Здравейте!
RP 1.8Mi, но си е само на газ. След като смених радиатори /и за парно, и воден/;тройници;термостат,капачка на разширителния съд, промивка на системата - понеже ми надуваше маркучите и все отнякъде избиваше - сега вече съвсем явно си изби водата от гарнитурата.
Допустимо ли е според вас да пробия съвсем малък отвор /с нагорещена топлийка например/ на разширителното казанче, за да охлаби това налягане, което се заформя? Просто сега не ми е време и за такъв ремонт.
Предварително благодаря!
Живи и здрави!
B3 RP 1,8 гарнитура на главата за смяна - временно решение
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: B3 с гарнитура на главата за смяна - временно решение търся
Може и с дрелка и 5 мм свредло, ще падне налягането със сигурност.
Ама дали ще оправиш проблема...
Ама дали ще оправиш проблема...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: B3 с гарнитура на главата за смяна - временно решение търся
Просто отвори капачката, не я затягай докрай, но ще ти изхвърля антифриза сигурно, дори и през дупка от игла.
Re: B3 RP 1,8 гарнитура на главата за смяна - временно решение
Голям проблем ще ми е ако ми спука маркуч или радиатор. Теча ще е голям, аз съм само на газ и прибиране на собствен ход е невъзможен. На ден му се падат по около 60+ км. на пасата и до преди последната смяна по охладителната система - радиатора на парното доливах по около 1 л всяка сутрин. От вчера по около 0.2л. Че навик ми е вече преди да запаля колата да допълня системата.
Ще пробвам днес с разхлабена капачка.
Лек ден на всички!
Ще пробвам днес с разхлабена капачка.
Лек ден на всички!
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: B3 RP 1,8 гарнитура на главата за смяна - временно решение
Това е най-доброто решение,както е казал Одата.Все пак тая капачка ще ти трябва като си оправиш главата.
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B3 RP 1,8 гарнитура на главата за смяна - временно решение
За една гарнитура, дето струва 20 лева и с помощта на динамометричен ключ се сменява за един предиобед с разглобяванията си отваряш такава беля... Само като си сметнеш парите за радиаторите, дето си дал - все едно си я сменил в сервиз, горе-доле толкоз идва цената
Вместо да кърпиш положението и да си съсипваш колата спри я от движение за един ден и я ремонтирай като хората.

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: B3 RP 1,8 гарнитура на главата за смяна - временно решение
То бая лесно прозвуча от твоята уста.
От моята обаче сваля ли глава отива на шлайф,обслужва се с нови гумички поне/ако трябва и клапан нещо/,после нови болтове,гарнитури и така се събира.И понеже това всичкото не мога да свърша сам/и нямам желание/ тея 20лв. стават с една нула повече,а може и Х2.
От моята обаче сваля ли глава отива на шлайф,обслужва се с нови гумички поне/ако трябва и клапан нещо/,после нови болтове,гарнитури и така се събира.И понеже това всичкото не мога да свърша сам/и нямам желание/ тея 20лв. стават с една нула повече,а може и Х2.
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B3 RP 1,8 гарнитура на главата за смяна - временно решение
Не съм казал, че е лесно. Просто, когато ремонтът е неизбежен да сменяваш дефектирали части - маркучи и радиатори, вследствие проблем с двигателя става финаносово нерентабилно. Казваш 200лв. е това в сервиз, ОК. Колегата дотук е дал поне 100 за радиатори, ако е ползвал и сервиз поне още 30-40 за труд и то какво излиза? Че си е "ремонтирал" колата вече веднъж, сега предстои да я ремонтира още един път, а пък ако и новите радиатори поддадат на налягането и избият, ще стане три пъти. Антифриза дето го е долял изобщо не го слагам в сметката, всеки знае колко струва литър антифриз. 
Като човек си направи една равносметка, какво ще излезе? Че като видиш проблем е най-добре да реагираш веднага, а не да чакаш колата да те остави, като междувременно наливаш суми в нея, равни и по-големи на самия ремонт само и само да я караш и да е в движение. На мен ми губеше антифриз, но доливах доста рядко, докато един прекрасен ден не отворих казанчето и не видях, че вътре има масло вместо антифриз. Още на следващия ден я разколачихме и сменихме гарнитурата, маркучите не ми е надувала изобщо, което беше най-странното
След смяна на гарнитурата не съм имал проблеми вече 3-4 хиляди километра.

Като човек си направи една равносметка, какво ще излезе? Че като видиш проблем е най-добре да реагираш веднага, а не да чакаш колата да те остави, като междувременно наливаш суми в нея, равни и по-големи на самия ремонт само и само да я караш и да е в движение. На мен ми губеше антифриз, но доливах доста рядко, докато един прекрасен ден не отворих казанчето и не видях, че вътре има масло вместо антифриз. Още на следващия ден я разколачихме и сменихме гарнитурата, маркучите не ми е надувала изобщо, което беше най-странното

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: B3 RP 1,8 гарнитура на главата за смяна - временно решение
Iezekil написа:То бая лесно прозвуча от твоята уста.
От моята обаче сваля ли глава отива на шлайф,обслужва се с нови гумички поне/ако трябва и клапан нещо/,после нови болтове,гарнитури и така се събира.И понеже това всичкото не мога да свърша сам/и нямам желание/ тея 20лв. стават с една нула повече,а може и Х2.
Не е нужно да се шлайфа главата според мен освен ако не е крива примерно, просто се зачистват хубаво остатъците от старата гарнитура и се слага новата, както каза Стефчо един дообяд работа. Гумичките на клапаните хммм, 8лв гумички и се сменяват на място ако е нужно. Разбира се това трябва поне веднъж да си го правил, че като за първи път не е толкова лесно и ще отнеме повече време, но пък иначе литър антифриз на ден по 5 пари за литър, пък ако иизбие от налягането към маслена магистрала да смеси с маслото, работата става вече дебела откъм цифри, промиване на двигателя, сваляне на картер и там гарнитура, масло 4литра филтър, пак 6 литра антифриз абе.......
По- добре е да се направи, дори и ако трябва нощеска да се работи в някой гараж, защото ремонт за 2-300 лева примерно с майстор и шлайфане може да отиде на хилядарка и отгоре, ако недай си боже направи воден удар в цилиндрите.....
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: B3 RP 1,8 гарнитура на главата за смяна - временно решение
Разбира се,никакъв спор няма за неизбежноста и необходимоста на ремонта.Но всеки си има причини и си решава кое как да става.
Аз така знам-глова свали ли се/особенно ако е алумин/ задължително се шлайфа.Дето се вика един вятър се пуска,то си показва има ли нужда и колко.
Аз така знам-глова свали ли се/особенно ако е алумин/ задължително се шлайфа.Дето се вика един вятър се пуска,то си показва има ли нужда и колко.
- vasilb
- Мнения: 742
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: B3 RP 1,8 гарнитура на главата за смяна - временно решение
Ако отвиеш капачката или направиш дупка на казанчето - 10-15 минути след загряване (90 градуса) на колата ще започне да ти вие водната помпа, защото е останала на сухо! Може да махнеш термостата и сега в студа да не вдига повече от 30-40 градуса, за да не изхвърчи антифриза толкова бързо, което пък си е чисто изнасилване на двигателя. Спри я от движение, оправете двигателя, за да не стане някоя по-голяма беля и от там разходите да се вдигнат в пъти или направо окончателно да я спреш от движение! Успех и късмет! 

Re: B3 RP 1,8 гарнитура на главата за смяна - временно решение
Благодаря за идеите!
Днес пробвах тази на Одаджийски и утре преди тръгване ще видя колко ще трябва да долея, но преди да е изстинала погледнах в казанчето - сигурно нямаше и 1 см под нивото, на което беше преди 60 км.
Че ремонта е належащ - такъв е - с право ме корите, но се надявах проблема да не е в гарнитурата, а и съветите във форума са от този тип - първо смени капачка, термостат, промий системата, да не прави тапа като взема въздух от някъде, радиаторите си бяха прокапали ... т.е се надявах на най-малкото зло....
Опитвам се сам да си "ремонтирам" колата, но наистина не разполагам нито с инструмент - динамометричен ключ, нито с подходящо място, нито пък и със знанията за такъв тип ремонт. Точно преди месец вкарах 1к в нея за ходова част, кабели, палци,масла, филтри, тампони на двигател и ск.кутия, маншони на всички карета и др. Квото можах сам - това беше. За този проблем си иска майстор колата, а сега наистина нямам вътък за него. А има и още неща за ремонтиране - средно гърне, алтернатор за рециклиране, стартер също най-вероятно.
Ако не беше разхода, с който ме изненадваше приятно лятно време, още щях да карам форд
Термостата не мога да си позволя да го махна, защото съм само на газ и при тези температури ще ми замръзне изпарителя за половин км.
Благодаря отново и много безаварийни км с Вашите коли!
Днес пробвах тази на Одаджийски и утре преди тръгване ще видя колко ще трябва да долея, но преди да е изстинала погледнах в казанчето - сигурно нямаше и 1 см под нивото, на което беше преди 60 км.
Че ремонта е належащ - такъв е - с право ме корите, но се надявах проблема да не е в гарнитурата, а и съветите във форума са от този тип - първо смени капачка, термостат, промий системата, да не прави тапа като взема въздух от някъде, радиаторите си бяха прокапали ... т.е се надявах на най-малкото зло....
Опитвам се сам да си "ремонтирам" колата, но наистина не разполагам нито с инструмент - динамометричен ключ, нито с подходящо място, нито пък и със знанията за такъв тип ремонт. Точно преди месец вкарах 1к в нея за ходова част, кабели, палци,масла, филтри, тампони на двигател и ск.кутия, маншони на всички карета и др. Квото можах сам - това беше. За този проблем си иска майстор колата, а сега наистина нямам вътък за него. А има и още неща за ремонтиране - средно гърне, алтернатор за рециклиране, стартер също най-вероятно.
Ако не беше разхода, с който ме изненадваше приятно лятно време, още щях да карам форд
Термостата не мога да си позволя да го махна, защото съм само на газ и при тези температури ще ми замръзне изпарителя за половин км.
Благодаря отново и много безаварийни км с Вашите коли!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: B3 RP 1,8 гарнитура на главата за смяна - временно решение
Iezekil написа:Аз така знам-глова свали ли се/особенно ако е алумин/ задължително се шлайфа.Дето се вика един вятър се пуска,то си показва има ли нужда и колко.
Абсолютно!!!
Сложиш ли работила глава без шлайф - това означава след 1500-2000 км да повториш упражнението, докато се научиш, че и шлайфистите 'ляб ядат!
Единственото, което ме притеснява в случая е, че след цитираните от колегата количества антифриз отдавна вече е изядена (с много!) не само главата, ами и блока

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: B3 RP 1,8 гарнитура на главата за смяна - временно решение
Не че съветвам някой да го прави без шлайф, но имах един голф двойка гарнитурата беше пробила от водна към маслена магистрала и стана бозата в картера, зимата беше, смених гарнитурата, само изчистих хубаво остатъците от старата с макетно ножче и водна шкурка, промих двигателя с бензин, че беше замръзнало при разпределителния вал и долу в картера и събрах със старите болтове. Тогава понеже хич не ми разбираше главата четох от гарнитурата и стягах като абдал до 11кг със старите болтове. Тоя голф и до ден днешен си върви с тая така монтирана и стегната гарнитура и съм сигурен, защото го знам къде е.
Абсолютно същия номер съм го правил на дизелов опел 1,7 мотор, москвич 2140Д и на едно ауди яйце. И трите заминаха на скрап по различни причини, но не беше двигателя причината. Единствено на опела не устискаха болтовете докато ги стягахме и се наложи да му купим нови.
Много замиси обаче от състоянието на главата, на блока, вида на гарнитурата и други такива работи, но шлайфа не винаги е панацея.
Абсолютно същия номер съм го правил на дизелов опел 1,7 мотор, москвич 2140Д и на едно ауди яйце. И трите заминаха на скрап по различни причини, но не беше двигателя причината. Единствено на опела не устискаха болтовете докато ги стягахме и се наложи да му купим нови.
Много замиси обаче от състоянието на главата, на блока, вида на гарнитурата и други такива работи, но шлайфа не винаги е панацея.
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: B3 RP 1,8 гарнитура на главата за смяна - временно решение
Да си призная и аз без шлайф я смених. Като основната причина беше, че трябваше да пръсна главата на съставни части. Проблемът беше, че нямаше как да я събера отново, понеже колекторът ми е хванат на магия (всмукателният) и те така. Доколкото съм запознат гарнитурата е способна да уплътни някаква минимална разлика в повърхностите на главата и блока съответно. Засега карам така, ако пробие - ще търся вариант да я правя като хората или направо ще си купя някоя резервна кола, докато ремонтирам моята, че с тия колектори ми е голяма драма и не ми се занимава с глупости
Без да се правят тия процедури с шлайфове и щуротии ни отне около два часа с почистването на главата и блока от старата гарнитура на мен и шурея ми
Повече време ми отне докато я обезвъздуша 



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта