VW бора 1.6 студена мени обороти и пуши
- asentchernaev
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 26 ное 2008 22:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
VW бора 1.6 студена мени обороти и пуши
Здравейте, миналата зима имах този проблем - като запаля при студено време, двигателя мени оборотите и пуши (даже май отдолу някъде), ако тръгна веднага, леко прекъсва при нормално подаване на газ- след като поработи 3-4 минути се оправя, ходих на диагностики тогава, но ми казаха че няма проблеми - мериха всичко, нищо не трябваше да се смени. Току що бях взел колата, беше края на зимата, като се стопли времето, спря да го прави, но днес беше студено и пак ми го направи. Някой да е имал подобни проблеми?
- chefito
- Мнения: 9527
- Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: VW бора 1.6 студена мени обороти и пуши
Малко по-богата смес....вероятно нещо по ламбдите...кажи код на мотора...
- asentchernaev
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 26 ное 2008 22:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW бора 1.6 студена мени обороти и пуши
chefito написа:Малко по-богата смес....вероятно нещо по ламбдите...кажи код на мотора...
Не знам кое точно е кода, но Vin-а е wvwzzz1Jхххххх
Има и в книжката залепена допълнително напечатана лепенка (явно си е от завода), която седи на страницата за Vehicle data:
със следното съдържание (освен VIN-а):
-------------------------------------
1J2 1D4
BORA 1,6 COMFO
75 KW 5-G
BGQ DUU
LA7W--------- CM
B0A c9D G0C и така нататък има още 5-6 реда в същия дух
----------------------------------
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: VW бора 1.6 студена мени обороти и пуши
Колега, ако си 100% сигурен, че колата ти е 75kW, 2004г. то кода на мотора е BFQ.
Трябва да го пише в големия талон, графата Двигател №
Не е препоръчително да даваш в публичното пространство VIN-кода - всеки може да влезне тук и да го види
Не, че това би спряло някого, ако ти нарочи колата, но защо пък да ги улесняваме?!
Относно пушенето -ако имаш някакво разхлабване по изпускателната система и докато не е загряла и разширила да уплътни- част от гасвете излизат, без да са отчетени от Ламбда-сондата. Това вероятно е имал предвид chefito.
Може би- ако закачите колата, докато е студена- ще може да се съди за някакви некоректни данни, не знам.
А темите ти за маслото (включително и неодобрените) - това, което ти е сложено е с малко по-висок клас заради изискването за мазане и на турбина.
Трябва да го пише в големия талон, графата Двигател №
Не е препоръчително да даваш в публичното пространство VIN-кода - всеки може да влезне тук и да го види

Не, че това би спряло някого, ако ти нарочи колата, но защо пък да ги улесняваме?!

Относно пушенето -ако имаш някакво разхлабване по изпускателната система и докато не е загряла и разширила да уплътни- част от гасвете излизат, без да са отчетени от Ламбда-сондата. Това вероятно е имал предвид chefito.
Може би- ако закачите колата, докато е студена- ще може да се съди за някакви некоректни данни, не знам.
А темите ти за маслото (включително и неодобрените) - това, което ти е сложено е с малко по-висок клас заради изискването за мазане и на турбина.
- asentchernaev
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 26 ное 2008 22:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW бора 1.6 студена мени обороти и пуши
radotom написа:Колега, ако си 100% сигурен, че колата ти е 75kW, 2004г. то кода на мотора е BFQ.
Трябва да го пише в големия талон, графата Двигател №
Не е препоръчително да даваш в публичното пространство VIN-кода - всеки може да влезне тук и да го види
Не, че това би спряло някого, ако ти нарочи колата, но защо пък да ги улесняваме?!![]()
Относно пушенето -ако имаш някакво разхлабване по изпускателната система и докато не е загряла и разширила да уплътни- част от гасвете излизат, без да са отчетени от Ламбда-сондата. Това вероятно е имал предвид chefito.
Може би- ако закачите колата, докато е студена- ще може да се съди за някакви некоректни данни, не знам.
А темите ти за маслото (включително и неодобрените) - това, което ти е сложено е с малко по-висок клас заради изискването за мазане и на турбина.
Миналата зима на диагностиката я изчакахме да истине и всичко беше наред - включително и двете ламбди. Имало някаква клапа на изспускателите, която се отваряла отначало и може би е така, защото докато продължава това леко колебание на оборотите и пуши, и ръмжи някъде отдолу, и след това всичките неща се оправят едновременно. Аз я чакам да се оправи и тогава тръгвам когато е студено, но ми се искаше да разбера това дали е нормално.
Колата е 2003, беше закупена и регистрирана ноември 2003, въпреки че вина сочи 4 както и сам си видял - нямам обяснение. Но дали е този двигател трябва да проверя в големия талон - в книжката е тази информация.
За маслото - благодаря, сега го разбрах, това беше един много прост отговор, но точно нужния. Поздрави
- asentchernaev
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 26 ное 2008 22:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW бора 1.6 студена мени обороти и пуши
Привет и Честита Нова 2012 на всички, много здраве, късмет и сбъднати желания за всички!
По темата - искам да споделя че 3 години по-късно положението не е променено - става въпрос за проблема с пушенето и оборотите в първите секунди след запалване ако не се остави да поработи минута две колата на празен ход а се подаде дори малко газ. Ако не ми се чака минута две обикновено я изфорсирам при което гледам да няма пешеходци в близките 20-30 метра, тя вдига един як облак сивкав дим и се оправя..
Това се появява само на студен двигател (понякога дори летните месеци но по правило повече през студените) и след като съм тръгнал никога не се появява повече при каране - чак на другата сутрин.
Диагностики, смяна на датчици, ламбда сонди и тн нееднокрано и то на различни места не дава резултат, никой не може да я хване какво прави като дори един път я закачахме студена, показа някакви отклонения и съвета беше сваляне и чистене на дебитомера който почернявал от нашия бензин- но не го направих това тъй като не ми се занимава пък и чесно казано не вярвам да е това. Ако някой е имал този проблем и го е решил нека сподели.
Пс. един познат с голф4 с 1.6 двигател не точно като моя му го прави 1:1 и се е отказал да търси проблема..
По темата - искам да споделя че 3 години по-късно положението не е променено - става въпрос за проблема с пушенето и оборотите в първите секунди след запалване ако не се остави да поработи минута две колата на празен ход а се подаде дори малко газ. Ако не ми се чака минута две обикновено я изфорсирам при което гледам да няма пешеходци в близките 20-30 метра, тя вдига един як облак сивкав дим и се оправя..
Това се появява само на студен двигател (понякога дори летните месеци но по правило повече през студените) и след като съм тръгнал никога не се появява повече при каране - чак на другата сутрин.
Диагностики, смяна на датчици, ламбда сонди и тн нееднокрано и то на различни места не дава резултат, никой не може да я хване какво прави като дори един път я закачахме студена, показа някакви отклонения и съвета беше сваляне и чистене на дебитомера който почернявал от нашия бензин- но не го направих това тъй като не ми се занимава пък и чесно казано не вярвам да е това. Ако някой е имал този проблем и го е решил нека сподели.
Пс. един познат с голф4 с 1.6 двигател не точно като моя му го прави 1:1 и се е отказал да търси проблема..
- swifter
- Мнения: 611
- Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
- Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
- Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
- Местоположение: Велинград
Re: VW бора 1.6 студена мени обороти и пуши
По схемите, този звигател има EGR и Secondary Air System. Първото е Рецуркулация на отработените газове, второто вторична въздушна(въздухоподаваща) система - вентилатор. Функцията на тази система е да вкарва въздух, богат на кислород в изпускателния колектор, за по - бързото загряване на катализатора. Самата система има клапан, който свързва двете системи. Самата EGR система връща част от отработените газове обратно в двигателия за по-пълно изгаряне. Двете системи помагат на двг да загрее по - бързо, да е по-икономичен и да отделя по-малко вредни газове в атмосферата.




http://pics.data.bg/albums/37265/bfq




http://pics.data.bg/albums/37265/bfq
- vnkostadinov
- Мнения: 258
- Регистриран на: Чет 14 юли 2011 14:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Пазарджик
- asentchernaev
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 26 ное 2008 22:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW бора 1.6 студена мени обороти и пуши
Привет и благодаря на колегите, при мен проблемът за сега стои. Прочетох темата на колегата който е отстранил подобен проблем със зачиствана на хидр. датчик, проверих но при мен не е този случай. Ходих отново на диагностика и сега ми предстои подмяна на втората сонда след катализатора, тъй като когато тя не работела се оказа че тъй наречената "прахосмукачка" се забранявала при това положение, междувременно ще проверя и с WD О-пръстените (както ме посъветваха там където правиха диагностиката). След това ще видим ще се оправи ли проблемът или ще търся по схемите които колегата е постнал отгоре. Ще пиша когато има някакво развитие. Поздрави.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 44 госта