Установих че имам теч на масло от гарнитурата на картера и ми предстои смяна.Въпросът ми е трябва ли да сменям маслото с ново тъй като теча се получи непосредствено след като си смених маслото(около 500км да съм минал с новото масло).
Другото което искам да питам е дали да намажа гарнитурата с червен силикон преди да я сложа,каква е схемата за затягане на болтовете и има ли някакви по специфични неща при смяната и.
Теч на масло от гарнитурата на картера
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Теч на масло от гарнитурата на картера
Просто събери "старото" масло в наистина чист съд, съхранявай го чисто и си го налей обратно. Няма никакви драми с това. Относно силикона.. ще чуеш противоречиви мнения. Едното е че така рискуваш да се откъснат парчета силикон и да попаднат където не трябва или да задръвстят цедката. Другото мнение е, че.. ако не намажеш - пак ще протече.
Въпрос на избор. Аз лично подобни места предпочитам да ги мажа (само че не го знам кой е тоя червения.. мажа с черен силикон за гарнитури). Но внимателно и НЕ на дебело.
Относно стягането - не стягаш глава, нямаш кила и градуси (всъщност имаш!! както всяко едно болтче в автомобила - и тук има спецификация, но.. стягай на усет).
А тоя въпросния картер дето ще уплътняваш алуминиев ли е, ламаринен? Ако не е ауминий, провери го дали лежат в една равнина всичките му страни (демек дали не е крив).
И те така, няма нищо сложно, ще стане работата.

Относно стягането - не стягаш глава, нямаш кила и градуси (всъщност имаш!! както всяко едно болтче в автомобила - и тук има спецификация, но.. стягай на усет).
А тоя въпросния картер дето ще уплътняваш алуминиев ли е, ламаринен? Ако не е ауминий, провери го дали лежат в една равнина всичките му страни (демек дали не е крив).
И те така, няма нищо сложно, ще стане работата.

- svetlin
- Мнения: 743
- Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: На Софията
- Контакти:
Re: Теч на масло от гарнитурата на картера
Няма проблем да ползваш същото масло само гледай да не го напълниш с боклуци. Аз лично стягам болтовете последователно като ги прекарвам първо на ръка и после ги стягам на 2-3 пъти докато улегне хубаво гарнитурата. Силикон също слагам, но нито червен, нито черен, защото остават мустаци при стягането които падат в картера и не е гот. Вземи си хубав бял силикон на Виктор Рейнц примерно за да не сваляш пак картера.
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 20:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Теч на масло от гарнитурата на картера
Говоря за поредност на стягане на болтовете защото има такава със сигурност.Мисля че е ламаринен тъй като го осурках на една купчина пръст и не е изкривен а само леко надран и оттам явно се поучи леко отваряне(ако мога да го нарека така) от едната страна на картера и макар че пристегнах болтовете продължава да капе масло.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Теч на масло от гарнитурата на картера
Тогава гледай да го изправиш преди да го сложиш. Последователност.. стягаш картер човече, не глава. Фани 4-5 на кръст първо. Прикарваш ги леко както ти е казал колегата и после ги стягаш хубаво (говоря при наредени всички болтове). А за това какъв силикон ще сложиш.. гледай не толкова цвета (все пак ти трябва силикон за гарнитури) колкото количеството което ще сложиш. Сложи с голямата лопата пък ако ще и златен да е пак ще отиде в маслото като стегнеш.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта