Здравейте!!!
Не знам дали тука е правилното място за пускане на тази тема, ако не е извинете ме и ако може да бъде преместена в правилния раздел!
Насочил съм се да си купувам пасат б3. Ще го използвам като втора кола за ходене на риба, за вилата, на пикник, за планина. Колебая се кой двигател да избера. Не ми трябва някой голям двигател и съм се насочил към 1.6td или 1.6i (с газова уредба). Ако може да ми препоръчате кой е по-добър и като цяло как се държи, слаби место и др.
Мерси предварително!!!



passat b3 покупка
- wishsalor
- Мнения: 263
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:44
- Автомобил: Passat B5 variant x2
- Двигател: AFN 97-98
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: passat b3 покупка
Привет, колега.
Ще ти споделя моите впечатления.
Аз лично имам 2,0 115 кс-чудно хайванче, но за работа-тъй като при мен ,това оправдава големият мотор.
На теб също би ти допаднал този двигател, но може би и малко скъп. Практически ТДИ-то за мен лично е жива издънка, тъй като комбито/предполагам комби, предвид посочените цели от теб/ е гоУемо купе и си иска сила, да не забравяме за зимните несгоди на старопрестарял дизел....иначе все едно куче влачи рейс.
Най - удачният избор според мен е код на мотора АBS, което ще рече половинспринцовка, 1,8, 90магарици/напълно достатъчно като мощ и практично откъм данък и застраховка/. Неимоверно дуракоустойчив и абсурдно здрав, а също така и най-дружелюбен откъм газифициране. В града ще ти гори/на газ/ 10макс, а извънградско може и до 6,5-7 да падне.
Другите за които се сещам са KR моторите, също са податливи на газифициране/евтино/, и разхода им на газ е също приемлив-до около литър над ABS===
Всеизвестен факт е че Б3 честичко имат проблеми с охладителната система-виж дали всичко работи, дали надува маркучи, дали излизат пари от разширителния съд/гарнитура на цилиндровата глава..../
Дотук със двигателите, сега да загледаме купето, и останалите възли.
Всеизвестно е че люковете на тез коли са проблемни-съответно ти трябва кола БЕЗ люк, за предпочитане е....След това идва ред на пластмасите на таблото-другото слабо място-почти няма Б3 със напълно здрави такива, особено централната конзола-но в повечето случаи е поправимо или допустимо.
Проблемни също така са и врътките за парното, които при повечко желание се правят лесно, а също така и се намират, виж вече ако парното е дефектирало-тогава има голям зор-разглобяваа се цял ден за да се оправи...филм отвсякъде-съответно, провери как е парното.
Според мен, това са по важните и по значими недостатъци, може и да греша, но нека колегите ме допълнят.
Тези коли, в повечето случаи се ползват като евтини катъри и това обуславя - омекнали пружини, проблемни амортесьори. Слабо място са тампоните на макферсъна, но всъщност повечето не си знаят километрите, с качествени части карат мнооого.
Като цяло Б3 е уникално здрава кола - особено като окачване и купе, като всички стари коли има недостатъци, но повечето са поправими, а имайки предвид цената им 1500-2500/Имам предвид читави екземпляри/, би било логично че за около 2хил лв ще намериш това което търсиш в добър вид /да не кажа перфектен / и ще ти служи дълги години вярно.
Това е от мен.
Ще ти споделя моите впечатления.
Аз лично имам 2,0 115 кс-чудно хайванче, но за работа-тъй като при мен ,това оправдава големият мотор.
На теб също би ти допаднал този двигател, но може би и малко скъп. Практически ТДИ-то за мен лично е жива издънка, тъй като комбито/предполагам комби, предвид посочените цели от теб/ е гоУемо купе и си иска сила, да не забравяме за зимните несгоди на старопрестарял дизел....иначе все едно куче влачи рейс.
Най - удачният избор според мен е код на мотора АBS, което ще рече половинспринцовка, 1,8, 90магарици/напълно достатъчно като мощ и практично откъм данък и застраховка/. Неимоверно дуракоустойчив и абсурдно здрав, а също така и най-дружелюбен откъм газифициране. В града ще ти гори/на газ/ 10макс, а извънградско може и до 6,5-7 да падне.
Другите за които се сещам са KR моторите, също са податливи на газифициране/евтино/, и разхода им на газ е също приемлив-до около литър над ABS===
Всеизвестен факт е че Б3 честичко имат проблеми с охладителната система-виж дали всичко работи, дали надува маркучи, дали излизат пари от разширителния съд/гарнитура на цилиндровата глава..../
Дотук със двигателите, сега да загледаме купето, и останалите възли.
Всеизвестно е че люковете на тез коли са проблемни-съответно ти трябва кола БЕЗ люк, за предпочитане е....След това идва ред на пластмасите на таблото-другото слабо място-почти няма Б3 със напълно здрави такива, особено централната конзола-но в повечето случаи е поправимо или допустимо.
Проблемни също така са и врътките за парното, които при повечко желание се правят лесно, а също така и се намират, виж вече ако парното е дефектирало-тогава има голям зор-разглобяваа се цял ден за да се оправи...филм отвсякъде-съответно, провери как е парното.
Според мен, това са по важните и по значими недостатъци, може и да греша, но нека колегите ме допълнят.
Тези коли, в повечето случаи се ползват като евтини катъри и това обуславя - омекнали пружини, проблемни амортесьори. Слабо място са тампоните на макферсъна, но всъщност повечето не си знаят километрите, с качествени части карат мнооого.
Като цяло Б3 е уникално здрава кола - особено като окачване и купе, като всички стари коли има недостатъци, но повечето са поправими, а имайки предвид цената им 1500-2500/Имам предвид читави екземпляри/, би било логично че за около 2хил лв ще намериш това което търсиш в добър вид /да не кажа перфектен / и ще ти служи дълги години вярно.
Това е от мен.
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: passat b3 покупка
-КР двигател (к-джетроник) и газова уредба са две коренно срещуположни понятия.
- Охладителната система на Б3 не е всеизвестен проблем ако в нея има каквото трябва.
-Люка също не е проблемен,ако се поинтересува човек още се продават уплътнения на досъпни цени в порше за тях.Люковете протичат от немърливост от страна на собствениците!Все пак колите са на над 20 години!
-Пластмасите също страдат от лоши стопани. Моя пасат го имам от 2003г. и централната конзола ми е абсолютно здрава и нямам потрошени пластмаси.
За ходовата част е доказано.
Пазете си колите ,поддържайте ги за да ви се отплащат.Няма значение дали са предназначени за риба за път за село и т.н. Няма вечни неща.
- Охладителната система на Б3 не е всеизвестен проблем ако в нея има каквото трябва.
-Люка също не е проблемен,ако се поинтересува човек още се продават уплътнения на досъпни цени в порше за тях.Люковете протичат от немърливост от страна на собствениците!Все пак колите са на над 20 години!
-Пластмасите също страдат от лоши стопани. Моя пасат го имам от 2003г. и централната конзола ми е абсолютно здрава и нямам потрошени пластмаси.
За ходовата част е доказано.
Пазете си колите ,поддържайте ги за да ви се отплащат.Няма значение дали са предназначени за риба за път за село и т.н. Няма вечни неща.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: passat b3 покупка
Явно гледаш и цената,но Б4(1993-96г) е доста по-висок,а впредвид къде ще ходиш ...Подобрени са също и лесно чупещите се неща при Б3(решетка преден нож и арматурното табло около Музиката).Разход газ на 1.8 90к.с е около 8-9л(извън) и около 12-13л(градско,в зависимост от града и карането).Спрял ли си се на конкретна оферта,да я погледнем?
П.П При Б3 ламарините са с много по-добро качество от на Б4!
П.П При Б3 ламарините са с много по-добро качество от на Б4!
- wishsalor
- Мнения: 263
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:44
- Автомобил: Passat B5 variant x2
- Двигател: AFN 97-98
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: passat b3 покупка
Колега, Стенли!
КР двигателите са хубави за газифициране-ГИ за тях е евтин-има нема 650лв, пък и с обикновена газова съм виждал-пак си му е добре-е ся как е направено-не съм газаджия, но е възможно и работи-карал съм въпросният КР, голф2-ако за пасата е друго, друго е.
Пластмасите, колкото и да ги пазиш остаряват и стават крехки-изпичат се от слънцето и куп други-трошат се.
Не всеки е запознат с пълната технология на обслужване на люка, но си прав-иска подръжка!!
Б4 не е лош, но пък е по-скъп, от таз гледна точка не е рентабилно, принципно-дефакто квото дойде.
ПС: Дали няма да се измамиш да ми пратиш на ЛС колко пари е едно такова уплътнение, и откъде мога да си поръчам, че тук в СМ не знаят за такава част от колата
КР двигателите са хубави за газифициране-ГИ за тях е евтин-има нема 650лв, пък и с обикновена газова съм виждал-пак си му е добре-е ся как е направено-не съм газаджия, но е възможно и работи-карал съм въпросният КР, голф2-ако за пасата е друго, друго е.
Пластмасите, колкото и да ги пазиш остаряват и стават крехки-изпичат се от слънцето и куп други-трошат се.
Не всеки е запознат с пълната технология на обслужване на люка, но си прав-иска подръжка!!
Б4 не е лош, но пък е по-скъп, от таз гледна точка не е рентабилно, принципно-дефакто квото дойде.
ПС: Дали няма да се измамиш да ми пратиш на ЛС колко пари е едно такова уплътнение, и откъде мога да си поръчам, че тук в СМ не знаят за такава част от колата

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: passat b3 покупка
1,6 и 1,8 са добър избор,вярвам че и цените им са за без пари.Няма от какво да се притеснява колегата,тук излиат всякакви части че и двигатели по 200 лв.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: passat b3 покупка
КР не беше ли мех. инжекция? На такава не става Г.И.
Само обикновена газова
Само обикновена газова

- wishsalor
- Мнения: 263
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:44
- Автомобил: Passat B5 variant x2
- Двигател: AFN 97-98
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: passat b3 покупка
Може и да си прав. Не съм абсолютно наясно с голфо-пасатовите междуособици. Само знам, че тук в града има две двойки КР които са със обикновена газова, и си джъткат безпроблемно. За ГИ си мислех, тъй като колега от форума продаваше някакъв голф КР, със ГИ-пишеше го в обявата. Учудих се, но помислих че може би е някаква осъвременена версия наКР, покомпирена-така да се каже. Разсъждавам от гледна точка на 2Е-АDY-AGG.
Не съм напълно сигурен.
А иначе по темата- определено Б3 си е класика в жанра, частите му евтини, потдръжката и цената-народни, и отново да натъртя-дуракоустойчиви!!!
Не съм напълно сигурен.
А иначе по темата- определено Б3 си е класика в жанра, частите му евтини, потдръжката и цената-народни, и отново да натъртя-дуракоустойчиви!!!
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: passat b3 покупка
Уплътненията за голф 2 по спомен в порше са м/у 12 и 30 лв ... напролет ще купувам за люка на голфа,пасата ми няма люк. Предполагам и за пасат ще са толкова не е по-различен механизма..
Относно газовата уредба, сложиш ли на механичен инжекцион газова уредба ,няма как да спреш движението на клапата и оттам в следствие на изключената помпа в режим газ ,клапата работи на сухо,познай какво се случва в главата на инжекциона ... дюзите също запичат и работата на бензин след известно време престава да я има . Точно затова механичен инж. и газова уредба не могат да работят заедно.
Относно газовата уредба, сложиш ли на механичен инжекцион газова уредба ,няма как да спреш движението на клапата и оттам в следствие на изключената помпа в режим газ ,клапата работи на сухо,познай какво се случва в главата на инжекциона ... дюзите също запичат и работата на бензин след известно време престава да я има . Точно затова механичен инж. и газова уредба не могат да работят заедно.
-
- VW експерт
- Мнения: 13402
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: passat b3 покупка
Stenly написа:Относно газовата уредба, сложиш ли на механичен инжекцион газова уредба ,няма как да спреш движението на клапата и оттам в следствие на изключената помпа в режим газ ,клапата работи на сухо,познай какво се случва в главата на инжекциона ... дюзите също запичат и работата на бензин след известно време престава да я има . Точно затова механичен инж. и газова уредба не могат да работят заедно.
Така е за съжаление.От личен опит-Ауди 80 JN мотор.К-джетроник,с обикновена газова за една година тотално се скапа работата на бензин.Още три години се мъчих над този проблем,но с намаляващ ентусиазъм!
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: passat b3 покупка
За риба ти трябва Б4, комби. Аз съм болен рибар.
За около 2000лв. с АБС и ако не държиш на климатик ще имаш една добра и здрава кола. Колегата във втори пост е дал доста сбита и точна информация според мен. АБС е твоят мотор и според мен. Може да има някъде ръжди, но 5г. минимум ще го караш. 1,6 i е слаб и малко по скъп. Гледай само АБС 1,8
Тампони на макферсон се сменят за 20 мин. двата, пред блока. АКо гледаш Б4, обърни внимание ако има ел. стъкла дали работят, скъпи са механизмите. Има доста теми за двата модела, прочети и дай да видим какво си набелязал. Тук също излизат прилични автомобили. С нов внос не бих се занимавал.
За около 2000лв. с АБС и ако не държиш на климатик ще имаш една добра и здрава кола. Колегата във втори пост е дал доста сбита и точна информация според мен. АБС е твоят мотор и според мен. Може да има някъде ръжди, но 5г. минимум ще го караш. 1,6 i е слаб и малко по скъп. Гледай само АБС 1,8
Тампони на макферсон се сменят за 20 мин. двата, пред блока. АКо гледаш Б4, обърни внимание ако има ел. стъкла дали работят, скъпи са механизмите. Има доста теми за двата модела, прочети и дай да видим какво си набелязал. Тук също излизат прилични автомобили. С нов внос не бих се занимавал.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: passat b3 покупка
Колегите са били любезни да дадат информация, но наистина имаме не малко теми с изписано по въпроса. В някои от темите има коментари и на други двигатели, но така колегата ще може да добие повече впечатления.
Малко търсене и много четене е истината.
viewtopic.php?f=59&t=363491&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913 тук има писано за Б4/фейслифт с малки подобрения в интериора на базата на Б3/
viewtopic.php?f=6&t=355264&start=0&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913
е, има и недоволни, но зависи на какво ще попадне човек: viewtopic.php?f=6&t=302932&start=0&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913
viewtopic.php?f=6&t=245855&start=0&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913
viewtopic.php?f=6&t=242927&start=0&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913
viewtopic.php?f=6&t=216458&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913
viewtopic.php?f=6&t=143938&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913
viewtopic.php?f=6&t=56244&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913
viewtopic.php?f=59&t=81594&start=0&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913
Малко търсене и много четене е истината.
viewtopic.php?f=59&t=363491&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913 тук има писано за Б4/фейслифт с малки подобрения в интериора на базата на Б3/
viewtopic.php?f=6&t=355264&start=0&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913
е, има и недоволни, но зависи на какво ще попадне човек: viewtopic.php?f=6&t=302932&start=0&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913
viewtopic.php?f=6&t=245855&start=0&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913
viewtopic.php?f=6&t=242927&start=0&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913
viewtopic.php?f=6&t=216458&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913
viewtopic.php?f=6&t=143938&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913
viewtopic.php?f=6&t=56244&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913
viewtopic.php?f=59&t=81594&start=0&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%BA%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%913
- m0v3r
- Мнения: 149
- Регистриран на: Чет 19 апр 2012 14:11
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: EZ 1988
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: passat b3 покупка
Аз съм с такова пасатче 1.6 от 88-ма на газ, не знам с какъв двигател се води, но пасатчето е железо! През какви дупки и с кви скорости съм минавал (не по свое желание де ама нали сме си у майка България...) да чукна на дърво нищо му няма. А моторчето си го пържа стабилно по магистралите педала на газта вечно до долу, а повече от 7,8/100 газ не ми е давал. Единствения му проблем, е че се задъхва на баирите и аз лично много се изнервям. Ако ме чака продължителен баир трябва да го засиля поне със 130 за да го изкача без да се влача с 60 на магистралата...
Проблемни са дръжките на вратите и някои други елементи по купето, но след като ще е предимно за риболов надали толкова ще ти бърникат в здравето.
За комби ми се струва, че 1.8 е по-добрият вариант.
Общо взето е това, дълги години вярна служба като са сменяни единствено консумативи от сорта на ремъци, филтри, масло...
Проблемни са дръжките на вратите и някои други елементи по купето, но след като ще е предимно за риболов надали толкова ще ти бърникат в здравето.
За комби ми се струва, че 1.8 е по-добрият вариант.
Общо взето е това, дълги години вярна служба като са сменяни единствено консумативи от сорта на ремъци, филтри, масло...
Re: passat b3 покупка
Определено дръжките на вратите отвън са най-големия проблем.
Наистина АБС е твоя (както и моя) двигател - не е бегачка, не изисква скъпа газова уредба, малък данък.
Разход градско под 13 по изключение, аиде 12 щото моите гуми не са типични за този модел.
Ако ще взимаш с ел. стъкла и те също са проблемни, пластмасите около централната конзола също.
При огледите го пробвай и на бензин как и дали работи също.
Наистина АБС е твоя (както и моя) двигател - не е бегачка, не изисква скъпа газова уредба, малък данък.
Разход градско под 13 по изключение, аиде 12 щото моите гуми не са типични за този модел.
Ако ще взимаш с ел. стъкла и те също са проблемни, пластмасите около централната конзола също.
При огледите го пробвай и на бензин как и дали работи също.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: passat b3 покупка
За риба щщом е само,става и седан.Багажника е голям,задната облегалка пак пада,на кал имам усещане е по-стабилен от комбито.Аз съм с комби 1.8 АБС но имам и седан 2Е, седана със сигурност е по-проходим и по-друго стъпва на сняг и лед.Така,че това е без значение.Колкото до мотора е въпрос на предпочитание и финанси.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 29 госта