


Венто AAZ загряване
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Венто AAZ загряване
Колата е Венто с ААЗ мотор. Напоследък колата почна да позагрява повечко. Примерно преди като си качвам Петрохан си се включва перката на малката степен и колата не минаваше 90 градуса. Сега последно забелязах че отива към 100 и не може да охлади с включена малка степен. Датчика на перките включва на 90 градуса малката степен, не е като оригиналния на 95. Термостата е нов на 87 отваря. Имах съмнение за проблем с гарнитурата на главата, но нямам смесване на масло с вода или пък духане в казанчето. Та най-обяснимия проблем е или термостата не работи коректно и не отваря навреме, или радиатора да е запушен. Проблема го забелязах след смяната на термостата, но като спра колата на място си охлажда веднага на перка, само на ход не може. Разбира се, преди да поръчам нов радиатор искам да чуя и мнението на колегите, които са в час. Благодаря предварително за помощта.
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Венто AAZ загряване
Докато не си прецакал двигателя отивай при майстора дето ти е сменил термостата.Четох, че има значение как ще се монтира термостата за да няма склонност към прегряване и гледах това като сменяха моя.В същност правил си промяна по охладителната система - логичното е да се насочиш там за проблем.
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Венто AAZ загряване
Хаха то на тая кола аз съм си майстора. Термостата е сменен преди година и няма проблеми, проблема се появи преди месец.
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Венто AAZ загряване
Водната помпа в какво състояние е?
На място тръгва ли да загрява (когато вече е на 80/90 градуса по табло)?
Надува ли маркучите като тръгва да грее?
На място тръгва ли да загрява (когато вече е на 80/90 градуса по табло)?
Надува ли маркучите като тръгва да грее?
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Венто AAZ загряване
За всеки случай виж пистовия ремък да не върти водната помпа на обратно ,ако си с климатик 

- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Венто AAZ загряване
Нямам клима. Иначе колата не надува маркучите, не меша вода и масло. Водната помпа не е сменяна сигурно е оригиналната, но ако е тя то и на място няма да охлажда. Иначе всичко отговаря на запушен радиатор, само като е студена ми прави впечатление че загрява доста бързо и то сега зимата, което не беше така, колата загряваше с много зор зимата. Та си мисля ако е радиатора няма логика да загрява толкова бързо, щото примерно до към 80 градуса термостата трябва да е затворил напълно.
На място не загрява само на ход загрява бързо и особено ако има баир.
На място не загрява само на ход загрява бързо и особено ако има баир.
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 20:16
- Автомобил: Vw Golf MK3
- Двигател: AAZ _ AEF motor
- Местоположение: Пловдив
Re: Венто AAZ загряване
Преди време имах подобен проблем с моята AAZ-ка,но беше през лятото на около 35 градуса жега.На Витиня колата вдигна около 115 градуса,е успях да се прибера де
Последваха доста проверки и заключение : водна помпа,термостат,перки работят.Не надува маркучите,не меша масло с антифриз,последва и проверка в хаас за изгорели газове в охладителната течност-е нямаше за мое успокоение.
Помислих си,че е било много жега и тия баири може би е било нормално > Да,ама не.
Направи ми го и в града същия номер и вече перките спряха да работят.Отидох при моя майстор за мнение,оказа се че датчика на водния радиатор(който мисля че дава инфо на перките,или е за степените не помня вече) не работи.Майстора каза че е много вероятно той да си работи,а просто радиатора да е много задръстен-уви излезна прав
След като направи промивка на водния радиатор каза,че досега не е виждал толкова затлачен радиатор.След промивката датчика на радиатора заработи >следователно и перките и до ден днешен нямам проблем.
Сори за дългия пост

Последваха доста проверки и заключение : водна помпа,термостат,перки работят.Не надува маркучите,не меша масло с антифриз,последва и проверка в хаас за изгорели газове в охладителната течност-е нямаше за мое успокоение.
Помислих си,че е било много жега и тия баири може би е било нормално > Да,ама не.
Направи ми го и в града същия номер и вече перките спряха да работят.Отидох при моя майстор за мнение,оказа се че датчика на водния радиатор(който мисля че дава инфо на перките,или е за степените не помня вече) не работи.Майстора каза че е много вероятно той да си работи,а просто радиатора да е много задръстен-уви излезна прав

След като направи промивка на водния радиатор каза,че досега не е виждал толкова затлачен радиатор.След промивката датчика на радиатора заработи >следователно и перките и до ден днешен нямам проблем.
Сори за дългия пост

- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Венто AAZ загряване
Надува ли ти системата ( маркучите за водата ) ?
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Венто AAZ загряване
Има слабо налягане чак когато колата удари 90 градуса преди да включи перките, иначе са абсолютно меки маркучите. Мисля че е нормално малко да има налягане все пак работи на 1 бар. Ще сменям радиатора тия дни пък ще видим какво ще стане.
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Венто AAZ загряване
А дали може проблема да е и в водната помпа - самата и турбинка
Някой беше споменал,че се натъкнал на счупена перка, въпреки ,че я сменил скоро... Това за радиатора -има резон в смяната му .Виждал съм какво е на лично моя кола , която бях купил преди три години през зимата, стопли се времето - почна да грее .Бях убеден на 99.9 % ,че не в мотора (главата) вината. Термостати ,помпи ,казанчета...накрая се загледах в радиатора - само той беше останал ,като евентуален виновник(проблем).По поръчка в Добрич нов ( колата е "жипка" и нов оригинален 8 стотака
) - целия от бакър с месингови казанчета- за 270 лЪвчета
и край
няма проблем вече.




-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Венто AAZ загряване
Сори - писал си "нов" термостат - оказва се, че е на година.Дано проблема ти се реши с подмяна на радиатора.За термостати съм чувал да забиват ама за радиатор ей така, на, задръстил се не съм.Късмет.
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Венто AAZ загряване
Недей да набиваш пари за "нов" радиатор. Пробвай с хубава промивка на твоя.
Ако не излязат мизерии, погледни пак термостата, виж и датчика за температурата на атифриза - може да "забравя" понякога да включва първата степен.
Ако пък излязат боклуци - слагай и карай така. Ако пак загрява - аз залагам на водната помпа...
Лошото е,че мотора е капризен към прегряване и трябва да се внимава...
Ако не излязат мизерии, погледни пак термостата, виж и датчика за температурата на атифриза - може да "забравя" понякога да включва първата степен.
Ако пък излязат боклуци - слагай и карай така. Ако пак загрява - аз залагам на водната помпа...
Лошото е,че мотора е капризен към прегряване и трябва да се внимава...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта