automan написа:почти нито една част от мондео не става за ягуар
Така де, вярно думаш. Само дето са на една платформа:
The X-Type was lightly based on a modified version of the Ford CD132 platform shared with the 2000 Ford Mondeo.
И още:
The Jaguar AJ-V6 engine is a specialized version of Ford's Duratec 25/30 V6.
...
In 2003, the X-Type was also offered in front-wheel drive with the introduction of Jaguar’s first four-cylinder diesel engines (based on the Ford Duratorq ZSD unit from the Mondeo and Transit)
Да не говорим, че дизелите му са си Фордови:
i 16v ZSD ("Puma") 2.0 L (1998 cc)
2.2 L (2198 cc)
2.4 L (2402 cc)
2.5 L
3.0 L 1999–present I4 turbo intercooled 16-valve DI Ford Mondeo, Ford Transit, Jaguar X-TYPE, LDV, London Taxi TX1, TXII, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, Fiat Ducato & Land Rover Defender
Или казано другояче - това, че фар или стоп от Мондео не пасва на Ягуар, съвсем не значи, че технически двата автомобила не са близки. Някои го наричат глобализация. Това е към момента необратим процес, не само в автомобилостроенето. Всичко това се прави с цел... поевтиняване себестойността на продукта (или максимизиране на печалбата, кой както му е кеф да го нарече

). Почти същото е и при ВАГ - платформата на Голф 4 се споделя от представители на всички останали марки от групата (Ауди, Сеат, Шкода), двигателите (или поне някои от тях) - също.