее. При -15, това отнема около 3-4 минути. Ако по някаква причина , температурата на двигателя падне под 10 градуса, подгряването се пуска, независимо от колко време работи двигателя.
Хайде весела Коледа :beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Пон 24 дек 2012 17:26


Може, знам че нещо цъка като карам, сигурно е това. Да де ама с Вага това не може да се види дали е проблемно- ако датчика е неизправен. Само ако е откачен ще се хване.

Как хващаме полускапан датчик :?: :?:

Това добре ама за двойния подгрев съм прав, просто защото всяка система е инерционна и когато тя е стартирана веднъж-за втория и е необходима по малка инерция !

Весела :beer


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот gancho » Пон 24 дек 2012 17:45


Как хващаме полускапан датчик :?: :?:


по оборотомера mhihi
При мен датчика го хванах-от време на време при загрял дв.вдигаше свободните обороти до 1050 и пак спонтанно падаха на 800 и нещо си.

Последна промяна от gancho на Вто 25 дек 2012 10:17, променено общо 1 път.


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот tdi_20yare » Пон 24 дек 2012 18:24


kossis написа:Може, знам че нещо цъка като карам, сигурно е това. Да де ама с Вага това не може да се види дали е проблемно- ако датчика е неизправен. Само ако е откачен ще се хване.

Как хващаме полускапан датчик :?: :?:

Това добре ама за двойния подгрев съм прав, просто защото всяка система е инерционна и когато тя е стартирана веднъж-за втория и е необходима по малка инерция !

Весела :beer

Ама като ти е добре колата не ти трябва двоен-троен и петорен подгрев,стига с тия бг манипулации и опити,и за нищо не си прав,защото на мен не ми трябва този петорен подгрев,а мисля и на много други съвестни хора към колите си...Весела коледа и от мен...


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Пон 24 дек 2012 20:02


Бате единствената Българщина е отричането на нещо което е поткрепено с факти и тестове за да се наложиш и да си отгоре !

Това обаче не те прави велик и много умен, а просто демонстрира желанието ти да се наложиш въпреки достоверните факти, едва ли ще блеснеш много.

Са разбирам че сигурно си по стар във форума и караш отдавна ТДИ, а аз съм некъв тука непознат за вас, но фактите са факти!

И всеки по кадърен технически може да стигне до моите изводи :idea:

иначе моята кошница пали и от един подгрев, но след като установих опитно горенаписаните неща ще подгрявам по двапади в големия студ.

Като не можеш да помогнеш на другите, не плюй и не пречи на тези които имат Желанието, Нервите и Табята да тестват и разберат как работи дадена система за да помогнат на себе си и останалите :!:

А и мерси че ме обиди пак, радвам се че съм Българин и че съм заобиколен от такива индивиди !

А да те питам ти къде прочете че не е хубаво да се подгрява два пъти или къде е казано че е по добре само с едно подгряване :?: Пусни го и ние да видиме това четиво и да научиме защо е така с факти !

Последна промяна от kossis на Пон 24 дек 2012 20:09, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот stefan4o » Пон 24 дек 2012 20:07


Ако колата си пали безпроблемно и аз не виждам смисъл да се подгрява два пъти. Изправна кола ще запали от раз, дори и с един подгрев. А свещите, които са допълнителен подгрев на антифриза са по-скоро желателни за нашия климат.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Пон 24 дек 2012 20:15


Са първо кола и на 100 хиляди вече не пали като нова. Да не говориме че са и на повече хиляди тия ТДИ та.
Не твърдя че за чисто нова кола от магазина е необходимо това, но за нашите е препоръчително. Ако ти пали на -20, като на +20 тогава подгрявай само веднъж.

А свещите за допълнителен подгрев са задължителни тук ! Нали говориме за стари коли ?

Абе вие защо четете тая тема, като са ви наред колите ? И то точно сега в тоя студ, а не си пиете пиенето. А ? Я кажете или да се намирате на приказка.

Маиче за шаран ме хванахте :Mr Green Fun . Нема да ви казвам че има нови коли дето палят по зле от стари !

Като се замисля на -15 в горивния цилиндър има и влажен въздух и нафтата е згъстена и я вкарва под налягане ледена с външната температура и само огромното налягане на впръскване вдига температурата и сгъстяването на буталото също помага да се достигне близка до температурата на възпламеняване на нафтата. Но явно не е достатчно и тука помага свеща и като знам че се загрява по малко от веднъж, аз мисля че е по добре да помогнем на мотора с повече топло. Това виждам аз !

Последна промяна от kossis на Пон 24 дек 2012 20:28, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот stefan4o » Пон 24 дек 2012 20:25


Ами аз съм бил свидетел на баща ми колата е като твоята Б5.5 130к.с. как си пали без проблем на -15 с един подгрев. Той не подгрява 2 пъти, поне аз не съм го виждал. А колата е по километраж на 250 000, а реалните сигурно са 100 000 отгоре. :wink: Затова се чудя при положение, че си пали що да подгряваш два пъти :roll:
Айде наздраве :beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот kossis » Пон 24 дек 2012 20:32


Човече темата е за това дали да се подгрява 1 или 2, за колеги които явно им палят по тегаво колите на студ. Е аз си направих труда да разбера каква е играта и го написах. А на който му пали от 1/8 да подгрява 1.
Е ! :beer
Имам съсед които кара форд фокус и не е сменял свещи никога и като пали на студ и става страшно- черни димки. Той и не подгрява.
Всякакви хора ! Аз му казах да ги смени и че е хубаво да подгрява поне 1 път. Така че има хора дето и веднъж не подгряват !


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот red.devilll » Вто 25 дек 2012 3:06


Дай сега да пуснем и друга тема за подгряване 3 пъти.КАто си правил толкова опити защо не направи и трети подгрев за да видиш за колко секунди колко ще подгрее? Всяко греене съсипва батерията,а нейния ток ти е много важен за първия старт на студено.Ако колата не пали вместо да подгряваш по 3 пъти прости си отстрани проблема.Къде искаш да пише,че колата се подгрява.веднъж?Та те нали ако е трябвало да грее повече са щели да пуснат по-дълго време да грее,а не да грееш по 5-6 пъти докато запалиш.
А я ти пусни един линк в който един производител препоръчва да се подгрява 2 пъти за да се зачетем и ние,че ми стана интересно или трябва да греем 2 пъти за да ни палят още по-лесно колите.Ако ДВГ си пали не виждам,защо са тези 5 подгрева???
ДА си чул някой газаджия да препоръчва да се полива изпарителя с топла вода зимата за да не замръзне преди да запалиш??? Това се прави от колеги,на които ен им се дават пари за да си оправят колите.Изправна кола и изправна газова(инжекцион) си пали на бензин и на 30-40 градуса прехвърля,но пред мен всяка сътрин вече трета зима един малоумник за да спести 100лв за бензинова помпа полива за да запали(сигурно и той е правил опитии с каква температура на водата в шишето пали по-лесно).Празнува всяка година рожден ден на колата и черпи с торта(първата година бая се смехме с жена ми :Mr Green Fun ),а не му се дават пари за да си купи помпа и да си пали нормално.
В тези заводи има мн по-умни от нас и те затова са там,а не ние и са тествали многобройно на каква температура колко време да греят свещите и със сигурност са пуснали няколко секунди повечко от нормалното.
Може и да е по-добре ако си сигурен в батерията,в която никога не може да си сигурем,но е напълно излишно ако нямаш никакви проблеми,а ако имаш е по-лесно да си ги отстарниш.
А до колкото ваг кома-това не е кристална топка.Май очакваш и да ти каже какво ти е налягането на гумите :mrgreen: .За твое успокоение с вага може да видиш и да настроиш много повече функции отколкото с универсален тестер,който струва 40-50 пъти повече да не кажа че е и по-скъп.За тези пари ти какво искаш от този ваг ?С него виждаш доста неща и можеш да направиш доста корекции,а я кажи сега с този китаец какво можеш да направиш,че си по-доволен от него отколкото от ваг кома?


Потребителски аватар
eminem94
Мнения: 671
Регистриран на: Вто 20 юли 2010 18:51
Автомобил: Audi A4 B5 Avant
Двигател: AVG
Местоположение: София-град
Контакти:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот eminem94 » Вто 25 дек 2012 6:39


Аз миналата година подгрявах по 1 път,тази година ми се налага по 3-4 пъти ... Един пиниз който ми казаха: Подгрявам каквото подгрявам и преди да въртя ключа да паля включвам и изключвам късите светлини ,до колко помага немога да кажа :д


Потребителски аватар
microelement
Мнения: 730
Регистриран на: Сря 13 май 2009 10:57
Автомобил: Audi B5
Двигател: AFN
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот microelement » Вто 25 дек 2012 8:30


Чувал съм че 1 път е достатъчно защото си има датчик колко време да подгряват и излишното подгряване допълнително само може да помогне на свещите да изгорят по скоро :Mr Green Fun
Незнам дали е така но по пътя на логиката мисля че е вярно.Пък и ако колата пали и с едно подгряване какъв е смисъла от повече :beat_butt2



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта