PASSAT B3, 91г. - не вдига повече от 70 градуса - проверено

Техническа и сервизна информация за Passat
svilen0974
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 22:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Белене, обл. Плевен

PASSAT B3, 91г. - не вдига повече от 70 градуса - проверено

Мнениеот svilen0974 » Нед 30 дек 2012 23:35


Здравейте колеги. Взех колата преди 2г. и от тогава е така. Не вдига повече от 70 гр. и то защото тогава включва перката и не позволява да качи повече градуси. Прочетох много във форума по този въпрос. Всички сте на мнение, че трябва да достига до работна температура - 90 гр. Като съм написал, че е проверено, имам предвид, че съм я мерил в разширителя със специален за тази цел стъклен термометър. В момента на включване на перката в разширителя е 67 гр. От Вашите мнения по този въпрос разбрах, че проблема е или термостат или датчика на перката. По вероятно датчика на перката, тъй като тя включва прекалено рано. Колата е внасяна от Италия и там и е слаган климатик. Някои "майстори" с които съм говорил казват, че това е нарочно направено така, заради климатика. Да не прегрява колата лятото като пусна климатика. Не знам дали е така, но в интерес на истината, когато пусна климатика перката не се включва. Това става при достигане на 70 гр. на антифриза. Същото е както и без климатик. Та въпроса ми е: Колко е вредно това за двигателя? Досега не съм имал проблеми с двигателя. Работи като часовник. Километража показва 237 000. Дали е така не знам, въпреки че съм я купил от човек в България, а на него навремето човек е ходил да я взема от Италия. Ще съм благодарен на всеки за мнението му по този въпрос и най-вече на клубните майстори, които си имат сервизи, защото от всичко, което прочетох разбрах, че си разбират от работата. Благодаря предварително и пожелавам на всички весело посрещане на новата година.




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: PASSAT B3, 91г. - не вдига повече от 70 градуса - проверено

Мнениеот Iezekil » Пон 31 дек 2012 10:04


Е,аз не съм мастор но да поразсъждаваме.
Перката казваш се включва на 70 без да е пуснат климатика?Това означава не само,че датчика и е за смяна,а и че термостата ти също е за смяна.Щом при датчика е топло,значи термостата е отворил.
Ако искаш по-висока температура трябва да смениш и двете.Защото ако смениш само датчика на перката,термостата ще отваря на 87гр. и перката ще се включва веднага.То хубу,ама ще изключи чак като затвори термостата,а ако той не затвори /следствие на натоварване на двигатела примерно/и тя няма да спре,стремейки се да свали температурата на 70.
Ако смениш пък само датчика на перката е удачно за лятото.Така термостата ще си отваря пак на 70,но перката ще се включи едва при загряване над 90 градуса.Обаче пък зимата е възможно да си караш само на 70 градуса следствие нормално охлаждане и не е добре за мотора и за парното ти.
Така,че почни от датчика на перката но си и за термостат.


svilen0974
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 22:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Белене, обл. Плевен

Re: PASSAT B3, 91г. - не вдига повече от 70 градуса - проверено

Мнениеот svilen0974 » Пон 31 дек 2012 12:47


Благодаря колега. Както съм написал - уважавам мненията на всички по въпроса, а не само на майсторите. Не ми е проблем да сменя и двете. Единственото, което ме притеснява е дали ще попадна на читави или след като ги сменя ще имам пак проблеми, па макар и от друго естество /прегряване, не се отваря термостата на време или перката включва не когато трябва и други подобни/. Ако ти или някой друг колега е сменял и е случил на читави, моля да прати линка откъде ги е купил. Цената не ми е от голямо значение. Преди време ми подариха чисто нов термостат на BERU. Мисля първо него да сложа и да купя само датчик, но наистина държа да е качествен. Всъщност моя основен въпрос беше: Колко е вредно това за двигателя, какво точно му причиняват тези 70 гр. и за в бъдеще какви проблеми би ми създал ако оставя нещата така. Защото да Ви кажа честно, предпочитам да е така, отколкото да тръгна на дълъг път /пътувам от време на време до София, В. Търново и др./ и да ми прегрява по пътя и да се чудя как да стигна и как да се върна? Че пътувам и с малко дете. Както споменах и преди, за тези две години не съм имал грам проблем с двигателя. Работи като часовник, направо ме кефи да го слушам. Масло сменям на 10 000 км., като пълня до макс. на щеката и докато стане за смяна ми пада най-много до средата между мин. и макс. Не съм доливал никога. Благодаря за отговора ти и ти пожелавам на теб и всички колеги ВЕСЕЛО ПОСРЕЩАНЕ НА НОВАТА ГОДИНА.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: PASSAT B3, 91г. - не вдига повече от 70 градуса - проверено

Мнениеот Iezekil » Пон 31 дек 2012 17:41


Е така като се плашиш се наплаших и аз,за това си смени само датчика на перката.
Що се отнася до термостата аз го смених с на-евтиния възможен на света проблеми не съм имал.Е,докато беше нов държеше 93-95 градуса,с времето почна да омеква и сега е някъде на 87.Но толкова много теми има на изревали от термостат,че не знам какво да кажа.Всичко е на късмет,но със сигурност като си вземеш го провери първо в тенджерата.
А колко е вредно 70 гр.-спрямо 90...не знам.Не е чак такава разлика,освен за парното разбира се.Евентуално и мъъничко по-голямо иносване и мъъничко по-голям разход.
Та задължителното е датчика за перката,термостата е по желание.
Честита Нова година,ако не се з :beer асечем...


Потребителски аватар
wishsalor
Мнения: 263
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:44
Автомобил: Passat B5 variant x2
Двигател: AFN 97-98
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: PASSAT B3, 91г. - не вдига повече от 70 градуса - проверено

Мнениеот wishsalor » Чет 03 яну 2013 8:56


Има огромна вероятност, наистина, датчика включващ перката да се е поомотал.
Ако е прецакан термостатът ще държи може би мааалко по ниска температура.
И аз залагам на датчика, може просто от старост и зацапване да се е бъгнал.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: PASSAT B3, 91г. - не вдига повече от 70 градуса - проверено

Мнениеот Iezekil » Чет 03 яну 2013 9:08


Няма ако,термостата си е за смяна също.


svilen0974
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 22:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Белене, обл. Плевен

Re: PASSAT B3, 91г. - не вдига повече от 70 градуса - проверено

Мнениеот svilen0974 » Чет 03 яну 2013 10:23


Какво е за смяна вече разбрах, но да не бягаме от основния ми въпрос: Колко са вредни тези 70 гр. за двигателя и какви бъдещи проблеми може да имам ако оставя нещата така? Благодаря на Iezekil за мнението му по точно този въпрос. Искам само да добавя, че не знам колко по-голямо е износването като карам на 70 гр., но за разхода мога да кажа: 7,5 - 8 л. газ на 100 км. на дълъг път. На градско не съм я засичал, но и там не е фрапиращо. Така, че мисля ако никой не ми напише нещо, с което да покаже, че карането на 70 гр. е много опасно, със сигурност няма да сменя нищо и ще я карам така.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: PASSAT B3, 91г. - не вдига повече от 70 градуса - проверено

Мнениеот myrshavija » Чет 03 яну 2013 10:34


След 1340км ще ти откаже водната помпа, ако караш така.
П.С. Звучи несериозно, нали? :mrgreen:
Вероятно всяка прогноза какво ще се случи с колата ти, ако караш така, ще е несериозна.

Последна промяна от myrshavija на Чет 03 яну 2013 11:52, променено общо 1 път.


svilen0974
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 22:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Белене, обл. Плевен

Re: PASSAT B3, 91г. - не вдига повече от 70 градуса - проверено

Мнениеот svilen0974 » Чет 03 яну 2013 11:28


Това ми прилича повече на предсказание. Карам така откакто съм я взел - около 30 000 км. :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MMM1 и 35 госта