Здравейте колеги и честита нова година на всички,бъдете здрави и карайте безаварийно..Сега на въпроса,Първо:имам някъде спукване в системата(установено в сервиз за пълнене на климатици,което ще оправям през пролетта)..системата ми беше надувана до 10бара,както и компресора ми беше замерван(който работи перфектно)..Не знам климатроника ми от старият ли е или от по новите затова прилагам снимка по долу(нямам копче EKON)..Та въпрос номер едно е когато пусна климатроника да духа топло(защото не знам дали може по някакъв начин да се пуска само топло без климатроника)абсолютно веднага ми се пускат двете перки,което е дразнещо защото колата не може да загрее бързо докато перките духат(така предполагам)..От няколко дни забелязвам че спряха да се пускат,като пусна климатроника(но тези дни е много студено,все -2,-5 градуса) и предположих че системата има темп.датчик който казва че не е необходимо охлаждане..Та това да се пускат перките нормално ли е и нормално ли е непрекъснато да работи климатроника на топло(създава ли проблем за компресора и системата)???Вторият въпрос е до болка познат на всички,имам проблем с духането на топло(не духа топло а хладко)и знам че всички клапи се отварят и затварят от вакуми и некви такива(а на мен ми духа само от горе) та какво да правя?
Общо взето питам:
1.Може ли да ползвам парното без да включвам климатроника компресора и перките(или е нормално)
2.С климатроник съм и ремонта ми се вижда по сложен от тези само с парно,маркучите влизащи и излизащи в купето са топли(а клапата със сигурност е без дунапрен,защото излезна доста от духалките),предполагам и радиаторчето ми е в ред,та как да го ремонтирам и към кого да се обърна за помощ(сервиз или..)?
Пасат б3 проблем климатроник и парно
- Cockobg
- Мнения: 110
- Регистриран на: Вто 07 фев 2012 11:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем Климатроник и парно Пасат б3
Добавям само че от страничните духалки ми духа винаги студено(предполагам външният въздух)което ме навежда на мисълта че клапите не се отварят и затварят като хората,понякога духа хладко и леко топло в краката,но повечето пъти само в прозореца..
- HAMELION
- Мнения: 328
- Регистриран на: Сря 27 фев 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проблем Климатроник и парно Пасат б3
климатика е само да духа студено топлото си е от двигателя така да се каже. това че е излязал дунапрена не е добре. а да ти се включват перките на студено време и на топло съвсем погледни показанията на датчика за външната температура
- Cockobg
- Мнения: 110
- Регистриран на: Вто 07 фев 2012 11:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем Климатроник и парно Пасат б3
Колега аз съм с климатроник(няма как да духа каквото и да било без да го включа)и последните дни (студените) не съм забелязвал да се включват перките...
- HAMELION
- Мнения: 328
- Регистриран на: Сря 27 фев 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проблем Климатроник и парно Пасат б3
има едни клапи с дунапрен по тях ако се е разкъсал щ ти духа топло на куково лято
- Cockobg
- Мнения: 110
- Регистриран на: Вто 07 фев 2012 11:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем Климатроник и парно Пасат б3
Cockobg написа:Здравейте колеги и честита нова година на всички,бъдете здрави и карайте безаварийно..Сега на въпроса,Първо:имам някъде спукване в системата(установено в сервиз за пълнене на климатици,което ще оправям през пролетта)..системата ми беше надувана до 10бара,както и компресора ми беше замерван(който работи перфектно)..Не знам климатроника ми от старият ли е или от по новите затова прилагам снимка по долу(нямам копче EKON)..Та въпрос номер едно е когато пусна климатроника да духа топло(защото не знам дали може по някакъв начин да се пуска само топло без климатроника)абсолютно веднага ми се пускат двете перки,което е дразнещо защото колата не може да загрее бързо докато перките духат(така предполагам)..От няколко дни забелязвам че спряха да се пускат,като пусна климатроника(но тези дни е много студено,все -2,-5 градуса) и предположих че системата има темп.датчик който казва че не е необходимо охлаждане..Та това да се пускат перките нормално ли е и нормално ли е непрекъснато да работи климатроника на топло(създава ли проблем за компресора и системата)???Вторият въпрос е до болка познат на всички,имам проблем с духането на топло(не духа топло а хладко)и знам че всички клапи се отварят и затварят от вакуми и некви такива(а на мен ми духа само от горе) та какво да правя?
Общо взето питам:
1.Може ли да ползвам парното без да включвам климатроника компресора и перките(или е нормално)
2.С климатроник съм и ремонта ми се вижда по сложен от тези само с парно,маркучите влизащи и излизащи в купето са топли(а клапата със сигурност е без дунапрен,защото излезна доста от духалките),предполагам и радиаторчето ми е в ред,та как да го ремонтирам и към кого да се обърна за помощ(сервиз или..)?
Колега чети внимателно,питам какво да направя и към кого да се обърна за помощ,защото ремонта на климатроник е по-сложен!!!
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем Климатроник и парно Пасат б3
zfa159
Това е колегата който се занимава с климатроници и климатици,предполагам ще успее да ти помогне.Пиши му и се разберете.
viewtopic.php?f=13&t=44549
Това е колегата който се занимава с климатроници и климатици,предполагам ще успее да ти помогне.Пиши му и се разберете.
viewtopic.php?f=13&t=44549
-
- VW експерт
- Мнения: 13411
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Проблем Климатроник и парно Пасат б3
С моя Пасат го ядох същия,когато го взех!Проблема е ясен-клапите са заминали.Без разглобяване няма да минеш,колегата от горния пост е написал кого да търсиш.Тоя климатроник,като цяло не е лош,ама е доста древен като замисъл.Над 3 градуса компресора тръгва,следователно и перките.Да не ти загрява двигателя при това положение говори за некоректно работещ термостат!
Ще ти дам пример-при 4 градуса на околната среда паля(климатроника е настроен на 26),компресора се включва,перките тръгват на 1-ва скорост.След известно време климатроника усеща,че разликата е голяма и трябва да топли,компресора изключва и от духалките осезаемо почва да духа топло.Като догони вече някакви градуси компресора пак включва и топлото от духалките намаля,даже в един момент духа почти хладно.Без бутона ЕКОН компресора почти винаги работи!
Ще ти дам пример-при 4 градуса на околната среда паля(климатроника е настроен на 26),компресора се включва,перките тръгват на 1-ва скорост.След известно време климатроника усеща,че разликата е голяма и трябва да топли,компресора изключва и от духалките осезаемо почва да духа топло.Като догони вече някакви градуси компресора пак включва и топлото от духалките намаля,даже в един момент духа почти хладно.Без бутона ЕКОН компресора почти винаги работи!
- Cockobg
- Мнения: 110
- Регистриран на: Вто 07 фев 2012 11:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем Климатроник и парно Пасат б3
Колега Здравко,самите клапи които се задвижват от вакуми,нещо не работят(понякога да понякога не)на пролет ще сваля таблото за тези клапи да проверя и да ги ремонтирам и да им сложа дунапрен..
Може ли някой да ми обясни на какъв принцип действат тези клапи с дунапрен и защо като падне дунапрена не ми влиза топло в купето???
Може ли някой да ми обясни на какъв принцип действат тези клапи с дунапрен и защо като падне дунапрена не ми влиза топло в купето???
Re: Проблем Климатроник и парно Пасат б3
Cockobg написа:
Може ли някой да ми обясни на какъв принцип действат тези клапи с дунапрен и защо като падне дунапрена не ми влиза топло в купето???

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат б3 проблем климатроник и парно
На едната снимка се вижда въздуховода,на другата се вижда клапата/дясната/ след вздуховода.В случая моята е с дунапрен и трябва да се вгледаш.Та тя е тая,дето командва въздуха да минава през радиатора.При теб е различна кутията но предполагам принципа е същия. Ако ти се занимава можеш да стигнеш до нея като свалиш вздуховода и да я облепиш на място колкото да изкара до пролет,а може и повече.
Re: Пасат б3 проблем климатроник и парно
колега пробвай да откачиш буксата на компресора на климатроника . така се оправи моя сега имам парно
-
- VW експерт
- Мнения: 13411
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат б3 проблем климатроник и парно
pitbool написа:колега пробвай да откачиш буксата на компресора на климатроника . така се оправи моя сега имам парно
Имаш парно сега,при тея хубави температури.Като падне при -12,тогава ще е дърво.Изключването на компресора няма да помогне-ВЕРВАЙ ми!Той няма да работи,но студения въздух ще си минава безпроблемно през пробитите клапи!
Re: Пасат б3 проблем климатроник и парно
Zdravko Zankov написа:pitbool написа:колега пробвай да откачиш буксата на компресора на климатроника . така се оправи моя сега имам парно
Имаш парно сега,при тея хубави температури.Като падне при -12,тогава ще е дърво.Изключването на компресора няма да помогне-ВЕРВАЙ ми!Той няма да работи,но студения въздух ще си минава безпроблемно през пробитите клапи!
колега клапите ми бяха след ремонт и с включен компресор пак нямах парно
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем Климатроник и парно Пасат б3
Точно така! Ако колата е студена и върти само малкия кръг, то няма голямо значение дали въртят перките отпред или не - охлаждащата течност не би трябвало да се върти през големия радиатор, който се охлажда от перките.Zdravko Zankov написа:С моя Пасат го ядох същия,когато го взех!Проблема е ясен-клапите са заминали.Без разглобяване няма да минеш,колегата от горния пост е написал кого да търсиш.Тоя климатроник,като цяло не е лош,ама е доста древен като замисъл.Над 3 градуса компресора тръгва,следователно и перките.Да не ти загрява двигателя при това положение говори за некоректно работещ термостат!...
Виж това вече не е вярно - ако навън е +4/+5°C, то няма значение дали компресорът работи или не и дали охлажда този въздух от 5°C до -5°C - температурата на радиаторчето на парното е напълно достатъчна(ако всичко е изправно, разбира се) да направи ЖЕГА в колата, даже и навън да е -20°C. Така че с компресор или без, топло трябва да има ВИНАГИ, ако си пуснал да духа топло.Zdravko Zankov написа:...компресора изключва и от духалките осезаемо почва да духа топло.Като догони вече някакви градуси компресора пак включва и топлото от духалките намаля,даже в един момент духа почти хладно...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 66 госта